خرید هیدروکسی کینولین سولفات

شرکت پیشگامان شیمی واردکننده هیدروکسی کینولین سولفات در گریدهای دارویی و آرایشی می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

جهت استعلام

قیمت هیدروکسی کینولین سولفات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

هیدروکسی کینولین سولفات چیست؟

اولین مورد واضحی که باید در مورد آن بحث کنیم، ساختار هیدروکسی کینولین است تا بدانیم چگونه آن‌ها را تشخیص دهیم. به طور کلی، یک هیدروکسی کینولین مشتق هتروسیکل کینولین است، با یک گروه هیدروکسی (-OH) متصل به یکی از اتم‌های کربن که به نظر پیچیده می‌رسد، بنابراین بیایید آن را به عبارات ساده‌تری تقسیم کنیم. هتروسیکل ترکیبی است که حاوی یک حلقه است و پیشوند هترو به این معنی است که درون حلقه اتمی وجود دارد که کربن نیست. در مورد یک کینولین، اتمی که کربن نیست، نیتروژن است.

بسیاری از ترکیبات هیدروکسی کینولین وجود دارد، اما خوشبختانه آن‌ها فقط در محل قرار دادن گروه هیدروکسی بر روی کربن‌های مختلف در سراسر سیستم حلقه متفاوت هستند. به عنوان مثال، 2-هیدروکسی کینولین، 4-هیدروکسی کینولین و 8-هیدروکسی کینولین ایزومرهای رایج هستند (فرمول شیمیایی یکسان اما اتصال اتمی متفاوت) که به راحتی گروه هیدروکسی را در نقاط مختلف حلقه متصل می‌کنند. به هسته رایج کینولین که هر ترکیب به اشتراک می‌گذارد توجه کنید.

خرید هیدروکسی کینولین سولفات
خرید هیدروکسی کینولین سولفات

ویژگی‌های هیدروکسی کینولین سولفات

وزن مولکولی آن 460/50 است. این ترکیب یک پودر ریز بلور زرد با بوی ضعیف زعفران، کمی مرطوبت است. حتی در آب سرد بسیار محلول است. کمی در اتانول و گلیسرول محلول و در اتر نامحلول است. محلول آبی 2٪ دارای PH 3/2 است.

نحوه ساخت هیدروکسی کینولین سولفات

از زمان استخراج از قطران ذغال سنگ در قرن نوزدهم، ترکیبات شناخته شده به عنوان کینولین‌ ها و ایزوکینولین‌ها مورد تحقیقات گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. آن‌ها یک ترکیب آروماتیک هتروسیلیک، با ساختار دو حلقه شبیه حلقه بنزن در نظر گرفته می‌شوند. مشتق شده از نفتالین با یک اتم نیتروژن سه ظرفیتی جایگزین شده برای یک اتم کربن در یکی از حلقه‌ها. جایگزینی یک گروه هیدروکسیل در موقعیت 8 هسته آروماتیک کینولین، آن را به اکسی کینولین تبدیل می‌کند (8-کینولینول نیز نامیده می‌شود) و خصوصیات فنلی را ایجاد می‌کند.

تولید کینولین: می‌توان از تقطیر ذغال سنگ که با استخراج سوزاننده تقطیر شده و سپس با تقطیر روغن استخراج می‌شود،  متیل نفتالین تولید کرد. سپس این ماده با اسید سولفوریک رقیق شسته می‌شود تا نمک‌های سولفات تولید شود. سپس می‌توان مخلوط ترکیبات بدست آمده را با استفاده از انواع کروماتوگرافی بیشتر جدا کرد.

تعداد زیادی آلکالوئید و ترکیبات دارویی حاوی حلقه‌های کینولین هستند و همین امر منجر به ایجاد مسیرهای سنتزی متعددی برای تولید این ترکیبات می‌شود. یک روش کلی سنتز اسکراوپ نامیده می‌شود و شامل گرم شدن آنیلین اولیه با گلیسیرین، اسید سولفوریک غلیظ و عامل اکسید کننده است. این می‌تواند یک روند به شدت گرمازا باشد. هیدروکسی کینولین را می‌توان به راحتی با واکنش ساده گلیسرول با 2-آمینوفنول در حضور اسید سولفوریک ساخت. این واکنش را سنتز اسكراوپ می‌نامند كه از نام شیمی‌دان آن گرفته شده است. نکته خوب در مورد این واکنش ساخت هیدروکسی کینولین با استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت و موجود در بازار است.

خرید هیدروکسی کینولین سولفات
خرید هیدروکسی کینولین سولفات

موارد استفاده از هیدروکسی کینولین سولفات

هیدروکسی کینولین (همچنین به عنوان اکسین شناخته می‌شود) یک ماده شیمیایی است که برای تعیین کمی یون‌های فلز استفاده شده است. در محلول آبی 8-هیدروکسی کینولین دارای مقداری ca، pKa آن 9.9 است. با یون‌های فلزی واکنش نشان می‌دهد، پروتون را از دست می‌دهد و کمپلکس‌های 8-هیدروکسی کینولیناتو-کلات را تشکیل می‌دهد. کمپلکس آلومینیوم جزء مشترک دیودهای ساطع‌کننده نور آلی (OLED) است. تغییرات موجود در جایگزین‌های موجود در حلقه‌های کینولین بر خصوصیات لومینسانس آن تأثیر می‌گذارد. در حالت برانگیخته ناشی از فتوشیمیایی ایزومرهای زوئتریونی تشکیل می‌شوند که در آن اتم هیدروژن از اکسیژن به نیتروژن منتقل می‌شود.

کمپلکس‌ها و همچنین هتروسیکل خود دارای خاصیت ضد عفونی‌کننده، ضد میکروبی و آفت‌کش‌ها هستند، به عنوان یک بازدارنده رونویسی عمل می‌کنند. محلول آن در الکل در بانداژهای مایع استفاده می‌شود. یک آنالوگ تیول، 8-مرکاپتوکینولین نیز شناخته شده است. ریشه های گیاه مهاجم Centaurea diffusa باعث آزاد شدن 8-هیدروکسی کینولین می‌شود که تأثیر منفی روی گیاهانی می‌گذارد که با آن تکامل نیافته‌اند.

خرید هیدروکسی کینولین سولفات
خرید هیدروکسی کینولین سولفات

کاربرد هیدروکسی کینولین سولفات در حیوانات

هیدروکسی کینولین سولفات به عنوان ضد عفونی کننده، ضد تعریق، خوشبو کننده و قارچ‌کش موضعی (NTP) استفاده می‌شود. برای استفاده به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده در محلول‌های موضعی برای دام‌ها (به عنوان مثال به عنوان یک ماده مومیایی‌کننده کیسه) کاربرد دارد. اگرچه به طور عمده برای گاوهای شیری استفاده می‌شود تا پستان‌های پاره شده را تسکین دهند، اما برچسب فرمول محصول همچنین شامل راهنمایی‌هایی برای بهبود خراش و تحریکات پوستی برای اسب‌ها و حیوانات خانگی اهلی است.

کاربرد در دامپزشکی

  • در ترکیب بسیاری از محصولات برای درمان بیماری‌های طیور
  • به عنوان یک قارچ‌کش که برای فلور روده بی‌ضرر است.
  • به عنوان یک ضد عفونی‌کننده در تکنیک‌های تلقیح مصنوعی
  • همچنین به عنوان ضد عفونی‌کننده اصطبل‌های آلوده به تب مالت 

در راهنمای دامپزشکی مرک، هیدروکسی کینولین‌ها به عنوان یک گروه از ترکیبات مصنوعی با فعالیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد پروتوزوا ذکر شده است. آن‌ها از دستگاه گوارش جذب نمی‌شوند. بنابراین برای عفونت‌های روده‌ای ناشی از باکتری یا پروتوزوا (مانند Girardia) استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین برای استفاده موضعی برای عفونت‌های پوستی باکتریایی و قارچی ذکر شده‌اند.

استفاده دارویی از هیدروکسی کینولین سولفات برای انسان‌ها

از آن به عنوان ضد عفونی‌کننده قوی غیر سمی، غیر سوزاننده و برای استفاده در درمان عفونت‌های زنان (واژینیت) استفاده می‌شود زیرا تعادل اسیدی واژن را بازیابی می‌کند. یک ضد عفونی‌کننده که موجب درمان عفونت در دستگاه ادراری؛ اسهال و کولیت بدون آسیب رساندن به فلور روده می‌شود.

این ادعاها در حال حاضر با طبقه‌بندی FDA پشتیبانی نمی‌شوند. تنها مواردی که در حال حاضر در لیست موجود در گزارش وضعیت فعال‌کننده ماده فعال بیش از حد (OTC) در تاریخ 01 سپتامبر 1994 ذکر شده است، برای اکسی کینولین است که برای بثورات پوشک و بهداشت دهان و دندان استفاده می‌شود. هر دوی این کاربردها فقط در یک مرحله پیشنهاد قانون در نظر گرفته می‌شوند و به عنوان طبقه III طبقه‌بندی می‌شوند.

 “داده‌های موجود برای طبقه بندی به عنوان ایمن و مؤثر کافی نیستند و آزمایشات بیشتری لازم است.”

در حال حاضر هیچ استفاده OTC تأیید شده‌ای برای اکسی کینولین سولفات وجود ندارد، همه موارد استفاده شده در گذشته شامل محافظ پوست یا ضد قارچ در گروه II طبقه‌بندی می‌شوند “به طور کلی به عنوان ایمن و مؤثر شناخته نمی‌شوند.

باند مایع و استفاده از هیدروکسی کینولین سولفات

از باند مایع می‌توان به جای باند کمکی استفاده کرد. آن‌ها ضمن ایجاد یک لایه محافظ به پوست شما متصل می‌شوند که نه تنها آلودگی و میکروب‌ها را از بدن دور نگه می‌دارند، بلکه به حفظ رطوبت برای بهبود زخم کمک می‌کنند. جالب اینجاست که باند مایع حاوی محلول الکلی هیدروکسی کینولین به عنوان ماده فعال است.

لوازم آرایشی و بهداشتی

به عنوان ضد عفونی کننده در پماد‌ها و کرم‌های مورد استفاده برای درمان پوست و در برخی از لوسیون‌های مو استفاده می‌شود. به عنوان ضد تعریق (دئودورانت)، به عنوان قارچ‌کش و تثبیت‌کننده مو و مواد پوستی با غلظت‌های 1.0٪ یا کمتر استفاده می‌شود. به نظر می رسد این موارد بدون نسخه هستند که بطور خاص توسط مقررات FDA منع نشده‌اند.

خرید هیدروکسی کینولین سولفات
خرید هیدروکسی کینولین سولفات

کاردبرد هیدروکسی کینولین سولفات در فرآوری مواد غذایی

هیدروکسی کینولین سولفات اخیراً به عنوان یک ماده منعقد کننده در محصولات غذایی ممنوع شده است. قبلاً به عنوان جزء پنیر کوکتی مورد استفاده قرار می‌گرفت (FDA 2000). ثبت فدرال یک ترکیب مرتبط، بنزوات 8-هیدروکسی کینولین، در سال 1969 برای استفاده از غذا پس گرفته شد زیرا استفاده از دوزهای مکرر باعث سرطان در حیوانات آزمایشگاهی شد (1984).

کاربرد هیدروکسی کینولین سولفات در حفاظت از محصولات کشاورزی

هیدروکسی کینولین سولفات به عنوان یک باکتری کش و قارچ کش سیستمیک استفاده می‌شود. 8-هیدروکسی کینولین یک ماده شیمیایی قوی در نظر گرفته می‌شود که باعث رسوب فلزات سنگین می‌شود. فرمولاسیون برای کنترل برخی پژمردگی‌های عروقی و بیماری‌های باکتریایی گیاهان زراعی (سیتوس، درختان میوه، سبزیجات، انگور) استفاده می‌شود. همچنین برای کنترل قارچ گل‌های شاخه بریده استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست