خوراکی و غذامقالات آموزشی

کولین

خرید کولین کلراید

اگر از رژیم غذایی گیاهی استفاده می‌کنید یا سعی کرده‌اید که آن را امتحان کنید، احتمالاً در مورد احتمال کمبود مواد مغذی – بخصوص پروتئین، آهن، ویتامینD، کلسیم، امگا ۳ و ویتامین B۱۲ در آن شنیده‌اید. یکی از کمبودهای مواد مغذی که احتمالاً چیز زیادی در مورد آن نشنیده‌اید کولین است.

اما در آگوست سال ۲۰۱۹، مجله پزشکی بریتانیا مقاله‌ای را منتشر کرده است که  یک محقق تغذیه در آن،احتمال بروز “بحران کولین” را به دلیل علاقه و تغییر بیشتر جامعه به سمت رژیم غذایی گیاهی، هشدار داده است.

استدلال او درباره این واقعیت، این است که مصرف فعلی این ترکیب در اروپا و ایالات متحده کمتر از مقدار توصیه شده است (یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ از مجله کالج تغذیه آمریکایی نشان داد که تنها حدود ۱۱ درصد از آمریکایی‌ها به میزان کافی کولین مصرف می‌کنند) و حذف غذاهای سرشار از کولین – که عمدتا پروتئین‌های حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت گاو و مرغ هستند – این مسئله را بیشتر می‌کند.

در زیر، به نظر Whitney English، متخصص تغذیه استناد شده، کسی که رژیم غذایی خود را بر اساس گیاهان دنبال می‌کند. Whitney توضیح می‌دهد که چرا کولین مهم است، و در صورت کمبود مصرف آن چه خطراتی وجود دارد و کدام غذاهای گیاهی از بهترین منابع این ترکیب هستند.

خرید کولین
خرید کولین کلراید

کولین چیست و چرا اهمیت دارد؟

همان چیزی است که “ماده مغذی اساسی” نامیده می‌شود، به این معنی که باید اکثر آن را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید. کبد شما مقدار کمی تولید می‌کند، اما برای رفع نیازهای روزانه شما کافی نیست. این ماده مغذی مانند ویتامین‌ها در متابولیسم کلی نقش دارد و برای مغز شما، خصوصاً خلق و خو، حافظه، کنترل عضلات و سایر عملکردهای سیستم عصبی بسیار مهم است.

در حالی که همه به کولیـن احتیاج دارند، این ترکیب حتی برای گروه‌های خاصی از افراد اهمیت ویژه‌ای نیز دارد.

به گفته Whitney، زنان باردار باید از مقدار مصرف کولین خود آگاه باشند، زیرا این ماده در ایجاد مغز و نخاع جنین نقش دارد. “توصیه می‌کنم خانم‌های بارداری که تخم‌مرغ نمی‌خورند، مکمل کولین مصرف کنند. همچنین، افرادی که دارای تنوع ژنتیکی در ژن PEMT هستند، بسیاری از اجداد اروپایی نیز ممکن است در معرض کمبود آن باشند.”

از طرف دیگر، طبق گفته‌های انستیتوی ملی بهداشت، زنان پیش از دوران یائسگی ممکن است به کولین کمتری نیاز داشته باشند، زیرا استروژن، ژنی را که به ایجاد کولین کمک می‌کند تحریک می‌کند. همچنین شایان ذکر است که اگر شما از نظر فولات – ویتامین حیاتی برای همه، به ویژه زنان باردار – کمبود داشته باشید، به کولین نیز نیاز بیشتری دارید.

خرید کولین
خرید کولین کلراید

فواید 

کولین از چندین عملکرد حیاتی بدن پشتیبانی می‌کند و ممکن است طیف گسترده‌ای از سایر مزایای سلامتی را ارائه دهد، مانند:

بهبود حافظه و شناخت

این یک ماده مغذی ضروری برای رشد مغز است.در یک مطالعه مشاهده‌ای بر روی ۲،۱۹۵ شرکت کننده ۷۰-۷۴ ساله، کسانی که سطح کولین بالاتر داشتند عملکرد شناختی بهتری نسبت به شرکت کنندگان با سطح پایین از این ترکیب داشتند.

یک مطالعه مشاهده‌ای دیگر در سال ۲۰۱۹ نشان داد که سطح ناکافی کولین، ویتامین C و روی با کم کاری حافظه در مردان مسن ارتباط دارد.

محافظت از سلامت قلب

نویسندگان یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ ارتباطی بین مصرف بیشتر این ترکیب در رژیم غذایی و خطر کمتر سکته مغزی ایسکمیک یافتند.این مطالعه تقریباً ۴۰۰۰ شرکت کننده آمریکایی آفریقایی تبار را با متوسط ​​۹ سال پیگیری بررسی کرده است.

تقویت متابولیسم

برخی تحقیقات نشان داده است که این ترکیب در متابولیسم چربی‌ها نقش دارد.نویسندگان یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۴ دریافتند که زنان ورزشکاری که از مکمل‌های کولین استفاده می‌کنند، دارای شاخص‌های توده بدن (BMI) و سطح لپتین پایین‌تر از گروه کنترل هستند. لپتین هورمونی است که چربی بدن را کنترل می‌کند.

کاهش خطر عوارض بارداری

کولین می‌تواند بر رشد جنین تأثیر بگذارد و ممکن است نتایج بارداری را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، زنان در سه ماهه سوم بارداری خود ۴۸۰ میلی گرم (میلی گرم) یا ۹۳۰ میلی گرم کولین در روز دریافت کرده‌اند.

کسانی که دوزهای بالاتر مصرف می‌کنند، امکان بروز نشانگرهای پره اکلامپسی را کاهش می‌دهند. علائم پره اکلامپسی شامل فشار خون بالا، تورم و سردردهای شدید است.

بهبود علائم فیبروز کیستیک

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مکمل کولین کلراید باعث بهبود عملکرد ریه و کاهش علائم بیماری کبد چرب در ۱۰ مرد بالغ مبتلا به فیبروز کیستیک می‌شود.

به چه میزان کولین کلراید نیاز دارید؟

تا به امروز، حداقل یک مورد تحقیق در مورد کولیـن در مقایسه با سایر مواد مغذی وجود ندارد. به همین دلیل موسسه پزشکی دستورالعمل “مصرف کافی” را برای مواد مغذی ایجاد کرده است. این دستورالعمل‌ها به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا درک کنند که چه مقدارغذا بخورند حتی اگر شواهد کافی برای ایجاد توصیه‌های دقیق‌تر مانند کمک هزینه روزانه پیشنهادی (RDAs) و میانگین مورد نیاز تخمین زده شده (EAR) وجود نداشته باشد.

برای بزرگسالان در رده سنی ۱۹ سال و بالاتر، دستورالعمل‌ها عبارت‌اند از:

مردان: ۵۵۰ میلی‌گرم در روز

زنان: ۴۲۵ میلی‌گرم در روز

زنان باردار: ۴۵۰ میلی‌گرم در روز

زنان شیرده: ۵۵۰ میلی‌گرم در روز

خرید کولین

بهترین منابع گیاهی کولین کدامند؟

پروتئین‌های حیوانی سرشار از کولین هستند، اما غذاهای گیاهی نیز می‌توانند منبع خوبی باشند. Whitney می‌گوید: “کولین در طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی از جمله سویا، آفتابگردان، جوانه گندم و بادام زمینی یافت می‌شود.” “نیم لیوان سویا حاوی مقداری بیش از ۱۰۰ میلی‌گرم کولین است (یک تخم‌مرغ حاوی ۱۴۰ میلی‌گرم است).”

در این‌جا به تفکیک به برخی از بهترین غذاهای گیاهی حاوی کولین می‌پردازیم:

  • سویا، بو داده (۱/۲ لیوان): ۱۰۷ میلی‌گرم (DV 19٪)
  • قارچ شیتاکه، پخته‌شده (۱/۲ لیوان): ۵۸ میلی‌گرم (DV 11٪)
  • سیب‌زمینی سرخ (۱ بزرگ): ۵۷ میلی‌گرم (DV 10٪)
  • جوانه گندم، برشته‌شده (۱ اونس): ۵۱ میلی‌گرم (DV 9٪)
  • لوبیا کنسرو (۱/۲ لیوان): ۴۵ میلی‌گرم (DV 8٪)
  • کینوآ، پخته‌شده (۱ لیوان): ۴۳ میلی‌گرم (DV 85٪)
  • جوانه بروکسل، آب‌پز (۱/۲ لیوان): ۳۲ میلی‌گرم (DV 6٪)
  • کلم بروکلی، پخته‌شده (۱/۲ لیوان): ۳۱ میلی‌گرم (DV 6٪)
  • بادام زمینی (۱/۴ لیوان): ۲۴ میلی‌گرم (DV 4٪)
  • نخود سبز، آب‌پز (۱/۲ فنجان): ۲۴ میلی‌گرم (DV 4٪)
  • گل کلم، پخته‌شده (۱/۲ لیوان): ۲۴ میلی‌گرم (DV 4٪)
  • تخمه آفتابگردان (۱/۴ لیوان): ۱۹ میلی‌گرم (DV 3٪)
  • برنج قهوه‌ای، پخته‌شده (۱ فنجان): ۱۹ میلی‌گرم (DV 3٪)

آنچه که باید در مورد مکمل‌های کولین بدانیم؟

بنابراین، آیا اگر غذای گیاهی می‌خورید یا می‌خواهید آن را امتحان کنید، باید مکمل کولین را امتحان کنید؟

این را در نظر بگیرید: در حال حاضر نود درصد از آمریکایی‌ها هستند که نیازهای کولین خود را برآورده نمی‌کنند. احتمالاً اکثر آن‌ها رژیم غذایی گیاهی را دنبال نمی‌کنند. مسئله در اینجا یک رژیم غذایی ضعیف است. اولین اقدام جهت مقابله، تمرکز روی خوردن کل غذاهای کم فرآوری شده باید باشد، نه مکمل‌ها، چرا که دلیل آن رژیم‌های غذایی ضعیف است.

علاوه بر این، مصرف خود مکمل بدون خطر نیست. Whitney می‌گوید: “من فکر می‌کنم قبل از اینکه توصیه کنیم بزرگسالان (غیر از زنان باردار) مکمل کولیـن مصرف کنند، باید تحقیقات بیشتری در مورد نیاز کولین انجام دهند.”

“مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به بوی شبیه بدن ماهی، استفراغ، تعریق و ترشح  بیش از حد بزاق، فشار خون بسیار کم و سمیت کبد شود. علاوه بر این، نشان داده شده است که کولین در کبد به ترکیبی معروف به TMAO تبدیل می‌شود که با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.”

اگر نگران دریافت کولین کافی در رژیم غذایی گیاهی یا غیر گیاهی خود هستید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا منابع غذایی طبیعی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا در مورد نیازهای فردی خود برای مکمل صحبت کنید.

خرید کولین
فروش کولین کلراید

خلاصه

کولین یک ماده مغذی ضروری است که عملکردهای حیاتی بدن را تنظیم می‌کند، مانند تشکیل غشای سلولی و کمک به ارتباط بین سلول‌های عصبی.بدن به خودی خود کولین کافی تولید نمی‌کند، بنابراین مردم باید آن را از منابع غذایی مانند گوشت، تخم مرغ و سبزیجات تامین کنند.

مطالعات علمی فعلی نشان می‌دهد که این ترکیب ممکن است حافظه و شناخت را بهبود بخشد و خطر سکته مغزی ایسکمیک را کاهش دهد.از رشد و رشد مغز در نوزادان تازه متولد شده پشتیبانی می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کولین ممکن است خطر پره اکلامپسی و بی‌نظمی مادرزادی را کاهش دهد.

اگرچه میزان مصرف توصیه شده برای آن نسبتاً کم است (۱۲۵-۵۵۰ میلی گرم در روز)، اما بیشتر افراد، این ماده مغذی را به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند.کمبود آن می‌تواند باعث بیماری‌های عضلانی و کبدی شود و به بیماری‌های قلبی عروقی، زوال عقل و بی نظمی لوله عصبی در نوزادان کمک کند.

فروش کولین کلراید

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت فروش کولین کلراید به صفحه تماس با ما پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. این محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
برای مشاوره تماس بگیرید