پلی دی متیل سیلوکسان

خرید پلی دی متیل سیلوکسان

شرکت پیشگامان شیمی با بهره گیری از سالها تجربه در واردات انواع سیلیکون ها و خرید و فروش مواد شیمیایی آماده همکاری با تولیدکنندگان محترم می باشد. خرید پلی دی متیل سیلوکسان به عنوان نوعی سیلیکون که در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست استفاده می شود. این ماده عمدتا به عنوان یک ماده محافظ استفاده می شود اما به حالت دهی پوست نیز کمک می کند و ممکن است به بهبود ظاهر پوست پیر کمک کند. سیلیکون ها پلیمرهای مصنوعی متشکل از واحدهای تکرار شونده سیلوکسان ، سیلیکون اساسی و اکسیژن هستند ، به همین دلیل ممکن است از سیلیکون ها به عنوان پلی سیلوکسان ها نیز یاد شود.

جهت استعلام

قیمت پلی دی متیل سیلوکسان

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

وارد کننده پلی دی متیل سیلوکسان

قیمت PDMS یا همان پلی دی متیل سیلوکسان که یک روغن مبتنی بر دی متیل سیلیکون غیر سمی است در شزایط کنونی فقط به صورت تلفنی ارائه می شود. این روغن دارای وزن مولکولی فوق‌العاده بالا، ویسکوزیته پایین و خاصیت جریان منحصر به فرد است که به آن کاربردهای گسترده اعطا می‌کند. از دستگاه‌های زیست پزشکی گرفته تا مواد غذایی، اتومبیل و حتی ساخت خانه.  این ماده به طور گسترده‌ای به عنوان الاستومر مبتنی بر سیلوکسان در صنایع پوشش، داروسازی و آرایشی کاربرد دارد.

قیمت پلی دی متیل سیلوکسان (Polydimethylsiloxane) و آنالیز آن را از طریق درج پیغام در سایت می توانید دریافت کنید. این روغن ساده‌ترین عضو خانواده پلیمر سیلیکون است. این با هیدرولیز Me2SiCl2 تشکیل شده است، که از خلوص بالا SiO2 و CH2Cl2 با واکنش مولر-روچو تولید می‌شود. اصطلاح “سیلیکون” توسط شیمی‌دان F. S. Kipping در سال 1901 ابداع شد.

پلی دی متیل سیلوکسان چیست (PDMS)

پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) ساده‌ترین عضو از خانواده پلیمرهای سیلیکون است. این با هیدرولیز Me2SiCl2، که از SiO2 و CH2Cl2 با خلوص بالا توسط واکنش مولر-روچو تولید می‌شود، تشکیل می‌شود. اصطلاح “سیلیکون” توسط شیمی دان F. S. Kipping در سال 1901 ابداع شد. PDMS با وزن مولکولی کم مایعی است که در روان کننده‌ها، مواد ضد کف و مایعات هیدرولیکی استفاده می‌شود.

استفاده از آن در ایمپلنت‌های پستان به دلیل نگرانی های ایمنی مانند گذشته محبوب نیست.در وزن‌های بالاتر مولکولی، PDMS یک لاستیک یا رزین نرم و سازگار است. از آن در آب بندها، درزگیرها استفاده می‌شود. اخیراً، از رزین‌های PDMS در لیتوگرافی نرم، فرآیندی کلیدی در سیستم‌های میکروالکترومکانیکی پزشکی (bio-MEMS) استفاده شده است.

خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)
خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)

تولید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)

مواد اولیه اساسی برای سنتز پلی دی متیل سیلوکسان متانول، اسید کلریدریک و سیلیس کوارتز هستند. فرآیندی که توسط هاردمن و تورکلسون شرح داده شده است با سیلیس (معمولاً ماسه کوارتزیت) آغاز می‌شود که با کربن در کوره قوس الکتریکی کاهش می‌یابد و سیلیکون فلزی حاصل می‌شود، سپس در حضور کاتالیزور مس با متیل کلراید واکنش نشان می‌دهد.

سپس پلیمر پلی دی متیل سیلوکسان حاصل از آن هیدرولیز و متراکم می‌شود و به همراه خانواده مایعات متیل سیلوکسان فرار حلقوی (VMS)، دارای پلی دی متیل سیلوکسان دارای گروه عاملی هیدروکسی خطی است و با تقطیر از بین می‌رود. سپس پلی دی متیل سیلوکسان های هیدروکسی، خطی با گروه‌های تری متیل سیلوکسی مسدود شده و PDMS حاصل می‌شود. این انسداد نهایی از چگالش بیشتر و رانش ویسکوزیته جلوگیری می‌کند.

ویژگی های پلی دی متیل سیلوکسان

پلیمر پلی دی متیل سیلوکسان مایعات تقریباً آزاد و دارای انرژی کم فعال، حتی در وزن مولکولی بالا هستند. این ممکن است به دلیل انعطاف‌پذیری بالای زنجیره اصلی سیلوکسان و نیروهای جذاب بین مولکولی کم باشد. پلی دی متیل سیلوکسان‌ها همچنین با افزایش انجماد با نقاط انجماد بسیار کم و تغییرات نسبتاً کوچک ویسکوزیته مشخص می‌شوند.علاوه بر این، PDMS از نظر شیمیایی و حرارتی پایدار است، در نتیجه واکنش پذیری کم جایگزین‌های متیل و پیوندهای قوی اکسیژن – سیلیکون که ستون فقرات سیلوکسان را تشکیل می‌دهند.

فشار بخار این مایعات با افزایش وزن مولکولی به سرعت کاهش می‌یابد. PDMS که بیش از 10 واحد متیل سیلوکسان دارد در درجه حرارت محیط اساساً غیر فرار است و عملا در آب نامحلول است. در محیط زیست، PDMS به دلیل حلالیت کم در آب نسبت به رسوبات، لجن و سطح خاک بسیار جاذب است.

متأسفانه، اندازه‌گیری‌های سنتی جذب ممکن است گمراه‌کننده باشد زیرا PDMS یک ترکیب مجزا نیست، بلکه توزیعی از ساختارهای همولوگ با وزن‌های مختلف مولکولی است. PDMS همچنین می‌تواند مقادیر کمی از سیلوکسانول‌های محلول در آب را به عنوان ناخالصی در خود داشته باشد که با ایجاد جذابیت کمتر در پلیمرهای بزرگ، رسوبات و اندازه‌گیری ضریب تقسیم خاک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)
خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)

مصرف و کاربرد پلی دی متیل سیلوکسان

مایعات سیلیکونی در کاربردهای مختلف مصرف‌کننده مانند پوشش، جلا، مواد شوینده، محصولات مراقبت شخصی، غذاها و داروها استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین در بسیاری از محصولات صنعتی از جمله عوامل انتشار، مایعات دی الکتریک، ضد کف و مایعات انتقال گرما یافت می‌شوند.

کاربرد پلی دی متیل سیلوکسان

  • مورد استفاده در مایعات هیدرولیک: PDMS نوعی مایع سیلیکون فعال است که در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مورد استفاده به عنوان آنتی‌فوم و ضدکف: این محصول یکی از پرکاربردترین سورفکتانت ‌ها که موجب جلوگیری از تشکیل کف می‌شود. همچنین این محصول به عنوان یکی از مهم‌ترین پوشش‌های ضد آب در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)
فروش پلی دی متیل سیلوکسان اصفهان
  • پوست و مو: PDMS در فرمولاسیون شویندهای سر و صورت با غلظت مشخص شده‌ای استفاده می‌شود. که برای موهای آسیب‌دیده و شکننده بسیار مؤثر است.
  • پلی دی متیل سیلوکسان را می‌توان برای درمان شپش سر استفاده کرد.
  • همچنین این ماده به دلیل اینکه پایه سیلیکونی دارد به عنوان نرم‌کننده در این محصولات استفاده می‌شود. 
  • صنعت غذایی: در تهیه بسیاری از محصولات غذایی برای جلوگیری از پخش‌شدن روغن در مدت زمان پخت و به عنوان عامل ضد انعقاد کاربرد فراوانی دارد. همچنین در کارخان‎ه‌های تولید مربا، قند، نوشابه و… کاربرد دارد.
  • صنعت: PDMS در برابر اکسید شدن بسیار مقاوم است. دارای نقطه انجماد پایین است از این رو میتوان این محصول را به عنوان یکی از بهرین عایق‌ها در صنعت نام برد.
  • صنعت داروسازی: PDMS در صنعت داروسازی به عنوان داروی ضد نفخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیلیکون ها به عنوان یک کلاس ، حس ، ظاهر و عملکرد محصولات آرایشی را بهبود می بخشند. این مواد به عنوان مرطوب کننده های ابریشمی ، نرم کننده ها ، حلال ها و مواد رساننده سایر مواد مراقبت از پوست عمل می کنند. سیلیکون ها به دلیل کشش سطحی کم قادر به کمک به قرمزی و تحریک پوست هستند که باعث می شود به راحتی در سطح پوست پخش شوند و یک پوشش محافظ ایجاد کنند.

پلیمر پلی دی متیل سیلوکسان با تشکیل یک فیلم نامرئی در سطح پوست به عنوان یک ماده تشکیل دهنده فیلم عمل می کند. این فیلم یک احساس روان کننده ، صاف و ابریشمی ایجاد می کند که احساس چربی یا چسبندگی نمی کند. هنوز هم اجازه می دهد اکسیژن ، نیتروژن و سایر مواد مغذی مهم عبور کنند اما از تبخیر آب جلوگیری می کند. در نهایت ، این منجر به پوستی می شود که به نظر می رسد و احساس رطوبت و صاف بودن می کند. علاوه بر این ، فیلم تشکیل شده توسط این ماده قابلیت دفع آب بسیار خوبی دارد. این خاصیت برای فرمولاسیون محصولات ضد آفتاب مفید است. 

سرنوشت محیطی PDMS

سرنوشت زیست محیطی PDMS توسط تعدادی از عوامل تعیین می‌شود، از جمله الگوهای استفاده، نحوه ورود به محیط و ویژگی‌های خاص مواد. بحث زیر بر روی PDMS مورد استفاده در برنامه های تخلیه (تقریباً 14٪ از کل حجم تولید PDMS)، که در آن پتانسیل پراکندگی محیط زیست بیشتر است، خواهد بود.

سایر برنامه های PDMS احتمالاً منجر به انتشار قابل توجه محیط زیست نمی‌شوند. به عنوان مثال، PDMS مورد استفاده در برخی از برنامه های انبوه مانند خنک کننده‌های دی الکتریک برای ترانسفورماتورهای برق به طور کلی در حین یا پس از استفاده به محیط زیست رهاسازی نمی‌شود، بلکه دوباره پردازش و بازیافت می‌شود.

سرنوشت غالب PDMS مورد استفاده در کاربردهایی نظیر پوشش‌های کاغذی احتمالاً دفع همراه زباله‌های جامد یا سوزاندن آن‌ها خواهد بود. هدف از این بخش توصیف نحوه رفتار PDMS است که پس از ورود به محیط زیست در نتیجه استفاده از آن در برنامه تخلیه آب می‌باشد.

خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)
پلی دی متیل سیلوکسان قیمت

سرنوشت در حین تصفیه فاضلاب

مطالعات نظارت و شبیه‌سازی تصفیه خانه فاضلاب تأیید کرده است که PDMS که وارد تأسیسات تصفیه می‌شود تا حد زیادی توسط جذب مواد جامد لجن حذف شده و تقریباً به طور کامل در پساب تصفیه شده وجود ندارد. با توجه به ماهیت شیمیایی و وزن مولکولی زیاد، انتظار نمی‌رود PDMS در طی تصفیه فاضلاب تخریب شود.

هیدرولیز پلیمر

نتایج یک سری آزمایشات گزارش شده نشان داد که PDMS در برخی از خاک‌های کشاورزی تخریب می‌شود. یک آزمایش اولیه شامل دوز یک لایه سطحی خاک با 6000 میلی‌گرم کیلوگرم، مایع lOOO cs PDMS و سپس کنترل غلظت PDMS به عنوان تابعی از زمان بود.از دست دادن PDMS از این خاک، نیمه عمر تقریباً 30 روز را نشان می‌دهد. استفاده از PDMS مشابه دارای برچسب 14C منجر به از دست دادن محتوای 14C با سرعت مشابه شد، نشان می‌دهد که شواهد قبلی برای از دست دادن به سادگی نتیجه اتصال PDMS به خاک نبوده است.

سرنوشت مونومر

هیدرولیز PDMS به DMSD نشان دهنده تبدیل یک پلیمر بزرگ و نامحلول به یک مونومر آب دوست با وزن مولکولی کم است.سرنوشت زیست محیطی مونومر را با تولید محصولات تخریب PDMS 14C-نشانه‌گذاری شده درجا بر روی خاک خشک بررسی کردند.

به دنبال مرحله تجزیه پلیمر آزمایش، خاک مجدداً صاف شد و به مدت چهار ماه انکوبه شد. در پایان دوره چهار ماهه جوجه کشی، 0.8 از کل 14C به عنوان 14C02 ظاهر شد، که نشان دهنده اکسیداسیون بیولوژیکی DMSD است.نویسندگان نتیجه گرفتند که بیشتر 14C02 از تجزیه بیولوژیکی محصولات تخریب C-PDMS 14حاصل می‌شود و نه از PDMS اصلی، زیرا PDMS پس از شش ماه در خاک مرطوب جوجه کشی فقط 0.13٪ C02 14حاصل می‌شود.

میزان تولید C02 14با افزودن یونجه آسیاب شده، که به تشویق رشد میکروبی در خاک شناخته می شود، چهار برابر افزایش یافت.تجزیه بیولوژیکی DMSD با اکسیداسیون یک گروه متیل آغاز می شود، که HO-Si(CH3)2-OH را به CH3– Si(OH)3 تبدیل می‌کند).

سرنوشت در رسوبات

بیشتر PDMS‌های آزاد شده در پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب به مواد جامد معلق جذب می‌شوند که در نهایت به صورت  رسوبات، رسوب می‌کنند. انتظار می‌رود هر PDMS که به مواد معلق جذب نمی‌شود، به مواد معلق آب رودخانه تقسیم شده و با رسوبات ته نشین شود.

تفاوت پلی دی متیل سیلوکسان و روغن سیلیکون چیست

از لحاظ فیزیکی و شیمیایی پلی دی متیل سیلوکسان و روغن سیلیکون تفاوت‌های مهمی دارند. در مورد تفاوت‌های فیزیکی، پلی دی متیل سیلوکسان به صورت جامد یا ژلی قابل لمس است، در حالی که روغن سیلیکون به صورت مایع است. همچنین، پلی دی متیل سیلوکسان معمولاً دارای یک ساختار بلوری است، در حالی که روغن سیلیکون به صورت یک مایع شفاف ظاهر می‌شود.

در مورد تفاوت‌های شیمیایی، پلی دی متیل سیلوکسان دارای زنجیره‌های بلند پلیمری است که به وسیله گروه‌های سیلانول (-OH) به هم متصل شده‌اند. از طرف دیگر، روغن سیلیکون دارای ترکیبات سیلیکونی است که به وسیله گروه‌های آلکیل به هم متصل شده‌اند.

خرید پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)
واردکننده پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS)

حلال پلی دی متیل سیلوکسان

حلال هایی که کمترین تورم را در PDMS ایجاد می کردند، شامل آب، نیترومتان، دی متیل سولفوکسید، اتیلن گلیکول، پرفلوروتری بوتیل آمین، پرفلورودکالین، استونیتریل و کربنات پروپیلن بودند؛ حلال هایی که بیشترین تورم را در PDMS ایجاد می کردند، شامل دی ایزوپروپیل آمین، تری اتیل آمین، پنتان و زایلن ها بودند.

فروش پلی دی متیل سیلوکسان

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول پلی دی متیل سیلوکسان مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت پلیمر پلی دی متیل سیلوکسان و بهترین کیفیت تأمین کند. این ماده در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه‌شده PDMS توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است. شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

قیمت پلی دی متیل سیلوکسان صنعتی

پلی دی متیل سیلوکسان صنعتی یک ماده اولیه با قابلیت‌های گسترده می باشد. به عنوان یک تأمین‌کننده و واردکننده حرفه‌ای، شرکت بین‌المللی پیشگامان شیمی تقریباً 14 سال است که این محصول را از چین و آلمان تهیه و وارد می‌کند. در صورت بروز هرگونه سوال و مشکل لطفاً از طریق sales@irchem.ir برای ما ایمیل ارسال کنید، ما در عرض 24 ساعت به شما پاسخ خواهیم داد.

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Mohsen.esl20@gmail.com

    سلام. لطفا قیمت ویسکوزیته 2000 را برای من ارسال کنید

    پاسخ
  • سارا جعفری

    من انالیز این ماده رو میخواستم

    پاسخ
    • دکتر محمد رضا سلیمی

      با سلام
      آنالیز جدید برای شما ایمیل شد.

      پاسخ
  • بهزاد

    با سلام
    خواهشمند است قیمت این محصول با غلظت ۳۵۰الی۱۰۰۰ را اعلام بفرمایید
    با سپاس

    پاسخ
    • وحید طهماسبی

      همراه گرامی با توجه به شرایط قیمت دلار در کشور ، قیمت پلی دی متیل سیلوکسان 350 و 1000 فقط با تماس مستقیم و استعلام لحظه ای ممکنه
      لطفا با واحد فروش تماس بگیرید.

      پاسخ
  • ولی الله یلمه ها

    لطفا امولسی فایر یا روش حل کردن پلی دی متیل سیلوکسان را هم توی سایت بگذارید ممنوم میشم

    پاسخ
    • وحید طهماسبی

      سلام مرسی از نظرتون. در اولین فرصت چشم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست