کدام ویتامین ها را نباید باهم مصرف کرد؟💊
  • کدام ویتامین ها را نباید با هم مصرف کرد؟‌

    استفاده کردن هم زمان از بعضی از ویتامین ها، می تواند در عملکرد بدن و متابولیسم، اختلال ایجاد کند و حتی در مواقعی، باعث ایجاد مسمومیت شود. بنابراین، عدم آگاهی درباره این که کدام ویتامین ها را نباید هم زمان مصرف کرد، می تواند امری بسیار مخرب باشد و خطرات زیادی برای بدن به همراه داشته باشد.در این مقاله، قصد داریم ویتامین هایی که نباید به طور همزمان مصرف شوند را به شما معرفی کنیم.هر نوع تداخل ویتامین ها میتواند عواض خاصی را در بدن شما ایجاد کند ، پیشنهاد میکنیم با پزشک معالج مشورت های لازم را داشته باشید

    چگونه ویتامین مصرف کنیم؟

    ویتامین ها، انواع مختلفی دارند و برخی از آن ها، نمی توانند به شکل اولیه جذب شوند و بنابراین، در صورتی که به شکل صحیح مصرف نشوند، اثر و نتیجه خاصی نخواهند گذاشت. پس برای افزایش اثر این ویتامین ها، لازم است که یا با بقیه ویتامین ها و یا همراه برخی دیگر از مواد غذایی مصرف شوند.مثلا، ویتامین های محلول در چربی، یعنی ویتامین های K، E، A و D و امگا ۳ باید در کنار یک وعده غذایی مصرف شوند تا چربی غذا باعث کمک به جذب شود.

    مکمل های کلسیم و مکمل های آهن، نباید با یک دیگر مصرف شوند و بین استفاده از آن ها باید در کم ترین حالت، دو ساعت فاصله بیفتد و برعکس ویتامین های محلول در چربی، مکمل های آهن بهتر است با شکم خالی استفاده شوند.چای و قهوه و غلات و سبزیجات، از جذب آهن جلوگیری می کنند ولی مصرف آهن با ویتامین C می تواند به جذب بیش تر آن کمک کند.ویتامین E نیز بهتر است با فاصله از مکمل آهن استفاده شود چرا که باعث کاهش جذب آهن در سیستم گوارش خواهد شد.

    کدام ویتامین ها را نباید با هم مصرف کرد

    کدام ویتامین ها را نباید با هم مصرف کرد؟

    تا اینجا، نحوه کلی مصرف ویتامین ها و منع مصرف برخی از آن ها با آهن گفته شد. اما کدام ویتامین ها را بهتر است که به صورت همزمان مصرف کرد؟ویتامین A، اگر با ویتامین C و ویتامین E مصرف شود، جذب بهتری خواهد داشت. از طرف دیگر، استفاده زیاد از مشروبات الکلی، جذب ویتامین A را کاهش می دهد. مصرف همزمان ویتامین A با مس و آهن و منگنز نیز باعث می شود ذخیره ویتامین A در بدن کاهش یابد که علت آن، اکسید شدن ویتامین است.

    در مورد ویتامین D نیز این موضوع صادق است و با زیاد مصرف کردن مس و آهن و منگنز، ذخیره های ویتامین D در بدن کاهش می یابند.ویتامین B کمپلکس، با استفاده زیاد از حد قهوه و چای و به طور کلی کافئین، خوب جذب نمی شود. همچنین قرص های ضد بارداری هم ممکن است جذب ویتامین B را کاهش دهند.مصرف همزمان ویتامین E و ویتامین C و سلنیوم، باعث جذب بهتر خواهد شد. ولی مانند ویتامین A و D اگر این ویتامین با مس و منگنز و آهن زیادی مصرف شود، اکسید می شود و اثربخشی زیادی نخواهد داشت.مصرف همزمان ویتامین E با آهن نیز موجب کاهش جذب آهن می شود.

    بهترین زمان مصرف ویتامین ها

    ویتامین هایی که باید صبح تا ظهر مصرف شوند

    • ویتامین B1
    • ویتامین B12
    • آهن
    • Q10
    • ویتامین C

    ویتامین هایی که باید با غذا استفاده شوند

    مکمل هایی که برای مصرف در عصر مناسب هستند

    جمع بندی درباره کدام ویتامین ها را نباید باهم مصرف کرد

    مصرف ویتامین ها و مکمل ها، امری اجباری در دنیای امروز است که نباید نسبت به آن ها بی اهمیت باشیم. اما اگر مکمل های ویتامینی اشتباه مصرف شوند ممکن است جذب ویتامین را با مشکل رو به رو کنند به طوری که مصرف ویتامین هیچ تاثیری روی بدن ما نگذارد. در این مطلب، ویتامین هایی که بهتر است با یک دیگر مصرف شوند و همچنین مکمل های ویتامینی که نباید با هم مصرف کرد به شما معرفی شدند. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوالی در این باره داشتید می توانید در قسمت نظرات مطرح نمایید تا به پرسش شما توسط کارشناسان مربوطه پاسخ داده شود.

    yjc

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست