اسانس درخت چای

از اسانس درخت چای می‌توان برای کاربرد‌های مختلف از جمله سالم نگه‌داشتن پوست، مو و ناخن‌ها استفاده شود. علاوه بر فوایدی که به صورت علمی تأیید شده است، استفاده از اسانس درخـت چای ارزان و بی‌خطر است. لطفا برای خرید اسانس درخت چای و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت پیشگامان شیمی تماس بگیرید.

اسانس درخت چای چیست و چگونه کار می‌کند؟

اسانس درخـت چای از برگ‌های Melaleuca alternifolia، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز، استرالیا به‌دست می‌آید. اگرچه melaleuca alternifolia به عنوان درخت چای شناخته می‌شود، اما نباید با گیاه تولید برگ‌هایی که برای تهیه چای سیاه، سبز و چای اولانگ تولید می‌شود، اشتباه گرفته شود. اسانس درخـت چای قرن‌هاست که توسط بومیان به عنوان داروی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرید. استرالیایی‌های بومی برگ درخت چای را خرد می‌کنند تا اسانس آن را استخراج کنند، سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق می‌شود و یا برای بهبودی زخم به صورت مستقیم روی پوست اعمال می‌شود.

امروزه بصورت گسترده‌ای اسانس درخت چای به صورت اسانس 100٪ بدون محلول در دسترس است. فرم‌های رقیق نیز از 5 تا 50٪  موجود است که برای پوست طراحی شده‌اند. اسانس درخت چای حاوی تعدادی ترکیبات از جمله terpinen-4-ol است که به اثبات رسیده است برخی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد Terpinen-4-ol فعالیت گلبول‌های سفید را افزایش می‌دهد، در نتیجه به مبارزه با میکروب‌ها و سایر مهاجمان خارجی کمک می‌کند. این خاصیت ضد میکروبی باعث می‌شود اسانس درخت چای به عنوان یک داروی طبیعی با ارزش برای معالجه بیماری‌های باکتریایی و قارچی پوست استفاده شود.

کاربرد‌های اسانس درخت چای

1_ ضدعفونی‌کننده دست

استفاده از اسانس درخت به عنوان ضدعفونی‌کننده طبیعی دست ممکن است به کشتن تعدادی از میکروب‌های مسئول سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری‌های دیگر کمک کند.

2_ دافع حشرات

اسانس درخت چای حشرات را می‌کشد یا دفع می‌کند. در برخی موارد، به همان اندازه مؤثر و یا حتی مؤثرتر از حشره‌کش‌های استاندارد یا مواد دفع‌کننده‌ است.

3_ دئودورانت طبیعی

اسانس درخـت چای حاوی ترکیباتی است که با باکتری‌های مسئول بوی بد بدن مبارزه می‌کند. می‌توان از این اسانس برای تهیه یک دئودورانت ایمن و مؤثر استفاده کرد.

4_ ضد عفونی برای بریدگی‌ها و خراش جزئی

استفاده از مخلوطی از اسانس درخـت چای و اسانس نارگیل می‌تواند از آلودگی بریدگی جزئی و ساییدگی جلوگیری کند.

5_ تقویت ترمیم زخم

ممکن است اسانس درخـت چای با کاهش التهاب و افزایش فعالیت گلبول‌های سفید به بهبود زخم کمک کند.

6_ با آکنه مبارزه می‌کند.

در تعدادی از مطالعات نشان داده شده است که ژل‌های حاوی اسانس درخـت چای باعث کاهش تعداد ضایعات و شدت آکنه شده است.

7_ از قارچ ناخن خلاص شوید.

عفونت‌های قارچی ناخن بسیار شایع است. اگرچه آنها خطرناک نیستند اما می‌توانند ناخوشایند باشند. داروهایی وجود دارد که می‌تواند قارچ ناخن را درمان کند، اگرچه ممکن است برخی از افراد رویکرد طبیعی‌تری را ترجیح دهند. نشان داده شده است که در صورت استفاده از اسانس درخت چای به تنهایی یا همراه با سایر داروهای طبیعی، به خلاص شدن از قارچ ناخن کمک می‌کند.

8_ دهانشویه بدون مواد شیمیایی

تحقیقات نشان می‌دهد که اسانس درخـت چای ممکن است با میکروب‌هایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می‌شوند، مبارزه کند.

9_ پاک‌کننده همه منظوره

10_ التهاب پوست را تسکین می‌دهد

11_ کنترل شوره سر

12_ درمان پای ورزشکاران

13_ میوه‌ها و سبزیجات را طرد می‌کند

14_ تسکین پسوریازیس

موارد احتیاط هنگام استفاده از اسانس درخت چای

تحقیقات نشان داده است که اسانس درخـت چای به طور کلی بی‌خطر است. با این حال، مواردی وجود دارد که باید  از استفاده از آن‌ها آگاهی داشته باشید. اسانس درخت چای نباید به صورت خوراکی مصرف شود زیرا در صورت بلع ممکن است سمی باشد. بنابراین اسانس درخـت چای باید دور از دسترس کودکان نگه‌داری شود. در یک مورد، یک پسر 18 ماهه پس از بلع  اسانس درخـت چای دچار جراحات جدی شد. قبل از استفاده از اسانس درخـت چای برای اولین‌بار، یک قطره یا دو قطره را روی ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کرده و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا واکنشی رخ داده است یا خیر.

خرید اسانس درخت چای

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست