خرید آنزیم همی سلولاز

خرید آنزیم همی سلولاز

شرکت پیشگامان شیمی با بهره‌ گیری از سال‌ها تجربه در واردات مواد اولیه نان و شیرینی، آنواع آنزیم‌ها بخصوص آنزیم همی سلولاز را از کشور آلمان وارد می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع آنزیم همی سلولاز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت استعلام

قیمت آنزیم همی سلولاز

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

آنزیم همی سلولاز چیست؟

آنزیم همی سلولاز باعث تجزیه همی سلولز می‌شود که نوعی سلولز است و جز اصلی دیواره سلول در همه گیاهان است. اشکال مختلف همی سلولز گیاهی شامل گلوکان‌ها، گالاکتان‌ها، زایلان‌ها، مانان‌ها و پنتوزان‌ها است. به عنوان مثال غلات صبحانه غنی از فیبر، مقدار زیادی همی سلولز دارند (2 تا 12٪). برای تجزیه این ترکیبات غنی از فیبر به آنزیم همی سلولاز نیاز است و از آنجا که به طور طبیعی در بدن انسان تولید نمی‌شود، ما به میکروارگانیسم‌هایی که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند اعتماد می کنیم تا آن را برای خود تولید کنیم.

آنزیم همی سلولاز این توانایی را دارد که از پلی‌ساکاریدهای غیر سلولزی (زنجیره‌های طولانی قند) که می خوریم استفاده کرده و آن‌ها را به مواد تشکیل‌دهنده قابل استفاده تبدیل کند. همی سلولاز که برای تجزیه میوه‌ها، سبزیجات و بسیاری از غلات بسیار مهم است، برای تجزیه کربوهیدرات‌های “سفت” همی سلولز، که به کندی هضم و جذب مواد مغذی مختلف معروف هستند، مورد نیاز است.

اگر مقادیر زیادی مواد گیاهی بخوریم اما آنزیم همی سلولاز کافی نداشته باشیم، مصرف پروبیوتیک بسیار محدودی دریافت می‌کنیم. این پرو بیوتیک‌ها از واحدهای ساکارید قابل هضم کوچکتر تشکیل شده‌اند که به عنوان سوخت انواع پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) ساکن دستگاه گوارش عمل می‌کنند.

خرید آنزیم همی سلولاز
خرید آنزیم همی سلولاز

آنزیم همی سلولاز چگونه کار می‌کند؟

آنزیم همی سلولاز توانایی متمایزی در تقویت این فعالیت پروبیوتیکی دارد. به طور خاص، کربوهیدرات‌های همی سلولزی متداول موجود در غذایی که ما هر روز می‌خوریم، (صمغ‌های هیدروکلوئیدی، گالاکتوماننوگلوکان‌ها، پنتوزان‌ها، بتاگلوکان‌ها) در واقع به مواردی مانند بستنی و محصولات لبنی اضافه می‌شوند. به همین دلیل، مهم است که با مصرف مکمل حاوی آنزیم همی سلولاز، تقویت پروبیوتیک را به بدن خود بدهید.

آنزیم همی سلولاز آنزیمی نسبتاً پیچیده است و جایگشت‌های مختلفی از همی سلولاز وجود دارد. انواع مختلفی از این آنزیم برای اهداف مختلف در فن آوری‌های غذایی بخصوص برای توانایی آن در افزایش کیفیت خمیر و همچنین تولید آب میوه و نوشیدنی‌های الکلی استفاده شده است. در حقیقت، آنزیمی است که به طور معمول در تولید شراب اضافه می‌شود، زیرا آنزیم به از بین بردن ترکیبات ناخواسته پوست انگور که ممکن است طعم شراب را تغییر دهد، کمک می‌کند. اگرچه گیاهان برای رشد و نمو آنزیم همی سلولاز را می‌سازند، بیشترین علاقه تجاری به آنزیم های تولید شده توسط میکروارگانیسم‌ها است.

خرید آنزیم همی سلولاز
خرید آنزیم همی سلولاز

فواید آنزیم همی سلولاز برای سلامتی

  1. ممکن است کاندیدا را کاهش دهد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش این آنزیم می‌تواند به جلوگیری و کاهش آلودگی مخمر مانند کاندیدا کمک کند. شاید به این واقعیت مربوط باشد که دیواره سلولی کاندیدا از همی سلولز تشکیل شده است. مجدداً، همانطور که آنزیم همی سلولاز، همی سلولز را هضم می‌کند، ممکن است به کاهش کاندیدا کمک کند.

  1. قابلیت هضم بهتر با افزایش سن

مصرف آنزیم‌های گوارشی مانند آنزیم همی سلولاز می‌تواند از دست دادن آنزیم‌هایی را که با افزایش سن ایجاد می‌شود، خنثی کند که ممکن است به دلیل از دست دادن تولید آنزیم‌های پانکراس یا تغییر در فلور مفید روده باشد. تحقیقات از این امر پشتیبانی می‌کند. در ژاپن، دانشمندان تأیید کردند که میزان تولید آنزیم روده با افزایش سن کاهش تدریجی نشان می‌دهد. افراد 65 سال به بالا مورد آزمایش قرار گرفتند و به ویژه زنان، شدیدترین افت در سلامت آنزیم‌ها را نشان دادند.

  1. سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

مطالعات روی حیوانات حاکی از آن است که مصرف مکمل آنزیم همی سلولاز در زمان تغذیه نه تنها به هضم مواد مغذی کمک می‌کند بلکه عملکرد بهتری دارد و باعث افزایش ضریب تبدیل غذا می‌شود. یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که آنزیم همی سلولاز می‌تواند سلامت کلی را تقویت کند. مکمل‌های آنزیمی همی سلولاز به جوجه‌ها داده شد و استفاده از عناصر غذایی، عملکرد و ظرفیت هضم متعاقب آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

مشخص شد که حیواناتی که آنزیم داده می‌شوند سریعتر رشد می‌کنند، چربی شکم کاهش می‌یابد و محتوای انرژی رژیم غذایی توسط آنزیم مخلوط بهبود می‌یابد. با افزودن آنزیم همی سلولاز به رژیم غذایی، احتباس خاکستر (مربوط به پردازش رادیکال‌های آزاد و قلیائیت در بدن) افزایش یافت. این ثابت می‌کند که آنزیم همی سلولاز اثر هم افزایی بر عملکرد و سلامتی در حیوانات دارد. تحقیقات بیشتری در مورد انسان در حوزه علمی لازم است.

چگونه واحدهای اندازه گیری آنزیم همی سلولاز را بخوانیم؟

این آنزیم در HCU (واحد همی سلولاز) اندازه گیری می‌شود. FCC تعیین کرده است که یک واحد آنزیم همی سلولاز (HCU) را می‌توان فعالیتی تعریف کرد که باعث ایجاد تغییر سیالتی نسبی 1 به 5 دقیقه در بستر صمغ لوبیای ملخ در 40 درجه سانتی‌گراد و pH 4.5 شود. علامت‌گذاری FCC مخفف Foods Chemical Codex است و بخشی از USP (داروسازی ایالات متحده) است. این استاندارد برای مواد تشکیل‌دهنده تعیین می‌کند. در مورد آنزیم‌ها، FCC یک روش استاندارد است که برای تعیین دقیق فعالیت آنزیم‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد سلولازها در صنایع مختلف

  • صنعت خوراک دام

فرآیندهای تولید خوراک دام به طور کلی شامل عملیات حرارتی است که باعث از بین بردن آلودگی‌های احتمالی ویروسی و باکتریایی و به دنبال آن اکسترود خوراک به داخل گلوله‌ها می‌شود. نشان داده شده است که استفاده از NSPaseهای حرارتی در تولید خوراک قابلیت هضم و تغذیه خوراک را افزایش می‌دهد، بنابراین اجازه می‌دهد عملیات حرارتی و افزودن NSPase در یک مرحله ترکیب شود.

سلولازها و آنزیم همی سلولاز مسئول هیدرولیز نسبی مواد لیگنوسلولزیک، پوست‌گیری دانه‌های غلات، هیدرولیز β-گلوکان‌ها و امولسیون‌سازی و انعطاف‌پذیری بهتر مواد غذایی هستند که منجر به بهبود کیفیت تغذیه خوراک دام می‌شود.

خرید آنزیم همی سلولاز
خرید آنزیم همی سلولاز
  • پخت

از آنزیم‌ها برای افزایش آرد و پایداری خمیر استفاده می‌شود. بهبود بافت، حجم و رنگ، افزایش نرمی بافت داخلی و ساختار ذرات یکنواخت و طراوت نان را طولانی می‌کند. تقاضای آنزیم‌های با کیفیت در بازار پخت در حال حاضر افزایش می‌یابد زیرا آن‌ها به عنوان گزینه‌های طبیعی و سالم در نظر گرفته می‌شوند.

آمیلازها و پروتئازها سال‌هاست که در صنعت نانوایی استفاده می شود. امروزه از آنزیم همی سلولز، به ویژه اندو زیلانازها، برای افزایش حجم و بهبود کیفیت خمیر، نان، بیسکویت، کیک و سایر محصولات پخته شده نیز استفاده شده است، که آرابینوکسیلان را هیرولیز می‌کند و توزیع مجدد مواد را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، تصور می‌شود که انواع خاصی از زیلانازها به دلیل این واقعیت که پس از افزودن زیلانازها، چسبندگی خمیر افزایش می‌یابد، گزیلان نامحلول را به پلی‌ساکاریدهای محلول و الیگوساکاریدهای طولانی تبدیل می‌کند.

  • صنعت آبجوسازی

تولید شراب یک فرآیند بیوتکنولوژی است که در آن سلول‌های مخمر و آنزیم‌ها نقش اساسی دارند. پکتینازها، β-گلوکانازها و سایر آنزیم‌‌های همی سلولاز به طور گسترده‌ای برای بهبود استخراج رنگ، پوسیدگی پوست، شفاف‌سازی و فیلتراسیون، کیفیت و ثبات استفاده می‌شد.

خرید آنزیم همی سلولاز
خرید آنزیم همی سلولاز
  • صنعت کاغذ

آنزیم سلولاز و آنزیم همی سلولاز نقش مهمی در صنعت کاغذ دارند. مکانیسم پیشنهادی عمل سلولاز و همی سلولاز در انتشار جوهر از سطح فیبر، هیدرولیز نسبی مولکول‌های کربوهیدرات است که باعث کاهش یا از بین بردن مواد شیمیایی قلیایی شدید، بهبود روشنایی فیبر، افزایش خواص استحکام و کاهش ذرات ریز در خمیر کاغذ شد. اگرچه می‌تواند نیاز به مواد شیمیایی را کاهش داده و اثرات نامطلوب زیست محیطی صنعت کاغذ را کاهش دهد، اما باید از استفاده بیش از حد از آنزیم‌ها اجتناب شود، زیرا هیدرولیز قابل توجه می‌تواند قابلیت اتصال الیاف را کاهش دهد.

صنعت سوخت‌های زیستی

با توجه به آلودگی شدید محیط زیست با استفاده از سوخت‌های فسیلی و کاهش منابع آن، جهان بر توسعه سوخت‌های زیستی، به ویژه بیواتانول از منابع تجدیدپذیر تمرکز کرده است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده جایگزین 20 درصد از سوخت‌های فسیلی شود. سلولازها و همی سلولازها برای تولید سوخت‌های زیستی مورد توجه قرار گرفته‌اند. چند مرحله در تولید سوخت‌های زیستی نقش داشته‌اند: پیش تصفیه (مکانیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی)، هیدرولیز آنزیمی برای تولید هگزوز و پنتوز، تخمیر و جداسازی و تصفیه محصولات مورد نظر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست