خرید سدیم سالیسیلات

خرید سدیم سالیسیلات

فروش سدیم سالیسیلات که به صورت پودر سفید رنگ درام های 25 کیلویی می باشد. جهت خرید سدیم سالیسیلات به صورت پودر خالص 99.8% با با ضمانت اصالت محصول و تضمین بهترین قیمت سدیم سالیسیلات با کارشناسان ما در ارتباط باشید. پیشگامان شیمی به عنوان یکی از واردکنندگان مواد اولیه دارویی با چندین دهه تجربه، ماده اولیه دارویی سدیم سالیسیلات را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در محصولات دارویی وارد می‌کند.

جهت استعلام قیمت سدیم سالیسیلات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

استیل سالیسیلیک اسید به سالیسیلیک اسید هیدرولیز می‌شود. سالیسیلیک اسید با NaOH واکنش داده و سالیسیلات سدیم را تشکیل می‌دهد.

قیمت سدیم سالیسیلات 99%

خرید سدیم سالیسیلات که نمک سدیم سالیسیلیک اسید است.

معادل انگلیسی Sodium Salicylate
فرمول شیمیایی C7h5nao3
شناسه محصول (Cas no) 54-21-7
شکل ظاهری پودری سفید
وزن مولکولی 160.1
خلوص 99.8%
⭐ تولید کننده چین، المان
⭐ بسته بندی کیسه و درام 25 کیلویی
⭐ محل تحویل تهران
⭐ قیمت سدیم سالیسیلات استعلام تلفنی 💯

فروش سالیسیلات سدیم به عنوان یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی، غیرقابل برگشت سیکلواکسیژنازهای I و II را استیل می‌کند، در نتیجه سنتز پروستاگلاندین و التهاب و درد مرتبط را مهار می‌کند. این عامل همچنین ممکن است پروتئین کیناز فعال شده با میتوژن (p38MAPK) را فعال کرده و در نتیجه باعث آپوپتوز در سلول‌های سرطانی شود.

 سدیم سالیسیلات چیست؟

استیل سالیسیلیک اسید (C6H4OCOCH3COOH) مسکن درد که به عنوان آسپرین شناخته می‌شود. از نظر شیمیایی، آسپرین هم اسید آروماتیک و هم استر است. با وجود خواص ضد درد، این ترکیب ویترین بسیار خوبی برای حداقل دو یا سه اصل شیمی آلی است. اسید سالیسیلیک (C6H4OHCOOH ؛ ترکیب اصلی آسپرین) و سدیم سالیسیلات (C6H4OHCOONa) برای تشخیص ترکیبات آهن مفید هستند. آن‌ها با یون +Fe3  کمپلکس‌های رنگی تشکیل می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند در چندین آزمایش شیمی آلی مورد استفاده قرار گیرند که اصول مهم را نشان می‌دهد.

برای راحتی کار ممکن است اسید استیک را به صورت مخفف HOAc یا AcOH بیان کنند. این به یک گروه استات (“OAc”) با هیدروژن (“H”) اشاره دارد. اسید استیک هنگام یونیزه شدن به استات، +H  را از دست می‌دهد که به اختصار OAc می‌شود. از آنجا که سیستم اختصار با مولکول‌های پیچیده تر مبهم می‌شود، ما از اسید سالیسیلیک با عنوان “SA” و استیل سالیسیلیک اسید با عنوان “ASA” یاد خواهیم کرد. (در نظر بگیرید که اگر فرض کنیم +H  جداشده از گروه اسیدهای کربوکسیلیک باشد، HOSal می تواند اسید سالیسیلیک باشد).

تفاوت بین یک گروه استیل و یک گروه استات. به صورت اختصار، این موارد به ترتیب با Ac و AcO (یا OAc) نوشته می‌شوند. اتیل استات EtOAc خواهد بود، در حالی که استیل بروماید AcBr است. سالیسیلیک اسید یک مسکن طبیعی است که در برگ‌ها و پوست برخی گیاهان وجود دارد. به طور کلی برای استفاده داخلی نامناسب است، زیرا تحریک کننده قوی معده است و می‌تواند باعث خونریزی داخلی شود. در واقع، آسپرین به همین دلیل اختراع شد. مولکول استیله در دستگاه گوارش به اندازه کافی قوی نیست، اگرچه تا حدی در معده هیدرولیز می‌شود.

سنتز سدیم سالیسیلات

HOSal + NaOH —-> NaOSal + H2O

یک مول اسید سالیسیلیک با یک مول هیدروکسید سدیم در محیط آبی واکنش داده و یک مول سدیم سالیسیلات و یک مول آب ایجاد می‌کند.

سالیسیلیک اسید: وزن مولکولی 138.12
هیدروکسید سدیم: وزن مولکولی 40.01

جرم مولی NaOH تقریباً 0.290 برابر اسید سالیسیلیک است. بنابراین، 10.00 گرم اسید سالیسیلیک با 2.90 گرم NaOH واکنش نشان می‌دهد. استفاده از نسبت خالص 1: 1 بسیار مهم است بنابراین در محصول نهایی NaOH یا اسید سالیسیلیک مازاد وجود ندارد.

 تهیه سدیم سالیسیلات

وزن SA هرچه باشد، این را در 0.290 ضرب کنید تا وزن معادل مولی NaOH بدست آید که برای واکنش با SA مورد نیاز خواهد بود. این بدان دلیل است که NaOH دارای فرمول 29.0٪ از اسید سالیسیلیک است. مقدار NaOH را در مقدار کمی آب مقطر حل کنید تا کاملاً حل شود. SA را در ظرف دیگری حل کنید و در صورت لزوم کمی اتانول به آن اضافه کنید تا کاملا حل شود.

این دو محلول را مخلوط کرده و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. دقیقاً در زیر نقطه جوش حرارت دهید تا مایع به پایین تبخیر شود تا غلیظ شود و زرد کم رنگ شود. حرارت را در دمای 65 تا 80 درجه سانتیگراد ادامه دهید و مرتباً هم بزنید، تا زمانی که بلورها رسوب کنند و در نهایت کاملاً خشک شوند. بلورها سدیم سالیسیلات هستند. اگر واکنش دهنده‌ها به طور دقیق توزین شدند، نباید NaOH یا اسید سالیسیلیک مازاد وجود داشته باشد. سالیسیلات سدیم پس از تبخیر تمام مایع در دمای 65 درجه سانتیگراد. این یک پودر با سایه خاکستری است و دارای رنگ برنزه است و دارای براقیتکم مروارید یا صابونی است.

کاربردهای سدیم سالیسیلات

نمک‌های سالیسیلیک اسید (کلسیم سالیسیلات، منیزیم سالیسیلات، MEA-سالیسیلات، پتاسیم سالیسیلات، سدیم سالیسیلات، TEA-سالیسیلات) و استرهای سالیسیلیک اسید (بوتیل اکتیل سالیسیلات، C12-15 آلکیل سالیسیلات، کپریولیل سالیسیلیک اسید، هکسیل ادسیل سالیسیلات، ایزودسیل سالیسیلات، اتیل هکسیل سالیسیلات، متیل سالیسیلات، میریستیل سالیسیلات، تریدسیل سالیسیلات) همچنین ممکن است در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شود.

از آنجا که اسید سالیسیلیک و نمک‌ها و استرهای آن عملکردهای زیادی دارند، ممکن است این مواد در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله مرطوب کننده‌ها، محصولات پاک کننده پوست، شامپوها، همچنین محصولات مراقبت از پوست، مراقبت از مو، ضد آفتاب، به عنوان همچنین در دهانشویه ها و مواد پاک کننده اسنفاده شوند.

سدیم سالیسیلات یک عامل ضد التهابی غیر استروئیدی که نسبت به دوزهای برابر آسپرین در تسکین درد و کاهش تب موثرتر است. با این حال، افرادی که به آسپرین حساس هستند ممکن است سالیسیلات سدیم را تحمل کنند. به طور کلی، سدیم سالیسیلات همان واکنش‌های سوء آسپیرین را ایجاد می‌کند، اما خونریزی مخفی در دستگاه گوارش کمتر است.

کاربرد سدیم سالیسیلات در محصولات آرایشی و بهداشتی

عملکرد‌های زیر برای اسید سالیسیلیک و نمک‌ها و استرهای آن گزارش شده است.

عامل ضد آکنه – سالیسیلیک اسید
عامل ضد شوره – اسید سالیسیلیک
پاک کننده زگیل – سالیسیلیک اسید
بایوسید آرایشی – سالیسیلات پتاسیم
دناتورانت – اسید سالیسیلیک، متیل سالیسیلات، سالیسیلات سدیم
لایه بردار – سالیسیلیک اسید
مسکن خارجی – متیل سالیسیلات
عامل طعم دهنده – متیل سالیسیلات
ماده معطر – متیل سالیسیلات
عامل نرم کننده مو – سالیسیلیک اسید، بوتیل اکتیل سالیسیلات
نگهدارنده – اسید سالیسیلیک، سالیسیلات کلسیم، سالیسیلات منیزیم، سالیسیلات MEA، سالیسیلات پتاسیم، سدیم سالیسیلات
عامل نرم کننده پوست – متفرقه – سالیسیلیک اسید، بوتیلوکتیل سالیسیلات، C12-15 آلکیل سالیسیلات، کپریلوئل سالیسیلیک اسید، هکسی الدودسیل سالیسیلات، ایزوسیل سالیسیلات، ایزودسیل سالیسیلات، تری دسیل سالیسیلات
حلال هکسیل دودسیل سالیسیلات
ماده ضد آفتاب – اتیل هگزیل سالیسیلات، TEA-سالیسیلات
جاذب نور ماوراء بنفش – اتیل هکسیل سالیسیلات، TEA-سالیسیلات

سدیم سالیسیلات برای طیور

اسید استیل سالیسیلیک (ASA) و سالیسیلات سدیم (SS) برای طیور بی خطر در نظر گرفته می شود و اغلب در طب پرندگان استفاده می شود. اما اطلاعاتی در مورد تحمل و عوارض جانبی خاص این داروها در پرندگان وجود ندارد.

نکات ایمنی:

سازمان غذا و دارو (FDA) ایمنی سالیسیلیک اسید و متیل سالیسیلات را بررسی کرده و استفاده از آن‌ها را به عنوان افزودنی‌های غذایی غیرمستقیم مجاز می‌داند. سالیسیلیک اسید برای استفاده در محصولات دارویی بدون نسخه (OTC) تأیید شده است. خرید سالیسیلیک اسید به عنوان محصول دارویی آکنه ایمن و موثر مورد تأیید FDA مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای استفاده در داروهای OTC برای حذف زگیل و همچنین در محصولات دارویی OTC ضد شوره مجاز است.

ایمنی سالیسیلیک اسید و نمک ها و استرهای آن توسط پنل تخصصی بررسی مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی (CIR) ارزیابی شده است. گروه تخصصی CIR داده های علمی را ارزیابی کرد و نتیجه گرفت که اسید سالیسیلیک، سالیسیلات کلسیم، سالیسیلات منیزیم، MEA-سالیسیلات، سالیسیلات پتاسیم، سدیم سالیسیلات، TEA-سالیسیلات، سالیسیلات بوتیلوکتیل، اسید آلسیل سالیسیلات، سالیسیلیک اسید کپریولیل، سالیسیلات هسل دسیل، سالیسیلات،

ایزودسیل سالیسیلات، اتیل هگزیل سالیسیلات، متیل سالیسیلات، میریستیل سالیسیلات و تری‌دسیل سالیسیلات بی‌خطر بودند زیرا هنگام استفاده از فرمولاسیون برای جلوگیری از تحریک پوست و هنگام فرمولاسیون برای جلوگیری از افزایش حساسیت پوست به آفتاب و یا در صورت انتظار افزایش حساسیت به آفتاب، شامل استفاده روزانه از ضد آفتاب، دستورالعمل استفاده می‌شود.

اثرات جانبی

همراه با اثرات مورد نیاز، یک دارو ممکن است برخی اثرات ناخواسته ایجاد کند. اگرچه همه این عوارض جانبی ممکن است رخ ندهد، اما در صورت بروز ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند.

در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیر بلافاصله کمک اضطراری دریافت کنید:

علائم مصرف بیش از حد در کودکان

  • تغییر در رفتار
  • خواب آلودگی یا خستگی (شدید)
  • تنفس سریع یا عمیق
خرید سدیم سالیسیلات
خرید سدیم سالیسیلات

در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیر در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید:

کمتر رایج یا نادر است

  • درد شکم یا معده، گرفتگی یا سوزش (شدید)
  • مدفوع خونین یا سیاه و دیرپای
  • سردرد (شدید یا ادامه دار)
  • زنگ زدن یا وزوز گوش (ادامه)
  • بثورات پوستی، کهیر یا خارش
  • خستگی یا ضعف غیرمعمول
  • استفراغ خون یا موادی که شبیه قهوه است

برخی از عوارض جانبی ممکن است رخ دهد که معمولاً نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. با سازگاری بدن با دارو، این عوارض جانبی ممکن است از بین بروند. همچنین، متخصص مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است بتواند در مورد راه‌های پیشگیری یا کاهش برخی از این عوارض جانبی به شما بگوید. در صورت ادامه یا آزار دهنده بودن عوارض جانبی زیر با متخصص بهداشت خود مشورت کنید:

بیشتر رایج

  • گرفتگی شکم یا معده، درد یا ناراحتی (خفیف تا متوسط)
  • سوزش معده یا سو، هاضمه
  • حالت تهوع یا استفراغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست