بی کربنات سدیم (جوش شیرین)

خرید بی کربنات سدیم خوراکی

بی‌کربنات سدیم یا همان جوش شیرین با فرمول‌ شیمیایی NaHCO3 یکی از نمک‌های سدیمی کربنیک اسید می‌باشد که فقط یک هیدروژن اسیدی آن با یون سدیم جایگزین شده ‌است. بی‌کربنات سدیم جاذب رطوبت و بوگیر است و در آب به صورت یک آمفوتر ظاهر می‌شود به این معنی که در آب می‌تواند به عنوان اسید یا باز عمل کند. خاصیت اسیدی این ترکیب به دلیل هیدروژن موجود در آن است لذا در صنایع مختلف به عنوان آزاد کننده کاربرد دارد.

جهت دریافت انالیز

و استعلام قیمت بی کربنات سدیم

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

فروش بی کربنات سدیم

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول جوش شیرین مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

بی کربنات سدیم چیست

بی کربنات سدیم نوعی نمک بی‌بو، سفید رنگ و بدون طعم است که از ترکیب سدیم و کربنیک اسید ساخته‌شده و به دلیل اینکه خاصیت قلیایی دارد با کاهش اسید معده به درمان معده درد و سوزش سردل کمک می‌کند. این پودر یک پاک‌کننده‌ی طبیعی و قوی است. خرید جوش شیرین فواید زیادی برای بدن دارد:

  • سلامتی معده
  • دندان‌ها
  • لاغری
  • پوست و مو
  • و…

بی‌کربنات سدیم دارای کاربردهای فراوانی است. در پزشکی، اسید معده را کاهش می‌دهد و می‌تواند پس از وعده‌های غذایی به عنوان یک آنتی‌اسید برای جلوگیری از سوزش سر دل و جوش‌خوردگی مصرف شود. در غذا، آن را به نام نوشابه گازدار می‌شناسند. این محصول حاوی سدیم است، بنابراین اگر رژیم کم سدیم را دنبال می‌کنید، ممکن است نیاز به بیکربنات سدیم در رژیم غذایی خود را محدود کنید.

کاربردهای بی کربنات سدیم

  • بی کربنات سدیم، با تولید گاز دی‌اکسید کربن، مخلوط با اسید مانند اسید فسفریک یا اسید کربنیک موجود در بسیاری از کولاها را ایجاد می‌کند. اکثر نوشابه‌ها حاوی 35 میلی‌گرم سدیم در یک وعده 8 اونس هستند. اما تعداد کمی از مردم فقط 8 گرم نوشابه مصرف می‌کنند.
  • بی کربنات سدیم ماده‌ای است که در تولید رنگ‌های غذایی استفاده می‌شود. از آن‌جا که خواص ضد خشك‌كردن و تثبیت‌كننده دارد در پایه‌ی بسیاری از ژل‌های غذایی رنگ استفاده می‌شود. معمولاً جوش شیرین در مقادیر بسیار کمی استفاده می‌شود که تأثیر بسیار کمی بر میزان سدیم خون شما دارد.
  • فروش بی کربنات سدیم موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی بی کربنات سدیم خالص و دارای گرید غذایی است. نانوایی‌ها مقدار کمی بی کربنات سدیم را به مخلوط آرد، شکر، تخم‌مرغ، کره و سایر مواد موجود در کیک‌ها، کلوچه‌ها و سایر محصولات پخته شده اضافه می‌کنند. واکنش شیمیایی حاصل از آن کمک می‌کند تا خمیر در داخل یک اجاق داغ گسترش یا افزایش یابد. بدون جوش شیرین در این واکنش شیمیایی، کلوچه، کیک و نان صاف می‌شوند و هیچ پف کنندگی ندارد.
  • جوش شیرین برای سفید کردن دندان

در بسیاری از خمیر دندان‌های تجاری وجود دارد. این پودر یک عامل پاک‌کننده مؤثر است و کمک می‌کند پلاک را از دندان‌ها حذف کند و باعث روشن شدن دندان می‌شود. همچنین از خمیر دندانی که از جوش شیرین، آب لیمو تازه یا آب ساخته شده، استفاده کنید تا دندان‌ها را مسواک کنید و به عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند.

  • جوش شیرین به عنوان یک لایه‌بردار

از آنجایی که این پودر قلیایی است، پوست را نرم می‌کند، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باکتری‌ها را می‌کشد.

  • از بین‌بردن جوش‌های سر سیاه با جوش شیرین

این پودر مانند اسکراب عمل می‌کند زیرا گرانول‌های خوبی دارد و باعث از بین رفتن جوش‌های سر سیاه می‌شود. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را در ناحیه بینی خود با یک انگشت با حرکات دایره‌ای بمالید و سپس آب‌کشی کنید.

  • جوش شیرین برای آفتاب سوختگی و برنزه کردن

اشعه خورشید باعث می‌شود آسیب جدی به پوست برسد. جوش شیرین به طور کامل پوست را بهبود می بخشد.

  • جوش شیرین برای مو

برای رهایی از دست موهای نازک و تمیز کردن آن‌ها از این پودر که عنصری طبیعی است استفاده کنید.

  • جوش شیرین برای ناخن

برای نرم‌کردن، قوی‌تر کردن و همچنین سفیدتر کردن ناخن‌ها از این پودر استفاده می‌کنند.

  • جوش شیرین تسکین ناراحتی معده

بی کربنات سدیم یک ماده فعال در محصولات آنتی اسید است که برای تسکین سوزش سر دل و درمان سوء هاضمه اسید استفاده می‌شود. این کار با خنثی سازی سریع اسید معده و تسکین موقت علائم ریفلاکس اسید انجام می‌شود.همچنین جوش شیرین یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که اسید را در سیستم گوارش خنثی می‌کند و همچنین PH پوست و بدن را نیز متعادل می‌کند.

  • جوش شیرین برای سرطان

این پودر به سرعت همراه با سلول‌های سرطانی بدن را قلیایی می‌کند. بنابراین، میکروب‌ها را می‌کشد و در نهایت سرطان را از بین می‌برد.

  • جوش شیرین برای رفع خارش پوست

اگر پوستی خشک و خارش دار دارید با جوش شیرین این مشکل حل می‌شود و این روش باعث می‌شود بدن شما نرم و لطیف شود و تمام مسائل و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

  • محصولات تمیز کننده و حلال‌ها

بی کربنات سدیم یک ماده رایج در مواد شوینده، تمیز کننده و چربی زدا است. در محصولات تمیز کننده، بی کربنات سدیم می‌تواند با سرکه واکنش دهد و محلولی ایجاد کند که به از بین بردن جرم در اجاق کمک می‌کند. ویژگی سایشی جزئی آن برای از بین بردن مانده‌های سوخته یا گریس بسیار کارآمد است.

خواص شیمیایی بی کربنات سدیم همچنین با افزایش pH آب، می‌تواند به افزایش راندمان مواد شوینده لباسشویی کمک کند. این امر با دفع خاک از الیاف، منجر به شستشوی بهتر می‌شود.

نکات ایمنی در رابطه با مصرف بی کربنات سدیم

هزاران سال است که مردم از بی‌کربنات سدیم استفاده می‌کنند. مصریان باستان از رسوبات طبیعی این ماده معدنی برای تمیز کردن دندان‌های خود و ساختن رنگ برای نوشتن استفاده می‌کردند. در دهه 1830، نانوایان نیویورکی برای تهیه نان شروع به افزودن بی‌کربنات سدیم و شیر ترش به خمیر کردند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اظهار داشت که بی کربنات سدیم GRAS (ایمن) شناخته شده و به عنوان یک ماده افزودنی غذایی مستقیم است. همچنین بیان می‌کند که بی کربنات سدیم به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده و ضد اسید (ضد پوسیدگی دندان) ماده مؤثری برای استفاده بدون نسخه در شرایط خاص شناخته می‌شود.

بررسی لوازم آرایشی و بهداشتی (CIR)، یک پانل متخصص مستقل متشکل از محققان دانشگاهی و دانشمندان صنعت، داده‌های علمی را ارزیابی کرده و نتیجه گرفته است که بی کربنات سدیم به عنوان یک ماده آرایشی در سطح فعلی استفاده بی‌خطر است. در سال 2005، پانل خبره CIR داده‌های جدید موجود در مورد بی کربنات سدیم را مورد بررسی قرار داد و نتیجه‌گیری ایمنی آن را مجددا تأیید کرد.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد جوش شیرین چیست؟

 بلع مقادیر زیاد جوش شیرین یا بی کربنات سدیم موجب ایجاد مسمومیت است. برای جلوگیری از این امر، مرکز کنترل سموم ملی توصیه می‌کند که جوش شیرین را دور از دسترس کودکان قرار دهید. این مرکز همچنین پیشنهاد می‌کند که اگر از جوش شیرین برای جذب بو در داخل یخچال استفاده می‌شود، والدین باید ظرف را تا آنجا که ممکن است در یخچال دور از دسترس کودکان قرار دهند.

طرحواره پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست