خرید آلژینات سدیم

خرید آلژینات سدیم خوراکی

جهت خرید آلژینات سدیم خوراکی و صنعتی و استعلام قیمت سدیم آلژینات با کارشناسان فروش ما تماس بگیرد. شرکت پبشگامان شیمی واردکننده آلژینات سدیم و افزودنی‌های غذایی می‌باشد.

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت آلژینات سدیم صنعتی و خوراکی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

آلژینات سدیم فروش

به انگلیسی Sodium Alginate
شناسه محصول 9005-38-3
فرمول شیمیایی
C5h7o4coona
نام های دیگر آلژینیک اسید
شکل ظاهری  پودر سفید یا زرد
گرید ✅ غذایی ، دارویی، صنعتی
بسته بندی کیسه 25 کیلویی
کشور تولید کننده چین، آلمان
خواص ضخیم کننده ، امولسیفایر ، عامل تعلیق کننده ، تثبیت کننده
قیمت آلژبنات سدیم ✅ تماس بگیرید ☎
محل نگهداری دور از نور مستقیم

آبزیان بدلیل داشتن پروتئین زیاد و همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع نسبت به فساد حساسیت بسیار بالایی دارند. به‌همین خاطر از مواد نگه‌دارنده برای به تأخیر انداختن فساد در گوشت این محصولات استفاده می‌شود که آلژینات سدیم بدلیل خاصیت ضد اکسیداسیونی بهترین افزودنی برای این‌گونه محصولات می‌باشد.

این گروه شامل بسیاری از جلبکهای دریایی مانند گزنه دریایی است که در دریاهای سرد شمالی یافت می‌شود. علاوه بر صنایع غذایی، از خواص ژلینگ آلژینات سدیم سال‌هاست که در کاربردهای پزشکی، دندانپزشکی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلژینات سدیم (یک محصول غذایی حاصل از جلبک‌های قهوه‌ای یا جلبک دریایی) یک ماده ضخیم‌کننده و ژل‌کننده است که با حضور کلسیم، ژل‌های پایدار گرما را تشکیل می‌دهد. این خاصیت به آشپزها اجازه می‌دهد تا کره‌هایی را با تکنیک معروف به کروی‌سازی درست کنند.

آلژینات سدیم سال‌هاست که در صنایع غذایی برای تولید غذاهای شبیه ژله مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از رشته‌های بلند تشکیل‌شده و از واحدهای کربوهیدرات به‌وجود آمده است. این زنجیره‌های طولانی به آن اجازه می‌دهند تا در غلظت‌های کم به عنوان ماده ضخیم‌کننده بسیار کارآمد عمل کند(به عنوان مثال 1٪).

ژل‌های ایجاد شده از آلژینات‌ها توانایی شگفت‌آور مقاومت در برابر حرارت را تا دمای 150 درجه سانتی‌گراد بدون ذوب دارند و به آن‌ها امکان استفاده در غذاهای گرم مانند آبگوشت را می‌دهند. وقتی آلژینات به مایع اضافه شود به عنوان ضخیم‌کننده عمل می‌کند.

در حضور یون‌های کلسیم، مخلوطی که حاوی آلژینات باشد ژل تشکیل می‌دهد. یون‌های کلسیم خود را بین رشته‌های آلژینات قرار می‌دهند و به آن‌ها امکان اتصال و تشکیل ژل را می‌دهند.

آلژینات سدیم چیست

آلژینات سدیم (sodium alginate) یک پلی‌ساکارید است که از جلبک‌های دریایی قهوه‌ای رنگ که در سواحل شمالی آتلانتیکا، آسیا و آمریکای شمالی رشد می‌کند به‌دست می‌آید. این ماده به‌دلیل خاصیت بیو پلیمری و قیمت ارزان و همچنین خاصیت تجزیه‌پذیری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین یک ماده‌ی بی‌خطر است که مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز می‌باشد. این ماده به‌ عنوان یک امولسیفایر، عامل ژل‌ساز و تثبیت‌کننده در صنایع غذایی است و به‌دلیل مقاومت بالای آن در برابر گرما و حرارت در طول پخت و پز به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلژینات سدیم یک محصول پلی‌ساکارید طبیعی است که برای اولین‌بار در یک برنامه ثبت اختراع توسط شیمی‌دان انگلیسی ادوارد سی سی استنفورد در سال 1881 کشف شد. تا به امروز جلبک قهوه‌ای هنوز منبع اصلی مورد استفاده برای استخراج آلژینات سدیم است.

آلژینات سدیم ممکن است در حضور کاتیون‌های دو ظرفیتی مانند Ca2+ تحت پیوند متقابل قرار گیرد تا ژل‌های پایدار زیست تخریب‌پذیر را تشکیل دهد که به عنوان ماده‌ای برای کپسوله‌سازی و بی‌حرکتی سلولی کاربرد دارد.

خواص سدیم آلژینات

سدیم آلژینات دو عملکرد را انجام می دهد: یکی ویسکوزیته محلول را افزایش می دهد و دوم اینکه محکم به کلسیم متصل می شود و ژل ایجاد می کند. آشپزهای سراسر جهان از این قابلیت برای ساخت خاویار یا کره های تقلبی استفاده می کنند. این کره ها می توانند قطره های کوچک تنگ یا حباب های کاملاً بزرگ با مراکز مایع باشند.

شخصی که این روش را از تکنسین های مواد غذایی آموخت و آن را به جریان اصلی تبدیل کرد، سرآشپز کاتالان فران آدریا، از رستوران elBulli بود. فران نام این فرآیند را کروی نامید. تعدادی از پودرهای کلسیم وجود دارد که می توانند برای این فرآیند تجزیه استفاده شوند. کلرید کلسیم ، گلوکونات کلسیم، لاکتات کلسیم و کربنات کلسیم از مشهورترین آنها هستند.

آلژینات های گونه های مختلف جلبک دریایی قهوه ای از نظر ساختار شیمیایی متفاوت هستند و در نتیجه خواص فیزیکی متفاوتی از آلژینات ها ایجاد می شود. برخی از گونه‌ها، آلژینات تولید می‌کنند که ژل قوی‌تری می‌دهد. برخی دیگر ژل ضعیف‌تر، برخی ممکن است کرم یا آلژینات سفید تولید کنند، در حالی که برخی دیگر به سختی ژل می‌شوند و برای کاربردهای فنی  بهترین استفاده را دارند.

آلژینات‌ها نیز توسط دو جنس باکتری سودوموناس و آزوتوباکتر تولید می‌شوند که نقش عمده‌ای در کشف مسیر بیوسنتز آن داشتند. آلژینات های باکتریایی برای تولید ریز یا نانوساختارهای مناسب برای کاربردهای پزشکی مفید هستند.

روش‌های کروی‌سازی

دو روش اصلی برای ایجاد کروی‌سازی وجود دارد که بر اساس مقدار کلسیم موجود در محصول که در حباب ژل محصور می‌شود متفاوت است. برای موادی که فاقد کلسیم هستند، یک مایع طعم‌دار با آلژینات سدیم مخلوط می‌شود و قطرات این مخلوط در محلول دمای اتاق ساخته‌شده از آب و لاکتات کلسیم یا گلوکونات کلسیم ریخته می‌شوند (هر دو نسبت به سایر اشکال کلسیم تلخ‌تر هستند).

“کروی‌سازی” معکوس، روشی برای استفاده با موادی است که سرشار از کلسیم هستند، در این حالت کلسیم اضافی (در صورت لزوم) درون یک مایع طعم‌دار ترکیب می‌شود و در حالی که آلژینات سدیم در آب مخلوط می‌شود. هر دو روش نتیجه مشابهی را ارائه می‌دهند: بخشی از مایع که توسط یک غشای ژل نازک نگه داشته می‌شود و از لحاظ بافتی شبیه به خاویار است.

کاربرد آلژینات سدیم

اسید آلژینیک به عنوان یک هیدروکلوئید در موارد مختلفی مانند تولید مواد غذایی، دارویی و در منسوجات و لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان امولسیفایر استفاده می شود و همچنین در دندانپزشکی برای ساخت قالب استفاده می شود.

اخیراً آلژینات به دلیل سازگاری با بافت و استفاده از آن در مهندسی بافت، از جمله بازسازی بافت پوست، غضروف، استخوان، پانکراس، کبد، عضلات و اعصاب به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

1. تثبیت‌کننده

آلژینات سدیم به عنوان تثبیت کننده در موارد زیر کاربرد دارد:

  • جایگزین نشاسته و کاراژین
  • آلژینات سدیم در نوشیدنی‌ها
  • محصولات لبنی
  • محصولات یخ‌زده

2. پرکننده و امولسیون

به عنوان افزودنی مواد غذایی، آلژینات سدیم در موارد زیر کاربرد دارد:

  • طعم سالاد
  • پودینگ مربا
  • سس گوجه‌فرنگی
  • محصولات کنسرو شده

3. هیدراتاسیون

آلژینات سدیم در رشته‌فرنگی، ورمیشیل و برنج استفاده می شود.

4. خواص دارویی

با استفاده از این ویژگی، آلژینات سدیم می‌تواند به انواع ژل تبدیل شود. همچنین می‌تواند به عنوان پوشش برای محصولات:

  • میوه
  • گوشت
  • جلبک دریایی

در برابر هوا استفاده شود و همچنان طولانی‌تر نگه داشته شود. به عنوان نوعی مواد افزودنی غذایی طبیعی، آلژینات سدیم کاربردهای گسترده و خوبی در صنایع غذایی دارد. انواع اصلی آلژینات‌های مورد استفاده در صنایع غذایی عبارت‌اند از:

1. مواد غذایی کاربردی

از عملکرد فیزیولوژیکی آلژینات سدیم می‌توان برای تولید چندین نوع مواد غذایی رژیمی، با مقاومت در برابر سه بیماری یعنی:

  • فشار خون بالا
  • لیپیدمی
  • هایپرگلیسمی

و با عملکرد حذف فلزات سنگین استفاده کرد. خوردن طولانی مدت مواد غذایی حاوی آلژینات سدیم مانند یک فرمول کاهش‌دهنده قند خون در درمان بیماری‌هایی مانند:

  • فشار خون بالا
  • بیماری عروق کرونر قلب
  • چاقی
  • دیابت
  • مشکلات روده

مفید واقع می‌شود.

2. فرآورده‌های گوشتی

آلژینات سدیم می‌تواند به طور مؤثری رطوبت محصولات گوشت را طی فرآیند پخت و پز کاهش دهد. به خصوص هنگامی که در محصولات غذایی گرم استفاده می‌شود. مزایای غیر قابل مقایسه‌ای با کاراگینان با خاصیت برگشت‌پذیر حرارتی دارد. پس از تشکیل ژل آلژینات سدیم، محصولات از چسبندگی مطلوب گوشت برخوردار هستند.

در نتیجه، هنگامی که در محصولات گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آلژینات سدیم نه تنها می‌تواند به افزایش عملکرد مواد غذایی کمک کند بلکه باعث بهبود خواص بافت، کاهش هزینه تولید و بهبود کیفیت محصولات می‌شود.

3. نوشیدنی

آلژینات سدیم به عنوان نوعی پلی‌ساکارید محلول در آب طبیعی است و به عنوان یک افزودنی برای نوشیدنیها عالی است. مقدار مشخصی از آلژینات سدیم اضافه‌شده به نوشیدنی‌ها می‌تواند در ضخیم‌شدن و امولسیون‌کردن نقش داشته باشد.

مزایای استفاده در نوشیدنی‌ها

  • آب‌میوه و سبزیجات

کمک می‌کند تا از چیدمان و رسوب نوشیدنی‌ها در دوره تضمین کیفیت جلوگیری شود.

  • نوشیدنی‌های لبنی

این ماده به جلوگیری از تجمع و رسوب پروتئین شیر کمک می‌کند.

  • نوشیدنی‌های شیر

به جلوگیری از رسوب چربی و پروتئین کمک می‌کند.

  • نوشیدنی‌های معلق

از روش فیلم‌سازی آلژینات سدیم می‌توان در بسته‌بندی آب‌میوه و سبزیجات برای تشکیل ذرات معلق استفاده کرد.

  • نوشیدنی‌های پروتئینی گیاهی

به جلوگیری از انعقاد پروتئین شیر و سایر ذرات جامد کمک می‌کند.

4. بستنی و ژله

نمک سدیم اسید آلژنیک به ساخت بستنی با نسبت انبساط حجم بالا، صاف، طعم عالی و قابلیت ضد ذوب مطلوب کمک می‌کند. یک عامل تثبیت‌کننده مطلوب می‌تواند در نوشیدنی‌های سرد مانند بستنی، ظاهری نرم ایجاد کند.

افراد به سختی می‌توانند وجود آن را هنگام غذا خوردن حس کنند در حالی که برخی از مواد تثبیت‌کننده باعث تولید کریستال‌های یخی می‌شوند. به عنوان یک عامل تثبیت‌کننده در نوشیدنی‌های سرد استفاده می شود.مانند:

  • بستنی جایگزین ژلاتین
  • نشاسته

آلژینات سدیم باعث می‌شود مواد مخلوط به صورت پایدار، یکنواخت و آسان حل شوند. حتی می‌تواند جریان را تنظیم کند و محصولات را قادر سازد تا ظاهر صاف و عملکرد مطلوب ایجاد کنند. نسبت انبساط هنوز نسبتاً زیاد است و محصولات دارای طعمی خوب و یک‌دست هستند. مقدار كاهش آن نسبت به ساير عوامل تثبيت‌كننده دوز 0.3٪ ~ 0.3٪ است.

آلژینات به دلیل زیست سازگاری، سمیت کم، هزینه نسبتا کم و ژل شدن ملایم در بسیاری از غذاها و کاربردهای زیست پزشکی استفاده می شود . در صنایع غذایی از آلژینات به عنوان ضخیم کننده، ژل کننده، امولسیفایر، تثبیت کننده، بهبود دهنده بافت استفاده می شود. امروزه آلژینات به انواع مختلفی از مواد غذایی مانند بستنی، ژله، نوشیدنی های شیر اسیدی، سس ها، نودل های فوری، آبجو و غیره اضافه می شود.

آلژینات سدیم
آلژینات سدیم در محصولات دارویی و آرایشی

به دلیل عملکرد آن به عنوان غلیظ کننده و نگهدارنده رطوبت، به عنوان یک حامل برای تسریع تجزیه قرص برای آزادسازی سریعتر جزء دارویی، به قرص ها اضافه می شود. آلژینات با تشکیل یک شبکه ژل به حفظ رنگ رژ لب روی سطح لب کمک می کند.

آلژینات سدیم بهداشتی

آلژینات سدیم را از جلبک دریایی استخراج می‌کنند. این ماده به دلیل خاصیت ژل‌کننده و ضخیم کننده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. صنایع آرایشی و بهداشتی یکی از صنایعی است که برای تولید محصولات متفاوتی به آلژینات سدیم وابسته است. از این ماده به عنوان امولسیفایر در تولید کرم و لوسیون استفاده می‌شود.

علاوه بر آن می‌توان از آلژینات سدیم برای پاک‌سازی پوست استفاده کرد. یکی دیگر از موارد استفاده از این ماده در صنایع آرایشی برای تولید رژ لب است؛ آلژینات سدیم با تشکیل یک شبکه ژل به حفظ رنگ رژ لب روی لب‌ها کمک می‌کند. این ماده سمی نیست و از این رو استفاده از آن در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی برای افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

فرآیند ژل شدن آلژینات سدیم

هیدروژل‌های آلژینات را می‌توان با روش‌های مختلف پیوند متقابل تهیه کرد و شباهت ساختاری آن‌ها به ماتریس‌های خارج سلولی بافت‌های زنده کاربردهای گسترده‌ای را ممکن می‌سازد. رایج ترین روش برای تهیه هیدروژل از محلول آلژینات آبی، ترکیب محلول با عوامل پیوند متقابل یونی، مانند کاتیون های دو ظرفیتی (به عنوان مثال، Ca2+) است.

کلرید کلسیم (CaCl2) یکی از پرکاربردترین عواملی است که برای پیوند متقابل یونی آلژینات استفاده می شود. با این حال، به دلیل حلالیت بالای آن در محلول های آبی، معمولا منجر به ژل شدن سریع و ضعیف می شود. یکی از روش‌های آهسته و کنترل ژل‌سازی، استفاده از بافر حاوی فسفات (مانند هگزامتافسفات سدیم) است، زیرا گروه‌های فسفات در بافر با گروه‌های کربوکسیلات آلژینات در واکنش با یون‌های کلسیم رقابت می‌کنند و ژل شدن را به تاخیر می‌اندازند.

سولفات کلسیم (CaSO4) و کربنات کلسیم (CaCO3)، به دلیل حلالیت کمتری که دارند می توانند سرعت ژل شدن را کاهش داده و زمان کار ژل های آلژینات را افزایش دهند. سرعت ژل شدن یک عامل مهم در کنترل یکنواختی و استحکام ژل هنگام استفاده از کاتیون های دو ظرفیتی است و ژل شدن آهسته تر ساختارهای یکنواخت تر و یکپارچگی مکانیکی بیشتری را ایجاد می کند.

در نهایت، هیدروژل‌های حساس به حرارت تا به امروز به طور گسترده در بسیاری از کاربردهای دارورسانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، زیرا خواص تورم قابل تنظیم آن‌ها در پاسخ به تغییرات دما، منجر به تعدیل آزادسازی دارو از ژل‌ها می‌شود.

چگونه با خرید آلژینات سدیم  آن را به یک مایع اضافه کنیم؟

به طور کلی، آلژینات‌سدیم به راحتی در هر درجه حرارت مایع، هیدرات و ژل را پراکنده می‌کند و بالاتر از 266 درجه فارنهایت (130 درجه سانتی‌گراد) ذوب می‌کند. با این وجود، آسان‌تر است که پودر آلژینات‌سدیم را کم‌کم به مایع اضافه کنید، در حالی که مرتباً با مخلوط کن غوطه‌وری مخلوط می‌شود.

اگر آلژینات به درستی پراکنده نشود توده‌های کوچکی در محلول قابل مشاهده خواهند بود. سعی کنید از صاف‌کردن بیش از حد جلوگیری کنید زیرا حباب‌های هوا می‌توانند در محلول ضخیم‌شده گیر بیفتند. به منظور جلوگیری از پیچیده‌شدن این حباب‌ها در فرآیند کروی‌سازی، ممکن است بخواهید که قبل از آماده‌سازی برای چند ساعت در یخچال قرار بگیرد.

چه مقدار پودر سدیم آلژینات استفاده کنم؟

بهترین نقطه شروع استفاده از 0.5 گرم پودر سدیم آلژینات در هر 100 میلی‌لیتر محلول است. این یک نقطه شروع اساسی است. به احتمال زیاد برای در نظر گرفتن مواد تشکیل‌دهنده مورد استفاده و روش هیدراتاسیون باید تغییراتی ایجاد شود. پودر آلژینات سدیم بدون نیاز به حرارت برای فعال شدن در آب سرد مخلوط می‌شود.

تشخیص آلژینات سدیم تقلبی

یک تست شناسایی جالب برای آلژینات‌ سدیم وجود دارد. برای آزمایش اینکه آیا پودر سفید شما واقعاً آلژینات سدیم است، انجام تست ID لازم است. باید رسوب با کلرید کلسیم ایجاد شود. به محلول 0.5٪ پودر آلژینات سدیم در هیدروکسید سدیم، یک پنجم حجم آن را به محلول کلرید کلسیم 2.5٪ اضافه کنید.

رسوبی ژلاتینی حجیم تشکیل می‌شود. این آزمایش آلژینات سدیم را از صمغ عربی، سدیم کربوکسی متیل سلولز، کاراگینان، ژلاتین، صمغ گاتی، صمغ کارایا، صمغ لوکاست بین گام ، متیل سلولز و صمغ کتیرا متمایز می‌کند.

فروش آلژینات سدیم

شما می‌توانید برای تهیه این محصول در بسته‌های 25 کیلویی به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تأمین مواد اولیه در ایران می باشد که فروش آلژینات سدیم را با بهترین کیفیت انجام می‌ دهد. این شرکت واردکننده مواد اولیه دارویی، صنعتی، آرایشی بهداشتی، اسانس‌ها، مواد غذایی با بهترین قیمت و کیفیت می‌باشد. این محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

آنالیز آلژینات سدیم گرید غذایی

ITEMS Specifications
Appearance white or yellowish granular or powder
Viscosity (1% solution) 300 –  500 mpa.s
Assay(on dry basis) 98.0% min
Loss on drying(105o­C, 2hr) 15% max
PH 6.0 – 7.5
Heavy metals(as Pb) 0.004% max
Lead(Pb) 0.001% max
Arsenic(As) 0.0003% max
Ash 18 – 24%
Particle size 40 mesh: 100% pass
Total plate count 2000/g max
Yeasts and moulds 100/g max
Pathogens germs absence
S. aureus Negative
Pseudomonas aeruginosa Negative
Salmonella sp. Negative
C. perfringens Negative

فروش آلژینات سدیم

قیمت آلژینات سدیم

سدیم آلژینات یکی از مواد افزودنی و محبوب مواد غذایی در اکثر کشورها است. به عنوان یک تأمین‌کننده و وارد کننده آلژینات سدیم، شرکت بین‌المللی پیشگامان شیمی تقریباً 10 سال است که آلژینات سدیم را از چین و آلمان تهیه و وارد می‌کند.

با اطمینان کامل این ماده را از سایت ما خریداری کنید. در صورت بروز هرگونه سوال و مشکل لطفاً از طریق sales@irchem.ir برای ما ایمیل ارسال کنید. ما طی 1 روز کاری به شما پاسخ خواهیم داد.

فروش سدیم آلژینات آزمایشگاهی

این شرکت به عنوان نماینده مرک آلمان، فروش آلژینات سدیم آزمایشگاهی را در ایران انجام می‌دهد.

سدیم آلژینات از کجا بخریم

ما یکی از شرکت‌های ارائه دهنده مواد اولیه در گریدهای مختلف می‌باشیم. این شرکت سال هاست که به فروش سدیم آلژینات پرداخته است. از این رو به سادگی می‌توانید به ما اعتماد کنید. کافی است یک بار با کارشناسان ما صحبت کرده و با آنها تماس بگیرید.

سوالات متداول:

آلژینات سدیم برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاربردهای آلژینات سدیم
در صنایع غذایی از آلژینات به عنوان ضخیم کننده، ژل کننده، امولسیفایر، تثبیت کننده، بهبود دهنده بافت استفاده می شود. امروزه آلژینات به انواع مختلفی از مواد غذایی مانند بستنی، ژله، نوشیدنی های شیر اسیدی، سس ها، نودل های فوری، آبجو و غیره اضافه می شود.

آیا آلژینات سدیم برای سلامتی مفید است؟

آلژینات سدیم به درمان سوء هاضمه و سوزش سر دل کمک می کند. به کاهش وزن کمک می کند و چاقی را کنترل می کند. اسید معده را بافر می کند و برای پوشش دستگاه گوارش کمتر مضر است.

نام رایج آلژینات سدیم چیست؟

آلژینات
algin
متداول ترین ترکیب آلژین مورد استفاده سدیم آلژینات است ... اغلب به جای هم استفاده می شود. نام های تجاری عبارتند از Alginate، SFC. سکالگوم، سانوفی; دیالگین، دیامالت؛ کلتکس، کلکو; لامیتکس، پروتان؛ مانوتوکس، کلکو.

جایگزینی برای آلژینات سدیم چیست؟

بیشتر آلژینات که در حال حاضر در غذاها استفاده می شود، آلژینات سدیم است، اما آلژینات پتاسیم، آلژینات کلسیم و آلژینات آمونیوم نیز استفاده می شود. در این میان، آلژینات پتاسیم تقریباً خواصی مشابه آلژینات سدیم دارد و به همین دلیل به عنوان غلیظ کننده و ژل کننده به عنوان جایگزینی برای آلژینات سدیم استفاده می شود.

وقتی آلژینات سدیم را با آب مخلوط می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که آلژینات به مایع اضافه می شود، به عنوان یک غلیظ کننده عمل می کند. در حضور یون های کلسیم، مخلوطی حاوی آلژینات به شکل ژل در می آید. یون‌های کلسیم خود را بین رشته‌های آلژینات قرار می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا به هم متصل شوند و یک ژل تشکیل دهند.

آلژینات قالب گیری چیست

آلژینات یکی از ایمن‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید از آن‌ قالب‌های ریخته‌گری دست، پا، صورت یا حتی بدن افراد بسازید. از آنجایی که از جلبک دریایی ساخته شده است، احتمال واکنش آلرژیک کمی وجود دارد.

آلژینات دندانپزشکی چیست

آلژینات یک ماده قالب گیری هیدروکلوئیدی الاستیک و برگشت ناپذیر است. قالب های هیدروکلوئیدی برگشت ناپذیر بخشی جدایی ناپذیر از ترمیم های غیر مستقیم را تشکیل می دهند. آلژینات یکی از پرکاربردترین مواد دندانپزشکی است. و قالب آلژینات بخش ساده، مقرون به صرفه و ضروری از عمل دندانپزشکی است.

کاربرد آلژینات سدیم در صنایع غذایی

کاربردهای آلژینات سدیم
در صنایع غذایی از آلژینات به عنوان ضخیم کننده، ژل کننده، امولسیفایر، تثبیت کننده، بهبود دهنده بافت استفاده می شود. امروزه آلژینات به انواع مختلفی از مواد غذایی مانند بستنی، ژله، نوشیدنی های شیر اسیدی، سس ها، نودل های فوری، آبجو و غیره اضافه می شود.

آلژینات سدیم در کشاورزی

آلژینات سدیم به عنوان یک لایه پوشش استفاده می شود که به عنوان لایه ای از مواد برای حفظ کیفیت، کاهش فرآیندهای زوال توسط میکروارگانیسم ها و همچنین افزایش عمر مفید مواد غذایی تعریف می شود.

خرید سدیم آلژینات دارویی

آلژینات سدیم 99% پودر سفید گرید دارویی USP در درام های 25 کیلویی موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست