خرید روغن سیلیکون 1000

خرید روغن سیلیکون 1000

روغن سیلیکون 1000 یکی از روغن‌های صنعتی است و کاربرد گسترده‌‌ای در این صنعت دارد. روغن سیلیکون 1000 یک روغن سیلیکونی است که به عنوان روان کننده و جداکننده پلاستیک و الاستومر بسیار مناسب است. اما روغن سیلیکون در گریدهای مختلف و با ویسکوزیته‌های گوناگون به کار گرفته می‌شود. در این مقاله شما را با روش‌های خرید روغن سیلیکون 1000، خواص و کاربردهای این ماده آشنا می‌کنیم. در نظر داشته باشید که این محصول کاربردی را می‌توانید همین امروز از پیشگامان شیمی تهیه کنید. کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

جهت استعلام

قیمت روغن سیلیکون 1000

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

روغن سیلیکون 1000 چیست؟

روغن سیلیکون 1000 (silicone oil) مایعی شفاف، شبیه به آب، غیر اشتعال‌زا و غیر سمی دارای ویسکوزیته بالا می‌باشد که با افزایش و کاهش دما تغییر چندانی نمی‌کند. از طرفی این نوع روغن سیلیکون بدون بو و بدون مزه است و در حالت کاملاً خنثی به سر می‌برد. روغن سیلیکون از سیلیکوسان بسپار شده با مایع و زنجیرهای جانبی عالی به وجود می‌آید.

در روغن‌های سیلیکونی هر چه عدد روغن کم‌تر باشد، روغن رقیق‌تر است. از این رو روغن سیلیکون ۳۵۰ رقیق‌تر از روغن سیلیکون 1000 است. روغن سیلیکون دارای چندین اتم سیلیکون و اکسیژن می‌باشد که دائماً در حال تغییر است. روغن سیلیکون هر سیلوکسان پلیمریزه مایع با زنجیره های جانبی آلی است. مهمترین عضو پلی دی متیل سیلوکسان است. این پلیمرها به دلیل پایداری حرارتی نسبتاً بالا و خاصیت روان کنندگی آنها مورد توجه تجاری هستند.

ساختار روغن سیلیکون 1000

مانند همه سیلوکسان ها (به عنوان مثال، هگزا متیل دی سیلوکسان)، ستون فقرات پلیمر از اتم‌های سیلیسیم و اکسیژن متناوب تشکیل شده است (…Si-O-Si-O-Si…). گروه‌های زیادی را می توان به مراکز سیلیکون چهار ظرفیتی متصل کرد، اما جانشین غالب متیل یا گاهی اوقات فنیل است. بسیاری از مایعات سیلیکونی پلیمرهای خطی هستند که با گروه‌های تری متیل سیلیل پوشیده شده اند. سایر مایعات سیلیکونی سیکلوسیلوکسان‌ها هستند.

مشخصات فنی روغن سیلیکون 1000

  • شکل ظاهری: مایع شفاف و بدون رنگ
  • فرمول: C۲H۸O۲Si
  • نقطه ذوب: ۵۰ºC-
  • نقطه جوش: ۱۰۱ºC
  • جرم مولی: ۹۲,۱۶۹۲gr/mol

کاربرد روغن سیلیکون 1000

روغن‌های سیلیکونی در درجه اول به عنوان روان کننده، روغن‌های سیال حرارتی یا مایعات هیدرولیک استفاده می‌شوند. آنها عایق الکتریکی عالی هستند و بر خلاف آنالوگ‌های کربنی خود، غیر قابل اشتعال هستند. پایداری دما و ویژگی‌های خوب انتقال حرارت آن‌ها را به طور گسترده در آزمایشگاه‌ها برای گرم کردن حمام‌ها (“حمام‌های روغن”)، در بالای همزن‌های صفحه داغ و همچنین در خشک‌کن‌های انجمادی به عنوان مبرد مورد استفاده قرار می‌دهد.

روغن سیلیکون معمولاً به عنوان سیال کار در داشپات‌ها، ترانسفورماتورهای نوع مرطوب، پمپ‌های انتشار و بخاری‌های پر از روغن استفاده می‌شود. استفاده از هوافضا شامل حلقه خنک کننده خارجی و رادیاتورهای ماژول ایستگاه فضایی بین المللی Zvezda است که گرما را در خلاء فضا دفع می‌کند. دسته روغن‌های سیلیکونی معروف به سیکلوسیلوکسان‌ها دارای بسیاری از خواص مشابه با سایر مایعات سیلوکسان غیر حلقوی هستند، اما فراریت نسبتا بالایی نیز دارند و در تعدادی از محصولات آرایشی مانند ضد تعریق مفید هستند.

برخی از روغن‌های سیلیکونی مانند سایمتیکون به دلیل کشش سطحی کم، مواد ضد کف قوی هستند. آنها در کاربردهای صنعتی مانند تقطیر یا تخمیر استفاده می‌شوند، جایی که مقادیر بیش از حد کف می‌تواند مشکل ساز باشد. گاهی اوقات آنها را به روغن‌های پخت و پز اضافه می‌کنند تا از کف بیش از حد در هنگام سرخ کردن عمیق جلوگیری شود. روغن‌های سیلیکونی که به‌عنوان روان‌کننده استفاده می‌شوند، می‌توانند در فرآیندهایی که کف مورد نظر است، مانند تولید فوم پلی‌اورتان، کف‌زدا (آلاینده) ناخواسته باشند.

مقاومت روغن سیلیکون در دمای بالا و پایین موجب منحصر به فرد شدن این محصول شده است. همین باعث می‌شود در بسیاری از صنایع از جمله صنایع دارویی، صنایع خودرو و… کاربرد داشته باشد. این محصول مقاومت بالایی در طیف‌های دمایی دارد. همین مقاومت می‌تواند منجر به مقاومت در برابر برش گرمایی شود.

مقاومت در برابر دمای بالا و پایین موجب می‌شود که روان‌کننده‌ای ایده‌آل باشد. این روان کنندگی موجب شده در صنایع مختلف بتوان از این محصول استفاده کرد. از سوی دیگر این روغن یک عایق الکتریکی عالی به حساب می‌آید. همچنین بر خلاف دیگر آنالوگ‌های کربنی غیر قابل اشتعال است. از این رو در صنایع خودروسازی و تعمیر قطعات صنعتی به کار گرفته می‌شود.

در بسیاری از فرآوری‌های غذایی و بسته‌بندی مواد مختلف از روغن سیلیکون 1000 استفاده می‌شود. یکی از جالب‌ترین کاربردهای روغن سیلیکون 1000 استفاده از آن برای تولید کاغذهای بسته بندی مواد غذایی می‌باشد. در جلوگیری از چسبندگی مواد و گریس در دستگاه‌های تولید مواد کاربرد دارد. کاهش و جلوگیری از چسبندگی مواد بیشتر برای دستگاه‌های تولید مواد غذایی استفاده می‌شود.

برای فراهم‌کردن نرمی منسوجات از روغن سیلیکون 1000 استفاده می‌شود. این منسوجات نیز در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. از این رو می‌توان صنعت تولید روغن سیلیکون 1000 را یکی از صنایع مادر دانست. این محصول به‌دلیل ویسکوزیته بالا و خواص ضد برش در صنعت هوایی در تولید روغن هیدرولیک نیز استفاده می‌شود. مانع چسبیدن مواد در عملیات ریخته‌گری و تزریق می‌شود. روغن سیلیکون 1000 به‌دلیل شفافیت و کیفیت بالایی که دارد، یک پلیمر مایع 100 درصد مودیمیل سیلوکسان می‌باشد.

حوزه‌های کاربردی

  • عامل جداسازی در عملیات ریخته گری در فرآیندهای قالب گیری تزریقی، دمش و اکسترود پلاستیک و الاستومر
  • از چسبیدن جلوگیری می کند. 
  • عامل لغزنده در برابر مالش پر سر و صدا پلاستیک ها، الاستومرها و فلزات به یکدیگر یا روی یکدیگر
  • روانکاری لبه های برش در ماشین آلات کاغذ، مقوا، لایه روکش و نساجی
  • برای جمع شدن آسان پروفیل های پلاستیکی و لاستیکی، به عنوان مثال در تولید در و پنجره

 کاربردهای خوراکی روغن سیلیکون گرید 1000

روغن سیلیکون در برخی از غذاهای مصرفی موجب جلوگیری از کف‌کردن غذا می‌شود. بسیاری از روغن‌های خوراکی زمانی که به صورت خالص استفاده شوند؛ هنگام سرخ کردن کف زیادی خواهند داشت. از این روغن استفاده می‌شود تا میزان کف این روغن‌های خوراکی کاهش یابد. در کارخانه‌های دلسترسازی از این محصول به عنوان تخمیر استفاده می‌شود. البته به دلیل اینکه جایگزین‌های بسیار بهتری دارد؛ امروزه از آن کمتر استفاده می‌شود.

کاربردهای پزشکی روغن سیلیکون 1000 

کلیه ابزار آلات پزشکی به وسیله روغن سیلیکون روغن‌کاری می‌شود. بسیاری از دستگاه‌هایی که در این صنعت استفاده می‌شوند نیز به منظور روغن کاری و روان کاری از این روغن استفاده می‌کنند. اما این روغن در تولید برخی از داروها نیز به کار گرفته می‌شود. روغن سیلیکون دارای خواص ضد لخته‌شدن است که در کرم‌های دارویی برای بهبود زخم‌ها به وفور کاربرد دارد. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روغن و محصولات تولید شده با آن، نیاز به مجوز پزشک دارید.

روغن سیلیکون 1000 در بسیاری از داروهایی که از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کنند به کار گرفته می‌شود. از سوی دیگر استفاده از مقادیر کم این روغن می‌تواند در درمان بیماری‌های شبکیه چشم مانند ویتوریو رتینوپاتی، پرولیفراتیو و ترومای چشم مفید باشد. افزون بر همه این‌ها برخی از دستگاه‌هایی که به منظور لیزر چشم به کار گرفته می‌شوند؛ از این روغن استفاده می‌کنند.

روغن های سیلیکون ابزار مهمی در جراحی شبکیه هستند زیرا توانایی جابجایی زلالیه از سطح شبکیه را دارند و چسبندگی بین شبکیه و اپیتلیوم رنگدانه شبکیه را حفظ می‌کنند. برای درک این قابلیت، دانستن ویژگی‌های روغن سیلیکون مهم است. روغن‌های سیلیکونی ابزار مهمی در جراحی شبکیه‌ای هستند و معرفی آن‌ها نقطه‌ای مهم در مدیریت جراحی چشم است، زیرا دارای ترکیبی از خواص شیمیایی و فیزیکی هستند که استفاده جراحی آن‌ها را افزایش داده است. روغن‌های سیلیکونی به دلیل توانایی آنها در حفظ چسبندگی بین شبکیه و اپیتلیوم رنگدانه شبکیه (RPE) اساساً به عنوان تامپوناد داخل چشمی استفاده می‌شود.

استفاده ایمن و مؤثر از مواد تامپوناد به معنای آگاهی از خواص فیزیکی و شیمیایی آنهاست زیرا بر اساس این دانش است که جراح باید تصمیم بگیرد که از چه نوع تامپوناد استفاده کند. برای اینکه روغن سیلیکون به عنوان یک تامپوناد داخلی موثر باشد، باید این توانایی را داشته باشد که مایع زلالیه را از سطح شبکیه خارج کند. اگر مقدار بیشتری از روغن سیلیکون به بدن داده شود ممکن است باعث مشکلات شدید سلامتی شود. به همین دلیل است که نشت یا پاره شدن پروتزهای سینه پر از روغن سیلیکون معمولاً منجر به شرایط پزشکی شدید می‌شود.

به عنوان بخشی از جراحی جداسازی شبکیه، چشم معمولاً با یک حباب گاز یا حباب روغن سیلیکونی پر می‌شود. این حباب مانند یک بالون در داخل چشم عمل می‌کند و به عقب نگه داشتن شبکیه در مقابل دیواره چشم کمک می‌کند تا بتواند در جای مناسب خود بهبود یابد. حباب‌های گاز خود به خود طی چند هفته حل می‌شوند. در حالی که روغن سیلیکون در چشم باقی می‌ماند تا زمانی که با جراحی دیگری برداشته شود.

هنگامی که جداشدگی شبکیه با بافت اسکار قابل توجهی در سطح شبکیه همراه باشد، اغلب از روغن سیلیکون استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند تا زمانی که لازم است کره چشم را پر کند تا شبکیه به خوبی در جای خود بهبود یابد. در حال حاضر دو نوع مختلف روغن سیلیکون (1000 سنتیستوک و 5000 سنتستوک) به صورت تجاری در دسترس است و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در چشم تایید شده اند. هدف این مطالعه مقایسه نتایج با استفاده از این دو نوع مختلف روغن سیلیکون است.

جداشدگی شبکیه به روشی استاندارد ترمیم خواهد شد. تفاوتی بین نحوه ترمیم جداشدگی‌های شبکیه در این مطالعه در مقایسه با مواردی که در این مطالعه نیستند وجود نخواهد داشت. بیماران به طور تصادفی (مانند یک سکه) برای دریافت یکی از انواع روغن سیلیکون اختصاص داده می شوند. هر دو نوع روغن ویژگی های بسیار مشابهی دارند. تفاوت اصلی این است که یک نوع از نوع دیگر غلیظ تر (لزج تر) است و در مقایسه با شربت افرا مشابه عسل است.

برنامه های کاربردی روغن سیلیکون 1000

برای بهترین نتایج ابتدا سطوح را به صورت مکانیکی و سپس با پاک کننده جهانی OKS 2610/OKS 2611 تمیز کنید. محصول را با برس، روغن کشی قطره ای یا با فرو بردن یکنواخت رقیق کنید. از افراط و تفریط بپرهیزید. فقط با روان کننده های مناسب مخلوط کنید. پلاستیک های مبتنی بر سیلیکون، به عنوان مثال لاستیک سیلیکون می تواند از طریق روغن سیلیکون تحت تأثیر قرار گیرد. در مناطق کشویی با اکسیژن خالص استفاده از روغن سیلیکون مجاز نیست. تیرگی هیچ تاثیری بر کیفیت محصول ندارد.

روان کننده سیلیکون را می توان به شکل روغن استفاده کرد که به اکثر مواد واکنش نشان نمی دهد، چربی خود را در شرایط دمایی شدید حفظ می‌کند و اکسید نمی‌شود. سیالات سیلیکونی خالص به طور گسترده به عنوان مایعات حمام آزمایشگاهی، مایعات انتقال حرارت، سیالات دی الکتریک، سیالات میرایی برای گیج ها و ابزار، سیالات فشار بالا، سیالات با دمای پایین، سیالات با دمای بالا، روان کننده برای قطعات پلاستیکی و لاستیکی، روان کننده های O-ring و واشر استفاده می شوند.

موارد استفاده از روغن سیلیکون 1000

روان کننده ها، عوامل آزاد کننده جوهر، عامل ضد کف و سیالات سوراخ کننده برای صنعت نفت/گاز، سیالات توربو ژنراتور، سیالات کنترل جریان، سیالات لرزشگیر، عوامل مرطوب کننده، سیالات آبگریز، سیالات با مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش بالا، سیالات کالیبراسیون، سیالات هیدرولیک و برای سیالات نوری برای کاربردهایی مانند تطبیق RI.

فواید روغن سیلیکون 1000

  • سهولت کاربرد و ساییدگی
  • سهولت در هم زدن
  • رنگ را تقویت می کند
  • آب گریزی بالا
  • تراکم پذیری بالا
  • برش پذیری بالا بدون شکستگی
  • قابلیت پخش و سازگاری بالا
  • خطر زیست محیطی کم
  • خطر آتش سوزی کم
  • واکنش پذیری کم و فشار بخار
  • انرژی سطحی پایین
  • پایداری گرمایی خوب
  • اساساً بی بو، بی مزه و غیر سمی است
  • محلول در طیف گسترده ای از حلال ها برای کاربردهای مراقبت شخصی
  • احساس نرم و مخملی به پوست می دهد
  • به راحتی روی پوست و مو پخش می شود
  • صابون زدایی (جلوگیری از ایجاد کف در حین ساییدگی) برای کاربردهای صنعتی
  • قدرت دی الکتریک بالا
  • عمل میرایی بالا
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون، مواد شیمیایی و آب و هوا
  • فاقد مواد با منشاء حیوانی (مناسب برای وگان)
  • بدون آلودگی متقابل حیوانی
  • بدون آلودگی خوک

خواص روغن سیلیکون 1000

  • مایعی شفاف، بی بو و بی رنگ است.
  • حداقل تغییر در خواص فیزیکی در محدوده دمایی وسیع
  • خواص آب گریز عالی
  • خواص دی الکتریک خوب
  • کشش سطحی کم و در نتیجه فعالیت سطحی بالا
  • از نظر شیمیایی بسیار غیر فعال
  • نقطه انجماد پایین
  • نقطه اشتعال بالا
  • مقاومت حرارتی بالا
  • حلالیت خوب در طیف گسترده ای از حلال ها

مزایای روغن سیلیکون 1000

  • راندمان بالا به دلیل توری عالی سطح و ساخت فیلم های روان کننده بسیار نازک
  • اثر جداکننده با خواص آنتی استاتیک
  • کاربردهای منیفولد برای روانکاری دائمی، حفاظت، نگهداری و اشباع
  • رفتار خنثی در برابر پلاستیک و الاستومرها
  • مقاوم در برابر آب و تأثیرات جوی
  • بدون MOSH/MOAH
  • NSF H1 ثبت شده است

موارد استفاده روغن سیلیکون 1000

  • ماده فعال در انواع پولیش های خودرو، مبلمان، فلز و مخصوص پولیش های خمیری، امولسیونی و بر پایه حلال و آئروسل ها
  • کاربردهای مختلفی از جمله مواد آرایشی، روان کننده الاستومر و پلاستیک، سیال عایق الکتریکی، پیشگیری کننده یا شکن فوم، سیال مکانیکی، عامل آزادکننده قالب، عامل فعال سطحی، و پرداخت بر پایه حلال و لیکورینگ چربی چرم

مشخصات فنی روغن سیلیکون 1000

  • دمای کارکرد: -50 °C → +200 °C
  • چگالی (20 درجه سانتیگراد): 0.96 – 0.97 g/ml
  • ویسکوزیته (25 درجه سانتی گراد): 1000 میلی متر مربع در ثانیه

بسته بندی و ذخیره سازی

اطلاعات بیشتر برای نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود. نگهداری بیش از تاریخ مشخص شده در گواهی تجزیه و تحلیل لزوماً به این معنی نیست که محصول دیگر قابل استفاده نیست. اما در این مورد، خواص مورد نیاز برای استفاده مورد نظر باید به دلایل تضمین کیفیت بررسی شود.

جزئیات برنامه

با توجه به کاربردهای بسیار متنوع روغن سیلیکون 1000، هیچ اطلاعات پردازشی کلی ارائه نمی شود. پارامترها از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت خواهد بود. روغن سیلیکون 1000 که در طیف وسیعی از ویسکوزیته ها موجود است، با هر نسبتی با یکدیگر قابل اختلاط هستند. بنابراین ویسکوزیته محصول استاندارد می تواند مطابق با نیازهای فردی شما تغییر یابد.

روغن سیلیکون 1000 یک مایع غیر قطبی است و با حلال های قطبی مانند آب یا الکل های با زنجیره کوتاه غیرقابل اختلاط است. در هیدروکربن های آلیفاتیک و آروماتیک، کلروهیدروکربن ها، اترها، استرها، کتون ها و الکل های بالاتر، روغن سیلیکون 1000 به هر نسبتی محلول است. قبل از استفاده از محصول با حلال برای اولین بار، توصیه می شود یک آزمایش در مقیاس آزمایشگاهی انجام شود. هنگامی که از حلال‌ها استفاده می‌شود، لطفاً به یاد داشته باشید که اطلاعات مربوط به خطر را بخوانید.

  • عامل رهاسازی
  • روان کننده
  • سیال هیدرولیک
  • عامل ضد کف
  • عامل آب گریز
  • دی الکتریک مایع برای تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  • روغن انتقال حرارت
  • افزودنی پولیش
  • افزودنی پلاستیک
  • افزودنی برای نساجی و الیاف کمکی

تمام اطلاعات ارائه شده مطابق با وضعیت فعلی دانش ما است. با این وجود، ما از هر گونه ضمانت یا مسئولیتی خودداری می کنیم و این حق را برای خود محفوظ می داریم که در هر زمانی تغییرات فنی را اعمال کنیم. اطلاعات ارائه شده و همچنین تناسب محصول برای کاربرد مورد نظر، باید توسط خریدار در آزمایشات اولیه بررسی شود. شرایط و ضوابط قراردادی همیشه اولویت دارند. در جای خشک و خنک نگهداری شود.

فروش روغن سیلیکون 1000

روغن سیلیکون 1000 یکی از محصولات پیشگامان شیمی است که در بشکه‌های ۲۰۰ کیلوگرمی آماده تحویل به شما عزیزان می‌باشد. روغن سیلیکون 1000 با توجه به خواص زیادی که دارد؛ می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر و همچنین خرید روغن سیلیکون 1000 با کارشناسان ما در تماس باشید.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فرزاد خدامی

    سلام
    من دنبال یه روغن سیلیکون صنعتی هستم که دماش تا 200 درجه سانتیگراد بالا بره. کدوم یک از گریدها رو باید استفاده کنم

    پاسخ
    • دکتر محمد رضا سلیمی

      برای دماهای تا 200 درجه سانتی‌گراد، گریدهای معمول روغن سیلیکون مانند گریدهای خنثی (مانند PDMS)، گریدهای ماده شونده (مانند PMDS) و گریدهای فوق خنثی (مانند PEG/PPG) مناسب هستند. به عنوان مثال، گریدهای 350 cst و 1000 cst برای دماهای تا 200 درجه سانتی گراد مناسب هستند.

      پاسخ
  • سمیرا زد

    خیلی عالی ، میتونین در مورد کاربرد روغن سیلیکون در رزین هم بگین ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست