خرید مونو سدیم فسفات

خرید مونو سدیم فسفات

مونو سدیم فسفات (MSP=Monosodium phosphate) ترکیبی از فسفات و سدیم و دارای کد E339 می‌باشد. سه فرم فسفات سدیم هنگامی تشکیل می‌شود که از سه اتم هیدروژن، یک یا چند عدد از آنها در اسید فسفریک (H3PO4) با اتم‌های سدیم جایگزین شوند. هنگامی که یک هیدروژن جایگزین می‌شود، فرم تک بازیک تولید می‌شود. جایگزینی دو اتم هیدروژن منجر به تشکیل فرم دو بازیک می‌شود.

جهت استعلام

قیمت مونو سدیم فسفات خوراکی و صنعتی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

جایگزینی هر سه هیدروژن منجر به تشکیل سدیم فسفات می‌شود. هر سه شکل سدیم فسفات به صورت مواد بلوری سفید یا پودرهای سفید بی‌رنگ هستند و ممکن است به صورت هیدرات مانند مونوهیدرات سدیم فسفات سدیم و یا دی هیدرات (NaH2PO4 · H2O و NaH2PO4 · 2H2O) موجود باشند.

قیمت مونو سدیم فسفات

⭐معادل انگلیسی Monosodium phosphate
⭐شناسه محصول 7558-80-7
⭐مترادف MSP ، فسفات سدیم مونوبازیک ،  فسفات سدیم دی هیدروژن،، سدیم بی‌فسفات
⭐فرمول شیمیایی Nah2po4.2H2O
⭐خلوص  99.8%
⭐گرید  غذایی، دامی
⭐اشکال مونوهیدرات، دی هیدرات، آنهیدرات
⭐عملکرد  در صنایع غذایی، از آن به عنوان بهبود دهنده کیفیت و امولسیفایر استفاده می شود که عمدتاً برای پنیر، نوشیدنی ها و ژله استفاده می شود.
⭐شکل ظاهری پودر کریستالی سفید
⭐بسته بندی کیسه 25 کیلوگرمی
⭐ قیمت لطفا تماس بگیرید
⭐محل نگهداری جای خشک وخنک
⭐حلالیت به راحتی در آب حل می شود، تقریباً در اتانول نامحلول است. محلول آن اسیدی است.

 

خرید مونو سدیم فسفات
فروش مونو سدیم فسفات صنعتی

فرمول شیمیایی:

  • بی‌آب = NaH2PO4
  • مونوهیدرات (یک آبه) = NaH2PO4.H2O
  • دی‌هیدرات (دو آبه) = NaH2PO4.2H2O

این ماده در واقع یک ترکیب معدنی از سدیم و آنیون دی‌هیدروژن‌فسفات (H2PO4) می‌باشد.

مونو سدیم فسفات

حلالیت:

به راحتی در آب حل می‌شود ولی در اتانول، اتر یا کلروفرم نامحلول است.

نحوه تولید و واکنش:

این نمک با خنثی‌سازی جزئی اسید فسفریک به دست می‌آید. pKa مربوط به منو سدیم فسفات حدود 7.2-6.8 است (pKa نمادی برای تفکیک اسید در مقیاس لگاریتمی است). گرم کردن این نمک در دمای بالاتر از 169 درجه سانتی‌گراد منجر به تولید اسید سدیم پیروفسفات می‌شود:

2NaH2PO4 → Na2H2P2O7 + H2O

کاربردهای مونو سدیم فسفات:

این ماده داری گریدهای صنعتی، غذایی و دارویی است.

  • غالباً برای تنظیم اسیدیته و نیز به عنوان سکوئسترانت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

(Sequestrant نوعی ماده افزودنی غذایی است که باعث بهبود کیفیت و پایداری غذاها می‌شود)

  • فسفات‌ها اغلب در غذاها و در تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • مونو سدیم فسفات به عنوان یک کنترل‌کننده pH در پاک‌کننده‌های فلزی از نوع اسیدی استفاده می‌شود.
  • در زمینه تصفیه آب، از مونو سدیم فسفات می‌توان به عنوان کنترل‌کننده زنگ‌زدگی و خوردگی استفاده کرد.

افزودنی غذایی:

به خوراک دام، خمیر دندان و شیر تغلیظ‌شده اضافه می‌شود.

از آن به عنوان ماده غلیظ‌کننده و امولسیفایر استفاده می‌شود.

خرید مونو سدیم فسفات
خرید مونو سدیم فسفات صنعتی

کاربرد مونو سدیم فسفات در تولید مواد غذایی

یکی از مهمترین کاربردهای تجاری مونو سدیم فسفات افزودنی مواد غذایی است. فسفات‌های سدیم غالباً به عنوان امولسیون کننده، به عنوان عوامل تثبیت کننده و حتی به عنوان مواد فرایند دهنده استفاده می‌شوند. آن‌ها برای کنترل سطح pH غذاهای فرآوری شده نیز کاربرد دارند.

بافت سازی

دی سدیم هیدروژن فسفات اغلب برای “بافت سازی” غذاهای فرآوری شده کاربرد دارد. این فرآیند می‌تواند ماندگاری خود غذا را طولانی کرده و هنگام خوردن احساس دلپذیری به فرد بدهد. ایجاد بافت باعث تغییر در احساس خوردن و ظاهر غذا می‌شود.

امولسیون کننده

تقریباً همه فسفات‌های سدیم به عنوان امولسیون کننده عمل می‌کنند. از امولسیفایرها برای پراکنده یکنواخت دو یا چند ماده‌ استفاده می‌شود که در غیر این صورت غیرقابل مخلوط شدن هستند. در تولید مواد غذایی، محبوب‌ترین کاربرد برای امولسیون کننده‌ها جلوگیری از جدا شدن روغن از فرآورده غذایی است. فسفات سدیم، به طور خاص، معمولاً به عنوان امولسیون کننده در گوشت‌های فرآوری شده، پنیرهای فرآوری شده و سوپ‌های کنسروی استفاده می‌شود.

خنثی کردن

از آنجا که فسفات‌های سدیم نسبتاً بازی هستند، اغلب به مواد غذایی اضافه می‌شوند تا اسیدی نشوند. این فرآیند ماندگاری را افزایش می‌دهد و همچنین طعم تازه غذاهای فرآوری شده را تضمین می‌کند.

فعال کردن سطح

فسفات‌های سدیم گاهی اوقات برای بر هم زدن تنش سطحی روی اجزای مایع غذاهای فرآوری شده استفاده می‌شود. نمونه‌های متداول این کاربرد شامل محصولات خامه زده شده و پنیرهای کف‌دار است.

خمیرمایه

به دلیل هزینه و یا ترکیب، فسفات سدیم اغلب به عنوان مواد فرآیند دهنده محصولات پخته شده فرآوری شده برای کمک به آن‌ها در هنگام تولید افزایش می‌یابد. موارد معمول شامل خمیر مرغ یا ماهی، نان و کیک‌های از قبل پخته شده است. سدیم فسفات به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. ماده معدنی فسفات به طور طبیعی در شیر، آجیل، تخم‌مرغ و طیور یافت می‌شود. این ماده معدنی مهم برای سلامت استخوان و انواع عملکردهای کلیه مفید است.

تشخیص منیزیم:

از مونو سدیم فسفات برای تشخیص حضور یون‌های منیزیم در نمک‌ها استفاده می‌شود. تشکیل رسوب سفید با افزودن آمونیوم کلراید، آمونیوم هیدروکساید و مونو سدیم فسفات به محلول HCl آبی یا رقیق‌شده از این نمک، حاکی از وجود یون‌های منیزیم است.

خرید مونو سدیم فسفات
خرید مونو سدیم فسفات صنعتی

کاربردهای درمانی مونو سدیم فسفات

  • در زمینه دارویی قبل از انجام کولونوسکوپی برای درمان یبوست یا برای تمیز کردن روده استفاده می‌شود.
  • برای درمان نرمی استخوان نوزادان نیز بنا به تحقیقات انجام شده می‌تواند مؤثر باشد.
  • در مکمل‌های خوراکی مایع برای گاو استفاده می‌شود.

وقتی به عنوان مکمل (8-10 گرم روزانه) به جیره‌های دارای کمبود فسفر اضافه شود، باعث افزایش چشم‌گیر در حجم انزال قوچ و غلظت اسپرم در مدت 45 روز (زمان تقریبی اسپرماتوژنز) می‌شود. سدیم فسفات یکی از پرکاربردترین ترکیبات در گوارش است.

فسفات‌های سدیم در گروهی از داروها هستند که به عنوان “ملین‌های نمکی” شناخته می‌شوند. برای بزرگسالان 18 سال به بالا معمولاً قبل از انجام کولونوسکوپی، مسهل سدیم فسفات تجویز می‌شود تا روده بزرگ ماده مدفوع را برای یک معاینه بدون هیچ‌گونه مانعی تخلیه کنند. سدیم فسفات همچنین ماده اصلی بسیاری از قرص‌های ملین بدون نسخه است.

سدیم فسفات دارویی معمولاً به صورت قرص تجویز می‌شود. برای ایمنی، قرص‌ها باید با مقدار زیادی آب مصرف شوند. سدیم فسفات در صورت عدم مصرف صحیح می‌تواند عوارض جانبی کشنده‌ای ایجاد کند. بعضی از افراد به کل سدیم فسفات حساسیت دارند.

علاوه بر خاصیت ملین، استفاده‌های دارویی فسفات سدیم نیز به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرد. برخی شواهد نشان می‌دهد که گرانول‌های فسفات سدیم برای درمان راشیتیسم هیپوفسفاتمیک ارثی مفید هستند، به عنوان مثال. فسفات‌ها به طور مكرر در كنار طبقات دیگر داروها برای ایجاد تركیبات دارویی موثرتر برای بیماری‌هایی مانند التهاب، زخم و حتی سرطان استفاده می‌شوند.

فسفات‌های سدیم (و در بعضی موارد فسفات‌های پتاسیم) اغلب برای درمان وضعیت هیپوفساتمی یا مقادیر کم فسفات معدنی در خون تجویز می‌شوند. محدوده طبیعی برای مقادیر قابل قبول فسفر خون بین 2.5-4.5 میلی‌گرم در دسی لیتر است.

عوارض جانبی مصرف مونو سدیم فسفات

عوارض جانبی که باید در اسرع وقت به پزشک یا متخصص بهداشت خود گزارش دهید:

  • واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات پوستی، خارش یا کهیر، تورم صورت، لب‌ها یا زبان
  • ضربان قلب نامنظم
  • خونریزی از رکتوم
  • تشنج

عوارض جانبی که معمولاً به مراقبت پزشکی نیاز ندارند (در صورت ادامه یا آزار دهنده بودن به پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی گزارش دهید):

  • نفخ شکم
  • سرگیجه
  • سردرد
  • تهوع و استفراغ
  • دل درد

تداخل دارویی مصرف مونو سدیم فسفات

  • آسپرین
  • داروهای خاصی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود، مانند کاپتوپریل، انالاپریل، لیزینوپریل یا کندزارتان، لوزارتان، والسارتان
  • داروهای ادرار آور
  • NSAIDS، داروهای درد و التهاب، مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن

این لیست ممکن است همه تعاملات احتمالی را توصیف نکند. لیستی از تمام داروها، گیاهان دارویی، داروهای بدون نسخه یا مکمل های غذایی که استفاده می‌کنید به پزشک خود بدهید. همچنین اگر سیگار می‌کشید، الکل می‌نوشید یا از داروهای غیرقانونی استفاده می‌کنید به آن‌ها بگویید. بعضی آیتم‌ها ممکن است با داروی شما تداخل داشته باشند.

خرید مونو سدیم فسفات
قیمت مونو سدیم فسفات

دوز کشنده گزارش‌شده:

دوز کشنده تخمینی فسفات‌های سدیم 50 گرم است.

فروش مونو سدیم فسفات

فسفات‌های سدیم یک کلاس نمک‌های همه کاره و پرکاربرد با ده‌ها برنامه کاربردی در انبوهی از صنایع با رشد سریع، آن‌ها است. احتمالاً یکی از پرطرفدارترین ترکیبات شیمیایی در تولید برای سال‌های آینده خواهند بود.

سوالات متداول

مونوسدیم فسفات برای چه مواردی استفاده می شود؟

مونوسدیم فسفات (MSP) به عنوان یک عامل بافر برای طیف وسیعی از محصولات استفاده می شود. همچنین برای کنترل pH در کاربردهای تصفیه آب استفاده می شود. دی سدیم فسفات (DSP) به عنوان بافر pH، تثبیت کننده و امولسیفایر در پنیر فرآوری شده، شیر تغلیظ شده، پودینگ فوری و سایر کاربردهای غذایی استفاده می شود.

آیا مونوسدیم فسفات بی خطر است؟

فسفات سدیم درجه غذایی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان ایمن برای مصرف شناخته شده است. اغلب به عنوان یک افزودنی در تولید مواد غذایی فرآوری شده استفاده می شود. همچنین یک عنصر در بسیاری از محصولات خانگی و داروها است

مونوسدیم فسفات چگونه تولید می شود؟

می توان آن را به دو طریق تولید کرد: اسید فسفریک خنثی کننده جزئی با کربنات سدیم/هیدروکسید سدیم یا به ترتیب معکوس. MSP یک ترکیب معدنی است که از مواد معدنی طبیعی ساخته شده و به سه شکل وجود دارد و از فرمول شیمیایی مربوطه پیروی می کند: MSP Anhydrous: NaH2PO4.

آیا مونوسدیم فسفات یک نمک است؟

مونوسدیم فسفات (MSP) که با نام‌های فسفات سدیم مونوبازیک بی آب و فسفات دی هیدروژن سدیم نیز شناخته می‌شود، یک ترکیب معدنی سدیم با آنیون دی هیدروژن فسفات (H2PO4-) است. این به عنوان یک نمک بی آب و همچنین تک و دی هیدرات وجود دارد.

مونو سدیم فسفات اسیدی است یا باز

سدیم دی هیدروژن فسفات که با نام مونوسدیم فسفات نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaH2PO4 است. اسیدی است.

حلالیت مونو سدیم فسفات چگونه است

مونوسدیم فسفات یک مایع شفاف، بی رنگ و کمی اسیدی است که در تمام غلظت ها در آب محلول است.

آیا مونوسدیم فسفات اسیدی تر از دی سدیم فسفات است؟

مونوسدیم فسفات (MSP) که به آن سدیم دی هیدروژن فسفات یا سدیم فسفات مونوبازیک نیز می گویند، یک ماده چند منظوره است که می تواند به عنوان تنظیم کننده اسید، جدا کننده و مکمل غذایی در مواد غذایی با افزودنی غذایی اروپایی با شماره E339 استفاده شود. اسیدی تر از دی سدیم فسفات است که قلیایی است. مونوسدیم فسفات (MSP) به عنوان یک عامل بافر برای طیف وسیعی از محصولات استفاده می شود. همچنین برای کنترل pH در کاربردهای تصفیه آب استفاده می شود. دی سدیم فسفات (DSP) به عنوان بافر pH، تثبیت کننده و امولسیفایر در پنیر فرآوری شده، شیر تغلیظ شده، پودینگ فوری و سایر کاربردهای غذایی استفاده می شود.

آیا مونوسدیم فسفات همان سدیم فسفات است؟

مونوسدیم فسفات (MSP) که با نام‌های فسفات سدیم تک بازیک و فسفات دی هیدروژن سدیم نیز شناخته می‌شود، یک ترکیب معدنی سدیم با یک آنیون دی هیدروژن فسفات (H2PO4-) است. یکی از بسیاری از فسفات سدیم، یک ماده شیمیایی رایج صنعتی است. نمک به شکل بی آب و همچنین مونو و دی هیدرات وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست