فروش روغن هسته زردآلو

خرید عمده روغن هسته زردآلو

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان روغن هسته زردآلو با چندین دهه تجربه،  این روغن را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در صنعت آرایشی و دارویی وارد می کند. در ادامه به بررسی این روغن ارزشمند می‌پردازیم:

برای استعلام قیمت و خرید روغن هسته زردآلو

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

روغن هسته زردآلو چیست؟

امروزه زردآلو در مناطقی از ارمنستان (جایی که بذر زردآلو شش هزار ساله کشف شده است) تا قاره آمریکا کشت می‌شود. مهاجران انگلیسی در ایالات متحده ابتدا زردآلو را به این کشور وارد کردند، اما بیشترین زردآلو که در حال حاضر در ایالات متحده تولید می‌شود از گیاهانی که مهاجران اسپانیایی به کالیفرنیا آورده‌اند، جوانه می‌زند. از سوریه گرفته تا مدیترانه و استرالیا، امروزه بسیاری از مردم می‌توانند به طور منظم از عطر و طعم عسلی این میوه لذت ببرند. ایران، ایتالیا، پاکستان و ترکیه در تولید زردآلو پیشتاز جهان هستند.

فروش روغن هسته زرد آلو
فروش روغن هسته زرد آلو عمده

زردآلو یا Prunus armeniaca، میوه یک درخت زیبا، کوچک و متوسط ​​با گل‌های سفید مایل به صورتی است. به طور مناسب، برگ‌ها به شکل قلب هستند. شاخه‌ها سخاوتمندانه گسترش یافته و سایه محافظتی را برای حیات وحش محلی ایجاد می‌کنند. نزدیکترین خویشاوند زردآلو، آلو است، اما سایر اعضای خانواده شامل گیلاس، هلو و بادام هستند.

روغن هسته زردآلو از هسته (مثلاً بذر) یک زردآلو، میوه درخت زردآلو که از نظر علمی به عنوان Prunus armeniaca شناخته می‌شود، مشتق می‌شود. در حالی که تعدادی از گونه‌های مختلف به نام زردآلو وجود دارد، آن‌ها دارای پروفایل‌های مغذی بسیار مشابهی هستند، مانند روغن موجود در هستـه آن‌ها، روغن هستـه زردآلو را می‌توان از چاله سخت در مرکز میوه خارج کرد.

مقاله‌ای در تاریخ 26 دسامبر 2007، جزئیات ترکیب روغن‌های به دست آمده از 9 نوع مختلف زردآلو را که در منطقه مالاتیا ترکیه پرورش داده شده است، بیان کرد. در مجموع، تمام هسته‌های زردآلو بین 40.23 تا 53.19 درصد روغن داشتند. علاوه بر این، نمونه‌ها حاوی 70.83 درصد اسید اولئیک، 21.96 درصد اسید لینولئیک و مقادیر کمتری از اسیدهای پالمتیک و استئاریک بودند. این روغن بسیار سبک است و دارای طعمی معطر است.

روغن زردآلو یا روغن هسـته زردآلو از هستـه Prunus armeniaca (زردآلو) فشرده می‌شود. هستـه زردآلو دارای 40-50٪ روغن است. این روغن مشابه روغن بادام و روغن هلو است که هر دو از هستـه میوه‌های مربوطه نیز استخراج می‌شوند. این ماده حاوی آمیگدالین است. (یک گلوکوزید بلوری بی‌رنگ است.) این روغن به طور عمده از اسید اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است که هر دو چربی‌های اشباع نشده هستند.

روغن هستـه زردآلو از دانه‌های زردآلو استخراج می‌شود و در روغن‌های پوست صورت، روغن‌های بدن و حتی مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود. این دانه‌ها هنگام فشار دادن، روغن سبكی را آزاد می‌كنند كه به دلیل داشتن ویتامین موجود در آن و به دلیل داشتن توانایی تسكین و تغذیه پوست مشهورهستند.

کاربردهای روغن هسته زردآلو برای پوست و مو

به دلیل محتوای اسید اولئیک و اسید لینولئیک، روغن هسته زردآلو منبع خوبی از چربی‌های اشباع نشده محسوب می‎‌شود. همانطور که انجمن قلب آمریكا متذكر شده، چربی‌های “اشباع شده” با اتم‌های هیدروژن -كه در غیر این صورت چربی‌های اشباع شناخته می‌شوند- حاوی انرژی بیشتری هستند كه به کالری بیشتری از چربی تبدیل می‌شود.

اگرچه ساختار شیمیایی روغن هسته زردآلو آن را مستعد تبدیل شدن به دلیل پراکسیداسیون لیپید می‌کند، اما وجود آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین C و E به جبران تجزیه و ماندگاری آن کمک می‌کند. این روغن منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان است.

هنگامی که لیپیدها (اسیدهای چرب) موجود در پوست تخلیه می‌شوند، این اتفاق می‌تواند پوست را مستعد عفونت، کم‌آبی و خشکی کند. استفاده منظم از روغن زردآلو می‌تواند به تعادل این کاهش چربی کمک کند، زیرا این ترکیب سد طبیعی پوست را تقویت می‌کند و در ترمیم و تغذیه پوست آسیب‌دیده ضمن بازگرداندن سطح هیدراتاسیون نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، داشتن بافت ریز و سبک ‌وزن روغن زردآلو باعث می‌شود که به سرعت و به راحتی در پوست جذب شود و برای پوست‌های حساس مناسب است.

قیمت روغن هسته انگور
قیمت روغن هسته انگور فله

شش دلیل برای شروع استفاده از روغن هسته زردآلو:

  • سرشار از قدرت‌های ضد پیری و آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین‌های A ،E و B texture
  • بافت زیبا و سبک برای جذب سریع 
  •  تقویت سطح رطوبت و دفاع آنتی‌اکسیدانی
  • خاصیت ضد التهابی
  • باعث بهبودی تسکین پوست تحریک‌شده و آسیب دیده می‌شود.
  • خطوط ریز و چین و چروک را نرم می‌کند.

روغن هستـه زردآلو در محصولات حمام، آرایش، عطر، لوسیون، روغن ماساژ، کره بدن و محصولات لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن سبک وزن بسیار شبیه به روغن طبیعی بدن است که به صورت طبیعی تولید می‌شود. اغلب با روغن آووکادو، روغن زیتون و کنجد مقایسه می‌شود. روغن هسته زردآلو می‌تواند جایگزین روغن‌های معدنی و بادام باشد. اسیدهای چرب آن به عنوان نرم‌کننده در تغذیه پوست خشک عمل می‌کنند و ویتامین‌های آن باعث نرم‌شدن و لطافت پوست می‌شوند.

به طور کلی، استفاده از روغن هسته زردآلو در تهیه غذا بی‌خطر است. با این حال، اگر روغن را برای استفاده در آشپزی خریداری کردید، مطمئن شوید که دارای برچسب “خوراکی” است. دلیل این امر این است که برخی از روغن‌ها به طور خاص برای مصارف خارجی تولید می‌شوند و حاوی تثبیت کننده‌هایی برای افزایش ماندگاری روغن در محصولات آرایشی ایجاد شده هستند.

تاثیر و عملکرد روغن هسته زردآلو 

با خرید روغن هسته زردآلو به خوبی از پوست و مو مراقبت می‌کنید زیرا حاوی پلی فنول یا ریز مغذی‌های طبیعی موجود در گیاهان است. شما می‌توانید به جای استفاده از مکمل‌های استخراج شده، پلی فنول‌ها را از میوه‌ها و مغزهای واقعی تهیه کنید. روغن هسته زردآلو همچنین از نظر اسیدهای چرب اشباع نشده بسیار غنی است.

فروش روغن هسته زرد آلو
فروش روغن هسته زرد آلو

آیا می توانم روغن هسته زردآلو خود را بخورم و بنوشم؟

اگرچه اکثر فروش روغن هسته‌ زردآلو موجود در بازار فقط برای استفاده های آرایشی در نظر گرفته شده است، اما اگر طبق استاندارد غذایی فرموله شود، این روغن را می‌توان هم برای استعمال خارجی و هم به صورت خوراکی استفاده کرد. استفاده از روغن هسته زردآلو در تهیه غذا بی‌خطر است. با این حال، اگر روغن را برای استفاده در آشپزی خریداری کردید، مطمئن شوید که دارای برچسب “خوراکی” است. دلیل این امر این است که برخی از روغن‌ها به طور خاص برای مصارف خارجی تولید می‌شوند و حاوی تثبیت کننده‌هایی برای افزایش ماندگاری روغن در محصولات آرایشی ایجاد شده هستند.

برای از بین بردن آمیگدالین، هسته‌ها باید به درستی برای بلع آماده شوند. این یک ماده طبیعی است که در بسیاری از دانه‌ میوه‌ها وجود دارد و توسط بدن انسان به سیانید تبدیل می‌شود. خوشبختانه می‌توان آمیگدالین را با خیال راحت خنثی کرد و مصرف روغن هسته زردآلو را بی‌خطر کرد.

چگونه می توان از روغن هسته زردآلو به عنوان ماده پخت و پز به بهترین وجه استفاده کرد؟

مغذی بودن و غنی بودن این روغن، آن را مکمل بسیاری از غذاها از سوپ و سالاد گرفته تا غذاهای ماکارونی می‌کند. برای استفاده به عنوان روغن سرخ کردنی مناسب نیست. از آنجا که روغن کاملاً ظریف است، شما باید آن را در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید و ظرف ده تا دوازده ماه از آن استفاده کنید. عطر و طعم آن به طرز دلپذیری شیرین و سبک است. اگرچه طعم روغن بادام و روغن هسته زردآلو کاملاً مشابه است، روغن هسته زردآلو عطر و طعم گیاهان را با رنگی متفاوت و تازه‌تر ارائه می‌دهد.

برخی از مواد سالم موجود در روغن هسته زردآلو کدامند؟

روغن هسته زردآلو سرشار از چربی های اشباع نشده، ویتامین E فراوانی را ارائه می‌دهد. NIH تأیید کرد که این ماده مغذی دارای خواص آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، روغن زردآلو حاوی ویتامین A است که برای بینایی طبیعی و سیستم ایمنی بدن ضروری است. امگا 3، 6 و 9 برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب بسیار ارزشمند است. روغن هسته زردآلو حاوی اسیدهای لینولنیک چرب ضروری امگا 6 بسیار سالم است. اینها برای رشد و عملکرد مغز مهم هستند. اسید اولئیک، یک اسید چرب امگا 9 نیز در این روغن عالی وجود دارد.

چرا از روغن هسته زردآلو در محصولات آرابشی استفاده می‌شود؟

به دلیل درخششی که روغن هسته زردآلو به پوست و مو شما می‌بخشد، این ماده در بسیاری از محصولات زیبایی ظاهر می‌شود. همچنین یکی از بهترین روغن‌های حامل است، به این معنی که شما می‌توانید روغن‌های اساسی دیگر را نیز به آن اضافه کنید. بنابراین به عنوان روغن ماساژ یا استفاده در رایحه درمانی گزینه مناسبی است. با تمام این اوصاف، روغن هسته زردآلو بهترین گزینه برای کسانی که دچار آکنه هستند نیست.

تحقیقات نشان می‌دهد روغن هسته زردآلو می‌تواند در درمان پسوریازیس کاملاً موثر باشد. این بیماری پوستی معمولاً از نظر پزشکی برای 2٪ از جمعیت جهان که تحت تأثیر قرار می‌گیرد دشوار است. روغن هسته زردآلو به تشکیل سلول‌های پوستی جدید و سالم کمک می‌کند و در بهبود و پیشگیری از پسوریازیس موثر است.

فروش روغن هسته زرد آلو
فروش روغن هسته زرد آلو

فروش روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو به صورت گالن‌های ۲۰ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست