روغن کبد ماهی دارویی

روغن کبد ماهی دارویی محصولی است که از کبد ماهی گرفته و در محصولات دارویی بسیاری به کار گرفته می‌شود. این ماده خواص بسیاری دارد که هم به صورت خام و هم به صورت قرص مصرف می‌گردد. این محصول حتی حاوی ویتامین‌های خاصی می‌باشد که اکثر بانوان و آقایان حتی نوزادان کاربردی می‌باشد. این محصول به صورت‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود.

اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و پروتئین‌های این محصول باعث شده این روغن در پیشگامان شیمی به فروش برسد. پیشگامان شیمی پیشگام در عرضه این محصول در ایران می‌باشد. لازم به ذکر است شما عزیزان می‌توانید با یک تماس خرید روغن کبد ماهی را به صورت عمده سفارش دهید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. اما برای یک خرید عالی لازم است اطلاعات کافی درباره این محصول داشته باشید.

روغن کبد ماهی دارویی موثر برای بیمای‌های گوناگون

آرتریت روماتوئید و درد مفاصل

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن است که اثرات آن بیشتر در مفاصل نمایان می‌شود. البته در صورتی که آن را درمان نکنید، ممکن است به بخش‌های دیگر نیز سرایت کند. این بیماری در صورتی که درمان نشود، می‌تواند به سیستم‌های گسترده‌‌ای از بدن همچون پوست، چشم‌ها، ریه‌ها، قلب و عروق آسیب برساند.

این بیماری در حال حاظر درمان خاصی ندارد. اما برای تولید قرص‌های پیشگیری از این بیماری، از روغن کبد ماهی دارویی استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است استفاده از این روغن می‌تواند به بهبود و کاهش درد مفاصل کمک کند. همچنین این بیماری علائم دیگری نیز دارد که با استفاده از این نوع روغن کبد ماهی بهبود پیدا می‌کند.

تعدادی از علائم این بیماری که با استفاده از روغن کبد ماهی دارویی بهبود می‌یابند در ادامه آورده شده است.

  • سفت شدن مفاصل
  • تورم مفصلی
  • خستگی بیش از اندازه
  • از دست دادن اشتها در مدت کوتاه

طی یک مطالعه که روی تاثیر این روغن بر بیماری آرتریت روماتوئید ۴۳ نفر شرکت کردند. در این مطالعه کپسول‌های ۱ گرمی این محصول به مدت سه ماه مورد استفاده قرار گرفت. نتایج شگفت انگیز بود. بیشتر افرادی که از این محصول استفاده کردند گزارش دادند درد مفاصل این بیماری کاهش شگفت انگیزی داشته است. از آن روز تا به حال بیماران التهابی از این کپسول‌ها استفاده می‌کنند.دانشمندان معتقدند اسیدهای چرب امگا ۳ بهترین موادی هستند که موجب این تاثیر می‌شوند. این اسیدها در روغن کبد ماهی دارویی به وفور یافت می‌شوند.

گلوکوم و انحطاط ماکولا

گلوکوم و انحطاط ماکولا دو بیماری مربوط به بینایی هستند که ناشی از التهاب مزمن می‌باشند. این بیماری‌ها را می‌توان از اصلی‌ترین بیماری‌هایی دانست که در نهایت موجب کوری می‌شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A تاثیر به سزایی در بیماری‌های چشمی دارد. به طور کلی بیماری‌های چشمی بهتر است با ویتامین A بهبود یابند.

مطالعاتی که روی حیوانات صورت گرفته است نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا ۳ برای انواع بیماری‌های چشمی مفید هستند. این اسید‌ها می‌توانند خطر ابتلا به گلوکوم را کاهش دهند. گلوکوم یا همان آب سیاه فشار عصبی زیادی روی چشم می‌آورد. هرچه در رژیم غذایی خود از اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری استفاده کنید، فشار عصبی روی چشم‌ها کاهش می‌یابد.

مطالعات دیگری روی ۶۶۶ نفر انجام شده است. این مطالعات به دریافت امگا ۳ که میزان آن در روغن کبد ماهی دارویی بسیار است. پرداخته است. نتایج نشان داده است این افراد ۴۱ درصد کمتر در معرض ابتلای بسیار قوی به AMD قرار داشتند. همچنین ۱۷ درصد کمتر احتمال داشت دچار AMD خفیف شوند.

همچنین طی مطالعات دیگری که روی ۳۵۰۲ انسان ۵۵ ساله و بیشتر بودند محققان نتایج جالبی دریافت کردند. آن‌ها فهمیدند افرادی که رژیم ویتامین A بیشتری مصرف کردند کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های چشمی به خصوص گلوکوم قرار دارند. روغن کبد ماهی دارویی نیازمند به دوز مصرف مشخصی است. از این رو لازم است پزشکان مختلف و داروسازان درباره دوز مصرفی تصمی بگیرند.با توجه به این خواص می‌توان گفت این محصول برای سلامت چشم عالی است. اما مصرف دوز زیاد آن توصیه نمی‌شود. چرا که می‌تواند موجب مسمومیت شود.

اضطراب و افسردگی را با روغن کبد ماهی دارویی درمان کنید!

شاید تصور نکیند اما ۶۱۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به دلایل مختلف دچار اضظراف و افسردگی هستند. این بیماری شیوع بسیاری دارد. از طرفی می‌تواند به صورت ویروسی شیوع داشته باشد. نکته جالب دیگر اینکه تحقیقات نشان داده‌‌اند که میان التهاب مزمن و اضطراب منجر به افسردگی رابطه‌‌ای عمیق دارد. به طوری که با درمان التهاب می‌توان مشکلات افسردگی را نیز درمان کرد.

مطالعات بسیاری صورت گرفته است. این مطالعات نشان داده‌‌اند اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن کبد ماهی دارویی التهاب و عوامل افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

مطالعاتی که روی ۲۱۸۳۵ نفر انجام گرفت نشان داد می‌توان از این محصول در تولید داروهای درمان افسردگی استفاده کرد. افرادی که به طور مرتب از این روغن استفاده می‌کرند علائم افسردگی ناشی از تنهایی کمتری داشتند. جالب است بدانید مطالعات دیگری صورت گرفته است که نشان دهنده ارتباط افزایش سطح ویتامین D با علائم افسردگی است. هنوز سازو کاری برای آن مشخص نیست اما مصرف این روغن می‌تواند به کنترل سطح ویتامین D کمک کند.

با این حال برخی از تحقیقات نشان داده‌‌اند ویتامین D در صورتی که بیش از اندازه در بدن باشد می‌تواند به گیرنده‌های مغز متصل شود. این اتصال منجر به ترشح هورمون‌های بهبود خلق و خو همچون سروتونین می‌شود.

زخم معده و روده

کولیت اولسروز یا همان زخم روده مشکل شایعی در ایران است که می‌تواند موجب التهاب روده بزرگ شود. این بیماری شباهت‌های بسیاری به کرون دارد که مواد غذایی هضم نشده را از پسماندها با مشکل مواجه می‌کند. روغن کبد ماهی دارویی روغنی است که می‌تواند به بهبود زخم‌ها و شکستگی‌های کوچک در مخاط روده یا روده منجر شود. از سوی دیگر این ماده می‌تواند به کاهش علائم تهوع و درد بالای شکم کمک کند.

عمده‌ترین دلیلی که زخم معده و زخم روده ایجاد می‌کند، اثر عفونت باکتریایی، سیگار کشیدن و ترشح زیاد اسید معده است. استفاده از این روغن می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها منجر شود.

روغن کبد ماهی دارویی طی مطالعاتی که صورت گرفته است، می‌تواند به التهاب روده کمک کند. ژن‌های مختلفی هستند که با التهاب روده مرتبط هستند. این ماده می‌تواند ژن‌های این چنینی را سرکوب کند. این مطالعات روی حیوانات صورت گرفته است. البته تعدادی تحقیق روی انسان نیز صورت گرفته است. با این حال برای استفاده از آن در داروهای خاص به تحقیقات بیشتری نیاز است.

سن و آلزایمر در مصرف روغن کبد ماهی دارویی

این محصول دارای ویتامین D به میزان متوسط است. این ویتامین به بهبود وضعیت آلزایمر کمک شایانی می‌کند. چرا که عملکرد شناختی در افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود می‌بخشد. طی مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است، موش‌هایی که مبتلا به کمبود حافظه هستند به سادگی توانستند آزمایشات حافظه را به پایان برسانند.

مهارت‌های حرکتی و رفتارهای اضطرابی در افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند بیشتر دیده می‌شوند. این مشکلات پس از گذشت زمان و پیشرفت بیماری منجر به فراموشی نزدیکان یا همان اختلال در عملکرد شناختی منجر می‌شود.

روغن کبد ماهی داروی یک محصول عالی برای تولید کنندگان داروهای مختلف می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید این محصول را به صورت عمده و به سادگی تهیه کنید. جهت استعلام قیمت فروش مواد شیمیایی کافی است با شماره تماس‌های ما تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منابع:9 Science-Backed Benefits of Cod Liver Oil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست