خرید دی اتیلن گلیکول

خرید دی اتیلن گلایکول DEG

دی اتیلن گلیکول (DEG) یک الکل دو هیدریک با زنجیره مستقیم است که به صورت آلیفاتیک در هر دو انتها توسط یک گروه هیدروکسیل خاتمه می‌یابد. گروه‌های هیدروکسیل روی گلیکول‌ها تحت شیمی الکل قرار می‌گیرند، بنابراین فرصت‌هایی را برای تولید طیف گسترده‌ای از مشتقات فراهم می‌کنند.

برای استعلام قیمت DEG

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

هیدروکسیل ها را می توان به آلدهیدها، آلکیل هالیدها، آمین ها، آزیدها، اسیدهای کربوکسیلیک، اترها، مرکاپتان‌ها، استرهای نیترات، نیتریل‌ها، استرهای نیتریت، استرهای آلی، پراکسیدها، استرهای فسفات و استرهای سولفات تبدیل کرد. به دلیل وزن مولکولی بالاتر، میزان فرار بودن DEG کمتر از اتیلن گلیکول و کاربردهای تخصصی آن نیز متفاوت است. واکنش پذیری و حلالیت DEG اساس بسیاری از کاربردها را فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی دقیق دی اتیلن گلایکول و کاربردهای دی اتیلن گلیکول می‌پردازیم.

قیمت دی اتیلن گلایکول DEG

مشخصات دی اتیلن گلیکول
Diethyleneglycol معادل انگلیسی

C₄H₁₀O₃ یا (CH2CH2OH)2O

فرمول دی اتیلن گلیکول
ماده مایع بی رنگ، تقریباً بی بو، سمی و جاذب رطوبت شکل ظاهری
364°C دمای خود اشتعال

4,605 kPa

فشار بحرانی

0.312 L/gmol

حجم خاص بحرانی

106.12 g/mol

وزن مولکولی
245.3°C نقطه جوش معمولی

-9.0°C

نقطه انجماد

100.0 wt%

حلالیت در آب در دمای 20 درجه سانتی گراد
1.1182 دانسیته دی اتیلن گلیکول (20/20°C)
3.65 چگالی بخار (air = 1)

35.7 mPs

ویسکوزیته در 20 درجه سانتیگراد

دی اتیلن گلایکول چیست؟

DEG یک ترکیب آلی با فرمول (HOCH2CH2)2O و یک الکل دو هیدریک با زنجیره مستقیم است که به صورت آلیفاتیک در هر دو انتها توسط یک گروه هیدروکسیل خاتمه می‌یابد. این مایع شفاف، سفید مایل به آبی، عملاً بی بو و جاذب رطوبت در دمای اتاق است. DEG یک مایع محلول در آب با نقطه جوش 245 درجه سانتیگراد است. همچنین در بسیاری از حلال‌های آلی مانند الکل، اتر، استون و اتیلن گلیکول محلول است.(کسب اطلاعات بیشتر د رمورد DEG در meglobal فوق.)

خرید دی اتیلن گلیکول

تولید دی اتیلن گلیکول

DEG از هیدرولیز جزئی اکسید اتیلن تولید می‌شود. بسته به شرایط، مقادیر متفاوتی از DEG و گلیکول‌های مرتبط تولید می‌شود. محصول حاصل دو مولکول اتیلن گلیکول است که توسط یک پیوند اتری به هم وصل شده اند. تولید دی اتیلن گلیکول به طور کلی بر اساس تقاضا و تولید مونواتیلن گلیکول (MEG) است زیرا محصول جانبی این فرآیند تولید است. این فرآیند شامل اکسیداسیون اتیلن در دمای بالا در حضور یک کاتالیزور اکسید نقره است. سپس اتیلن اکساید هیدراته می‌شود تا دی اتیلن گلایکول با مونواتیلن گلیکول و تری اتیلن گلیکول به عنوان محصولات همراه تولید شود.

صنایع شیمیایی در این فرآیند تلاش می‌کنند تا تولید مونواتیلن گلیکول را به حداکثر برسانند اما DEG یک محصول جانبی بسیار مفید است.

کاربرد دی اتیلن گلیکول

  • این ترکیب در تولید رزین‌های پلی استر اشباع و غیر اشباع، پلی یورتان‌ها و نرم کننده‌ها استفاده می‌شود.
  • مواد شوینده و مواد ضدعفونی‌کننده
  • از این ماده به عنوان یک ماده خشک‌کننده برای گاز طبیعی استفاده می‌شود
  • مورد استفاده در مواد خام برای تولید پلاستیک‌ها و رزین‌های پلی‌استر، یخچال، پارچه نساجی و عامل اتصال
  • مایعات پلاستیک برای کاغذ، چوب‌پنبه و اسفنج مصنوعی
  • مواد خام برای تولید استرها به عنوان امولسیفایرها، سمی و غیره استفاده می‌شود.
  • نیتروسلولز یک حلال برای رزین‌ها، رنگ‌ها، روغن‌ها و سایر ترکیبات آلی است.
  • به عنوان رقیق کننده برای چسب استفاده می‌شود.
  • این ماده در روغن ترمز، روان کننده‌ها، پاک کننده‌های کاغذ دیواری، محلول‌های مه مصنوعی و مه، و سوخت گرمایشی/آشپزی است.
  • در محصولات مراقبت شخصی (مانند کرم و لوسیون پوست، دئودورانت‌ها)، DEG اغلب با دی اتیلن گلیکول اترهای خاص جایگزین می‌شود.
  • به عنوان اسپری برف در هواپیما و قطار
  • به عنوان یک مرطوب کننده در صنعت تنباکو
  • به عنوان یک حلال انتخابی برای آروماتیک‌ها در تاسیسات پالایش نفت
  • به عنوان حلال در جوهر چاپ و رنگرزی محصولات نساجی
  • بیشتر ضد یخ بر پایه اتیلن گلیکول حاوی چند درصد دی اتیلن گلایکول است که به عنوان محصول جانبی تولید اتیلن گلیکول وجود دارد.

فروش دی اتیلن گلیکول

به طور کلی می‌توان گفت که DEG در 3 بخش‌ زیر استفاده می‌شود:

    • تولید پلی استر و پلاستیک
    • صنایع مختلف به عنوان حلال
    • تولید محصولات مراقبت شخصی

دی اتیلن گلیکول برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

دی اتیلن گلیکول کاربردهای مختلفی در صنعت دارد. صنعت تنباکو با استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده در محصولات تنباکو برای کنترل رطوبت استفاده می‌کند. همین خاصیت آن را در تصفیه کاغذ، چوب پنبه، چسب و سلفون نیز مفید می‌کند و به عنوان آب‌گیری در صنعت گاز طبیعی که آب را از خطوط لوله گاز خارج می‌کند، استفاده می‌شود.

این ترکیب همچنین به عنوان یک واسطه شیمیایی در ساخت رزین‌های پلی استر غیر اشباع، نرم کننده‌ها، رزین‌های آکریلات و متاکریلات و یورتان‌ها استفاده می‌شود. در ایالات متحده و اروپای غربی، 51٪ از DEG به این روش مصرف می‌شود. با این حال، در ژاپن، بیشتر به عنوان ترکیب کمکی برای آسیاب سیمان استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن در استخراج با حلال نفتی استفاده کرد و در ترکیبات جوهر چاپ و اتصالات دیوار خشک یافت می‌شود. دی اتیلن گلیکول در حال حاضر در برخی از کاربردهای آن توسط تری اتیلن گلیکول جایگزین شده است زیرا سمیت کمتر تری اتیلن گلیکول آن را برای تولید کنندگان جذاب تر می‌کند.

خطرات سلامتی دی اتیلن گلیکول

دی اتیلن گلیکول (DEG) در ضد یخ، مایعات ترمز، لوازم آرایشی، روان کننده‌ها و سایر محصولات تجاری موجود استفاده می‌شود. ممکن است آلاینده‌هایی در محصولات مصرفی وجود داشته باشد. این امر از اوایل قرن بیستم باعث شیوع مسمومیت‌های متعدد شده است. این ترکیب باعث آسیب و نارسایی کلیه، نوروپاتی محیطی، انسفالوپاتی، کما و مرگ می‌شود. این ترکیب طبق NFPA 704 برای سلامتی رتبه 1 دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آن، فقط باید باعث آسیب جزئی شود.

حداقل ده درجه مسمومیت دسته جمعی در طول 70 سال گذشته رخ داده است. این مسمومیت‌های انبوه همه ناشی از مایعات یا پمادهای آلوده به DEG بودند. آلودگی DEG زمانی اتفاق می‌افتد که به جای رقیق‌کننده ایمن‌تر اما گران‌تر مانند گلیسیرین گرید دارویی، در محصولات دارویی استفاده شود. خطر اولیه سلامتی دی اتیلن گلیکول، خطر مسمومیت است. بسیاری از مرگ و میرها به دلیل آلودگی محصولات تولید شده با گلیسرول به دی اتیلن گلیکول رخ داده است.

اگر ترکیب بلعیده شود، برای جلوگیری از متابولیسم، باید فوراً فومپیزول یا اتانول تجویز شود. در حالی که فومپیزول یک گزینه درمانی بسیار گران و دارای حداقل عوارض جانبی است.

 به دلیل اثرات نامطلوب دی اتیلن گلیکول بر انسان، مصرف آن در غذا و دارو ممنوع است. قانون مقررات فدرال ایالات متحده اجازه نمی‌دهد بیش از 0.2٪ از دی اتیلن گلیکول در پلی اتیلن گلیکول زمانی که دومی به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می‌شود، وجود داشته باشد. دولت استرالیا DEG را به عنوان یک افزودنی غذایی مجاز نمی‌داند. DEG فقط در کمتر از 0.25 w/w  به عنوان ناخالصی پلی اتیلن گلیکول (PEG) حتی در خمیر دندان مجاز است.

دی اتیلن گلیکول دارای میزان منوسط سمیت ​​در آزمایشات حیوانی است. LD50 برای پستانداران کوچک بین 2 تا 25 گرم بر کیلوگرم آزمایش شده است که سمیت کمتری نسبت به اتیلن گلیکول دارد، اما همچنان می‌تواند در انسان مسمومیت ایجاد کند. 

به عنوان مثال DEG حامل گلیسیرین وارد شده به هائیتی از چین در بسیاری از داروهای مایع، از جمله شربت استامینوفن استفاده شده و مصرف این محصول منجر به مرگ و میر ناشی از نارسایی کلیوی شده است. همچنین از آن به عنوان یک ترکیب غیر قانونی در شراب استفاده می‌شود. به دلیل سمی‌بودن آن، مصرف DEG در غذا و دارو مجاز نیست.

قیمت دی اتیلن گلیکول صادراتی

دی اتیلن گلیکول چگونه ذخیره و توزیع می‌شود؟

دی اتیلن گلیکول را می‌توان در فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا درام‌های آستردار، ماشین‌های تانک یا کامیون‌های تانک ذخیره کرد. دارای وزن مخصوص 1.118 و نقطه اشتعال 143 درجه سانتیگراد است. این منجر به درجه اشتعال پذیری 1 تحت NFPA 704 می‌شود که نشان می‌دهد ترکیب قبل از احتراق به پیش گرمایش قابل توجهی نیاز دارد. این ماده در صورت بلعیدن می‌تواند سمی باشد.

شرکت پیشگامان شیمی با سالها تجربه در زمینه فروش دی اتیلن گلایکول آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به شما عزیزان می‌باشد.

قیمت دی اتیلن گلیکول صنعتی

پیشگامان شیمی تامین کننده و فروشنده دی اتیلن گلیکول یا DEG در ایران است. ما به عنوان یک شرکت با دفاتری در تهران و اصفهان مفتخریم که می‌توانیم خدمات شخصی و کارآمد را همراه با قیمت‌های بسیار رقابتی ارائه دهیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز دی اتیلن گلیکول، خرید دی اتیلن گلیکول و بهره مندی از بهترین قیمت‌ها با ما تماس بگیرید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول دی اتیلن گلایکول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست