خرید کراس پویدون

خرید کراس پویدون

شرکت پیشگامان شیمی محصول کراس پویدون را از کشور چین و آلمان در گرید دارویی وارد می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید کراس پویدون با ما تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت کراس پویدون

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

کراس پویدون چیست؟

کراس پویدون Cross Povidone یک هموپلیمر غیریونی و نامحلول در آب در عین حال متورم شونده است که دارای سه درجه‌بندی XL-10، XL و INF-10 می‌باشد. این درجه‌بندی‌ها در اندازه سایز ذرات با یکدیگر متفاوت هستند. بر اساس مشخصات فارماکوپه آمریکا، اروپا و ژاپن برای کراس پویدون، پلیمر پلی پلاسدون Polyplasdone به عنوان ضدعفونی‌کننده قرص عمل می‌کند.

نام‌گذاری INCI: پلی وینیل پیرولیدون (PVP) کراس لینک شده

PVPP به عنوان بازدارنده خوردگی و عامل تجزیه در پوشش‌دهنده‌ها و قرص‌سازی، استابلایزرها و ماده شفاف‌کننده در تولید آبجو و مشروبات استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای تولید بسیاری از کالاهای روزمره استفاده کرد. کراس پویدون اغلب به عنوان PVP کراس لینک شده یا PVP نامحلول نامیده می‌شود. این ماده به صورت پودری سفید یا زرد روشن، فاقد رطوبت، free-flowing، نم‌گیر (هیگروسکوپیک)، بدون بو یا دارای بوی کم می‌باشد. در آب، بازها، اسیدها و حلال‌های آلی رایج نامحلول است. قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌تواند با پلی‌فنول‌ها، اسید کربوکسیلیک و سایر ترکیبات با وزن مولکولی کم ترکیب شود.

روش‌های آنالیز کراس پویدون

الف- طیف جذب IR نمونه باید با طیف مرجعی که با Cross Povidone WRS به دست آمده مطابقت داشته باشد.

ب- تست رنگ: برای این منظور معرف مورد نیاز محلول ید 0.1N و محلول تست نشاسته می‌باشد.

روش کار: تقریباً یک گرم از نمونه را به طور دقیق توزین کرده و در 10 میلی‌لیتر آب بریزید. به این محلول، 0.1 میلی‌لیتر ید 0.1N اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه تکان دهید. یک میلی‌لیتر محلول تست نشاسته اضافه کرده و تکان دهید. هیچ رنگ آبی نباید ایجاد شود.

اندازه‌گیری اسیدیته PH:

اسیدیته کراس پویدون محدوده‌ای بین 8-5 می‌باشد.

روش اندازه‌گیری PH:

250 میلی‌گرم نمونه را به طور دقیق توزین کرده و در 25 میلی‌لیتر آب حل کنید. به مدت 15 دقیقه توسط شیکر تکان دهید. سپس pH محلول حاصل را اندازه‌گیری کنید.

اندازه‌گیری میزان آب (رطوبت):

میزان آب این ماده نباید بیشتر از 5 درصد باشد. معرف مورد نیاز برای سنجش رطوبت متانول AR خشک و معرف KF می باشد.

روش کار: 35 تا 40 میلی‌لیتر متانول به ظرف تیتراسیون منتقل کنید و با K.F تیتر کنید. معرف، باید قبل از استفاده، به نقطه نهایی الکترومتر جهت حذف هرگونه رطوبت موجود، استاندارد شده باشد. به سرعت و با دقت، 250 میلی‌گرم ماده را اضافه كرده، مخلوط كرده و مجدداً با معرف به نقطه انتهایی الكترومتر تیتر می‌كنیم. با استفاده از فرمول زیر درصد آب را محاسبه کنید:

خرید کراس پویدون

که در آن:

V = حجم معرف K.F مصرف شده (میلی‌لیتر)
F = ضریب هم ارزی آب معرف در میلی‌گرم/میلی‌لیتر
A = وزن ماده در میلی‌گرم

اندازه‌گیری باقی‌مانده‌های احتراق:

میزان این باقی‌مانده‌ها نباید بیشتر از 0.4 درصد باشد. معرف مورد نیاز برای اندازه‌گیری این پارامتر سولفوریک اسید AR است.

روش کار: یک بوته (ظرف مخصوص ذوب فلزات) سیلیس را به مدت 10 دقیقه گرم کنید تا قرمز شود. اجازه دهید درون دسیکاتور خنک شود و سپس آن را وزن کنید. حدود 2 گرم ماده با وزن دقیق را در بوته سیلیس قرار دهید و تحت دمای حدود 800 درجه سانتی‌گراد مشتعل كنید، خنك كنید، وزن كنید و دوباره به مدت 15 دقیقه شعله‌ور کنید. و این روش را تکرار کنید تا زمانی که دو توزین متوالی بیش از 0.5 میلی‌گرم تفاوت نداشته باشد.

فرمول محاسبه باقی‌مانده احتراق:

خرید کراس پویدون
W1 = وزن بوته خالی
W2 = وزن بوته + نمونه
W3 = وزن بوته + باقی‌مانده (بعد از احتراق)

اندازه‌گیری مواد محلول در آب:

وزن باقی‌مانده از 75 میلی‌گرم (1.5٪) تجاوز نمی‌کند.

روش کار: 25 گرم از نمونه را در یک بشر 500 میلی‌لیتری بریزید. به این مقدار 200 میلی‌لیتر آب اضافه کنید و به مدت 1 ساعت روی استیرر (همزن) مغناطیسی هم بزنید. سوسپانسیون حاصل را با کمک 25 میلی‌لیتر آب به یک بالن حجمی 250 میلی‌لیتری منتقل کنید. تا 250 میلی‌لیتر با آب رقیق کرده و مخلوط کنید.

اجازه دهید مدتی بماند تا ذرات جامد ته نشین شوند. حدود 100 میلی‌لیتر از مایع رویی را از طریق فیلتر غشایی 0.45 میلی‌متری فیلتر کنید. در حین فیلتر کردن، محلول بالای فیلتر را به صورت دستی یا با همزن مکانیکی و بدون وارد کردن آسیب فیزیکی به فیلتر، هم بزنید. حدود 50 میلی‌لیتر از محلول فیلتر شده را به یک بشر 100 میلی‌لیتری منتقل کرده، اجازه دهید جهت خشک شدن، تبخیر شده و در دمای 110 درجه سانتی‌گراد به مدت 3 ساعت خشک کنید.

اندازه‌گیری فلزات سنگین:

معمولاً بیش از 0.001 درصد نمی‌باشد. معرف‌های مورد نیاز برای سنجش این پارامتر محلول استاندارد سرب (.2ppm.pb)، اسید کلریدریک AR، محلول آمونیاک رقیق شده، محلول اسید استیک رقیق شده و محلول سولفید هیدروژن است. محلول استاندارد: 5 میلی‌لیتر از محلول استاندارد سرب (.2ppm.pb) را توسط پیپت به لوله نسلر 50 میلی‌لیتری انتقال دهید. تا 25 میلی‌لیتر با آب رقیق کنید pH محلول را بین 3 تا 4 با اسید استیک رقیق یا محلول رقیق آمونیاک تنظیم کنید، حجم را تا حدود 35 میلی‌لیتر با آب تشکیل دهید و مخلوط کنید.

محلول نمونه: باقی‌مانده به دست آمده در آزمایش خاکستر سولفاته را با چند قطره اسید کلریدریک مرطوب کرده و تقریباً اجازه دهید تا خشک شدن عمل تبخیر انجام شود. باقی‌مانده را در 10 میلی‌لیتر آب با گرم کردن حل کرده، خنک کنید و با کمک 10 میلی‌لیتر آب و 2 میلی‌لیتر اسید استیک رقیق آن را به یک لوله آزمایش منتقل کنید. محلول فوق را در 25 میلی‌لیتر با آب رقیق کنید. این محلول را به یک لوله نسلر 50 میلی‌لیتری منتقل کنید. pH را بین 3 و 4 با اسید استیک رقیق یا محلول رقیق آمونیاک تنظیم کنید، با آب در حدود 35 میلی‌لیتر رقیق کرده و مخلوط کنید.

روش کار: به هر یک از لوله‌های حاوی محلول استاندارد و محلول نمونه، به ترتیب 10 میلی‌لیتر محلول سولفید هیدروژن تازه تهیه شده را اضافه کنید، مخلوط کنید، سپس تا 50 میلی‌لیتر رقیق کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و به سمت پایین روی یک سطح سفید آن را مشاهده کنید. رنگ تولید شده با محلول نمونه شدیدتر از رنگ محلول استاندارد نیست.

اندازه‌گیری پلی وینیل پیرولیدون

0.72NMT میلی‌لیتر از محلول ید 0.1N مصرف می شود که مربوط به NMT 0.1٪ پلی وینیل پیرولیدون است. معرف‌های مورد نیاز محلول ید 0.1N، محلول 0.1N سدیم تیوسولفات و محلول تست نشاسته است.

روش کار: به طور دقیق حدود 4 گرم از نمونه را وزن کرده و در 30 میلی‌لیتر آب بریزید. به مدت 15 دقیقه هم بزنید، سوسپانسیون را سانتریفیوژ کرده و لایه فوقانی که کمی کدر است را از طریق فیلتر شیشه‌ای 10 میلی‌متری فیلتر کنید. دوباره لایه زیرین را با 50 میلی‌لیتر آب هم بزنید و به طور مشابه فیلتر کنید. 0.5 گرم استات سدیم را به فیلترهای ترکیبی اضافه کرده و با محلول ید 0.1N تیتر کنید، تا زمانی که رنگ ید دیگر محو شود.

سپس 3 میلی‌لیتر محلول ید 0.1N اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند و مقدار اضافی ید را با محلول 0.1N سدیم تیوسولفات تیتر کنید و با نزدیک شدن به نقطه پایان، 3 میلی‌لیتر محلول تست نشاسته اضافه کنید. با حذف نمونه و تنظیم pH محلول به عنوان محلول نمونه، با استفاده از اسید استیک Blank determination انجام دهید و سپس تیتراسیون را انجام دهید.

اندازه‌گیری محتوای نیتروژن:

میزان ازت اندازه‌گیری شده در پایه بی‌آب، کمتر از 11٪ و بیش از 12.8٪ نیست. معرف‌های مورد نیاز سولفات پتاسیم، سولفات مس، دی اکسید تیتانیوم، اسید سولفوریک، هیدروکسید سدیم (40٪)، محلول اسید بوریک (4٪)، محلول تست متیل قرمز-متیلن آبی و 0.01N اسید سولفوریک است.

روش کار: حدود 100 میلی گرم از نمونه را به طور دقیق توزین کنید و آن را به داخل بالن هضم دستگاه نیمه میکرو کجلدال منتقل کنید. به این مقدار 5 گرم مخلوط پودر شده سولفات پتاسیم، سولفات مس و دی اکسید تیتانیوم اضافه کنید (33: 1: 1).

هر ماده ای که به گردن بالن چسبیده را با آب به خوبی بشویید. بعد از شستشوی دیواره 7 میلی‌لیتر اسید سولفوریک اضافه کنید و سپس بالن را بچرخانید. بالن را روی شعله آزاد گرم کنید تا یک محلول شفاف و سبز روشن به دست آمده و سپس به مدت 45 دقیقه مجدداً گرم شود.

با احتیاط به مخلوط هضم، 70 میلی‌لیتر آب اضافه کنید، محلول را خنک کنید و تقطیر بخار را مدیریت کنید. از طریق یک قیف، 30 میلی‌لیتر از محلول 40٪ هیدروکسید سدیم را به گونه‌ای اضافه کنید که محلول از قسمت داخلی بالن به پایین جریان یابد و یک لایه زیر لایه اسیدی ایجاد کند. قیف را با 10 میلیلیتر آب بشویید و دستگاه را محکم ببندید.

خرید کراس پویدون

تقطیر را بلافاصله با بخار شروع کنید. مقطر حاصل را در یک بالن جمع کنید که حاوی 15 میلی‌لیتر محلول اسید بوریک 4٪ است و 3 قطره محلول تست متیل قرمز-متیلن آبی و آب کافی برای پوشاندن انتهای لوله کندانس به آن اضافه کنید.

(جهت خرید کراس پویدون با ما تماس بگیرید)

تقطیر را تا میزان مقطر تا 80 تا 100 میلی‌لیتر ادامه دهید. بالن جذبی را برداشته، انتهای لوله کندانس را با مقدار کمی آب بشویید و مقطر را با محلول اسید سولفوریک 0.01N تیتر کنید تا رنگ سبز به دست آید.با حذف نمونه، Blank determination انجام دهید. هر میلی‌لیتر اسید سولفوریک 0.01N معادل 140.1 میلی‌گرم نیتروژن است.

محاسبات:

Net B.R. = Blank B.R. – Sample B.R

B.R = خواندن عدد بورت

خرید کراس پویدون
W = وزن نمونه (در میلی‌گرم)
N = نرمال بودن H2SO4
F = عاملخرید کراس پویدون

فروش کراس پویدون

فروش کراس پویدون در درام‌های 25 کیلویی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست