روغن ماساژ کودک

ماساژ برای کودک شما تسکین دهنده و سالم است و شاید فقط از آن‌ لذت می‌برند. استفاده از روغن مناسب برای ماساژ کودک می‌تواند تفاوت ایجاد کند. روغن‌های ماساژ به شما کمک می‌کند تا پوست لطیف و ظریف کودک شما به طور همزمان مرطوب و محافظت شود.

با این حال، همه روغن‌ها به صورت یکسان عمل نمی‌کنند و همه آن‌ها برای پوست کودک مفید نیستند. صرف طبیعی بودن روغن به معنای بی‌خطر بودن استفاده از آن برای ماساژ کودک نیست. بیایید بهترین روغن‌هایی را که برای ماساژ کودک استفاده می‌شود و اینکه از کدام روغن‌ها باید اجتناب کنید را بررسی کنیم.

مزایای ماساژ کودک

ماساژ منظم کودک می‌تواند به شما و پیوند کودک کمک کند. ماساژ کودک می‌تواند به راحتی و آرامش هر دو شما کمک کند! هنگام ماساژ کودک، شما با کودک خود تماس چشمی برقرار می‌کنید. این به کودک شما کمک می‌کند حالات چهره شما را بیاموزد و مهارت‌های ارتباطی خود را رشد دهد. ماساژ دادن منظم کودک می‌تواند به رشد مغز و سیستم عصبی او نیز کمک کند. بسیاری از مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که لمس و دلبستگی منظم با والدین یا مراقبت برای رشد مغزی و رشد عاطفی کودک ضروری است و مزایای آن مادام العمر است!

کدام روغن ها برای ماساژ کودک بهترین هستند؟

شما می‌توانید از بین انواع روغن‌هایی که به طور معمول برای پوست لطیف کودک بی‌خطر هستند، انتخاب کنید. این روغن‌ها را هنگام ماساژ کودک و مرطوب سازی پوست آن‌ها امتحان کنید. بعضی از آن‌ها ممکن است بهتر از سایرین با پوست کودک شما متناسب باشد. بهترین روغن‌ها برای استفاده در هنگام ماساژ کودک شامل موارد زیر است:

ماساژ کودک
ماساژ کودک

روغن نارگیل

یک مطالعه پزشکی در سال 2020 نشان داد که استفاده از روغن نارگیل بکر بر روی نوزادان نارس به بهبود و تقویت پوست آن‌ها کمک می‌کند. این می‌تواند همانند یک روغن ماساژ و مرطوب کننده برای نوزادان و کودکان بزرگتر عمل کند. چندین مطالعه دیگر نیز از این یافته‌ها پشتیبانی می‌کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

روغن بادام
روغن بادام

روغن بادام شیرین

روغن بادام سرشار از ویتامین E است و تحقیقات بالینی از سال 2020 نشان می‌دهد که استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ کودک بی‌خطر است. محققان دریافتند که استفاده از روغن بادام برای نوزادان نارس باعث بهبود ضخامت و قدرت پوست آن‌ها می‌شود  و هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند.

ژله نفتی

پماد یا ژله نفتی (با نام تجاری وازلین نیز شناخته می‌شود) ممکن است انتخاب مادر شما برای لوسیون کودک باشد و به دلایل خوبی – این محصول آزمایش شده و واقعا برای پوست کودک شما به عنوان یک روغن ماساژ مفید است.

روغن بچه

روغن کودک در واقع یک روغن معدنی است. یک بررسی پزشکی 2012 نشان داد که مانند ژله نفتی، روغن‌های معدنی برای استفاده در پوست کودک بی‌خطر هستند.

کره شی

کره شی باتر یک مرطوب‌کننده طبیعی خامه‌ای است که برای پوست نازک کودک شما بی‌خطر است. به دنبال کره شی خالص باشید که هیچ عطر یا مواد شیمیایی اضافه شده‌ای نداشته باشد.

روغن گلرنگ
روغن گلرنگ

روغن گلرنگ

روغن گلرنگ یک روغن گیاهی فشرده شده سرد است که حاوی ویتامین E است. سرد فشرده به این معنی است که فرآوری آن نسبت به انواع دیگر روغن‌ها کمتر است. این باعث می‌شود که انتخاب مناسبی برای استفاده به عنوان روغن ماساژ برای کودک شما باشد.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور روغنی فشرده و سرد است که به طور معمول استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ کودک شما بی‌خطر است.

لوسیون بابونه

لوسیون بابونه برای اگزمای کودک و جوش‌های پوشک تسکین دهنده است و استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ کودک بی‌خطر است. این ماده به بهبود و تسکین پوست خشک و خارش دار کمک می‌کند و همچنین می تواند به کودک شما کمک کند تا آرام شود!

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به نوزادان مبتلا به اگزما توصیه می‌شود زیرا به بهبود پوست کمک می‌کند. همچنین دارای ویتامین E زیادی است. برای ماساژهای کودک خود از روغن جوجوبای فشرده استفاده کنید.

روغن گل گاوزبان

روغن دانه گل گاوزبان دارای مقدار زیادی اسید چرب است که می‌تواند به تسکین و بهبود پوست کودک شما کمک کند. استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ بی‌خطر است حتی اگر کودک شما اگزما داشته باشد.

روغن میوه گل رز
روغن میوه گل رز

روغن میوه گل رز

روغن میوه گل سرخ سرشار از چربی‌هایی است که برای پوست کودک مفید است و به تجمع آن کمک می‌کند. به تسکین قرمزی و تحریک در اگزمای کودک و سایر بثورات پوستی کمک می‌کند.

روغن جو دو سر

ممکن است روغن جو دوسر را که به عنوان “Avena sativa” ذکر شده است، در لوسیون بدن خود پیدا کنید. این ماده رایج، علاوه بر مراقبت از پوست به بهبود بثورات پوستی و خلاص شدن از شر پوست خشک و خارش دار کمک می‌کند.

روغن جو دوسر به طور کلی برای پوست کودک بی‌خطر است.

کرم اگزما

اگر کودک شما دارای اگزمای خفیف تا شدید است، بهتر است از کرم‌هایی که متخصص اطفال برای آن‌ها تجویز کرده استفاده کنید. بثورات پوستی یا اگزمایی بسیار حساس کودک ممکن است در مقابل روغن‌هایی که در غیر این صورت استفاده از آن‌ها بی خطر است واکنش نشان دهد.

از مصرف کدام روغن ها برای ماساژ کودک باید خودداری کنید؟

حتی روغن‌های طبیعی نیز می‌توانند باعث تحریک پوست شوند و ممکن است برای کودک شما بی‌خطر نباشند. روغن‌هایی که باید از استفاده آن‌ها روی پوست کودک خودداری کنید:

روغن زیتون

در حالی که روغن زیتون برای رژیم روزانه شما یک انتخاب سالم برای قلب است، اما برای پوست لطیف کودک (یا پوست شما) خوب نیست. یکی از چربی‌های موجود در روغن زیتون، اسید اولئیک نام دارد. این چربی می‌تواند به جای بهبود پوست، آن را تجزیه کند. روغن زیتون به خصوص در صورت ابتلا به اگزما یا بثورات پوستی دیگر بی‌خطر نیست.

روغن آووکادو

در حالی که آووکادو له شده یک غذای مناسب برای کودک است که کودک کوچک شما از مواد جامد شروع می‌کند، روغن آووکادو برای پوست کودک مناسب نیست. مانند روغن زیتون، روغن آووکادو حاوی چربی اسید اولئیک است. این می‌تواند منجر به تحریک و آسیب به پوست شود.

روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی حاوی پروتئین‌های بادام زمینی است. برخی از نوزادان ممکن است به بادام زمینی حساس باشند یا به بادام زمینی حساسیت پیدا کنند. استفاده از روغن بادام زمینی می‌تواند منجر به تحریک پوست شود و منجر به واکنش‌هایی در کودک شما شود.

روغن خردل

این روغن “تند” می‌تواند پوست کودک شما را تحریک کرده و گرم کند.

روغن سویا
روغن سویا

روغن سویا

مانند روغن زیتون، روغن سویا ممکن است سد پوست را از بین ببرد و باعث تحریک و قرمزی شود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است اما می‌تواند باعث تحریک پوست لطیف کودک شود.

روغن‌های اساسی دیگر

روغن‌های اساسی بسیار غلیظ هستند و می‌توانند برای نوزادان و بزرگسالان تحریک کننده باشند، بنابراین در انتخاب روغن‌های دیگر برای ماساژ کودک مراقب باشید. (بعضی از آن‌ها بی‌خطر هستند اما روغن‌های اساسی همیشه باید قبل از استفاده روی پوست رقیق شوند).

ماساژ کودک راهی عالی برای پیوند با کودک شماست. حتی می‌تواند به رشد و توسعه بهتر آن‌ها کمک کند. این مورد برای پوست کودک شما نیز مفید است. برخی از روغن‌های طبیعی دارای موادی هستند که می‌توانند پوست را تحریک یا تجزیه کنند یا باعث ایجاد بثورات و برجستگی‌های ریز شوند. همه روغن‌های سالم برای پوست کودک شما مفید نیستند. اگر مطمئن نیستید که از چه نوع روغن ماساژ استفاده کنید، با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید. جهت خرید روغن‌های گیاهی خالص با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست