خرید سدیم اسید پیروفسفات

خرید اسید پیروفسفات سدیم

جهت استعلام

قیمت SAPP فود گرید

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

قیمت sapp

به انگلیسی Sodium Acid Pyrophosphate (SAPP)
شناسه محصول 7758-16-9
فرمول شیمیایی Na2H2P2O7
نام های دیگر دی سدیم دی هیدروژن دی فسفات
دی فسفریک اسید ، نمک دی سدیم
دی سدیم دی هیدروژن پیروفسفات
دی سدیم دی فسفات
سدیم پیرو فسفات ، E450 ،SAPP
شکل ظاهری  پودر سفید رنگ
گرید غذایی ، دامی
بسته بندی کیسه 25 کیلویی
کشور تولید کننده چین
خلوص ⭐ 99%
قیمت  ⭐ تماس بگیرید 📞
خواص⭐ این ماده به عنوان یک شروع کننده سریع و بهبود دهنده کیفیت در صنایع غذایی برای اجزای اسیدی مواد مخمر سنتزی مانند نان و کیک استفاده می شود. می توان از آن به عنوان یک عامل نگهدارنده آب برای محصولات گوشتی ، ژامبون پخته و گوشت کنسرو شده و یک عامل آبرسانی برای رشته های فوری استفاده کرد.
چگالی نسبی 1.86
موارد مصرف⭐ 1) مخمر برای آرد
2) عامل شلات کننده برای سیب زمینی فرآوری شده
3) عامل امولسیون کننده در پنیرها
4) شتاب دهنده پخت در گوشت های فرآوری شده
انحلال پذیری به راحتی در آب حل می شود ، در اتانول و متانول نامحلول است

قیمت فروش اسید پیروفسفات سدیم تابع عرضه و تقاضای بازار و سایر عوامل می‌باشد. اسید پیروفسفات سدیم همچنین به عنوان دی‌سدیم دی‌فسفات شناخته می‌شود.

اسید پیروفسفات سدیم (SAPP) چیست

اسید برگ، اسید پیروفسفات سدیم (SAPP) یک عنصر مهم پودر پخت دوتایی و همچنین افزایش آرد است. SAPP در مراحل مختلف واکنش نشان می‌دهد و در عمل پخت برای عمل کند آن مطلوب است.

خواص اسید سدیم پیروفسفات

در ابتدا، هنگامی که رطوبت برای تشکیل یک خمیر اضافه می‌شود، SAPP با جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) برای تولید گاز دی‌اکسید کربن واکنش نشان می‌دهد. در حقیقت، در این مخلوط اولیه دو دقیقه‌ای 22-40٪ از گاز آزاد می‌شود. گاز باقیمانده، بیش از 50٪، هنگام اعمال حرارت در طی فرآیند پخت، رها می‌شود.

تاریخچه sapp

در قرن هجدهم و قبل از آن، نانوایان برای مخلوط کردن تمام کالاهای پخته‌شده به مخمر متکی بودند. با این حال، استفاده از مخمر برای باقی‌مانده محصولات پخته‌شده خسته‌کننده بود و نانوایان شروع به اکتشاف استفاده از سیستم‌های ترک مواد شیمیایی کردند. در سال 1846، جوش شیرین به عنوان یک عامل عامل ور‌آمدن کشف شد و منجر به کشف بیشتر اسیدها با جوش شیرین، مانند SAPP شد.

در اواخر قرن نوزدهم از نظر تجاری، اسید پیروفسفات سدیم در مخلوط پودر پخت معرفی شده است. SAPP به عنوان یک اسید ور آمدن ترجیح داده شد زیرا ارزان‌تر و قوی‌تر از سایر اسیدهای برگ که قبلاً معرفی شده بودند.

عملکرد

اسیدهای باقیمانده باعث ایجاد هوا و حجم ساختار خوب پخته شده می‌شوند، اما بر خصوصیات خمیر نیز تأثیر می‌گذارد. علاوه بر واکنش با جوش شیرین برای تولید گاز دی‌اکسید کربن، این اسیدها پیوندهای یونی با نشاسته و پروتئین موجود در خمیر ایجاد می‌کنند.

SAPP به آسانی حل می‌شود تا آنیون پیروفسفات آنیونی که با پروتئین‌ها در یک سیستم خوب پخته شده تداخل می‌یابد را فراهم کند تا بافتی مرطوب ارائه دهد. همچنین، یک سیستم بافر در محدوده pH 7.3-7.5 برای خمیر فراهم می‌کند، که بر رنگ محصول پخته‌شده تأثیر می‌گذارد.21 گرم سدیم و 28 گرم فسفر در 100 گرم SAPP موجود است.

تولید تجاری

فروش پیرو فسفات دی سدیم یا اسید پیروفسفات سدیم (SAPP) یک ترکیب معدنی است که از کاتیون‌های سدیم و آنیون پیروفسفات تشکیل شده است.اسید پیروفسفات سدیم جامد سفید و محلول در آب است که به عنوان یک عامل بافر کننده و شلات سازی کاربرد دارد و کاربردهای زیادی در صنایع غذایی دارد.

SAPP با خنثی‌سازی جزئی اسید‌ فسفریک گرید غذایی با هیدروکسید سدیم یا کربنات‌سدیم برای تشکیل مونو‌سدیم فسفات تولید می‌شود. حذف آب مونو سدیم فسفات در 250 درجه سانتی‌گراد SAPP را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر، هیچ روش طبیعی شناخته شده‌ای برای تولید SAPP وجود ندارد.

2 NaH2PO4 → Na2H2P2O7 + H2O

کاربرد اسید پیروفسفات سدیم

قیمت فروش اسید پیروفسفات سدیم

از آنجا که SAPP به کندی عمل می‌کند و به سرعت با جوش شیرین واکنش نشان نمی‌دهد، این رایج‌ترین اسید پودر برای افزایش حجم آرد برای پخت نان خانگی است.

برای مشاهده مواد اولیه غذایی، روی خرید مواد اولیه صنایع غذایی کلیک کنید.

از آنجا که SAPP می تواند طعم تلخی کمی داشته‌باشد، استفاده از جوش شیرین کافی در دستورپخت و همچنین استفاده از این اسید در ترکیب با مواد قندی مانند شیرینی و کیک مهم است. دونات کیک یک برنامه مهم برای SAPP است، که در آن تولید اولیه گاز برای شناوری در یک سیستم سرخ‌کن ضروری است. همچنین، SAPP برای کیک‌هایی که تولید اولیه گاز برای قوام پرکردن تابه ضروری است، مفید است.

سایر کاربردهای غذایی غیر نانوایی SAPP شامل استفاده به عنوان یک عامل کلات برای سیب‌زمینی‌های فرآوری شده، یک عامل امولسیون‌ کننده در پنیرها و یک تسریع‌کننده در پخت گوشت در گوشت‌های فرآوری شده است.

مقررات FDA

در ایالات متحده، SAPP بعنوان یک ماده غذایی چند منظوره که معمولاً به عنوان ماده غذایی ایمن (GRAS) شناخته می‌شود تأیید می‎‌شود و مطابق با روش‌های تولید خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگرچه، USDA اجازه استفاده از ماده مصنوعی SAPP را در محصولات ارگانیک مجاز می‌دهد، FDA یک محصول غذایی را که اگر یک ماده غذایی دارای ادعای برچسب “همه طبیعی” باشد، اما حاوی SAPP است، گمراه کننده است. در سال 2014، آن‌ها استفاده از SAPP در محصولی با عنوان “ALL NATALAL” هشدارهایی را برای نانوایی صادر کردند.

آنالیز اسید پیروفسات سدیم

اسید پیروفسفات سدیم

اسید پیروفسفات سدیم

جهت دریافت آنالیز جدیدتر و خرید سدیم اسید پیروفسفات با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

فروش اسید پیروفسفات سدیم

شما می‌توانید برای تهیه محصولات به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تأمین مواد اولیه در ایران می باشد.این شرکت آمادگی دارد وارد کننده و تامین کننده برتر پیروفسفات سدیم از کشور چین می باشد.  فروش سدیم پیرو فسفات گرید خوراکی در کیسه های 25 کیلویی انجام می شود.

آیا اسید سدیم پیرو فسفات خطرناک است؟

لیست مواد تشکیل‌دهنده بسته‌بندی گوشت یا مواد غذایی منجمد ممکن است مواد شیمیایی عجیبی به نظر برسد. بیشتر آن‌ها نام‌های طولانی دارند که به نظر می‌رسد مرعوب‌کننده باشند. این فکر نگران‌کننده است که فکر کنید با مواد غذایی خود مواد شیمیایی می‌خورید و نه فقط خود غذا، بلکه این مواد شیمیایی همه خطرناک نیستند.مصرف مقدار نسبتاً کمی از مواد شیمیایی مانند اسید پیروفسفات سدیم  بی‌خطر است.

آیا مواد نگه‌دارنده ایمن هستند؟

مواد نگه‌دارنده در انواع مختلفی از مواد غذایی یافت می‌شود. گوشت دارای مواد نگه‌دارنده‌ای است که مانع از بد شدن و از بین رفتن رنگ می‌شود. غذاهای منجمد مواد نگه‌دارنده را برای نگه‌داشتن باکتری‌ها در اختیار دارند. حتی کالاهای پخته نیاز به نگه‌دارنده دارند. زندگی بدون این مواد شیمیایی ایده‌آل خواهد بود، اما وقتی غذای شما از نقاط مختلف کشور و گاهی اوقات نقاط مختلف جهان تهیه می‌شود، دشوار است.برای نگه‌داشتن مواد غذایی تازه و ایمن برای مصرف‌کننده، مواد نگه‌دارنده لازم است.

اسید سدیم پیروفسفات

یک دسته از مواد نگه‌دارنده بنام فسفات وجود دارد که حاوی مقداری مشتقات فسفر معدنی است. اسید سدیم پیروفسفات بخشی از آن دسته است. همه فسفات‌ها کار مشابهی را انجام نمی‌دهند.

روش استفاده

اسید سدیم پیروفسفات می‌تواند به عنوان ور آمدن شیمیایی نان استفاده شود تا به افزایش آن کمک کند. از آن برای تقویت عطر و طعم و رنگ در سوسیس استفاده می‌شود. براساس مقاله‌ای از مرکز علوم در راستای منافع عمومی، در سیب‌زمینی سرخ‌شده، این ماده شیمیایی باعث کاهش سطح سرطان‌زایی ماده‌ای به نام آکریل‌آمید می‌شود. همچنین از تغییر رنگ در سیب‌زمینی و شربت‌های دارای قند نیز جلوگیری می‌کند. در کنسرو تن ماهی، از تشکیل بلورهای استروویت بی‌ضرر جلوگیری می‌کند.

آیا پیروفسفات مشکل‌ساز است؟

در حالی که اسید سدیم پیروفسفات و سایر فسفات‌ها به تقویت غذای شما کمک می‌کنند، اشکالاتی در مصرف محصولات حاوی فسفر وجود‌ دارد. طبق یک مطالعه سال 2014 که در Advances in Nutrition منتشر شده است، می‌توانید نسبت سالم فسفر به کلسیم را حفظ کنید.

کمک به پوکی استخوان:

اگر فسفر زیادی در رژیم غذایی خود داشته باشید و کلسیم کافی ندارید، این می‌تواند برای سیستم اسکلتی شما مضر باشد. فسفر بیش از حد باعث می‌شود استخوان‌های شما، به‌جای استحکام دادن و ساخته شدن استخوان، شکسته شود.هرچه فسفر بیشتری بخورید، برای حفظ تعادل سالم، کلسیم بیشتری لازم است که بخورید.

مشکلات ایمنی:

براساس مطالعه سال 2018 در سم‌شناسی محیط زیست و فارماكولوژی، نشان داده شده است كه اسید سدیم پیروفسفات نیز در صورت استفاده زیاد آن برای مدت طولانی، به سیستم ایمنی بدن شما آسیب می‌رساند.سطح آزمایش شده در آن مطالعه بسیار شدید بود و نباید زنگ خطر را برای مصرف عادی بالا ببرد.

کاهش مصرف پیروفسفات:

اگر نگران این هستید که بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید برای جلوگیری از مصرف اسید پیرو فسفات سدیم، به ویژه اگر در حال حاضر چگالی استخوان پایینی دارید، می‌توانید اقدامات فعالی را انجام دهید. به دنبال مواد شیمیایی موجود در برچسب‌های غذایی در نان و محصولات گوشت باشید. سیب‌زمینی و شربت شکر ممکن است حاوی آن باشد، همچنین انواع خاصی از ماهی.

غذاهای ارگانیک که به صورت محلی تهیه شده‌اند، کمترین احتمال برای نگه‌داشتن مواد نگه‌دارنده را دارند. هرچه فاصله شما برای سفر کمتر باشد، مواد نگه‌دارنده کمتری نیز نیاز دارند. در مورد محصولات خود با قصاب محلی خود با یک کشاورز محلی و یا فروشگاه محصولات کشاورزی صحبت کنید.صرفاً خرید مواد غذایی ارگانیک برای تضمین عدم استفاده از اسید پیرو فسفات سدیم کافی نیست.

این ماده شیمیایی برای استفاده عمومی توسط FDA بی‌خطر تلقی شده است و نیازی به برچسب هشدار‌دهنده ندارد.هرچه به منابع غذایی خود نزدیک‌تر شوید، بهتر خواهید بود.

منابع: Center for Science in the Public Interest: Chemical Cuisine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست