خرید پروپیلن کربنات

خرید پروپیلن کربنات (PC)

خرید پروپیلن کربنات با بهترین قیمت و کیفیت را با ما تجربه کنید. به دلیل واردات مستقیم، پیشگامان شیمی فروش پروپیلن کربنات را با تضمین اصالت کالا انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر و خرید پروپیلن کربنات، لطفا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت انالیز

و استعلام قیمت پروپیلن کربنات (PC)

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

وارد کننده پروپیلن کربنات

معادل انگلیسی ⚡ Propylene carbonate
نام های دیگر ⚡ روپیلن کربنات حلقوی، پروپیلن استر کربنیک اسید، کربنات حلقوی
شناسه محصول 108-32-7
فرمول شیمیایی ⚡ C4H6O3
شکل ظاهری  مایع روغنی
منبع  اسیدهای آلی
گرید  ⚡ صنعتی ، آرایشی
خلوص  99.9%
بسته بندی  بشکه 250 کیلویی
کشور تولید کننده  چین – کره
محل تحویل  شورآباد تهران – بندرعباس
قیمت پروپیلن کربنات صنعتی 💲 تماس بگیرید 📞

مشخصات محصول

آیتم آزمایشگاهی باتری گرید گرید رزین گرید دارویی و آرایشی
رنگ (Pt-Co) Max 20 10 50 30
خلوص 99.9 99.9 99.5 99.7
آب 0.02 0.002 0.01 0.05

پروپیلن کربنات به عنوان حلال مصنوعی در محصولات آرایشی، بهداشتی و شخصی برای حل یا تعلیق سایر مواد در فرمولاسیون و همچنین کاهش ویسکوزیته فرمولاسیون‌ها استفاده می‌شود.

پروپیلن کربنات چیست؟

پروپیلن کربنات به عنوان کربنات پروپیلن حلقوی نیز شناخته می‌شود و یک استر کربنات است که از پروپیلن گلیکول گرفته می‌شود. پروپیلن گلیکول یک ماده مصنوعی و نوعی الکل کوچک و کاملا محلول در آب می باشد که یک ماده معمول در محصولات آرایشی و مراقبت شخصی است که از فرآیند هیدراتاسیون پروپیلن اکسید مشتق شده از فرآورده‌های نفت خام حاصل می شود. 

پروپیلن کربنات مایع شفاف و بی‌بو است که دارای نقطه ذوب 48.8- درجه سانتی‌گراد و نقطه جوش 242 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این محصول در آب و تترا کلراید کربن حل می‌شود و یک حلال قطبی فوق‌العاده عالی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از کربنات‌های آلی از طریق فسژن پروپیل تهیه می‌شود. این در صورتی است که کربنات‌های اتیلن به وسیله کربوناسیون اپوکسیدها سنتز شوند.

این ماده دارای کاربردهای مختلف دیگری است. از جمله استفاده به عنوان نرم‌کننده، افزودنی برای افزایش خواص سیال یک ماده. این ماده در جوهرها برای کاربردهای مختلف، همچنین پاک‌کننده‌های جوهر و در محلول‌های تمیز کردن کاربراتور، پلی‌استر غیر اشباع و برای تمیز کردن برد مدار و سایر قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود.

این ماده غالباً به جای حلال‌های تمیز کننده فرار و مضر دیگر استفاده می‌شود، زیرا به اندازه بسیاری از مواد فرار در نظر گرفته نمی‌شود. کربنات با حلال‌های دیگر سازگار است و آن را در کاهش کشش سطحی متنوع و مؤثر می‌کند.

کربنات پروپیلن در حضور اسیدها و بازهای قوی به سرعت هیدرولیز می شود و عمدتاً اکسید پروپیلن و دی اکسید کربن را تشکیل می دهد. کربنات پروپیلن همچنین می تواند با آمین های اولیه و ثانویه واکنش داده و کاربامات تولید کند.

پروپیلن کربنات (PC)
خرید پروپیلن کربنات (PC)

روش‌های مختلفی برای تولید کربنات پروپیلن از فسژن یا پروپیلن اکساید شناخته شده بود که خطرناک و مضر بودند. اخیراً مسیر جدیدی برای تولید PC توسط اوره و پروپیلن گلیکول توسط Su et.al گزارش شده است. این نه تنها یک مسیر ساده و سبز را ارائه می دهد بلکه دارای ارزش اقتصادی مهمی برای سنتز دی متیل کربنات است. در عین حال، محصول جانبی پروپیلن گلیکول ترانس استریفیکاسیون می تواند با اوره واکنش داده و پروپیلن کربنات تولید کند که ماده خام برای تولید دی متیل کربنات است.

بنابراین، به یک زنجیره تولید مواد شیمیایی سبز بازیافت شده با چشم انداز صنعتی عالی تبدیل می شود. با این حال، کاتالیزورهای همگن مانند ارگانوتین به همراه ترکیب دهنده الکترون با جوش بالا که به عنوان حلال عمل می کند، استفاده شد که منجر به دشواری جداسازی و هزینه بالا شد. بنابراین اکسیدهای فلزی برای الکلیز اوره مورد بررسی قرار گرفتند.

توضیحات بیشتر درباره پروپیلن کربنات

کربنات پروپیلن (PC) یک ماده آپروتیک قطبی با ویژگی های فیزیکی و شیمیایی بسیار مشابه با حلال های آلی است که به طور سنتی برای سنتز آلی استفاده می شود مانند استونیتریل و استون. بنابراین، PC به عنوان یک حلال جایگزین پایدار “سبز” برای تبدیلات شیمیایی شروع به استفاده می کند. PC زیست تخریب پذیر و مقرون به صرفه است و امکان استفاده در مقیاس بزرگ را فراهم می کند.

PC را می توان با واکنش بین اپوکسید پروپیلن و دی اکسید کربن با 100٪ اقتصاد اتمی تهیه کرد. تهیه آسان پروپیلن اپوکسید و استفاده از یک منبع کربن فراوان، اقتصادی و تجدیدپذیر مانند CO2، این فرآیند را به یکی از بهترین مسیرها برای سنتز PC تبدیل کرده است. بنابراین، ما در این بررسی سیستم‌های کاتالیزوری متعددی را ارائه می‌کنیم که برای بهبود کارایی این واکنش مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

خواص پروپیلن کربنات 

از خواص PC  این است که کم‌ترین میزان حلالیت هیدروکربن‌ها را در مقایسه با سایر حلال‌ها دارد. در بین تمام حلال‌ها، پروپیلن کربنات کمترین انتخاب H2S را دارد و برای حذف H2S به همان اندازه مؤثر نیست. از نظر احیا، PC به کم‌ترین انرژی بازسازی نیاز دارد و بدون استفاده از گرما می‌تواند دوباره تولید شود. فرآیند حلال Fluor که از PC به عنوان حلال استفاده می‌کند توسط Fluor در اوایل دهه 1960 تجاری شد.

فرآیند حلال Fluor یک فرآیند حلال در یخچال است و در دمای کم (10 تا 20 درجه فارنهایت) کار می‌کند، که دارای چندین مزیت است. در دمای پایین، واحد کامپیوتر می‌تواند با گردش حلال پایین‌تر عمل کند، نیاز به انرژی و سرمایه کمتری نسبت به فرآیندهای رقابتی دارد.

نقطه انجماد آن 57 درجه فارنهایت است که باعث می‌شود PC یک حلال ایده‌آل برای عملکرد در آب و هوای سرد باشد. پروپیلن کربنات (PC) با عنوان یک مایع بی‌رنگ تا زرد رنگ با بوی میوه‌ای است. این می‌تواند به عنوان حلال برای ریخته‌گری، پلی‌استر پلیول، پوشش سیم، پلی‌اورتان، فرمول سموم دفع آفات و کاربردهای پوشش استفاده شود.

پروپیلن کربنات (PC) یک حلال آلی قطبی برتر با نقطه جوش بالا است و می توان از آن در چاپ رنگ اسپین، سنتز پلیمر و الکتروشیمی و همچنین به عنوان خوراک برای تولید دی متیل کربنات از طریق ترانس استریفیکاسیون در سال های اخیر استفاده کرد.

عملکرد پروپیلن کربنات در محصولات آرایشی و بهداشتی

پروپیلن کربنات لاک پاک کن در محصولات گرید آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی، در درجه اول تحت عنوان یک پایه حلال عمل می کند. غلظت‌های مورد استفاده این ماده معمولا از 0.1٪ تا 5٪ می باشد. در فرمولاسیون محصولات آرایشی، پروپیلن کربنات جهت استفاده در محصولاتی مثل انواع رژ لب، انواع سایه چشم ، ریمل ها و بخصوص فرمولاسیون محصولات پاک کننده پوست مصرف می شود.

پروپیلن کربنات
پروپیلن کربنات در لوازم آرایشی

پروپیلن کربنات (PC) جزء مواد اولیه آرایشی و بهداشتی است و به عنوان یک حلال، به حل شدن یا تعلیق سایر مواد  بدون تغییر شیمیایی سایر مواد کمک می‌کند. کربنات پروپیلن امکان توزیع یکنواخت همه مواد در فرمولاسیون آرایشی و همچنین قوام مناسبی را برای محصول فراهم می‌کند. بعلاوه، نقطه جوش بالای کربنات پروپیلن 464 درجه فارنهایت (240 درجه سانتیگراد) است.

تقریباً تمام خواص یک حلال ایده آل را دارد. از آنجایی که به معنای غیر واکنشی است، به حل یا تعلیق سایر اجزای فرمول بدون تغییر خواص شیمیایی آن کمک می کند. با توجه به خواص فیزیکی آن، نقطه جوش بالایی دارد که از خشک شدن سریع محصول جلوگیری می کند. یک قوام منحصر به فرد دارد به طوری که می تواند به ویسکوزیته ایده آل محصول کمک کند.

حلال پروپیلن کربنات با کاهش ویسکوزیته، پخش پذیری محصول را بهبود می بخشد، به پخش مناسب محصول بر روی پوست و مو کمک می کند. این ماده به دلیل ساختار شیمیایی خود به راحتی در پوست نفوذ می کند و برای محصول نیز مفید است زیرا با افزایش جذب از طریق پوست، کارایی ماده فعال را افزایش می دهد. در فرمولاسیون کرم ها، لوسیون ها، ژل ها، محصولات آرایشی مانند رژ لب، ریمل، سایه چشم و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

بافت

کربنات پروپیلن به عنوان یک حلال به حل یا تعلیق سایر مواد در یک فرمول، بدون تغییر سایر مواد، کمک می کند. کربنات پروپیلن امکان توزیع یکنواخت تمام مواد تشکیل دهنده در یک فرمول آرایشی را فراهم می کند و قوام مناسبی برای محصول ایجاد می کند.

ضخامت

علاوه بر این، حلال هایی مانند کربنات پروپیلن برای رقیق کردن فرمول ها و کاهش ویسکوزیته استفاده می شوند. کاهش ویسکوزیته یک فرمول باعث می شود که محصول هنگام استفاده روی پوست یا مو قابل پخش تر باشد. حلال ها همچنین می توانند کارایی مواد فعال در فرمولاسیون محصول را با افزایش جذب آنها از طریق پوست افزایش دهند.

هرچه نسبت حلال‌های با نقطه جوش بالا در فرمولاسیون آرایشی بیشتر باشد سرعت خشک شدن کندتر خواهد بود. بعلاوه، از حلال‌هایی مانند پروپیلن کربنات برای رقیق کردن فرمولاسیون و کاهنده ویسکوزیته محصول استفاده می‌شود. واژه ویسکوزیته با معنی کلمه “ضخامت” تطابق دارد، به عنوان مثال، عسل دارای گرانروی بیشتری نسبت به آب است.

هر محصولی که ویسکوزیته کمتری داشته باشد به صورت راحت تری روی پوست یا مو پخش می‌شود. از خواص حلال ها این است که هرچه جذب آن‌ها از راه پوست افزایش یابد، می‌توانند در فرمولاسیون محصولات اثر مواد موثره را افزایش دهند.

موارد استفاده از پروپیلن کربنات

PC حاصل از یک واکنش شیمیایی با دی اکسید کربن و پروپیلن اکسید می‌تواند به اشکال دیگر استرهای کربنات تبدیل شود، مشروط بر این‌که به عنوان یک فعال‌کننده فعالیت کند.با توجه به این کیفیت انعطاف‌پذیر، پروپیلن کربنات تا حد زیادی در بسیاری از برنامه‌ها و سنتزها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به عنوان یک حلال عمل کند. به طور مشابه، حرکت دو قطبی بالای آن در سطح مولکولی باعث می‌شود که در مقایسه با استفاده از اتیل استات یا استون، در واکنش‌های شیمیایی شرکت‌کننده محتمل‌تر باشد.

با هدف به‌دست آوردن سدیم، پتاسیم و سایر فلزات در خانواده قلیایی، دستیابی به نتایج مطلوب با کمک پروپیلن‌کربنات و سایر نمک‌ها و کلریدهای موجود در آن کاملاً امکان‌پذیر است.پروپیلن کربنات همچنین در مقایسه با سایر مواد به عنوان رسانای بالاتر برق عمل می‌کند.

اگرچه از یک حلال که ویسکوزیته کم دارد استفاده می‌شود، پروپیلن کربنات یک جزء مشترک در باتری‌های لیتیوم است. از طرف دیگر، با توجه به واکنش مخرب آن هنگام جفت‌شدن با موادی مانند گرافیت، باتری‌های لیتیوم یون استفاده از پروپیلن کربنات را حذف نمی‌کنند.

می توان آن را از پروپیلن اکسید و CO2 سنتز کرد. فرم فعال نوری پروپیلن کربنات را می توان از واکنش بین CO2 و اپوکسیدهای راسمیک تهیه کرد. تجزیه کربنات پروپیلن بر روی الکترود گرافیتی در باتری های لیتیومی منجر به تشکیل یک ترکیب لیتیومی می شود.

اگرچه بسیاری از کربنات های آلی با استفاده از فسژن تولید می شوند، کربنات های پروپیلن و اتیلن استثنا هستند. آنها عمدتاً با کربناته کردن اپوکسیدها (در اینجا اپوکسی پروپان یا پروپیلن اکسید) تهیه می شوند.

کربنات پروپیلن (PC) پایداری بالایی در برابر کاهش و همچنین ثابت دی الکتریک بالا دارد، و در نتیجه سیستم های حلال مخلوط مبتنی بر PC یا PC با موفقیت به عنوان حلال در سلول های لیتیوم اولیه با استفاده از لیتیوم فلزی به عنوان الکترودهای منفی به کار گرفته شده اند.

کاربردهای پروپیلن کربنات

  • در فرمولاسیون مواد آرایشی و بهداشتی از جمله رژلب، سایه‌چشم، ریمیل و… به عنوان حلال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مورد استفاده به عنوان حلال پروتیک و قطبی با ممان دو قطبی فراتر از استون و اتیل استات است.
  •  برای تولید مواد چسبنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مورد استفاده به عنوان ماده پاک‌کننده سطح‌های رنگ‌آمیزی شده.
  • در تولید مواد پلاستیکی برای بالابردن خاصیت الاستیک شدن و کم‌شدن ویسکوزیته ترکیبات ماده کاربرد دارد.
  • مورد استفاده برای جداسازی گاز کربن دی اکسید از گاز طبیعی.
  • مورد استفاده در صنعت نساجی، چاپ و رنگ‌رزی.
  • مورد استفاده به عنوان دی الکتریک خوب در سلول‌های انرژی بالا و کندانسور در صنعت الکتریکی.

پروپیلن کربنات (PC) به عنوان یک افزودنی غیر مستقیم غذایی در اداره غذا و دارو به تأیید رسیده است. PC  به عنوان یک فرآورده جانبی از کربنات پلی پروپیلن، اکسید پروپیلن و دی اکسید کربن به بهره‌برداری می‌رسد.

کربنات پروپیلن به دلیل تطبیق پذیری، اثربخشی در کاهش کشش سطحی و توانایی بهبود عملکرد مرطوب کردن و حذف خاک، به تنهایی و در انواع فرمولاسیون های تمیزکننده و چربی زدایی نهایی استفاده می شود. فرمولاتورها همچنین پروپیلن کربنات را در سیستم های حلال قابل شستشو با آب ترکیب می کنند. 

در حال حاضر در رده حلال در فهرست مواد شیمیایی ایمن EPA برای استفاده در محصولات دارای برچسب DfE است. (به شکل دایره سبزرنگ که شان می دهد این ماده شیمیایی بر اساس داده‌های تجربی و مدل‌سازی شده مورد تأیید قرار گرفته است.)

پروپیلن کربنات را می توان در برخی از چسب ها، پاک کننده های رنگ و در لوازم آرایشی نیز یافت. همچنین به عنوان نرم کننده و یک حلال برای حذف CO2 از گاز طبیعی و گاز سنتز که در آن H2S نیز وجود ندارد استفاده می شود. این استفاده توسط شرکت گاز طبیعی ال پاسو و شرکت فلور در دهه 1950 توسعه یافت.

ویژگی های پروپیلن کربنات

  • درجه حلالیت بالا برای CO2 و سایر گازها
  • گرمای کم محلول برای CO2
  • فشار بخار کم در دمای عملیاتی
  • حلالیت کم برای هیدروکربن های سبک (C1, C2)
  • از نظر شیمیایی نسبت به تمام اجزای گاز طبیعی غیر واکنشی است.
  • ویسکوزیته پایین
  • نسبت به فلزات معمولی خورنده نیست.

جایگزین پروپیلن کربنات

PC در فرمولاسیون های پوشش برای جایگزینی حلالهایی مانند NMP ، متیلن کلراید، استون، حلالهای معطر و سایر حلالها با نوسانات بالاتر و پروفیل های خطرناک تر استفاده می شود. به عنوان یک حلال مشترک انعطاف پذیر برای محلول های سفارشی به خوبی کار می کند.

ایمنی پروپیلن کربنات (PC)

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و پنل بررسی مواد تشکیل دهنده مواد آرایشی (CIR) ایمنی پروپیلن کربنات را بررسی کرده و استفاده از آن را به عنوان یک ماده افزودنی غیرمستقیم غذایی تأیید کرده است. در اولین تحقیقات بالینی معلوم شد که این ماده رقیق نشده معمولا ​​برای چشم و پوست آلرژیک می باشد، اما در صورت استنشاق غیر سمی است. پروپیلن کربنات از نظر خاصیت جهش زایی در باکتری‌ها منفی بوده و همچنین از نظر سمیت ژنی در سلول‌های کبد موش منفی بود.

مشخص شده است که محصولاتی که حاوی حداکثر 20٪ از این ماده باشند ​​برای پوست انسان تحریک کننده اند. با این حال، حساسیت‌زا  نبوده و به نور حساسیت ندارد. لازم به ذکر است که در فرمولاسیون‌های آرایشی کمتر از 0.1٪ تا 5٪ از این ماده اولیه استفاده می‌شود.

پس از ارزیابی داده‌های علمی، هیئت متخصص CIR به این نتیجه رسید که پروپیلن کربنات به عنوان یک ماده اولیه آرایشی ایمن است. ایمنی کربنات پروپیلن نیز در پایگاه داده لوازم آرایشی پوست EWG ارزیابی و رتبه بندی شده است. طبق پایگاه داده‌های آرایشی و بهداشتی، پروپیلن کربنات در مقیاس 1 تا 10 ، درجه 1 را به خود اختصاص داد. 1 کمترین خطر برای سلامتی و 10 بالاترین خطر را دارد.

آنالیز پروپیلن کربنات

آنالیز پروپیلن کربنات

جهت دریافت آنالیز جدیدتر پروپیلن کربنات با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

فروش پروپیلن کربنات

از کجا می توان پروپیلن کربنات (Propylene Carbonate) را از تامین کنندگان و وارد کنندگان برتر با بهترین قیمت خرید کرد؟ شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول پروپیلن کربنات مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل ‌و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

تولید کننده پروپیلن کربنات

در حال حاضر تولید کننده معتبری در ایران جهت تولید این محصول به بازار معرفی نشده و کلیه برندهای بازار از منابع چین و کره تامین می شود.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ایرجی

    سلام
    پروپیلن کربنات ۵٪ موجود دارین؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست