انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر

ضد عفونی کردن آب استخر

ضد عفونی کردن آب استخر بسیار مهم است. امروزه انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر استفاده می‌شود. با در نظر گرفتن این امر که این روزها امکان تعویض آب هزینه بسیار بالا دارد ضدعفونی کردن آب بسیار مهم است و باید در نظر داشت که ضد عفونی کردن آب توسط هر یک از مواد ضد عفونی کننده چه مزیت‌ها و معایبی دارد.

گروه تخصصی پیشگامان شیمی در نظر دارد تا شما را با انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر آشنا سازد و معایب هر کدام را برای شما شرح دهد تا شما هم بدانید برای پاکیزه کردن و ضد عفونی کردن آب استخر خود از چه موادی استفاده کنید تا ضرر و معایب آن کاهش پیدا کند ، این باور در اکثریت مردم وجود دارد که تنها مواد ضدعفونی کننده آب استخر کلر می‌باشد.

آشنایی با انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر

کلر

همان‌گونه که در اول مطلب ذکر کردیم یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین مواد ضد عفونی آب استخر کلر می‌باشد. کلر با استفاده از یک واکنش شیمیایی به راحتی تمام باکتری‌های آب را از بین می‌برد، کلر با استفاده از ترکیب‌های هیپوکلرو باکتری‌ها را تا زمان معینی خنثی یا از بین می‌برد.

کلر زدن در آب، کار بسیار ساده‌ای بوده و فقط نیاز به یادگیری و انجام دستورات تئوری دارد ولی بهتر است برای انجام این کار در مرحله اول از یک دستگاه کلر زن استفاده کنید این دستگاه با داشتن یک PH سنج، اسیدی یا قلیایی بودن آب را اندازه‌گیری می‌کند و سپس با استفاده از درجه و معیار به دست آمده مقدار کلر مورد نیاز آب را به آن اضافه می‌کند.

مزایایی استفاده از مواد ضد عفونی کننده کلر

کلر تأثیر مستقیم بر روی ویروس‌ها و باکتری‌ها دارد و آنها را از بین می‌برد. می‌توانید از کلر برای پیشگیری از انتقال ویروس‌هایی که موجب اسهال، استفراغ و بیماری‌های پوستی شوند استفاده کنید.

قیمت فروش مواد ضدعفونی کننده استخر

معایب استفاده از کلر

اگر مقادیر کلر به درستی اندازه‌گیری و استفاده نشود باعث می‌شود که آب یا اسیدی شود یا اگر در حجم زیادتر از اندازه استفاده شود باعث قلیایی شدن آن می‌شود. کدر شدن آب، سوزش چشم، خشکی پوست، رشد جلبک‌ها، از بین رفتن درز بندی‌ها و آب‌بندی‌های استخر از جمله معایب استفاده نا درست از کلر می‌باشد.

کلسیم هیپوکلریت

کلسیم هیپوکلریت یک جامد گرانول سفید (یا قرص‌هایی که از گرانول‌ها فشرده می‌شوند) با بوی کلر است. اگرچه نمونه‌های تجاری آن زرد به نظر می‌رسند. ماده‌ای سمی و تحریک‌کننده پوست است. غیرقابل احتراق است اما سوختن مواد قابل احتراق را تسریع می‌کند.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر آتش یا گرما ممکن است منجر به تجزیه شدید مواد و پارگی ظرف نگه‌داری آن شود. این ماده برای تصفیه آب، ضد عفونی‌کننده استخرها، برای سفید کردن کاغذ و منسوجات استفاده می‌شود.

ضد عفونی کننده برم

برم یکی از انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر است.برم در ظاهر با کلر در ضد عفونی تفاوتی ندارد، برم یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که به برم امین شناخته می‌شود، اما برم امین‌ها می‌توانند گرد و خاک داخل آب را از بین ببرند و تا مدتی در آب فعال بمانند.

مزایا و معایب برم

برم در آب گرم پایداری بیشتری نسبت به کلر خواهد داشت و می‌تواند مدت طولانی‌تری در آب خاصیت اکسید خود را داشته باشد و همچنین دارای بوی کمتری نسبت به کلر است.

اما به این نکته باید توجه داشت که هزینه برم نسبت کلر بیشتر بوده و زمان بسیار بیشتری را پایدار می‌ماند، همچنین برم در برابر نور خورشید پایداری بسیار زیادی دارد. از برم بهتر است در فضای سونا و جکوزی استفاده شود.

ضد عفونی کننده ازن

با وجود آنکه ازن در صورت تماس مستقیم با بدن انسان دارای ضررهای بسیاری می‌باشد ولی یکی از انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر می‌باشد که از محبوبیت بسیار بالایی در بین صاحبان استخر برخوردار می‌باشد.

مزایای استفاده از مواد ضدعفونی کننده ازن

استفاده از ازن به مقدار درست و با استفاده‌ زا لباس‌های مورد تایید باعث افزایش شفافیت و کیفیت آب می‌شود، کل محیط استخر را از تمامی میکروارگانیسم‌ها عاری می‌کند و هیچ‌گونه میکروب‌های بیماری‌زا را در محیط زنده نگه نمی‌دارد.

با داشتن فواید بسیار زیاد از قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای برخوردار می‌باشد و همچنین دیگر نیاز به پاک‌سازی کف استخر از جلبک‌ها را ندارد و به طور کامل رشد جلبک‌ها را کنترل می‌کند. نیازی به فضای بسیار زیاد و تجهیزات متعدد ندارد، به سادگی می‌توان طبق دستورالعمل‌ها پیش رفت و از آن برای ضد عفونی کردن آب استخر استفاده کرد.

نیازی به اپراتور مختصص برای استفاده از این ضد عفونی‌کننده ندارید و همچنین مثل کلر و برم آلودگی برا محیط اطراف به وجود نمی‌آورد. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع ضد عفونی کننده آب استخر نسبت به کلر این است که عوارضی مانند قرمز شدن چشم، خارش پوست، کدر شدن آب و حتی در مواردی باعث آسم شناگران یا غریق‌نجات‌ها می‌شود را ندارد.

شما در این مطلب در پشگامان شیمی با 3 مورد از انواع مواد جهت ضدعفونی آب استخر آشنا شدید که این  3 مورد از پر کاربردترین و رایج‌ترین مواد ضد عفونی کننده می‌باشد.

فروش مواد ضدعفونی کننده استخر

شما می‌توانید برای تهیه محصولات به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. این محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست