ضد آفتاب معدنی

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب دفاع اولیه در برابر اثرات مخرب قرار گرفتن در معرض آفتاب است. با افزایش آگاهی و دانش مصرف‌کننده در مورد تأثیرات مضر اشعه ماورا بنفش، به ویژه با افزایش نگرانی در مورد پیری زودرس و سرطان پوست، تقاضای جهانی برای ضد آفتاب در سال‌های اخیر بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

در سال 2015، ارزش بازار محصولات ضد آفتاب 14.8 میلیارد دلار ارزیابی شده است و انتظار می‌رود تا سال 2024 به 24.9 میلیارد دلار برسد.همچنین به صورت پویا، محصولات SPF با فیلترهای UV غیرآلی اکسید روی و / یا تیتانیوم دی اکسید در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند و همچنان به عنوان یک کاربرد برای توسعه و تولید نام تجاری در فرمولاسیون شناخته می‌شوند.

ضد آفتاب معدنی
ضد آفتاب معدنی

این تصویب رو به رشد برای SPF مواد معدنی نه تنها از روند محصولات مراقبت شخصی که به طور طبیعی مشتق شده و ارگانیک هستند، بلکه از نظر نظارتی اخیر FDA، سایر مراجع مربوط به محصولات مراقبت شخصی و حتی قانون‌گذاران ایالتی مانند هاوایی نیز پیشرفت کرده است.

مشکلات فرمولاسیون فیلتر اشعه ماورا بنفش ترکیبات معدنی، چه از طریق زیبایی و چه از طریق شیمی و فرآوری، فرمول‌دهنده‌ها و شرکت‌ها را به تهیه روش‌ها، مواد اولیه و تکنیک‌های جدید تشویق کرده است تا اطمینان حاصل شود که نیاز مصرف‌کنندگان برآورده می شود و واکنش های مطلوبی به محصولات مراقبت از آفتاب معدنی دارند.

تدوین مفاهیم

هنگام فرمولاسیون مواد معدنی دارای SPF، این فرمول‌بندی کلی و مفاهیم ترکیب را در نظر بگیرید:

توزیع اندازه ذرات

میل به فیلترهای UV معدنی “غیر نانو” با محصولات SPF معدنی در همه جا رواج یافته است. حتی اگر مطالعات مختلف علمی نشان داده است که هیچ دلیلی بر جذب نانو ذرات اکسید روی / دی اکسید تیتانیوم در مقادیر قابل توجهی وجود ندارد، مصرف‌کنندگان و مارک‌ها هنوز ادعای فیلترهای UV غیرآلی “غیر نانو” را ترجیح می دهند.

تعاریف و مقررات مربوط به غیر نانو و نانو اکسید روی / دی اکسید تیتانیوم می تواند متلاطم و متغیر باشد، خصوصاً اگر بحث شامل تجمع و تراکم باشد. در حالی که FDA هنوز در حال نهایی کردن نظر خود در مورد این موضوع است و در سال 2014 تعریف و راهنمایی گسترده ای ارائه داده است، 2 اتحادیه اروپا غیر نانو را به عنوان “اندازه ذرات اولیه بزرگتر از 100 نانومتر” تعریف می‌کند و استرالیا غیر نانو را به عنوان “بیش از 90٪ ذرات بالای 100nm هستند.” تعریف می‌کند.

صرف نظر از این عدم شفافیت، هنوز گزینه‌هایی برای دستیابی به فرمولاسیون SPF مواد معدنی شفاف تر و کمتر سفید کننده وجود دارد و هنوز هم تعاریف متعدد فناوری غیر نانو را دنبال می‌کنید. به طور فزاینده، تأمین‌کنندگان اکسید روی (زینک اکساید) و  اکسید تیتانیوم اطمینان حاصل می‌کنند که اندازه ذرات اولیه محصول آن‌ها محدود به محدوده باریک باشد.

SPFهای پوشش داده شده

به دلایل مختلف، از جمله نگرانی‌های مربوط به واکنش‌پذیری، سهولت در فرمولاسیون و خواص اضافی، بسیاری از محصولات معدنی با یک ماده بی‌اثر پوشانده شده‌اند. آلومینا و سیلیس به دلیل نگرانی در واکنش، معمولاً روی دی اکسید تیتانیوم رسوب می‌کنند.

برخی از درمان‌های سطحی اکسید روی شامل تری اتوکسی کاپریلیل سیلان، استرهای جوجوبا و اسید استئاریک است. پوشش خاص استفاده شده می‌تواند مزایای عملکردی را به فرمولاسیون اضافه کند، از جمله بهبود احساس / زیبایی و افزایش خیس شدن رنگدانه‌ها، که می‌تواند منجر به افزایش شفافیت و به طور بالقوه مقادیر SPF شود. برخی از درمان‌های جدید با روکش سطحی، مقادیر SPF افزایش یافته را بر اساس فناوری خاص پوشش ارائه می‌دهند.تیمارهای سطحی بسته به نیازهای شما می‌توانند مفید باشند و معمولاً ارزش دارد که برای ایجاد اولویت فرمولاسیون، درمان‌های مختلف سطح را تجربه کنید.

دیسپرس کردن و انتخاب امولسیون‌کننده‌ها

پراکندگی مواد معدنی گزینه‌های مناسبی برای فرمولسازهایی هستند که یا توانایی فنی برای ایجاد پراکندگی در داخل را ندارند یا از نظر سیستم بهینه‌سازی شده، فرمولاسیون را آسان می‌کنند.

پراکندگی می‌تواند شفافیت، زیبایی و حتی پایداری فرمول را ارائه دهد. سادگی و سهولت در تولید مزیت دیگر پراکندگی مواد معدنی است.افزودن ماده پخش‌کننده در فرمولاسیون محصول SPF شما برای پراکندگی یکنواخت ضروری است که اغلب به ایجاد فرمولاسیون نرم با کاهش سفیدکنندگی کمک می‌کند.

امولسیون‌کننده‌ها اغلب به عنوان مرطوب‌کننده رنگدانه عمل می‌کنند و بنابراین به کاهش کشش سطح و افزایش انتشار کمک می‌کنند. این برای فرمولاسیون SPF مواد معدنی ضروری است زیرا برای نتایج مطلوب SPF به محصول یکنواخت نیاز است.

از پلی هیدروکسی استئاریک اسید اغلب در فرمولاسیون‌های معدنی استفاده می‌شود، اما استرهای نرم کننده مانند ایزونونیل ایزو نوناتو، اتیل هگزیل الیوات و آلکان‌های مختلف نیز عملکرد خیس شدن رنگدانه‌ها را فراهم می‌کنند.

بسیاری از فناوری‌های تولید کننده مواد تقویت‌کننده SPF بر اساس مفهوم قطبیت حلال ساخته شده اند. با توجه به فیلترهای اشعه ماوراء بنفش معدنی، امولسیون‌کننده‌های قطبی بیشتر می‌توانند به اصلاح زیبایی کلی آرایشی فرمولاسیون کمک کنند. آن‌ها می‌توانند برای افزایش قابلیت پخش و مرطوب‌سازی عمل کنند، که به دلیل خشک شدن و احساس غلیظ و اغلب چسبنده اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، در فرمولاسیون SPF مواد معدنی بسیار مهم است.

روغن آرگان
فروش روغن آرگان

خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی

با توجه به چالش‌های فیلترهای UV معدنی، کاهش حتی المقدور سطح مواد معدنی برای دستیابی به مقدار SPF مطلوب نیز مفید است. مواد تشکیل‌دهنده با خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در محصولات SPF برای کاهش اریتم ناشی از UV و افزایش بالقوه مقادیر SPF عمل کنند.

SPF از طریق نسبت حداقل دوز اریتم (MED) یا میزان تابش مورد نیاز برای تولید قرمزی محسوس اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین، با فرمولاسیون با مواد ضد التهابی و آنتی‌اکسیدان، امکان کاهش اریتم و افزایش مقدار SPF وجود دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها در فرمولاسیون SPF نیز برای محافظت بیشتر از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماورا UV بنفش مهم هستند.

مواد تشکیل‌دهنده احتمالی شامل عصاره ریشه شیرین بیان و مشتقات آن (دی پتاسیم گلیسیریزات)، بیزابولول، توکوفرول، توکوفریل استات و مواد غنی از پلی‌فنل‌های طبیعی مانند رسوراترول، روغن رزماری دارویی و روغن آرگان است.چالش‌های اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم چند برابر است، اما این نکات فرمولاسیون ایجاد محصولات مؤثر و ترجیحی مصرف‌کننده مواد معدنی SPF را امکان‌پذیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست