کربوکسی متیل کیتوسان

خرید کربوکسی متیل کیتوسان

شرکت پیشگامان شیمی با تکیه بر تجربه خود در واردات و خرید و فروش مواد اولیه شیمیایی کیتوسان و کلیه مشتقات آن را وارد و به فروش می‌رساند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید کربوکسی متیل کیتوسان با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

قیمت کربوکسی متیل کیتوسان

قیمت کیتوسان و قیمت کربوکسی متیل کیتوسان که یکی از مشتقات کیتوسان است و به دلیل حلالیت در آب در محدوده pH وسیع‌تری نسبت به ترکیب اصلی، بیشترین بررسی را دارد تابع شرایط عرضه و تقاضا می‌باشد. بنابراین استفاده از آن را در کاربردهای مختلف گسترش می‌دهد.

فروش کربوکسی متیل کیتوسان

کربوکسی متیل کیتوزان دارای حلالیت خوب در آب و ویژگی‌های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی منحصر به فرد مانند گرانروی زیاد، حجم زیاد هیدرودینامیکی، سمیت کم، سازگاری زیستی و توانایی خوب در تشکیل فیلم، الیاف و هیدروژل‌ها است. به همین دلیل، در بسیاری از زمینه‌های زیست پزشکی مانند عامل نگهدارنده رطوبت، باکتری‌کش، عامل پانسمان زخم، در استخوان و پوست مصنوعی، به عنوان ضد انعقاد خون و به عنوان یک جز a در ماتریس‌های مختلف انتقال دارو، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. لیگاندهای واکنشی COOH و NH2 گروه‌ها برای کلات فلز و اتصال به رنگ موجود هستند.

کیتوسان

کیتوسان یک کوپلیمر خطی است. این مشتق تا حدی استیله شده از یک کیتین پلی‌ساکارید طبیعی است که یکی از کربوهیدرات‌های فراوان در طبیعت است و بیشتر از اسکلت بیرونی سخت‌پوستان گرفته می‌شود.

کیتین‌ها و کیتوسان‌ها در مقایسه با سلولز جایگزین شده مصنوعی (1.3٪) حاوی درصد بالایی از نیتروژن (6.9٪) هستند. آن‌ها نمونه‌هایی از پلی‌ساکاریدهای کاملاً بازی هستند. کیتوسان‌ها دارای سه گروه عاملی در مولکول هستند، یعنی (1) یک گروه هیدروکسیل اولیه، (2) یک گروه هیدروکسیل ثانویه و (3) یک گروه آمینه (شکل زیر)، و بر این اساس آن‌ها دارای خواص منحصر به فرد بسیاری هستند که تشکیل نمک پلیوکسی، توانایی تشکیل فیلم، کلاته یون‌های فلزی و ویژگی‌های ساختاری نوری است.

کربوکسی متیل کیتوسان
کربوکسی متیل کیتوسان

علاوه بر این، کیتوسان‌ها دارای ویژگی‌های مفید بسیاری مانند قابلیت تجدید پذیری زیست، تجزیه بیولوژیکی، سازگاری زیستی، چسبندگی زیستی و غیر سمی هستند که باعث می‌شود مورد توجه تجاری قرار بگیرند.

با این حال، حلالیت ضعیف در آب خنثی و در حلال‌های آلی رایج، کاربردهای بالقوه آن‌ها را محدود کرده است. در pH نسبتاً کم (pH <6.0)، کیتوسان‌ها بار مثبت دارند (–+NH3) و تمایل دارند در محلول‌های آبی رقیق محلول باشند، اما در pH بالاتر، آن‌ها تمایل دارند که بار خود را از دست بدهند و ممکن است به دلیل از بین بردن پروتئین در گروه‌های آمینه از محلول رسوب کنند.

با اصلاح شیمیایی گروه آمینو و گروه‌های هیدروکسیل، بسیاری از مشتقات کیتوسان محلول در آب را می‌توان سنتز کرد و با استفاده از واکنش کربوکسی متیلاسیون بیشترین مورد را برای دستیابی به مشتقی به نام کربوکسی متیل کیتوسان بدست آورد.

اصلاح کیتوسان و تشکیل کربوکسی متیل کیتوسان

وجود گروه‌های عاملی هیدروکسیل و آمینو در ساختار کیتوسان منجر به اصلاح شیمیایی برای بهبود حلالیت فیزیکی و بار الکتریکی آن می‌شود. quaternization کیتوسان یک روش کاملاً شناخته شده است که می‌تواند به حلالیت بیشتر آن در pH فیزیولوژیکی و افزایش بار مثبت سطح منجر شود.

افزایش این خصوصیات می‌تواند فعالیت ضد میکروبی و جذب سلولی کیتوسان اصلاح شده را افزایش دهد. معمولاً تری متیلاسیون گروه‌های آمینه کیتوسان انجام می‌شود زیرا ساده‌ترین روش quaternization است.

علاوه بر این، حلالیت کیتوسان را می‌توان با استفاده از کربوکسی متیلاسیون به عنوان یک تغییر آب دوست برای تولید کربوکسی متیل کیتوسان (CMC) که دارای کاربردهای زیست‌پزشکی بی‌شماری مانند ترمیم زخم، تصویربرداری زیستی، مهندسی بافت و تحویل دارو / ژن است، بهبود بخشید.

واکنش کربوکسی متیلاسیون به طور خاص در گروه های هیدروکسیل C-6 یا در بخش NH2 ایجاد می‌شود که ترکیبات N ،O-کربوکسی متیل کیتوسان را محلول در آب تشکیل می‌دهد و یک گروه آمینه را به عنوان آمین نوغع اول (–NH2) یا به عنوان آمین نوع دوم (–NH) تشکیل می‌دهد.

کربوکسی متیل کیتوسان
کربوکسی متیل کیتوسان

ساختارهای شیمیایی ترکیبات کیتوسان (CS) و کربوکسی متیل کیتوسان (CMC) در شکل بالا نشان داده شده است. سنتز مشتقات تری متیل کربوکسی متیل کیتوسان به منظور دستیابی به افزایش خاصیت ضد باکتری انجام شد.

آنالوگ‌های کیتوسان با گروه‌های آب دوست در تحقیقات تحویل دارو و آنزیم بسیار جالب هستند. CMC همچنین می‌تواند به طور مؤثر با یون‌های فلزی کمپلکس شود و رنگ‌های ضد جوش خود را مانند یون مس CMC که به عنوان یک ترکیب ضد باکتری قدرتمند برای از بین بردن جلبک‌ها شناخته می‌شود، تولید کند.علاوه بر این، فعالیت ضد میکروبی CMC را می‌توان با تهیه مواد کامپوزیتی آن با استفاده از ذرات مختلف نانو افزایش داد.

خواص بیولوژیکی مشتقات کربوکسی متیل کیتوسان

  • خواص ضد باکتری

مشتقات CMC فعالیت‌های ضد باکتریایی را نشان می‌دهند. در فعالیت‌های ضد باکتریایی تعداد گروه‌های آمینه ثابت باقی می‌ماند و منجر به بالاترین فعالیت ضدباکتری برای O-CMC می‌شود. علاوه بر تعداد NH2، درجه استیلاسیون (DD)، غلظت محلول، وزن مولکولی (MW) و pH محلول می تواند به طور عمده بر ظرفیت ضد میکروبی CMC تأثیر بگذارد.

  • خواص ضد سرطانی و ضد توموری

کاملاً مشهور است که CMC ها مشتقات محلول در آب کیتوسان هستند که به دلیل داشتن ویژگی‌های مفید از جمله خاصیت ضدسرطانی و ضد توموری، به عنوان مواد زیستی در قسمت‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شوند.

فعالیت ضد توموری CMC هم در داخل بدن و هم در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت به طوری که CMC سمیت سلولی آزمایشگاهی را روی سلول‌های توموری HeLa ،Bel-7402 و SGC-7901 ارائه داد و تا حدی از رشد سارکوم 180 در داخل بدن جلوگیری کرد و منجر به بهبود ایمنی گردید.

  • خواص آنتی‌اکسیدانی

گونه‌های اکسیژن واکنش‌پذیر (ROS) و رادیکال‌های آزاد حاصل از اکسیژن به پدیده های مختلف پاتولوژیک از جمله آسیب DNA، تخریب سلول، التهاب و سرطان‌زایی کمک می‌کنند که منجر به بیماری‌های زیادی از جمله سرطان، پیری، تصلب شرایین، آرتریت روماتوئید و دیابت می‌شود.

شناخته شده است که اکثر موجودات دارای سیستم دفاع / ترمیم آنتی‌اکسیدان برای دفاع از آن‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو هستند اما نمی‌توانند به طور کامل از آسیب‌ها جلوگیری کنند. در نتیجه، باید از آنتی‌اکسیدان‌های مؤثر برای محافظت از ارگانیسم‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد و تأخیر در پیشرفت چندین بیماری مزمن استفاده شود.از پلی‌ساکاریدهای طبیعی و مشتقات آن ها از جمله CMC با فعالیت آنتی‌اکسیدانی قوی می‌توان به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های امیدوار کننده استفاده کرد

گزارش شده است كه CMC عمدتاً به علت وجود گروه های هیدروکسیل و آمینو در زنجیره‌های پلیمری می‌تواند فعالیت آنتی‌اکسیدانی مناسبی از خود نشان دهد. همچنین، مشخص شد که با کاهش وزن مولکولی CMC، فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن افزایش می‌یابد که می تواند به کاهش تعداد پیوندهای هیدروژن درون مولکولی / درون مولکولی نسبت داده شود.

فعالیت‌های مهار آنیون سوپراکسید از CMC های دارای وزن مولکولی کم که به وسیله تخریب اکسیداتیو بدست آمده‌اند، ارزیابی شده و نشان داده شده است که CMC با وزن مولکولی پایین فعالیت بالاتری دارد.

کربوکسی متیل کیتوسان
قیمت کربوکسی متیل کیتوسان

خواص ضد قارچی

با تغییر میکروبیوتای طبیعی، قارچ‌ها در افراد دارای نقص ایمنی و در همه جمعیت عفونت ایجاد می‌کنند.کیتوسان و مشتقات آن به دلیل عملکردهای بیولوژیکی ارزشمند مانند فعالیت‌های آنتی‌بیو فیلم، به عنوان مواد ضد قارچی جذاب هستند.شناخته شده است که کیتوسان در برابر C. albicans بسیار فعال است و می‌تواند به عنوان یک ماده ضدقارچ مؤثر برای جلوگیری از عفونت‌های C. albicans استفاده شود.

نشان داده شد که کیتوسان غشای پلاسما و دیواره سلول‌های قارچی را از بین می‌برد، با فلزات کمپلکس تشکیل می‌دهد و سنتز mRNA را مهار می‌کنند.همچنین، مشخص شد که CMC در مقایسه با کیتوسان فعالیت ضد قارچی قابل توجه‌تری دارد. به نمایش گذاشته شد که CMC می‌تواند با استفاده از مکانیسم تجمع دوگانه از جمله لخته‌سازی هنگام پل زدن و خنثی‌سازی بار، از تشکیل بیوفیلم‌های باکتریایی جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست