ترتیب ریختن مواد کیک

شرح کامل ترتیب ریختن مواد کیک

کیک نوعی غذای شیرین است که معمولاً پخته می‌شود و از آرد، شکر و سایر مواد تشکیل شده است. در حال حاضر کیک‌ها طیف وسیعی از آماده‌سازی‌ها را تهیه می‌کنند که می‌توانند به صورت اولیه ساده یا پیچیده باشند و ویژگی‌های آن‌ها با شیرینی‌های دیگر مانند مرنگ، کاسترد و پای‌ها مشترک است. آرد، شکر، تخم مرغ، کره یا روغن یا مارگارین، یک مایع، و مواد مخمر مانند جوش شیرین یا بیکینگ پودر بیشترین مواد مورد استفاده در کیک هستند.

میوه‌های خشک، آب‌نبات یا میوه تازه، آجیل، کاکائو و عصاره‌هایی مانند وانیل، با جایگزینی‌های مختلف برای مواد اصلی، مواد و طعم‌دهنده‌های اضافی رایج هستند. کنسروهای میوه، آجیل یا سس‌های دسر (مانند خامه شیرینی)، خامه کره سرد یا سایر خامه‌ها، میوه و آب‌نبات نیز ممکن است با کیک پر شوند. در مناسبت‌های تشریفاتی، مانند ازدواج، سالگرد و تولد، گاهی از کیک به عنوان یک دسر جشن استفاده می‌شود.

دستور العمل‌های بی‌شماری از کیک در دسترس است. برخی نان مانند، برخی غنی و پیچیده هستند و بسیاری از آن‌ها قرن‌ها قدمت دارند. تهیه کیک دیگر یک فرآیند پیچیده نیست. در حالی که زمان زیادی برای تهیه کیک (مخصوصاً هم زدن تخم مرغ) صرف می‌شد، تجهیزات پخت و دستورالعمل ساده شده است به طوری که حتی توسط آماتورترین آشپزها می‌توان کیک را پخت. دو نوع اصلی کیک در دسترس است: کیک کره‌ای (که به آن کیک کوتاه شده نیز گفته می‌شود) و کیک اسفنجی. تفاوت در محتوای چربی این دو نوع گسترده کیک است. این اشکال بزرگ تنوع بی‌شماری دارد.

ترتیب ریختن مواد کیک
ترتیب ریختن مواد کیک

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کیک

معمولاً، یک دستور کیک سنتی شامل آرد، نوعی شیرین‌کننده، تخم مرغ، نوعی چربی، یک مایع، یک ماده مخمر برای افزایش و طعم آن (مانند وانیل، پودر کاکائو یا دارچین) است. به منظور ایجاد کیک‌هایی با چگالی، بافت و طعم متفاوت، مواد تشکیل‌دهنده با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در اینجا نحوه عملکرد هر یک از عناصر ذکر شده است:

  • محرک‌های اصلی کیک‌ها که مخصوص خودشان (جدا از نان) هستند، مواد مخمر بودند، زیرا این باعث می‌شد محصولات پخته به معنای واقعی کلمه به روشی رشد کنند که قبلاً نداشتند. در طول فرآیند پخت، مواد شیمیایی مخمر، گازهای دی اکسید کربن را در مخلوط کیک آزاد می‌کنند و به خمیر کمک می‌کند تا به یک ساختار متخلخل برسد.
  • برای افزایش بافت، رطوبت و طعم کلی، معمولاً از منبع چربی استفاده می‌شود. کره به دلیل توانایی آن در به دام انداختن هوا هنگام خامه شدن، ماده مورد علاقه همیشگی است و به سبک‌تر و معطرتر شدن محصولات پخته کمک می‌کند.
  • برای کیک‌ها، شیرین‌کننده‌ها بسیار مهم هستند. در حالی که جایگزین‌هایی مانند عسل یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی در دسترس هستند، شکر ساده قدیمی به بهترین شکل با مولکول‌های آب متصل می‌شود و به ایجاد کیک مرطوب و صاف کمک می‌کند.
  • تخم مرغ نقش اصلی را ایفا می‌کند، زیرا پروتئین‌های ذاتی آن‌ها عملکرد ساختار کیک را با سایر مواد تشکیل می‌دهند. امولسیفایرهای موجود در زرده‌ها اغلب به ترکیب موادی مانند آب و روغن که معمولاً نمی‌خواهند با هم بمانند کمک می‌کند. وقتی در حین پخت گرم می‌شوند، همان پروتئین‌ها به کیک اجازه می‌دهند تا به رنگ شیرین و قهوه‌ای طلایی برسد.
  • آرد به لطف پروتئین‌هایی که با آب مخلوط می‌شود و گلوتن ایجاد می‌کند، به کیک قدرت می‌بخشد و همه مواد را در کنار هم نگه می‌دارد. با رشد کیک در فر، گلوتن منبسط می‌شود تا گازهای مخمر را جذب کند. هرچه میزان پروتئین در آرد بیشتر باشد، خمیر بهتر است.
  • پروتئین، نشاسته و مواد مخمر توسط مایعات هیدراته می‌شوند و تغییرات شیمیایی لازم برای ایجاد ساختار کیک را ممکن می سازد. در طی فرآیند پخت، مایع بخار می‌شود و بخار تولید می‌کند که سلول‌های هوا و ارتفاع کیک (میزانپف کردن کیک) را گسترش می‌دهد. مایعات همچنین به مرطوب نگه داشتن کیک و افزایش بافت کلی آن کمک می‌کنند.

روش های مخلوط کردن کیک

آیا می‌دانید بهترین روش مخلوط کردن کیک برای نوع کیکی که قصد پخت آن را دارید، چیست؟

تکنیک‌های خاصی برای ایجاد یک کیک برتر در هر رده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌دانید که کیفیت مواد مورد استفاده شما مهم است، همراه با دما و قوام هر کدام در زمان مخلوط کردن. اما ترتیب اضافه کردن مواد و سرعت همزن بر طعم و قوام محصول نهایی نیز تأثیر می‌گذارد. این بیش از یک علم است – این یک هنر است.

بسته به طعم و مزه زمانی که تایمر فر می‌زند، می‌خواهید از یکی از چهار روش برای مخلوط کردن خمیر کیک استفاده کنید.

روش خامه گیری

متداول‌ترین روش خامه‌کشی برای مخلوط کردن خمیر کیک است. مقدار زیادی هوا در خمیر وارد شده و به بالا آمدن آن کمک می‌کند و یک محصول نهایی پایدار و در عین حال لطیف ایجاد می‌کند.

همه مواد باید در دمای اتاق باشند تا بهترین نتیجه حاصل شود. ابتدا کره و شکر را با همزن بزنید، سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید. مواد خشک و مرطوب را جایگزین کنید و کاسه را بکشید تا مطمئن شوید همه چیز به طور یکنواخت مخلوط می‌شود.

خامه گیری معکوس

روش خامه‌گیری معکوس، که روش مخلوط کردن “خمیر” نیز نامیده می‌شود، یکی دیگر از روش‌های معمول برای مخلوط کردن خمیر کیک است. نتیجه آن یک کیک مرطوب و محکم است که برای برش و چیدن ایده‌آل است.

ابتدا کره نرم و مایعات ولرم را با مواد خشک هم بزنید تا خمیر ترد شود. بعد، به آرامی شیر را اضافه کنید. سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی بزنید. خمیر ضخیم‌تر از روش خامه‌گیری است.

ترتیب ریختن مواد کیک
ترتیب ریختن مواد کیک

روش ترکیبی

ترکیب مواد اولیه راه اصلی مخلوط کردن خمیر کیک در یک جعبه یا برای خمیر کیک که مایع آن بسیار بیشتر از انواع دیگر است. همه مواد به کاسه مخلوط‌کن اضافه می‌شوند، سپس مایعات اضافی یکی یکی اضافه می‌شوند. این یک روش رایج در آشپزخانه‌های تجاری است زیرا مدیریت آن سریع‌تر و آسان‌تر است.

ایجاد کیک فومی سبک

یک کیک فوم با استفاده از تکنیک مخلوط کردن خاص ایجاد می‌شود. سفیده تخم مرغ را با همزن هم بزنید تا جایی که می‌توانید هوا را در آن بریزید و در صورت نیاز خامه تارتار اضافه کنید تا مخلوط پایدار شود. در مرحله بعد، آرد را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا حجم خمیر به دست آید.

بیشتر بخوانید:

  • فرمولاسیون تولید کیک صنعتی
  • شکر زیاد در کیک
  • تفاوت شیر با آب در تهیه کیک
  • نقش روغن در کیک

منابع:

  • doughtech.com
  • niftem.ac.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست