زایلیتول

خرید زایلیتول

شرکت پیشگامان شیمی وارد کننده زایلیتول خوراکی و دارویی از کشورهای چین و آلمان می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید زایلیتول با ما در تماس باشید. این شرکت با بهره گیری از سال ها تجربه در واردات مواد شیرین کننده های مصنوعی اماده همکاری با شرکت های تولیدی می باشد.

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت زایلیتول 

گرید دارویی و غذایی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

زایلیتول را از کجا تهیه کنیم

یکی از شیرین کننده ها و افزودنی غذایی سالم در اکثر کشورها است ، به عنوان یک تامین کننده و وارد کننده حرفه ای زایلیتول ، شرکتبازرگانی پیشگامان شیمی تقریباً 10 سال است که آن را از چین تهیه و وارد می کند ، لطفاً مطمئن باشید که این محصول را در irchem خریداری می کنید. در صورت بروز هرگونه سوال و مشکلی، لطفاً ایمیل خود را از طریق sales@irchem.ir برای ما ارسال کنید، ما ظرف 1 روز کاری به شما پاسخ خواهیم داد. قیمت زایلیتول خوراکی را با توجه به مشخصات زیر می توانید از کارشناسان ما دریافت کنید.

به انگلیسی Xylitol
شناسه محصول 87-99-0
کاربرد شیرین کننده رژیمی
خلوص 99.8%
فرمول شیمیایی C5h12o5
گرید خوراکی – دارویی
بسته بندی کیسه 25 کیلویی
شناسه e E967
⭐ قیمت زایلیتول خوراکی تماس بگیرید💯

شکر زایلیتول

شکر زایلیتول به عنوان یک الکل قند طبقه‌بندی شده است. از لحاظ شیمیایی، الکل‌های قندی ترکیبی از ویژگی‌های مولکول‌های شکر و مولکول‌های الکل می‌باشند. این ماده به میزان کمی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و بنابراین طبیعی است. انسان‌ها از طریق متابولیسم طبیعی مقدار کمی از آن را تولید می‌کنند.

زایـلیتول خوراکی به شکل پودر کریستالی سفید موجود هست. از آنجای که  یک شیرین‌کننده تصفیه شده است، حاوی هیچ ویتامین، مواد معدنی یا پروتئین نیست. به این معنا، تنها کالری را فراهم می‌کند. این قند را می‌توان از درختان مانند توس و یا از یک فیبر گیاهی به نام زایلین به دست آورد.

اگر چه الکل‌های قندی از لحاظ فنی کربوهیدرات هستند، اکثر آن‌ها سطح قند خون را افزایش نمی‌دهند و به این ترتیب به عنوان کربوهیدرات‌های خالص محسوب نمی‌شوند و این باعث می‌شود که شیرین‌کننده‌های معروف (مالتیتول، اریتریتول، مانیتول، ایزومالت، سوربیتول) در محصولات کم‌کالری باشند.

زایلیتول
خرید عمده زایلیتول

مقدار فروکتوز، آن صفر است و اثرات ناچیزی بر قند خون و انسولین دارد، بنابراین هیچ یک از اثرات مضر شکر برای آن اعمال نمی‌شود.خرید زایلیتول از یک ماده شیرین کننده ساخته می‌شود که طعم آن شبیه قند است اما حدود 40٪ کالری کمتری دارد.

تولید کنندگان از زایلیتول به عنوان یک جایگزین شکر استفاده می‌کنند، زیرا شیرینی آن با قند قابل مقایسه است اما کالری کمتری دارد. حتی اگر از منابع طبیعی استخراج شود، فرایندی به نام هیدروژناسیون قند را طی می‌کند تا به یک پودر سفید پایدار در قفسه برای غذا و استفاده در محصولات دندان تبدیل شود.

اگرچه از نظر فنی به عنوان یک کربوهیدرات قابل هضم در نظر گرفته می‌شود، اما بر میزان قند خون مانند قند تأثیر نمی‌گذارد (و این یکی از دلایل خطرناک بودن آن برای سگ ها است). این ترکیب می‌تواند یک اثر ملین در انسان داشته باشد، اگرچه یک FODMAP است و برای برخی از افراد می تواند مشکل ساز باشد، اما به طور کلی برای استفاده انسان بی‌خطر تلقی می‌شود.

تاریخچه زایلیتول

در حدود سال 1890، (فیشر) در آلمان و (بترند) در فرانسه، شکر 5 کربن، زایلیتول را جدا کردند. در طی جنگ‌جهانی دوم کشورهای اسکاندیناوی کمبود شکر را تجربه کردند و این منجر به استفاده گسترده از زایلیتول شد. پس از جنگ، متخصصان دندانپزشکی در این زمینه متوجه بهبود در بهداشت دهان و دندان بیمار خود شدند.

دانشمندان در دهه 1960 این بهبود را به استفاده از زایلیتول پیوند دادند و متخصصین مراقبت‌های بهداشتی شروع به تعجب نمودند: ” زایلیتول چه تاثیری بر بدن انسان دارد؟” برای 30 سال آینده این شیرین‌کننده‌ طبیعی به محبوبیت در سراسر جهان ادامه داد. دانشمندان در دهه 1990 متوجه اثرات این ترکیب بر سلامت تنفس فوقانی شدند. در حال حاضر، مزایای عمیق این ماده توسط هزاران مطالعات بالینی انجام شده در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود.

زایلیتول و سلامت انسان

این قند با افزایش جریان بزاق و pH=13 و کاهش تعداد باکتری‌های بیماری زا (MS) و پریودنتوپاتی (هلیکوباکتر پیلوری)، سطح پلاک، زریوستومی، التهاب لثه و فرسایش دندان، میزان پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد. و به عنوان یک شیرین‌کننده از نظر بدن انسان به خوبی تحمل می‌شود، اما میزان جذب آن در روده کوچک بسیار کند است.

کاربردهای زایلیتول

شکر ممکن است تنها عنصر ناسالم در رژیم مدرن باشد. به همین دلیل، شیرین‌کننده‌های بدون قند مانند شکر زایـلیتول محبوب می‌شوند. این یک عنصر محبوب در انواع محصولات، از جمله آدامس بدون قند و خمیر دندان مورد مصرف قرار می‌گیرد. خرید زایـلیتول جزء بسیاری از محصولات بهداشتی دندان، از جمله خمیر دندان و دهان‌شویه است.

این به خاطر این واقعیت است که زایـلیتول غیر قابل تخمیر است، به این معنی است که باکتری در دهان نمی‌تواند آن را به اسید مضر تبدیل کند که باعث پوسیدگی دندان شود.از آن اغلب برای شیرین کردن آب‌نبات‌های بدون قند مانند شکلات و همچنین آدامس استفاده می‌شود.سایر محصولاتی که ممکن است حاوی این قند باشند عبارت‌اند از:

  • خوشبوکننده دهان
  • محصولات پخته‌ شده
  • شربت سرفه
  • ویتامین‌ های گیاهی برای کودکان و بزرگ‌سالان
  • دهانشویه
  • خمیر دندان
  • بعضی از بادام‌ زمینی و روغن بادام‌ زمینی
  • مکمل‌های غذایی
زایلیتول
فروش عمده زایلیتول

خرید شیرین کننده زایلیتول

خرید شیرین کننده زایلیتول که تا حدودی بحث برانگیز است، اما اغلب به عنوان یک جایگزین سالم برای قند، وهمچنین محصول بی خطر برای مصرف انسان تبلیغ می‌شود. این ماده غالباً از ذرت فرآوری می شود و اغلب از نظر ژنتیکی اصلاح می‌شود. علاوه بر این، از آنجا که مانند سایر شیرین کننده‌ها در معده متابولیزه و تجزیه نمی‌شود، بنابراین به قسمت هایی از روده می رسد که قند معمولی نمی‌تواند برسد.

از آنجا که این ترکیب توانایی از بین بردن بسیاری از گونه‌های باکتری از جمله استرپتوکوک موتانس را دارد، یکی از دلایل مفید بودن آن برای سلامت دندان است، همچنین ممکن است بر باکتری‌های روده تأثیر منفی بگذارد.

در دراز مدت، این موضوع ممکن است به این معنی باشد که زایلیتول می‌تواند برای کمک به رشد بیش از حد باکتری در سیستم گوارش و حتی مواردی مانند بیوفیلم مفید باشد، اما همچنین ممکن است به این معنی باشد که می‌تواند بر باکتری‌های مفید روده تأثیر منفی بگذارد. حداقل این امر احتیاط و تحقیقات بیشتری را به دنبال دارد.

در همین زمان، بسیاری از منابع محترم رویکردی خوش بینانه به پتانسیل زایلیتول دارند.در حالی که تحقیقات جدید هنوز در حال ظهور است، برخی شواهد نشان می‌دهد که الکل‌های قندی مانند زایلیتول می‌توانند به عنوان یک پروبیوتیک عمل کرده و باکتری‌های روده را تغذیه کنند. این موضوع می‌تواند عواقب مثبت و منفی برای افراد مختلف داشته باشد. از آنجا که آن‌ها FODMAP هستند، باعث می‌شود برخی از افراد مشکلات گوارشی ناشی از مصرف الکل قند را تجربه کنند.

زایلیتول و مزیت‌های غیرمنتظره

  • این ماده ممکن است پتانسیل افزایش سنتز کلاژن و بهبود قدرت و نرمی پوست در صورت مصرف داخلی و حتی کمک به بهبود تراکم استخوان با استفاده طولانی مدت را داشته باشد.
  • مطالعات نشان داد که آدامس زایلیتول به کاهش عفونت گوش در 30-40 % از کودکان که با عفونت‌های مکرر دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک می‌کند زیرا به از بین بردن باکتری‌های دهان که می‌توانند به عفونت گوش منجر شوند، کمک می‌کنند.
  • همچنین می‌تواند باعث سست شدن مدفوع، اسهال و نفخ شود و بسیاری از منابع توصیه می‌کنند هنگام مصرف الکل‌های قندی، به آرامی کار کنید.
زایلیتول
وارد کننده زایلیتول

زایلیتول و سگ‌ها

اگرچه این ماده برای انسان ‌خطر محسوب می‌شود، اما برای سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی بسیار سمی است:هم در انسان و هم در سگ، سطح قند خون با ترشح انسولین از پانکراس کنترل می‌شود. این ماده باعث ترشح انسولین از لوزالمعده در انسان نمی‌شود.

با این حال، هنگامی که گونه‌های غیر پستانداران (به عنوان مثال یک سگ) چیزی حاوی زایلیتول می‌خورند، به سرعت در جریان خون جذب می‌شود و در نتیجه باعث آزاد شدن قوی انسولین از پانکراس می‌شود.این آزاد‌سازی سریع انسولین منجر به کاهش سریع و عمیق سطح قند خون (هیپوگلیسمی) می‌شود، تاثیری که طی 60-10 دقیقه پس از خوردن زایلیتول رخ می‌دهد.

این هیپوگلیسمی بدون درمان، می‌تواند زندگی را تهدید کند.حتی مقدار بسیار کمی از آن می‌تواند کشنده باشد، به خصوص برای سگ‌های کوچک. در حقیقت برخی مارک‌های آدامس حاوی زایلیتول کافی هستند و حتی یک قطعه از آن‌ها برای سگ کشنده است.به طور قابل ملاحظه‌ای بسیاری از مردم مخالف داشتن زایلیتول با حیوانات اهلی در خانه هستند و باید احتیاط شود تا محصولات حاوی زایلیتول (آدامس، خمیر دندان و غیره) از دسترس حیوانات خانگی دور بمانند.

قیمت زایلیتول خوراکی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی فروش زایلیتول و نحوه خرید شکر زایلیتول با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

زایلیتول در ایران

قند زایلیتول ما یک پودر تصفیه شده با کیفیت برتر است که از عصاره درخت توس تولید می شود. این یک الکل قندی است که به عنوان شیرین کننده استفاده می شود و یک محصول کاملاً طبیعی با 40 درصد کالری کمتر از قند و تنها 2 کالری در گرم است. به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود.

  • برای شیرین کردن هر دستور العمل به عنوان جایگزین قند استفاده کنید
  • به جای شکر در مربا استفاده کنید
  • 40 درصد کالری کمتری نسبت به شکر دارد
  • آن را به به نوشیدنی های گرم و سرد اضافه کنید
  • برای کاهش ارزش حرارتی استفاده کنید
  • برای افراد دیابتی بی خطر است
  • به عنوان جایگزین قند برای کاهش شاخص قند خون استفاده کنید

زایلیتول از کجا تهیه کنیم؟

این شیرین کننده در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی به عنوان نمایندگی فروش زایلیتول اصفهان و تهران آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول زایلیـتول مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

جهت خرید عمده زایلیتول خالص در ایران بایستی به شرکت هایی که فروش مواد اولیه غذایی را انجام می دهند مراجعه کرد. شرکت پیشگامان شیمی فعال در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و وارد کننده شیرین کننده های طبیعی می باشد. جهت دریافت آنالیز محصول با دایره فروش ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره زایلیتول

آیا زایلیتول برای سلامتی مضر است؟

زایلیتول عمدتاً بی خطر است، به خصوص اگر در مقادیر موجود در غذا مصرف شود. FDA زایلیتول را به عنوان یک افزودنی غذایی یا شیرین کننده تایید کرده است. اثرات جانبی. اگر مقادیر زیادی زایلیتول مانند 30 تا 40 گرم مصرف کنید، ممکن است دچار اسهال یا گاز معده شوید.

زایلیتول برای دندان ها چه می کند؟

بر خلاف شکر، زایلیتول باکتری های ایجاد کننده حفره را برای تولید اسید تشویق نمی کند. در واقع، ساختار مولکولی آن ممکن است در واقع از رشد این باکتری های مضر جلوگیری کند. این به شما کمک می کند PH خنثی را حفظ کنید و لایه بیرونی دندان هایتان را دست نخورده نگه دارید.

زایلیتول یا شکر کدام بهتر است؟

زایلیتول پنج درصد کمتر از شکر شیرین است، اما 40 درصد کالری کمتری دارد (9 کالری در مقابل 16 کالری) و شاخص گلیسمی پایینی دارد.

استویا یا زایلیتول کدام بهتر است؟

کدام یک از اینها برای سلامتی شما بهتر است؟ زایلیتول و استویا هر دو جایگزین قند طبیعی کم GI هستند و کالری کمی دارند. با این حال، اینجاست که شباهت های بین این دو به پایان می رسد. زایلیتول، بر خلاف استویا، دارای مزایای سلامتی ثابت شده است و آن را بسیار برتر از سایر جایگزین های قند طبیعی می کند.

آیا زایلیتول انسولین را افزایش می دهد؟

مصرف زایلیتول باعث افزایش کمتری در غلظت گلوکز و انسولین پلاسما نسبت به مصرف گلوکز در مردان سالم و افراد دیابتی می شود. از این رو، در بیماران دیابتی به عنوان منبع انرژی به جای سایر کربوهیدرات ها استفاده می شود.

آیا زایلیتول فشار خون را افزایش می دهد؟

مطالعات نشان می دهد که استویا و زایلیتول هر دو در برابر افزایش گلوکز معمولی بعد از غذا محافظت می کنند و نیاز به انسولین را کاهش می دهند. استویا همچنین ممکن است فشار خون بالا را کاهش دهد در حالی که زایلیتول به جلوگیری از پوسیدگی و عفونت گوش کمک می کند و ممکن است استخوان ها را تقویت کند.

آیا زایلیتول برای استفاده روزانه بی خطر است؟

یک بررسی در سال 2016 نشان داد که بزرگسالان می توانند با خیال راحت بین 10 گرم (گرم) تا 30 گرم زایلیتول در روز را تحمل کنند که معمولاً آن را به چند دوز کوچکتر تقسیم می کنند. پس از سازگاری بدن با زایلیتول، بزرگسالان می توانند تا 70 گرم در روز بدون عوارض جانبی مصرف کنند. مطالعات روی کودکان از دوزهای حداکثر 45 گرم زایلیتول در روز استفاده شده است.

آیا زایلیتول بر کلیه ها تأثیر می گذارد؟

نتایج نشان داده است که زایلیتول به خوبی در نارسایی کلیوی استفاده می شود. به سرعت از خون پاک می شود و دفع ادرار حداقل است. باعث کاهش قابل توجه فسفات پلاسما شد.

آیا زایلیتول باعث آسیب کبدی می شود؟

با توجه به مقادیر متفاوت زایلیتول موجود در محصولات مختلف، مقدار محصولی که باید قبل از سمیت مصرف شود متفاوت است. به طور کلی، دوزهای پایین زایلیتول باعث هیپوگلیسمی می شود، در حالی که دوزهای بالاتر باعث نارسایی کبد می شود.

چه غذاهایی سرشار از زایلیتول هستند؟

غذاهای حاوی زایلیتول عبارتند از: محصولات پخته شده، کره بادام زمینی، پودر نوشیدنی، آب نبات، پودینگ، سس کچاپ، سس باربیکیو و شربت پنکیک. زایلیتول همچنین در داروها ظاهر می شود، به ویژه داروهایی که به آنها "ملتاوی" یا "سریع ذوب" و جویدنی می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست