خرید فروش اتیل استات

خرید اتیل استات صنعتی

به عنوان یکی از مراکز فروش اتیل استات در ایران، آماده فروش اتیل استات با بهترین قیمت و کیفیت هستیم. جهت خرید اتیل استات وارداتی از تایوان و فرانسه و همچنین اتیل استات تولید داخل با کارشناسان ما تماس بگیرید. آیا نیاز به یافتن یک تامین کننده عمده دارید که به شما امکان خرید عمده اتیل استات را بدهد؟

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت اتیل استات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

قیمت اتیل استات صنعتی

شرکت پیشگامان شیمی با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تامین مواد اولیه شیمیایی آمادگی ارائه اتیل اتانوآت مورد نیاز برای صنایع مختلف در بشکه‌های 180 کیلوگرمی را دارد.

به انگلیسی Ethyl_acetate
فرمول شیمیایی ✅ C4h8o2
نام های دیگر استر استیک، اتر استیک، اتیل استر اسید استیک
cas No 205-500-4
نقطه ذوب -83.6 درجه سانتیگراد
نقطه جوش 77.1 درجه سانتیگراد
جرم مولی 0.8945
چگالی 902 kg/m³
نقطه اشتعال -3 درجه سانتی گراد
گرید صنعتی
شکل محصول ✅ مایع شفاف بی رنگ
خلوص 99.5%
کاربرد ✅

حلال شیمیایی خوب پرکاربرد با حلالیت عالی، خشک شدن سریع و کاربرد گسترده است.

کشور تولیدی  هند، چین، ایران
بسته بندی  بشکه 180 کیلویی
محل تحویل تهران –  اصفهان
قیمت عمده اتیل استات✅ تماس بگیرید 📞

خرید اتیل استات که یک ماده شیمیایی همه کاره است و اغلب برای محصولاتی مانند رنگ، لاک، مواد پاک کننده، لوازم آرایشی و حتی عطر استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای اتیل استات در صنایع مختلف و رسیدن به جواب سوال، اتیل استات را از کجا بخریم؟ تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

اتیل استات چیست؟

اتیل استات (Ethyl acetate) به عنوان اتیل اتانوات شناخته می‌شود و نوعی ترکیب استر ارگانیک با فرمول شیمیایی C4H8O2 می‌باشد. اتیل استات یک ترکیب مولکولی مهم است که در اکثر واکنش‌های شیمیایی به عنوان حلال بکار می‌رود. این ترکیب به عنوان یک حلال تمیزکننده جهت حذف رنگ و پوشش کاربرد دارد. این یک مایع کاملا بی‌رنگ با بوی معمولی میوه بوده که معمولا در چسب و محصولات پاک‌کننده ناخن استفاده می‌شود.

[presto_player id=48945]

ویژگی های اتیل استات

این ترکیب یک حلال نسبتاً قطبی فرار، غیر سمی و گیرنده پیوند هیدروژنی ضعیف است و به دلیل کمبود پروتون اسیدی (یعنی یک اتم هیدروژن به طور مستقیم به یک اتم الکترونگاتیو مانند فلوئور، اکسیژن یا ازت متصل می‌شود) اهدا کننده نیست.

اتیل استات مایعی بی‌رنگ با بوی شیرین و میوه‌ای است. این ترکیب آلی (C4H8O2) با شماره CAS 141-78-6، علاوه بر نام سیستماتیک جایگزین IUPAC اتیل اتانوات، به آن استر استیک یا اتر استیک نیز گفته می‌شود. این ترکیب می‌تواند تا سه درصد در آب حل شود که در دمای اتاق محلول هشت درصد در آب را تشکیل می‌دهد. در درجه حرارت بالا میزان حلالیت آن در آب بیشتر است.

شبیه به استرهای دیگر، یک ماده اولیه برای به دست آوردن طعم‌دهنده‌هایی مانند موز، آناناس و توت‌فرنگی است. این ماده بسیار قابل اشتعال است و دارای دمای اشتعال -3 درجه سانتی‌گراد و درجه اشتعال‌پذیری 3 است. با تمام حلال‌های آلی متداول (الکل‌ها، کتون‌ها، گلیکول‌ها، استرها) غیر قابل اختلاط است اما فقط کمی در آب مخلوط می‌شود.

فرمول اتیل اتانوات

فرمول اتیل استات را می‌توان به راحتی حفظ کرد زیرا همانطور که از نام آن پیداست حاوی گروه اتیل (CH2-CH3 یا C2H5) و گروه استات (CH3COO) است. مولکول اتیل استات در مجموع شامل 14 اتم است. 8 اتم هیدروژن، 4 اتم کربن و 2 اتم اکسیژن در آن وجود دارد. بنابراین فرمول شیمیایی اتیل اتانوات CH3COOCH2CH3 و فرمول فشرده آن C4H8O2 است.

فرمول شیمیایی اتیل استات که در بالا نشان داده شده است بر اساس فرمول مولکولی است که تعداد هر نوع اتم را در یک مولکول بدون اطلاعات ساختاری نشان می‌دهد و با فرمول تجربی که نسبت‌های عددی اتم‌های هر نوع را ارائه می‌دهد متفاوت است.

اتیل اتانوات معمولاً با اختصارات EtOAc، EA یا ETAC نامیده می‌شود. جرم مولی آن 88.106 گرم mL-1 است. اتیل استات استری است که از جایگزینی گروه هیدروکسیل با گروه اتوکسی در اسید استیک به دست می‌آید. C sp2 در گروه کربونیل وجود دارد اما بخش دیگر مولکول دارای هندسه چهار وجهی است. ساختار شیمیایی آن را می‌توان به صورت زیر، در نمایش‌های رایج مورد استفاده برای مولکول های آلی نوشت.

خرید اتیل استات
فرمول اتیل اتانوات

تولید اتیل استات

اولین بار این ماده با تقطیر مخلوطی از اتانول و اسید استیک در سال 1759 تهیه شد. اتیل استات عمدتاً از طریق استری‌شدن اتانول و اسید استیک در حضور یک اسید قوی تولید می‌شود. در این فرآیند، مقدار کمی از اسید سولفوریک از قبل گرم‌شده و در یک ستون استریفینگ تغذیه می‌شود تا رفلکس شود. سپس این مخلوط به یک ستون بازتابنده دوم می‌رود، تا حدود 85٪ اتیل استات را جدا کنند. سپس در آن با آب مخلوط شده، که باعث جداسازی دو لایه می‌شود و باقی‌مانده در ستون رفلاکس دیگر قرار می‌گیرد تا ناخالصی‌های نهایی برای تولید 95٪ اتیل استات برداشته شود.

CH3CO2C2H5 + NaOH → C2H5OH + CH3CO2Na

اتیل استات حلال چسب در صنعت عمدتا از طریق واکنش استریفیکاسیون کلاسیک فیشر، اتانول و اسید استیک سنتز می‌شود. این مخلوط با عملکرد حدود 65٪ در دمای اتاق به استر تبدیل می‌شود:

CH3CO2H + CH3CH2OH → CH3CO2CH2CH3 + H2O

می‌توان با تجزیه اسید واکنش را تسریع کرد و با حذف آب تعادل را به سمت راست تغییر داد. همچنین در صنعت با استفاده از واکنش تیشچنکو، با ترکیب دو معادل استالدئید در حضور کاتالیزور الکوکسید، تهیه می‌شود:

2CH3CHO → CH3CO2CH2CH3

از اسید سیلیکون تنگستیک برای تولید اتیل استات توسط آلکیلاسیون اسید استیک توسط اتیلن استفاده می‌شود:

5C2H4+ CH3CO2H → CH3CO2C2H

قیمت اتیل استات
قیمت جهانی اتیل استات

کاربردهای اتیل استات

حلال اتیل استات به دلیل خواصی مانند قابلیت حل شدن، بوی مطبوع و مسمومیت کم، کاربردهای صنعتی و آزمایشگاهی بسیار متنوعی دارد. این حلال در انواع فرمولاسیون‌های پوشش مانند اپوکسی، اورتان، سلولزی، اکریلیک و وینیل استفاده می‌شود. کاربرد این پوشش‌ها شامل موارد زیر است:

  • مبلمان و وسایل چوبی
  • تجهیزات کشاورزی
  • ساخت و ساز و معدن
  • پالایش خودکار و تعمیر و نگه‌داری و استفاده دریایی 

استفاده اصلی از آن به عنوان پوشش‌ است. علاوه براین، کاربردهایی به عنوان حلال جوهرهای چاپ فلكسوگرافی و روتوگراور دارد. این ماده به عنوان یک حلال استخراج در تولید داروها و مواد غذایی و همچنین به عنوان یک حلال حامل علف‌کش‌ها استفاده می‌شود. محصول با خلوص بالا می‌تواند به عنوان یک کاهش‌دهنده ویسکوزیته برای رزین‌های مورد استفاده در فرمولاسیون‌های فوتوریستیک در صنعت الکترونیک استفاده شود. اتیل استات در مشروبات الکلی نیز یافت می‌شود.

این ماده در:

  • محصولات غلات
  • تربچه
  • آب‌میوه
  • آبجو
  • شراب و غیره یافت می‌شود و تولید شده از (بابونه رومی) است.

این ماده در تولید اسانس‌های مصنوعی استفاده می‌شود و یک حلال مهم برای مواد اولیه‌ای ​​است که در ترکیبات آلی کاربرد دارند.

به طور خاص، از آن به عنوان حلال در موارد زیر استفاده می شود:

  • تولید رنگ
  • لاستیک
  • رزین
  • چسب
  • چرم
  • فیبر
  • سلولز

این ماده به عنوان یک حلال در تولید عصاره‌های اصلاح شده، چای یا قهوه بدون کافئین استفاده می‌شود. همچنین برای رنگ و جوهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمینه آنتولوژی، برای استفاده در جمع‌آوری و مطالعه حشرات مفید است. به عنوان یک حلال با خلوص بالا، در تمیز کردن تخته مدار الکتریکی و به عنوان یک پاک‌کننده ناخن کاربرد دارد.

فروش عمده اتیل استات
فروش عمده اتیل استات

کاربرد اتیل استات در حشره شناسی

در زمینه حشره شناسی، یک ترکیب مؤثر برای استفاده در جمع آوری و مطالعه حشرات است. در یک شیشه کشتار که با اتیل استات شارژ می‌شود، بخارات حاصل از اتیل استات، بدون اینکه بافت آن‌ها را تخریب کند، باعث مرگ سریع حشرات می‌شود. از آنجا که جاذب رطوبت نیست، حشره را نیز به اندازه کافی نرم نگه می‌دارد.

مضرات اتیل استات

این ماده در بسیاری از محصولات خانگی معمولی کاربرد دارد با این حال صورت قرار گرفتن در معرض آن به صورت تصادفی، می‌تواند به طور جدی خطرناک باشد. اتیل استات بسیار قابل اشتعال است. همچنین در هنگام مصرف یا استنشاق سمی است و در صورت تکرار یا طولانی‌شدن قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی، می‌تواند آسیب جدی به اندام‌های داخلی وارد کند.

اگرچه سمی نیست، اما غلظت بالای بخار می‌تواند چشم و دستگاه تنفسی را تحریک کند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ممکن است منجر به کدر شدن قرنیه و تحریک ملتحمه شود. به همین دلیل استفاده از دستکش، عینک ایمنی و دستگاه تنفس بخار هنگام کار با ماده شیمیایی ضروری است. همچنین هنگام تماس با چشم یا پوست می‌تواند باعث تحریک شود.

قیمت اتیل استات
قیمت اتیل استات

چگونه ذخیره و توزیع می‌شود؟

ذخیره‌سازی به طور معمول در یک محل خنک، خشک و تهویه مناسب و به دور از مواد اکسید کننده انجام می‌شود. اتیل‌استات باید از تابش مستقیم نور خورشید، گرما و شعله‌های باز به دور نگه داشته شود. حلال‌هایی مانند اتیل‌استات باید در ظروفی مانند ایزوتانک‌های ساخته‌شده از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا فولاد کربن نگه‌داری شوند. برای اهداف حمل و نقل، اتیل استات به عنوان یک مایع قابل اشتعال با درجه خطر آتش‌سوزی طبقه‌بندی می‌شود.

قیمت اتیل استات

این ترکیب یک حلال پرکاربرد، به ویژه برای رنگ‌ها، لاک‌ها، مخلوط‌های تمیز کننده، عطرها و در آزمایشگاه، اتیل استات یک حلال رایج برای کروماتوگرافی ستونی و لایه نازک است. برای تولیدکنندگان و تأسیساتی که از مقادیر زیادی از این حلال استفاده می‌کنند، یافتن تامین کنندگان عمده قابل اعتماد مهم است. علاوه بر عرضه عمده، تجربه خرید کاربرپسند و حمل و نقل سریع، همکاری با یک تامین کننده مواد شیمیایی نیز مهم است.

اگر می‌خواهید با تامین‌کننده‌ای مسئول در ارتباط باشید که به شما در درک مواد شیمیایی و پیدا کردن بهترین مواد شیمیایی و حلال‌ها برای نیازهایتان و اطمینان از ایمنی کمک کند، شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول اتیل استات مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت اتیل استات پتروشیمی و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. فروش اتیل استات در بشکه‌های 180 کیلوگرمی ایرانی چوبینه و هندی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. جهت استعلام قیمت اتیل استات و دریافت آنالیز محصول با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

اتیل استات چیست

اتیل استات به عنوان حلال برای واکنش های شیمیایی استفاده می شود. به دلیل بویی که دارد اغلب در لوازم آرایشی استفاده می شود و بوی آن با لاک ناخن همراه است.

اتیل استات حلال چسب، چه کاربردی دارد

بیشتر صنایع از اتیل استات به عنوان حلال برای چسب ها، جوهرهای چاپ، علف کش ها و رنگ ها استفاده می کنند. این ترکیب بی رنگ است و از برهمکنش بین اتانول و اسید استیک حاصل می شود. اتیل استات به دلیل سمیت کم، کاربردهای وسیعی دارد.

تولید اتیل استات از اتانول

اتیل استات را می توان به صورت صنعتی از طریق استریفیکاسیون اتانول با اسید استیک و از واکنش این اسید با اتیلن به دست آورد. از آنجایی که این فرآیندها از مواد خورنده استفاده می کنند، اثرات زیست محیطی منفی دارند. استات همچنین می تواند با استفاده از واکنش تیشچنکو و استالدئید تولید شود

اتیل استات چگونه درست میشود

در صنعت، اتیل استات معمولاً با واکنش اتانول و اسید استیک از طریق فرآیند کلاسیک استریفیکاسیون فیشر [75] سنتز می شود. با توجه به مکانیسم واکنش، اسید و محتوای کم آب می تواند واکنش را تسریع یا ترویج کند.

اتیل استات با چه چیزی واکنش نشان می دهد؟

اتیل استات، حاوی اثری از اتانول، در حضور سدیم واکنش نشان می‌دهد و محصول خود تراکم، مشتق سدیو اتیل استواستات را ایجاد می‌کند، که پس از اسیدی‌سازی دقیق N-کتو استر آزاد می‌دهد.

آیا اتیل استات از آب جدا می شود؟

اتیل استات را نمی توان با تقطیر ساده از آب و اتانول جدا کرد، زیرا یک آزئوتروپ سه تایی متشکل از: 83.1٪ اتیل استات، 8.7٪ اتانول و 8.2٪ آب تشکیل می شود.

هیدرولیز اتیل استات در محیط اسیدی

در محلول اسید، اتیل استات به مقادیر معادل اتانول و اسید استیک بر اساس قانون نرخ شبه مرتبه اول هیدرولیز می شود. تعیین قلیایی اسید استیک تشکیل شده را قادر می سازد تا در مورد غلظت زمانی استر نتیجه گیری شود.

سمیت اتیل استات

قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت: قرار گرفتن بیش از حد در معرض اتیل استات ممکن است باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود. قرار گرفتن در معرض بیش از حد شدید ممکن است باعث ضعف، خواب آلودگی و بیهوشی شود. 2. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت: قرار گرفتن در معرض بیش از حد طولانی مدت ممکن است باعث تحریک پوست شود.

اتیل استات قطبی است یا ناقطبی

استفاده از اتیل استات به عنوان حلال اولیه (اتیل استات غیرقطبی است.)

خواص اتیل استات

خاصیت آن:
جرم مولی آن 88.1 گرم است.
این یک مایع بی رنگ است.
بوی اتر مانند و میوه ای دارد.
نقطه ذوب آن -83.6 ℃ است.
نقطه جوش آن 77.1 ℃ است.
در آب، اتانول، استون و غیره محلول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست