عوارض روغن نارگیل

آیا با عوارض روغن نارگیل آشنایی دارید؟ ما روغن نارگیل را به دلیل فواید آن می‌شناسیم که از اسیدهای چرب متوسط زنجیره آن ناشی می‌شود. بیش از 1500 تحقیق وجود دارد که سلامت روغن نارگیل را ثابت می‌کند. بیشتر مزایای آن را می‌توان به اسیدهای چرب متوسط زنجیره‌ای (MCFA) نسبت داد که به آن‌ها چربی‌های سالم نیز گفته می‌شود.

هضم MCFA راحت‌تر است و به راحتی به عنوان چربی ذخیره نمی‌شود. آن‌ها همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی هستند.با این حال، مصرف بیش از حد روغن می‌تواند منجر به عوارض جانبی نامطلوبی نیز شود. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده (92٪) است و برخی تحقیقات توصیه می‌کنند که آن را در مقادیر کمتری مصرف کنیم (1).

آیا روغن نارگیل عوارض جانبی دارد؟

بلی. دارد اما این جنبه به وضوح نیاز دارد. روغن نارگیل به دو شکل – روغن نارگیل بکر و روغن نارگیل تجاری در بازار موجود است. روغن نارگیل بکر خالص‌ترین شکل روغن است. پردازش نمی شود از این رو، از نظر مزایا رتبه بالاتری دارد و تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد. اما روغن نارگیل تجاری (که احتمالاً بیشتر ما از آن استفاده می‌کنیم) نوع فرآوری شده است. این عوارض جانبی خاصی دارد. تعدادی از این موارد شامل افزایش وزن و افزایش سطح کلسترول بد است.

عوارض روغن نارگیل

همچنین عوارض جانبی منفی روغن نارگیل وجود دارد که ما از آن‌ها نمی‌دانستیم. برخی از عوارض جانبی شگفت‌آور خوردن روغن نارگیل را بررسی کنید. تنها تعدادی از عوارض جانبی توسط تحقیقات پشتیبانی می‌شوند. ما آن‌ها را بر این اساس دسته‌بندی کرده‌ایم.

1. ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهد.

برخی تحقیقات بیان می‌کنند که چربی اشباع می‌تواند سطح کلسترول کل و سطح LDL (کلسترول بد) را افزایش دهد. این می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. روغن نارگیل از جمله غذاهایی است که محتوای چربی اشباع بالایی دارد. اگرچه روغن نارگیل می‌تواند سطح کلسترول خوب را افزایش دهد، اما ممکن است این روغن به سایر روغن‌های گیاهی سالم ترجیح داده نشود.

محتوای چربی اشباع شده در عوارض روغن نارگیل بیشتر از سایر چربی‌ها یا روغن‌ها (کره یا روغن زیتون) است. طبق توصیه‌های منتشر شده توسط انجمن قلب آمریکا، چربی اشباع شده در روغن نارگیل باعث افزایش کلسترول LDL به روش‌های مشابه کره، گوشت گاو و روغن نخل می‌شود.

عوارض جانبی روغن نارگیل

2. ممکن است باعث آلرژی شود.

اگرچه روغن نارگیل به اندازه سایر اشکال آلرژی شیوع ندارد ، اما حساسیت فرد به آن حساسیت ایجاد می‌کند. برخی از واکنش های آلرژیک شامل کهیر و آنافیلاکسی (یک وضعیت اضطراری کشنده است که شامل تنفس آشفته است). اطلاعات مربوط به حساسیت به نارگیل محدود است، زیرا فقط تعداد کمی از افراد تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته اند.

طبق یک مطالعه در بوستون، کودکانی که به آلرژی بادام زمینی حساسیت دارند (یا به آجیل درخت حساسیت دارند) به روغن نارگیل حساسیت کمتری دارند (چون نارگیل در اصل یک مغز نیست بلکه یک میوه است). با این حال، اگر کودک شما هر یک از این حساسیت‌ها را دارد، بهتر است قبل از اینکه اجازه دهید روغن نارگیل را امتحان کند، با پزشک خود مشورت کنید.

این مواردی است که در صورت حساسیت به عوارض روغن نارگیل (یا هر نوع نارگیل) ممکن است لازم باشد از آن اجتناب کنید – شکلات، کیک و پاپ‌کورنی که در سینماها می‌فروشند. اگر به واکنش‌های آلرژیک به روغن نارگیل مشکوک هستید، بهتر است علائم خود را در یک دفترچه یادداشت غذایی ثبت کرده و به متخصص بهداشت خود مراجعه کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا از آلرژی مطلع شوید.

برخی از شواهد حکایتی همچنین نشان می‌دهد که عوارض جانبی روغن نارگیل ممکن است منجر به ضربان قلب سریع، تورم صورت و سرگیجه سبک شود. اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. ماده‌ای به نام نارگیل دی اتانول آمید از روغن نارگیل تولید می‌شود و از آن به عنوان ماده‌ای در مایعات شستشوی دست استفاده می‌شود. طبق یک مطالعه فنلاندی، افراد خاصی پس از استفاده از محصولات حاوی این ماده آلرژی، دچار آلرژی شدند.

3. ممکن است خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد جایگزینی روغن نارگیل با چربی‌های اشباع نشده می‌تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف چربی‌های اشباع کمتر و چربی‌های غیراشباع بیشتر بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. روغن نارگیل، از نظر چربی اشباع بالاتر، ممکن است قلب را تحت تأثیر قرار دهد.

اگرچه روغن نارگیل همچنین حاوی چربی اشباع نشده است، اما هیچ تحقیقی نشان نمی‌دهد که این روغن اثرات سو چربی اشباع شده را کاهش دهد. روغن نارگیل حاوی چربی بد بیشتری نسبت به گوشت گاو یا کره است. طبق یک مطالعه در نیوزلند، روغن نارگیل کلسترول بد را تا حد بیشتری نسبت به روغن‌های گیاهی غیراشباع افزایش می‌دهد.

4- اسهال از عوارض روغن نارگیل است.

برخی از افرادی که از روغن نارگیل بکر استفاده می‌کردند در هفته اول دچار اسهال خفیف شدند. سایر علائم مرتبط شامل درد معده و استفراغ بود. این علائم پس از هفته اول برطرف شد و هیچ یک از این‌ها بر فعالیت‌های روزمره افراد تأثیر نگذاشت. برای به حداقل رساندن این علائم، ممکن است لازم باشد ابتدا روغن را در مقادیر کمتری مصرف کنید و سپس به تدریج به مقدار لازم برسید.

5. ممکن است منجر به مشکلات کبدی شود.

اسیدهای چرب زنجیره متوسط ​​موجود در روغن نارگیل به کبد منتقل می‌شوند و در آنجا به انرژی تبدیل می‌شوند. برخی از کارشناسان نظریه پردازی می‌کنند که سرعت رساندن این MCFA ها به کبد می‌تواند مشکلی ایجاد کند. این ممکن است باعث فشار بر کبد شود و حتی با گذشت زمان به اندام آسیب برساند. اگر به بیماری کبدی یا دیابت مبتلا هستید، توصیه می‌شود از عوارض روغن نارگیل یا هر ماده غذایی دیگر حاوی MCFA خودداری کنید.مطالعه دیگری استفاده از روغن نارگیل را که به طور مکرر گرم می‌شود، با اثرات سمی بر کبد مرتبط دانست. 

6. ممکن است باعث آکنه شود.

این اتفاق بیشتر در افرادی که پوست بیش از حد چربی دارند اتفاق می‌افتد. اگرچه اسید لوریک ممکن است به درمان آکنه کمک کند (بیشتر در مورد پوست خیلی چرب نیست)، اما بیش از حد آن باعث ایجاد آکنه می‌شود. کاری که می‌توانید در عوض انجام دهید استفاده از روغن نارگیل به عنوان روغن حامل است. برای تسکین آکنه از سایر روغن‌های اساسی دوست‌دار پوست به همراه روغن نارگیل استفاده کنید.

7. ممکن است منجر به بیماری روده شود.

افراد مبتلا به سو mala جذب فروکتوز ممکن است به ویژه در معرض این بیماری باشند. این زمانی است که کسی در جذب فروکتوز مشکل دارد، که منجر به مشکلات گوارشی، از جمله ناراحتی روده می‌شود. اگرچه عوارض روغن نارگیل حاوی فروکتوز نیست، اما سایر محصولات ساخته شده از آن وجود دارد. اگر پس از مصرف محصولات حاوی روغن نارگیل دچار ناراحتی روده‌ای یا مسائل مربوط به آن شدید، با پزشک خود مشورت کنید.

بسیاری از محصولات غذایی مبتنی بر روغن نارگیل همچنین حاوی فروکتان هایی هستند که از یک زنجیره کوچک فروکتوز ساخته شده اند. فروکتان‌ها همچنین می‌توانند مشکلات گوارشی ایجاد کنند. افرادی که پس از مصرف چنین غذاهایی دچار ناراحتی گوارشی می‌شوند، اغلب به کلم بروکلی، سیر، پیاز، گندم و جوانه بروکسل واکنش نشان می‌دهند.

ترکیبات خاصی به نام سولفیت در پودر نارگیل (اگر در عوارض روغن نارگیل نباشد) وجود دارد که می‌تواند باعث مشکلات گوارشی نیز شود. بهترین راه حل می‌تواند حذف انواع اشکال نارگیل از رژیم غذایی و بررسی بهبود علائم باشد. در غیر این صورت، به پزشک مراجعه کنید.

عوارض روغن نارگیل مهمترین

8- ممکن است واکنش های آلرژیک در کودکان ایجاد کند.

اگرچه روغن نارگیل برای کودکان مفید است، اما باید جنبه‌های خاصی را بخاطر بسپارید. مهم‌ترین این جنبه‌ها عملکرد نادرست تیروئید است. اگر کودک شما دچار کم‌کاری تیروئید است، قبل از مشورت با پزشک از استفاده از روغن نارگیل (یا محصولات مرتبط با آن) خودداری کنید. این به این دلیل است که روغن ممکن است شرایط را بدتر کند و باعث واکنش‌های آلرژیک در برخی از کودکان شود.

9- ممکن است باعث سردرد شود.

افرادی که با استفاده از روغن نارگیل سم‌زدایی می‌کنند (مخصوصاً برای عفونت‌های مخمری) اغلب سردرد می‌گیرند. این اتفاق زمانی می‌افتد که اسیدهای چرب زنجیره متوسط ​​موجود در روغن نارگیل سلول‌های مخمر را تجزیه می‌کند (که باعث عفونت می‌شود)، در نتیجه موجی از سموم قارچی را در جریان خون آزاد می‌کند

10. ممکن است در روغن‌گیری مشکلاتی ایجاد کند.

اگر به عوارض روغن نارگیل حساس هستید، استفاده از آن برای روغن کشیدن می‌تواند فکر بدی باشد. در عوض می‌توانید از روغن آفتابگردان یا کنجد برای این منظور استفاده کنید زیرا آن‌ها همچنین می‌توانند به از بین بردن باکتری‌های مضر کمک کنند. یک نکته مهم که باید در مورد روغن کشیدن به تنهایی توجه کرد این است که جایگزین مسواک زدن نیست. هیچ چیز بهتر از مسواک زدن روزانه دندان‌ها نمی‌تواند باکتری‌ها و پلاک‌های دندان‌های شما را از بین ببرد.

11. ممکن است با استفاده از آن به عنوان روان‌کننده مسائل را ایجاد کند.

بله، روغن نارگیل بکر می‌تواند طبیعی باشد. اما ممکن است حاوی موادی باشد که ایمنی و کارآیی آن‌ها هنوز مشخص نیست. به همین دلیل ممکن است استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان‌کننده شخصی گزینه ایمنی نباشد.

همچنین شناخته شده است که عوارض روغن نارگیل باعث تغییر PH واژن و ایجاد عفونت در مخمر می‌شود. همچنین می‌تواند لاتکس را در کاندوم‌های لاتکس تخریب کرده و مسائل جدی ایجاد کند. از این رو، نباید از هر نوع روان‌کاری با روغن با کاندوم لاتکس استفاده کرد.

12. ممکن است کاندیدا را تشدید کند.

اگرچه روغن نارگیل می‌تواند به درمان کاندیدا کمک کند، اما آنچه نگران‌کننده است علائم از بین رفتن آن است. این موارد در نتیجه سموم آزاد شده توسط کاندیدا در حال مرگ رخ می‌دهد. اگرچه کل نظریه حدس و گمان است، اما همیشه بهتر است که در جنبه امن‌تری باقی بمانید.عوارض جانبی منفی روغن نارگیل اگرچه زیاد نیست اما می‌تواند آزار دهنده باشد. از این رو، قبل از استفاده از روغن نارگیل احتیاط کنید.

مکمل‌های روغن نارگیل

مکمل‌های روغن نارگیل از شهرت بی‌خطر بودن برخوردار هستند. با این حال، آن‌ها عاری از عوارض جانبی نیستند، که اغلب همان اثرات روغن هستند. مشخص شده است که مکمل روغن نارگیل سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد را بدتر می‌کند. اگر می‌خواهید از مکمل‌های روغن نارگیل استفاده کنید، لطفاً مراقب باشید و احتیاط کنید. مشورت با پزشک خود را فراموش نکنید.

افرادی که دچار مشکلات کلیوی یا کم آبی هستند باید از مصرف روغن نارگیل یا مکمل‌های آن خودداری کنند. این امر در مورد افرادی که سطح کلسترول بالایی دارند نیز صدق می‌کند. از همه مهم‌تر، دوز مکمل باید از نزدیک کنترل شود. بیش از دوز مصرفی ممکن است معده را ناراحت کند. همچنین، هنگام خرید روغن نارگیل، باید اطمینان حاصل کنید که کپسول فاقد مواد افزودنی و روان کننده است. اگر منبع و فرآیند تولید روغن موجود در مکمل‌ها را نیز بدانید، بهتر است.

در طول روز چقدر روغن نارگیل می‌توانید مصرف کنید؟

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه 30 میلی‌لیتر روغن نارگیل بکر در بزرگسالان باعث بهبود سطح کلسترول خوب می‌شود. اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد میزان مناسب روغن نارگیل که می‌توانید مصرف کنید وجود ندارد، اما ممکن است به این دوز ثابت بمانید. اگر با هیچ عارضه جانبی روبرو نشوید ممکن است با کمتر از 5 میلی‌لیتر شروع کنید و راه خود را افزایش دهید.

هشدارها و احتیاط‌های ویژه

در مورد زنان باردار یا شیرده، اگر روغن نارگیل در مقادیر طبیعی مصرف شود، بی‌خطر است. از آنجا که ایمنی مقادیر بیشتر ناشناخته است، بهتر است به مقادیر غذایی پایبند باشید. با این حال، تحقیقات از این جنبه محدود است. در صورت مصرف روغن به صورت خوراکی یا برای مدت زمان طولانی، هیچ اطلاعاتی در مورد ایمنی آن برای کودکان وجود ندارد. از این رو، با پزشک خود مشورت کنید.
نتیجه

نگرانی عمده در مورد عوارض روغن نارگیل محتوای بالای چربی اشباع شده آن است. اگرچه تحقیقات مختلفی است، اما پیشنهاد می‌کنیم مصرف روغن نارگیل را کاهش دهید. می‌توانید آن را با یک روغن پخت و پز سالم جایگزین کنید (مانند گلرنگ یا زیتون).مقدار مصرف را کم نگه دارید. صرفاً اتکا به آن توصیه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست