خرید مواد نگه دارنده خیار شور

خرید مواد نگهدارنده خیار شور

از ناتامایسین می‌توان جهت جلوگیری از کپک زدن خیار شور خصوصاً زمانی که به صورت فله‌ای ارائه می‌شود استفاده نمود. در این مقاله به خرید مواد نگهدارنده خیار شور می‌پردازیم.

جهت استعلام قیمت انواع مواد نگهدارنده

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

خیارشور

مانند سایر گیاهان ترشی‌ شده، خیارشور نیز کالری کمی دارد. خیارشور دارای مقداری کافی ویتامین کا است. یک خیارشور به‌ طور میانگین حاوی ۱۲ تا ۱۶ میکروگرم و تقریباً ۱۵٪ تا ۲۰٪ ویتامین کای مورد نیاز بدن در یک روز است. ویتامین K یک گروه از ویتامین‌هایی است که بدن انسان برای انعقاد خون و همچنین در استخوان و دیگر بافت‌ها به آن احتیاج دارد.

همچنین خیارشور حاوی سه کیلوکالری انرژی است که از کربوهیدرات‌های موجود در خیار بدست می‌آید. به هر حال خیارشور حاوی سدیم زیادی است. به ‌طوری ‌که هر خیارشور متوسط ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌‌گرم سدیم دارد در حالی که بیشینه سدیم روزانه مورد نیاز یک فرد، ۲۴۰۰ میلی‌گرم است.

خرید مواد نگه دارنده خیار شور

ناتامایسین

ناتامایسین (ضد کپک) بازدارنده قارچ بسیار قوی و افزاینده زمان ماندگاری یک ترکیب کاملا طبیعی است که طی فرایند تخمیر ناشی از سوش خالص باکتری استرپتومایسس ناتالنسیس طی یک فرآیند کنترل شده پس از استخراج، فیلتر شدن، شسته شدن و اطمینان از کیفیت و خلوص فرآوری می‌شود.

این محصول که در ایران به  پودر ضد کپک، پیماریسین، ضد کپک، ضد قارچ هم معروف است که البته جوش دوغ هم نوعی ضد کپک است یک ترکیب کاملاً طبیعی و همسو با محیط زیست است که محلول آن می‌تواند از لحاظ تأثیرگذاری به خوبی با نگه دارنده های شیمیایی قدیمی مانند پتاسیم سوربات رقابت می‌کند.

این محصول یک نگهدارنده بدون طعم و بی‌رنگ می‌باشد که برای اثر بخشی وابستگی که به PH دارد در مقادیر کم از رشد کپک و مخمر جلوگیری می‌کند. برای خرید مواد نگه دارنده خیار شور می‌توانید این ماده را به دو صورت مایع و پودری تهیه کنید.

مزایای ناتامایسین

این ماده بر روی عطر و طعم محصول غذایی هیچ اثری ندارد .برای خرید مواد نگهدارنده خیار شور می‌توانید از آن استفاده کنید. این ماده به عنوان یک نگهدارنده، معمولاً به شکل سطحی برای ممانعت از رشد کپک‌ها و باکتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت انحلال بسیار کم این ترکیب آن را برای استفاده در سطح مواد غذایی مناسب می‌سازد.

ناتامایسین با سایر ترکیبات مواد غذایی وارد واکنش نشده و تأثیری بر روی بو و مزه مواد غذای ندارد. این ماده جذب بسیار ناچیزی از طریق مجرای گوارش دارد و از آن جایی که در آب و چربی نامحلول می‌باشد، قسمت اعظم این ماده مصرف شده از طریق مدفوع از بدن خارج می‌گردد.

کاربرد ناتامایسین

برای خرید مواد نگه دارنده خیار شور می‌توانید آن را تهیه کنید. این ماده نگهدارنده طبیعی و بیولوژیک می‌باشد که باکتری‌های استافیلوکوک جهت از بین بردن کپک‌ها و مخمرها می‌سازند. یکی از پرکاربردترین مصرف ناتامایسین در دوغ و ماست و لبنیات جهت کنترل کپک و مخمر می‌باشد. در حالی که براساس قوانین سازمان غذا و داروی ایران استفاده از هرگونه نگهدارنده در دوغ ممنوع است.

این ماده به عنوان نگهدارنده در تولید پنیر، ماست، خیار شور و نیز صنایع گوشتی نیز کاربرد دارد. ناتامایسین تمام مخمرها و کپک‌ها را کنترل می‌کند؛ اما بر باکتری‌های فعال و ویروس‌ها اثری ندارد. این ماده بر روی سطح پوشش‌های پنیر و همین طور بر روی انواع سوسیس خشک عمل آوری شده بکار می‌رود. یکی از امتیازات استفاده از آن به جای نگهدارنده‌های شیمیایی دیگر، به صورت پودری در ترکیب با فرمولاسیون و هم به صورت یک سوسپانسیون مایع مثل مخلوط کردن با آب نمک و اسپری آن بر روی محصول می‌باشد.

خرید مواد نگه دارنده خیار شور

بنزوات سدیم در خیارشور

بنزوات سدیم (sodium benzoate) یکی از مواد نگهدارنده شیمیایی است که به عنوان یک ماده ضد باکتری و قارچی در برخی از مواد غذایی مانند خیارشور، رب گوجه فرنگی، نوشابه و سایر موارد استفاده می‌شود. به طور کلی، بنزوات سدیم به دلیل قابلیت انتخابی بالا برای باکتری‌ها و قارچ‌ها، از جمله مواد نگهدارنده شیمیایی مورد استفاده در غذاهایی با ماندگاری بالا می‌باشد.

دوز مصرف بنزوات سدیم در خیارشور به عوامل مختلفی مانند اندازه خیارها، غلظت مایع تهیه شده برای غلیظ کردن، نوع خیارشور و دمای نگهداری آن بستگی دارد. با این حال، برای استفاده امن از بنزوات سدیم به عنوان ماده نگهدارنده در خیارشور، می‌توان دستورالعمل‌های تولید کننده را رعایت کرد.

خرید مواد نگهدارنده خیار شور

در این مقاله با خرید مواد نگهدارنده خیار شور آشنا شدید. استفاده از ناتامایسین در خیار شور و مصرف ناتامایسین در زیتون سبب افزایش زمان ماندگاری این محصولات می‌شود. از آن جایی که خیار شور و زیتون در حالت عمومی به صورت باز عرضه می‌شوند لذا به سادگی مورد حمله کپک‌ها و مخمرها قرار گرفته و دچار تغییر طعم و مزه می شوند. شما برای خرید مواد نگهدارنده خیار شور باید به نحوه استفاده از آن دقت کنید.

ناتامایسین یک ضد کپک و مخمر قوی است. ناتانایسین خالص 98% با حلالیت بالا به صورت پودری است. ناتامایسین خالص قدرت اثر بیشتر و دوز مصرف پایین دارد و در مقایسه با انواع 50% مقرون به صرفه است. شما برای خرید مواد نگهدارنده خیار شور می‌توانید به سایت معتبر پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. تیم بازرگانی پیشگامان شیمی از برترین شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه در ایران است.

این تیم با تکیه بر دانش و تولید محتوا تلاش دارد تا ارتباط مستقیمی بین مشتری و فروشنده ایجاد کند تا از سو استفاده دلال‌ها جلوگیری شود. موادی که توسط این تیم تأمین می‌شوند در تمامی زمینه‌های پزشکی و دارویی، صنعتی، خوراکی و… می‌باشند همچنین توسط مشاورین خبره به صورت رایگان پشتیبانی خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست