فرمولاسیون واکس مو

فرمولاسیون واکس مو چیست؟

فاز A

آب دیونیزه                                          تا %100
پروپیلن گلیکول                                    %10.00
سوربیتول                                             7.00%

فاز B

روغن معدنی (پارافین مایع)                        %12.00
لائوریل اولیوات                                          %3.00
ستئارات 20                                            %20.00
استارچ 2                                                  3.00%
پلی کواترنیوم-37                                       %2.50
آنتی‌ اکسیدان BHT بوتیل هیدروکسی تولوئن T 0.10%               

فاز C

تیتانیوم دی اکسید                               0.50%

فاز D

نگهدارنده                                         به مقدار کافی
اسانس (عطر)                                  به مقدار کافی

روش تولید واکس مو

فاز A را آماده کرده و در دمای 75-80 درجه سانتی گراد گرم کنید. فاز B را آماده کرده و در دمای 70-75 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. فاز B را به فاز A اضافه کنید و با استفاده از یک واحد پراکندگی مناسب (برای مثال Silverson ،Ultra Turrax و غیره) برای چند دقیقه مخلوط کنید. و سپس تا 40 درجه سانتی‌گراد سرد شود. فازهای C و D را اضافه کنید و چند دقیقه مخلوط کنید. تا در دمای اتاق خنک شود.

مواد تشکیل‌دهنده واکس مو

مونوپروپیلن گلیکول 

مونو پروپیلن گلیکول (همچنین به عنوان پروپیلن گلیکول، PG ،propan1 ،2diol و MPG نیز شناخته می‌شود) مایعی شفاف، بی‌رنگ و چسبناک با بوی مشخص است. فرمول C3H8O دارد ، در آب قابل حل است و دارای خاصیت رطوبت زنی است. MPG در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا دارای سمیت کمی است، همراه با یک نقطه انجماد که هنگام مخلوط شدن با آب کاهش می‌یابد.

سوربیتول:

نوعی شیرین‌کننده است که متعلق به دسته‌ای از ترکیبات معروف به الکل‌های قندی است که به آن پلیول نیز گفته می شود. کالری سوربیتول بسیار کمتر از قند معمولی است و همچنین در شاخص گلیسمی پایین است. در حالی که قند معمولی حاوی چهار کالری در هر گرم است، سوربیتول فقط 2.6 کالری در هر گرم تأمین می‌کند. شاخص گلیسمی سیستمی است که می توانیم برای درک تأثیر احتمالی منبع کربوهیدرات بر میزان قند خون از آن استفاده کنیم.

در شاخص گلیسمی، مواد غذایی بر اساس میزان تأثیر آن‌ها در افزایش سطح قند خون رتبه بندی می شوند. رتبه 0 کمترین نمره ممکن است در حالی که 100 بالاترین و معادل گلوکز خالص است.

تئارات 20:

Ceteareth-20 یک تقویت‌کننده نفوذ است که ساختار پوست را تغییر می‌دهد و به مواد اجازه نفوذ در پوست می‌دهد. این ماده شیمیایی که از ستو استئاریل الکل (مخلوطی از ستیل الکل و استئاریل الکل و اتیلن اکسید) ساخته شده است، معمولاً در تعدادی از محصولات مراقبت از پوست، مرطوب‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌های مو، محصولات برنزه‌کننده آفتاب و برنز و رنگ‌های مو، رنگ‌ها و رنگ‌ها یافت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست