فروش ویتامین A

خرید ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که برای بینایی سالم، پوست، استخوان‌ ها و سایر بافت‌ های بدن مفید است. ویتامین آ پالمیتات پودری خالص است که از کشور های آلمان و چین وارد می‌ شود. جهت خرید ویتامین A پالمیتات در بسته‌ بندی‌ های 25 کیلویی جهت مصارف دارویی، آرایشی بهداشتی و خوراکی با ما تماس بگیرید. 

ویتامین A اغلب به عنوان یک آنتی‌ اکسیدان عمل می‌ کند و در برابر آسیب سلولی مبارزه می‌ کند. اما کاربرد های بسیاری نیز دارد. دو نوع ویتامین A وجود دارد که در رژیم غذایی یافت می‌ شود. ویتامین A از پیش ساخته در محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی، مرغ و غذا های لبنی یافت می‌ شود. ویتامین آ در غذا های گیاهی مانند میوه و سبزیجات یافت می‌ شود. متداول ترین نوع طرفدار ویتامین A بتاکاروتن است.

ویتامین A چیست؟

ویتامین A در غذاهایی مانند شیر، پنیر، تخم مرغ، کره، مارگارین غنی شده، گوشت، جگر، ماهی های آب شور چرب، غلات، روغن ها، هویج، کدو، سبزیجات سبز تیره و زرد و میوه هایی مانند طالبی یا زردآلو یافت می شود. ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که با چربی های موجود در رژیم غذایی جذب شده و در بافت چربی بدن ذخیره می شود.

ویتامین A احتمالاً در پیشگیری از آب مروارید یا کند کردن پیشرفت رتینیت پیگمانتوزا (بیماری چشمی که باعث آسیب به شبکیه می شود) موثر است. ویتامین A احتمالاً در پیشگیری از اسهال در زنان باردار دارای سوء تغذیه موثر است.

ویتامین A چگونه کار می کند؟

ویتامین A یک ویتامین بدون نسخه (OTC) است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. ویتامین A برای بینایی طبیعی، سیستم ایمنی بدن و تولید مثل مهم است. ویتامین A همچنین به قلب، ریه ها، کلیه ها و سایر اندام ها کمک می کند تا به درستی کار کنند. دو نوع مختلف ویتامین A وجود دارد. اولین نوع، ویتامین A از پیش ساخته شده در گوشت، مرغ، ماهی و محصولات لبنی یافت می شود. دومی، پروویتامین A، در میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات گیاهی یافت می شود. رایج ترین نوع پروویتامین A بتاکاروتن است که در غذاها و مکمل های غذایی یافت می شود.

ویتامین A با نام های تجاری مختلف زیر موجود است: رتینول، آکواسول A، رتینیل استات و رتینیل پالمیتات. 

منابع ویتامین A

ویتامین A در بسیاری از میوه‌ ها، سبزیجات، تخم‌ مرغ، شیر، کره، مارگارین تقویت‌ شده، گوشت و ماهی‌ های آب شیرین یافت می‌ شود. همچنین می‌ تواند در یک آزمایشگاه ساخته شود. کاروتنوئید ها گروهی از مواد شیمیایی زرد یا نارنجی موجود در گیاهان هستند. بعضی از این‌ ها می‌ توانند به ویتامین A تبدیل شوند.

ویتامین A برای جلوگیری از عوارض بیماری مانند مالاریا، اچ‌ آی‌ وی، سرخک و اسهال و همچنین بهبود رشد در کودکان مبتلا به کمبود ویتامین A، از طریق دهان نیز مصرف می‌ شود.

 بتاکاروتن را می‌ توان در این غذاهای رنگارنگ پیدا کرد:

  • طالبی
  • گریپ‌ فروت صورتی
  • زردآلو
  • هویج
  • كدو حلوايي
  • سیب‌ زمینی‌ های شیرین
  • اسکواش زمستانی
  • سبز تیره سبز و سبز برگ
  • کلم بروکلی
خرید ویتامین A
خرید ویتامین A

مزایای ویتامین A

ویتامین A یک عنصر عمومی برای گروهی از ترکیبات محلول در چربی است که برای سلامت انسان بسیار مهم است.

  • محافظت از چشم‌ های شما یکی از مهم‌ ترین کاربرد های ویتامین A است.
  • خطر ابتلا به سرطان‌ های خاص را کاهش می‌ دهد.
  • سیستم ایمنی سالم را پشتیبانی می‌ کند.
  • کاهش خطر آکنه (آکنه یک بیماری مزمن و التهابی پوست است. افراد مبتلا به این بیماری لکه‌ های دردناک و مشکی، اغلب روی صورت، پشت و سینه ایجاد می‌ کنند.)
  • پشتیبانی از سلامت استخوان: مواد مغذی کلیدی مورد نیاز برای حفظ سلامتی استخوان‌ ها  پروتئین، کلسیم و ویتامین D هستند. با این حال، خوردن ویتامین A به اندازه کافی برای رشد و توسعه مناسب استخوان ضروری است و کمبود این ویتامین با سلامت استخوان ضعیف ارتباط دارد.)
  •  رشد سالم را ترویج می‌ دهد. (ویتامین A برای حفظ سیستم تولید مثل سالم در زنان و مردان و همچنین حصول اطمینان از رشد طبیعی و رشد جنین در دوران بارداری ضروری است.)

فواید

ویتامین A به عملکردهای مختلف بدن کمک می کند و به جلوگیری از طیف وسیعی از مشکلات از جمله:

  • شب کوری
  • عفونت ها به خصوص در گلو، قفسه سینه و شکم
  • هیپرکراتوز فولیکولی که می تواند منجر به خشکی و برآمدگی پوست شود
  • مسائل باروری
  • تاخیر در رشد در کودکان
  • خطر سرطان کمتر

برخی از کارشناسان به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا مصرف کافی کاروتنوئید ها می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، پروستات و سایر انواع سرطان کمک کند یا خیر. با این حال، تحقیقات نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.

ویتامین A یک ویتامین ضروری است که بدن برای رشد و نمو به آن نیاز دارد. همچنین برای تشخیص سلولی، بینایی، عملکرد سیستم ایمنی و تولید مثل حیاتی است. همچنین به عملکرد صحیح قلب، ریه ها، کلیه ها و سایر اندام ها کمک می کند. کمبود ویتامین A در ایالات متحده نادر است. اگر این اتفاق بیفتد، می تواند منجر به مشکلات چشمی، از جمله شب کوری شود.

عملکرد ویتامین A در بدن شما

  • ویتامین A برای سلامتی شما ضروری است. از رشد سلولی، عملکرد سیستم ایمنی، رشد جنین و بینایی حمایت می کند.
  • شاید یکی از شناخته شده ترین عملکردهای ویتامین A نقش آن در بینایی و سلامت چشم باشد.
  • شبکیه، شکل فعال ویتامین A، با پروتئین اپسین ترکیب می شود تا رودوپسین، مولکولی لازم برای دید رنگی و دید کم نور را تشکیل دهد.
  • همچنین به محافظت و حفظ قرنیه، که خارجی ترین لایه چشم شما است و ملتحمه، غشای نازکی که سطح چشم و داخل پلک شما را می پوشاند، کمک می کند.
  • علاوه بر این، ویتامین A به حفظ بافت های سطحی مانند پوست، روده ها، ریه ها، مثانه و گوش داخلی کمک می کند.
  • با حمایت از رشد و توزیع سلول های T، نوعی از گلبول های سفید خون که از بدن شما در برابر عفونت محافظت می کنند، از عملکرد ایمنی حمایت می کند .
  • علاوه بر این، ویتامین آ از سلامت سلول های پوست، سلامت باروری مردانه و زنانه و رشد جنین حمایت می کند.

فواید سلامتی

ویتامین A یک ماده مغذی مهم است که از بسیاری جهات برای سلامتی مفید است.

    • آنتی اکسیدان قوی: پروویتامین A کاروتنوئید ها مانند بتا کاروتن، آلفا کاروتن و بتا کریپتوکسانتین پیش ساز ویتامین A هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.
    • کاروتنوئید ها از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، مولکول های بسیار واکنش پذیر که می توانند با ایجاد استرس اکسیداتیو به بدن شما آسیب برسانند.
    • استرس اکسیداتیو با شرایط مزمنی مانند دیابت، سرطان، بیماری قلبی و زوال شناختی مرتبط است.
    • رژیم های غذایی سرشار از کاروتنوئید با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از این بیماری ها مانند بیماری قلبی، سرطان ریه و دیابت مرتبط است.
    • برای سلامت چشم و جلوگیری از دژنراسیون ماکولا ضروری است.
    • مصرف کافی ویتامین A در رژیم غذایی به محافظت در برابر برخی بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا (AMD) وابسته به سن کمک می کند.
    • مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای بتا کاروتن، آلفا کاروتن و بتا کریپتوکسانتین ممکن است خطر ابتلا به AMD را تا 25٪ کاهش دهد. این کاهش خطر با کاهش سطح استرس اکسیداتیو با محافظت از بافت ماکولا توسط مواد مغذی کاروتنوئیدی مرتبط است.
    • ممکن است در برابر برخی سرطان ها از بدن محافظت کند: به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، میوه ها و سبزیجات غنی از کاروتنوئید ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کنند.
خرید ویتامین A
فروش ویتامین A

به عنوان مثال، مطالعه ای روی بیش از 10000 بزرگسال نشان داد که افراد سیگاری با بالاترین سطح آلفا کاروتن و بتا کریپتوکسانتین در خون به ترتیب 46 و 61 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان ریه نسبت به افراد غیر سیگاری با کمترین میزان دریافت این مواد مغذی هستند.

علاوه بر این، مطالعات  نشان می دهد که رتینوئید ها ممکن است از رشد سلول های سرطانی خاص مانند سلول های سرطانی مثانه، سینه و تخمدان جلوگیری کنند.

برای باروری و رشد جنین حیاتی است: ویتامین آ برای تولید مثل مردان و زنان ضروری است زیرا در رشد اسپرم و تخمک نقش دارد.

مکمل های ویتامین A برای کودکان

مکمل های ویتامین A برای کودکان خردسال ۶ تا ۵۹ ماهه

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که همه کودکان 6 تا 59 ماهه باید مکمل دریافت کنند اگر در جامعه ای زندگی می کنند که کمبود ویتامین A یک مشکل بهداشت عمومی است. اینها جوامعی هستند که در آن شیوع شب کوری ≥ 1٪ در کودکان 24 تا 59 ماهه است، یا در آنها شیوع VAD ≥ 20٪ در نوزادان و کودکان 6 تا 59 ماهه است.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که اگر در جامعه ای زندگی می کنند که کمبود ویتامین A یک مشکل بهداشت عمومی است باید همه کودکان 6 تا 59 ماهه مکمل دریافت کنند. اینها جوامعی هستند که در آن شیوع شب کوری در کودکان 24 تا 59 ماهه است.

مکمل های ویتامین A برای نوزادان و کودکان 1 تا 5 ماهه

مکمل ویتامین A برای نوزادان و کودکان 1 تا 5 ماهه هنوز توسط WHO توصیه نمی شود. تغذیه انحصاری با شیر مادر برای نوزادان در شش ماه اول زندگی برای کمک به رشد و سلامت مطلوب توصیه می شود.

مکمل های ویتامین A برای زنان باردار به طور معمول توصیه نمی شود

اگرچه زنان در دوران بارداری بسیار مستعد ابتلا به VAD هستند، مکمل ویتامین A در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا دوز بالای ویتامین A از مکمل ها ممکن است به جنین در حال رشد آسیب برساند. در عوض، زنان باردار تشویق می‌ شوند تا با خوردن غذاهای غنی از ویتامین A، نیاز های افزایش یافته خود را برآورده کنند.

به چه مقدار ویتامین A احتیاج دارم

میزان ویتامین A مورد نیاز در بزرگسالان بین 19 تا 64 سال:

  • روزانه 0.7mg برای مردان
  • روزانه 0.6 میلی گرم برای خانم‌ ها

شما باید بتوانید تمام ویتامین A مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.  ویتامین A که بدن شما فوراً به آن احتیاج ندارد، برای استفاده بعدی ذخیره می‌ شود. این بدان معنی است که شما هر روز به آن احتیاج ندارید. برای دریافت قیمت ویتامین A پالمیتات با ما تماس بگیرید.

اگر زیاد ویتامین A مصرف کنم چه اتفاقی می‌ افتد؟

طبق برخی تحقیقات، داشتن بیش از حد متوسط 1.5mg در روز ویتامین A در طی سال‌ های متمادی، ممکن است روی استخوان‌ های شما تأثیر بگذارد و این باعث می‌ شود که هنگام بزرگ‌ تر شدن، آن‌ ها بیش از حد دچار شکستگی شوند. این امر به ویژه برای افراد مسن، به ویژه زنان، که در حال حاضر در معرض پوکی استخوان قرار دارند اهمیت دارد.

اگر بیش از یک بار در هفته جگر بخورید، ممکن است بیش از حد ویتامین A مصرف کنید. بسیاری از مولتی‌ ویتامین‌ ها حاوی ویتامین A هستند. مکمل‌ های دیگر مانند روغن کبد ماهی نیز از نظر ویتامین A سرشار از مقدار زیادی هستند. اگر مکمل‌ های حاوی ویتامین A مصرف می‌ کنید، اطمینان حاصل کنید که میزان روزانه غذای شما و مکمل‌ ها از 1.5 میلی‌ گرم تجاوز نمی‌ کند. اگر هر هفته جگر می‌ خورید، از مکمل‌ های حاوی ویتامین A استفاده نکنید.

اگر باردار هستید

داشتن مقادیر زیادی ویتامین A می تواند به نوزاد متولد نشده شما آسیب برساند. بنابراین اگر باردار هستید یا به فکر بچه دار شدن هستید از غذا هایی که درآن  ویتامین A بسیار زیاد است استفاده نکنید. در صورت نیاز بیشتر از مکمل‌ های حاوی ویتامین A کمک بگیرید.

شما باید با خوردن یک رژیم متنوع و متعادل بتوانید تمام ویتامین A مورد نیاز خود را دریافت کنید. در استفاده از مکمل حاوی ویتامین A زیاده روی نکنید زیرا می‌ تواند مضر باشد. جگر یک منبع بسیار غنی از ویتامین A است. بیش از یک‌ بار در هفته از آن استفاده نکنید. همچنین باید از میزان مصرف ویتامین A در مکمل‌ هایی که مصرف می‌ کنید، آگاه باشید.

فروش ویتامین A
خرید ویتامین A

اگر باردار هستید یا به فکر بچه‌ دار شدن هستید از مصرف مکمل‌ های حاوی ویتامین A، از جمله روغن کبد ماهی، خودداری کنید. مگر اینکه توسط پزشک توصیه شود. زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند و مردان مسن‌ تر، که بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند، باید از مصرف بیش از 1.5 میلی‌ گرم ویتامیـن A در روز از مواد غذایی و مکمل‌ ها خودداری کنند.

ایمنی

زنان حامله

مکمل های ویتامین A به طور معمول برای زنان باردار توصیه نمی شود مگر اینکه یک مشکل بهداشت عمومی جدی وجود داشته باشد. دوزهای بالا به دلیل اثرات نامشخص بر روی جنین منع مصرف دارد.

فرزندان

مکمل ویتامین A عوارض و مرگ و میر کودکان را کاهش می دهد و برای نوزادان و کودکان 6 تا 59 ماهه که VAD یک مشکل بهداشت عمومی است توصیه می شود. مکمل های ویتامین A که به کودکان داده می شود، در صورت تجویز دوز توصیه شده ویتامین A برای سن، هیچ عارضه جانبی قابل توجهی ایجاد نمی کنند.

آزمایشات مکمل ویتامین A روی نوزادان و کودکان 6 تا 59 ماهه علائم نامطلوب غیر معمول، گذرا و خفیف (تحریک پذیری، سردرد، تب، اسهال، تهوع و استفراغ) را نشان داده است. با این حال، تأثیر مکمل‌ های ویتامین A با دوز بالا بر پیشگیری از نابینایی و مرگ‌ و میر بسیار بیشتر از این عوارض جانبی نادر و گذرا است.

خطرات مصرف ویتامین A چیست؟

اثرات جانبی. علائم سمیت ویتامین A شامل خشکی پوست، درد مفاصل، استفراغ، سردرد و گیجی است.
فعل و انفعالات. اگر دارویی مصرف می کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا مکمل های ویتامین A بی خطر هستند یا خیر. مکمل‌ های ویتامین A ممکن است با برخی از قرص‌ های ضد بارداری، برخی رقیق‌ کننده‌ های خون، برخی از دارو های خوراکی آکنه، درمان‌ های سرطان و بسیاری از دارو های دیگر تداخل داشته باشند.

 دوزهای بالای ویتامین A با نقایص مادرزادی، کاهش تراکم استخوان و مشکلات کبدی مرتبط است. افرادی که زیاد الکل می نوشند یا بیماری کلیوی یا کبدی دارند نباید بدون مشورت با پزشک مکمل های ویتامین A مصرف کنند.

آنالیز ویتامین A

ویتامین A

جهت دریافت آنالیز جدیدتر ویتامین A با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

فروش ویتامین A

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول ویتامین A مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت ویتامین A پالمیتات و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ ترین زمان ممکن به‌ وسیله سیستم حمل‌ و نقل مطمئن به شهر های مختلف ارسال نماید.

قیمت ویتامین A

قیمت‌ ویتامین A پالمیتات عرضه‌ شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌ توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید. 

بیشتر بخوانید wikipedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست