فروش کتوکونازول پودر

خرید پودر کتوکونازول

قیمت واحد:  لطفا با ما تماس بگیرید
شناسه محصول: 65277-42-1
گرید: دارویی
خلوص: 99%
بندر: بندر چین
نام تجاری: EGC- Ketoconazole
بسته بندی: 1 کیلوگرم / کیسه، 25 کیلوگرم / درام مقوایی

کتوکونازول چیست؟

کتوکنازول یک داروی ضد قارچ است که برای معالجه تعدادی از عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحت نام تجاری Nizoral فروخته می‌شود. کتوکنازول برای عفونت‌های قارچی پوستی مانند زخم، کاندیدیازیس پوستی، پیتریازیس ورسکولور، شوره سر و درماتیت سبوروئید استفاده می‌شود. استفاده به صورت خوراکی، گزینه مطلوب‌تر است و فقط در مواردی كه از عوامل دیگر استفاده نشود، برای عفونت‌های شدید توصیه می‌گردد.

سایر کاربردهای کتوکنـازول شامل رشد بیش از حد مو و سندرم کوشینگ است. عوارض جانبی رایج در هنگام اعمال بر روی پوست شامل قرمزی است. عوارض جانبی شایع آن هنگام استفاده به صورت خوراکی شامل تهوع، سردرد و مشکلات کبدی است. مشکلات کبدی ممکن است منجر به مرگ یا نیاز به پیوند کبد شود.

از دیگر عوارض جانبی شدید آن هنگام مصرف به صورت خوراکی می‌توان به طولانی‌شدن QT، نارسایی آدرنال قشر مغز و آنافیلاکسی اشاره کرد. کتوکنـازول یک ایمیدازولین است و با تأثیر در تولید ارگوسترول مورد نیاز غشای سلولی قارچی کار می‌کند و در نتیجه رشد آن‌ها کند می‌شود.

کتوکونازول یک داروی ضد قارچ است که برای درمان برخی عفونت‌های ناشی از قارچ استفاده می‌شود. کتوکونازول یکی از دلایل آسیب‌دیدگی کبدی ناشی از داروی حاد بالینی است و دیگر به عنوان ماده ضد قارچی خط اول توصیه نمی‌شود. از این دارو در مواردی که نمی‌توانید از داروهای ضد قارچ دیگری استفاده کنید، باید استفاده شود. همچنین می‌تواند صدمات جدی به کبد شما وارد کند که ممکن است منجر به پیوند کبد یا مرگ شود.

کتوکونازول به آنزیم‌های قارچی p450 متصل می‌شود و سلول‌های ساخت ارگوسترول، مؤلفه اصلی دیواره سلولی را متوقف می‌کند. این ماده با گردش خون طبیعی، عرق و سبوم (روغن‌های پوست) به سطح پوست می‌رسد. غلظت بسیار زیادی از دارو در پوست ایجاد می‌شود، بنابراین در درمان عفونت‌های قارچی سطحی موثر است.

عوارض جانبی کتوکونازول

برخی از عوارض رایج کتوکونازول عبارت‌اند از:
  • حالت تهوع
  • سردرد
  • اسهال
  • دل درد
نتایج تست عملکرد غیر طبیعی کبد، اگر این اثرات خفیف باشد، ممکن است طی چند روز یا چند هفته از بین رود.

کاربرد کتوکونازول

  • قرص خوراکی کتـوکونازول فقط به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است.
  • این دارو به صورت قرص خوراکی، کرم موضعی، شامپو و ژل موضعی در دسترس است.
  • کتوکونازول برای درمان عفونت‌های قارچی و مخمر در پوست، مو، ناخن‌ها و خون شما استفاده می‌شود.

کاربردهای پزشکی کتوکنازول

ضد قارچ موضعی

کتوکنازول معمولاً برای عفونت‌های قارچی پوست و غشاهای مخاطی از جمله پا ورزشکار، کرم حلقوی، کاندیدیازیس (عفونت مخمر یا برفک)، خارش جک و تینا ورسکولور به صورت موضعی تجویز می‌شود. کتوکنازول موضعی همچنین به عنوان درمانی برای شوره سر و برای درماتیت سبورئیک در مناطق دیگر بدن استفاده می‌شود.

ضد قارچ سیستمیک

کتوکنـازول علیه بسیاری از قارچ‌ها مانند کاندیدا، هیستوپلاسما، کوکسیدیدوئیدها و بلاستومایسس کاربرد دارد. برای اولین‌بار در سال 1977، کتـوکنازول اولین داروی ضد قارچ آزول فعال خوراکی بود. کتوکنـازول به صورت خوراکی در دوزهای 200 تا 400 میلی‌گرم در روز  در درمان عفونت‌های قارچی سطحی و عمیق استفاده می‌شود.

استفاده به صورت استعمال خارج

  • ریزش مو

شامپو کتوکنـازول در رابطه با یک مهار کننده خوراکی 5 α-ردوکتاز از جمله فیناستراید یا دواستاستراید برای درمان آلوپسی آندروژنی استفاده شده است. احتمالا خواص ضد قارچ کتوکنازول، میکروفلورای پوست سر را کاهش می‌دهد و در نتیجه ممکن است التهاب فولیکولار را که منجر به آلوپسی می‌شود، کاهش دهد.

  • هورمونی

در حالی که کتوکنازول سنتز استرول ارگوسترول را در قارچ‌ها مسدود می‌کند، در انسان با دوزهای زیاد (> 800 میلی‌گرم در روز)، به طور قوی فعالیت چندین آنزیم لازم برای تبدیل کلسترول به هورمون‌های استروئیدی مانند تستوسترون و کورتیزول را مهار می‌کند. کتوکنازول باعث مهار آنزیم شکاف زنجیره جانبی کلسترول می‌شود که کلسترول را به وراگننولون، 17α-هیدروکسیلاز و 17-20 لیاز و کورتیزول تبدیل می‌کند.

بر اساس این اثرات آنتی‌بادی و آنتی گلوکوکورتیکوئیدها، از کتوکنازول با موفقیت به‌عنوان درمان خط دوم برخی از انواع سرطان پیشرفته پروستات و سرکوب سنتز گلوکوکورتیکوئیدها در درمان سندرم کوشینگ استفاده شده است. در معالجه سرطان پروستات، تجویز همزمان گلوکوکورتیکوئید برای جلوگیری از نارسایی آدرنال لازم است. کتوکنـازول در دوزهای کمتری نیز برای درمان هیرسوتیسم و ​​در ترکیب با آنالوگ GnRH، بلوغ زودرس مردان محدود مورد استفاده قرار گرفته است.

موارد منع مصرف

کتوکنـازول خوراکی موارد منع مصرف دارد، از جمله مصرف هم‌زمان با برخی داروهای دیگر به دلیل تداخلات دارویی شناخته شده. سایر موارد منع مصرف کتوکنازول خوراکی شامل بیماری کبد، نارسایی آدرنال و حساسیت شناخته شده به کتوکنازول خوراکی است.

نحوه استفاده کتوکونازول

ناحیه آسیب دیده را بشویید و خشک کنید و سپس یک لایه نازک کرم را روی آن بمالید. قبل از استفاده از کرم مطمئن شوید که ناحیه کاملاً خشک باشد. به یاد داشته باشید که دستان خود را بعد از استفاده از کرم بشویید تا عفونت در نواحی دیگر پوست شما یا افراد دیگر پخش نشود. استفاده از کرم را ادامه دهید تا تمام علائم عفونت از بین برود و بعد از آن 2-3 روز دیگر مطمئن شوید که عفونت برنگشته است.

قبل از شروع استفاده از کرم، جزوه اطلاعات چاپی سازنده را از داخل بسته بخوانید. اطلاعات بیشتری در مورد کرم به شما می‌دهد و لیستی کامل از عوارض جانبی مصرف آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فروش پودر کتوکونازول خالص

به دنبال خرید کتوکونازول 99 درصد پودری هستید؟ ما مواد اولیه دارویی با کیفیت برای فروش داریم. ما مواد شیمیایی مستقیم کارخانه ای را ارائه می دهیم و در عین حال به شما در صرفه جویی در هزینه ها کمک می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست