فروش روغن سویا دارویی

خرید روغن سویا دارویی

روغن سویا یکی از روغن های گیاهی است که کاربرد گسترده ای در دنیا پیدا کرده است. روغن سویا دارویی تنها گوشه ای از کاربردهای این روغن شگفت انگیز می باشد. در سال های 2018 و 2019 کاشت دانه های سویا به حدود 56 میلیون تن رسید. این افزایش تولید نشان از افزایش اطلاعات مردم در رابطه با روغن سویا چیست و روغن سویا دامی یا گیاهی داشته است. پیشگامان شیمی با اطلاع از این موضوع شما را با یکی دیگر از انواع روغن های گیاهی دارویی آشنا می کند. کافی است با ما در آشنایی با یکی از کاربردی ترین روغن های خوراکی و دارویی همراه باشید.

برای استعلام قیمت و خرید روغن سویا دارویی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

کالری 137
آب 63%
پروتئین 16.6 گرم
کربوهیدرات 9.9 گرم
شکر 3 گرم
فیبر 6 گرم
چربی 9 گرم
چربی اشباع 1.3 گرم
چربی غیر اشباع 5.06 گرم
کلسیم 196 گرم
امگا3 0.6 گرم
امگا 6 4.47 گرم

روغن سویا چیست؟

روغن سویا یک چربی مهم در رژیم غذایی مردم آمریکاست. مصرف روغن سویا هیدروژنه در تولیدات مارگارین، روغن‌های سالاد، پخت و پز و… می‌باشد. این روغن اغلب برای سرخ‌کردن، پخت و مصرف دارویی استفاده می‌شود. روغن سویا با استخراج حلال از سویا به‌دست می‌آید. این محصول حاوی تری‌گلیسیریدهای اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید لینولنیک، اسیدهای چرب اشباع می‌باشد.

خرید روغن سویا دارویی
خرید روغن سویا دارویی

البته محصولات بسیاری از جمله روغن زیتون و روغن هسته انگور دارای اسید اولئیک هستند. این اسید کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد. اما از دیگر اسیدهای موجود در این محصول نیز غافل نخواهیم بود. چرا که این اسید‌ها نیز برای پوست، مو و بدن بسیار مفید هستند.

روغن سویا سرشار از Phytosterols ‌هایی به نام ایزوفلاون‌ها (پلی‌فنول‌های مشتق از گیاهان و استروژن‌های بی‌نظیر) است. این فیتوسترول ها باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد و اتصال به گیرنده‌های استروژن روی استخوان‌های شما می‌شود. از این رو به اصلاح استخوان‌های مثبتی را تحریک کرده و از بیماری‌های استخوانی مانند پوکی استخوان محافظت می کنند. اما این تنها کاربرد روغن سویا دارویی به شمار نمی‌رود.

روغن سویا صنعتی
روغن سویا صنعتی

کاربرد روغن سویا دارویی خوراکی

این روغن را در محصولات مختلف می‌توان به کار گرفت. این محصولات را هم می‌توان به صورت موضعی استفاده کرد و هم آن‌ها را میل نمود. البته در صورتی که تمایل دارید یک درمان با کمترین خطر داشته باشید؛ پیشنهاد می‌شود این روغن را در حالت خوراکی مصرف کنید. از جمله کاربردهای روغن سویا خوراکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن پخت و پز و سرخ کردن
  • روغن سالادهای مختلف
  • تولید مارگارین
  • در تولید برخی سس‌ها مانند سس مایونز
  • تولید بیسکوئیت‌های ترد مانند کراکرها

کاربرد روغن سویا صنعتی

البته در تولیدات صنعتی نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. تعدادی از کاربردهای صنعتی آن را در ادامه آورده ایم:

  • تولیدات PVC
  • پوشش بطری‌های نوشیدنی
  • روان کننده‌ها
  • پایدار کننده‌ها

روغن سویا اپوکسی چیست؟

این روغن یکی از منابع تجدید پذیر است که بهتر است صنایع PVC بیشتر از آن استفاده کند. این روغن از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر است. زمانی که روغن سویا تحت فرآیند اکسیداسیون قرار گیرد؛ به روغن سویا اپوکسی تبدیل می‌شود. این روغن جلقه‌هایی دارد که واکنش پذیری بیشتر نسبت به سایر مواد با کاربرد مشابه دارند.

عمده‌ترین کاربرد روغن سویا اپوکسی در صنایع پی وی سی است که به عنوان پایدارکننده ثانوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این معنی که برای طراحی و ساخت مواد مثل فیلم‌های پی وی سی، چسب مصنوعی، چرم مصنوعی، کیف و کفش اسباب بازی‌ها، نوار دور شیشه‌ها، صنایع روکش سیم و… به کار می‌آید. همچنین روغن سویای اپوکسی در محصولات پزشکی و دارویی نیز به کار گرفته می‌شود. صنایع تولید عطر و لاستیک سازی نیز به منظور حذف اسیدها از این ماده بهره می‌برند.

مهم‌ترین نکته‌‌ای که درباره روغن سویا اپوکسی چیست باید بدانید حضور پیوند‌های زیادی است که دوگانه هستند. این پیوند‌ها اپوکسی شده اند. بنابراین واکنش زیادی نسبت به پیوندهای دیگر دوگانه دارند. از این رو می‌توانند هیدروکلریک اسید را بربایند. یعنی از تخریب ساختار پی وی سی جلوگیری می‌کنند.

کاربردهای روغن سویا دارویی 

اما روغن سویا دارویی به طور کامل گرید جداگانه و خالص‌تری نسبت به سایر گریدها می‌باشد. این روغن در داروهای مختلف برای اهداف گوناگون به کار گرفته می‌شود. اما باید در نظر داشته باشید که می‌تواند در سنتز نانو داروها نقش مهمی ایفا کند.

روغن سویا برای پوست

اسید لینولئیک که در این محصول وجود دارد؛ یک انتخاب خوب برای محصولات ضد پیری به شمار می‌رود. این اسید چرب اشباع نشده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ترکیب با سایر اسیدهای چرب اشباع نشده می‌باشد. چرا که می‌تواند تاثیر آن‌ها را نیز به طور شگفت انگیزی افزایش دهد. روغن مارولا یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که این اسید را در خود دارد. مقدار اسید لینولئیک در روغن مارولا بیشتر از روغن سویا می‌باشد. اما در روغن سویا این اسید در کنار دیگران است که باعث خواص بیشتر شده است.

این محصول دارای مقادیر زیادی از ویتامین B می‌باشد. این ویتامین تاثیر به سزایی روی جوانسازی پوست دارد. همچنین افرادی که روی بدن خود زخم‌های نیمه بسته دارند که نمی‌خواهند جای زخم روی بدن بماند؛ بهتر است کمی از این محصول را به مدت چند ماه روی پوست خود ماساژ دهند. این ویتامین درون روغن سویا برای پوست و تازه سازی آن بسیار مفید است. همچنین پوستی نرم و مرطوب را برای شما می‌سازد. بسیاری از لکه‌های تیره‌‌ای که ناشی از پیر شدن پوست هستند را نیز با استفاده از روغن سویا و خواص می‌توان درمان کرد.

از سوی دیگر این روغن حاوی برخی مواد فعال است که می‌تواند به حافظه و پوست شما بسیار کمک کنند. قوی‌ترین این مواد، فلانوئید می‌باشد. این ماده رادیکال‌های آزادی که از سد لایه اول پوست عبور کرده‌‌اند را ضعیف می‌کند. همچنین دفع آن‌ها را برای کلیه‌ها بسیار ساده‌تر می‌کند.

تاثیر روغن سویا روی موها

استفاده از روغن سویا یا محصولات سویا می‌تواند باعث افزایش اسیدهای آمینه و مولکول‌های مشابه کراتین در فیبرهای مو و تقویت آن‌ها از ریشه‌ها شود. استفاده از روغن سویا یا ژل و لوسیون‌های حاوی مشتقات روغن سویا می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه UVB و التهاب ناشی از رادیکال محافظت کند. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محصولات مراقبت روزانه به شمار می‌رود.

از سوی دیگر این روغن به خوبی می‌تواند به روند رشد موها کمک کرده و آن‌ها را بهبود دهد. روغن سویا روی موها نباید بیشتر از یک ساعت باقی بماند. از این رو توصیه می‌شود به سرعت شسته شود. همچنین برای شامپوهایبازسازی کننده بهتر است از این محصول استفاده نشود. به جای آن برای شامپوهای محافظ و حجم دهنده یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. با استفاده از این محصول می‌توان توقع موهایی شاداب، درخشان و براق برای مشتریان خود داشته باشید.

با روغن سویا حافظه‌‌ای افسانه‌‌ای داشته باشید!

این روغن قدرت حافظه را افزایش می‌دهد و با بیماری آلزایمر می‌جنگد. سطح بالای چربی‌های اشباع باعث تشکیل پلاک‌های آمیلوئید (مانند رسوبات LDL) روی سلول‌های مغزی می‌شود. این پلاک‌ها منجر به التهاب و کاهش حافظه می‌شوند.   روغن سویا دارای مقادیر زیادی ویتامین K و اسیدهای چرب اشباع نشده «خوب» مانند اسید لینولنیک و لینولئیک است. این مواد هستند که اسیدهای امگا ۳ مانند DHA و EPA و اسیدهای چرب امگا ۶ را تشکیل می‌دهند.

لستین یکی از مهم‌ترین موادی است که در این محصول یافت می‌شود. این ماده درون خود فیتوسترول‌هایی دارد که به بهبود عملکرد مغز به خصوص قسمت حافظه کمک بسیاری می‌کند. همچنین این ماده می‌تواند از بروز بیماری‌هایی مثل اسکیزوفرنی جلوگیری کند.

روغن سویا برای چشم‌ها

ویتامین E یکی از مواد ضروری است که چشمان شما از آن استفاده می‌کند. این ویتامین برای سلامت بخش‌های مختلف بدن ضروری به نظر می‌رسد. ویتامین E موجود در این محصول می‌تواند از بیماری‌هایی مثل آب مروارید و گلوکوم جلوگیری کند. همچنین به بهبود عملکرد شبکیه چشم برای افراد مسن منجر می‌شود. ضرورت استفاده از روغن سویا دارویی برای افراد بالای ۶۰ سال بسیار بیشتر است. چرا که این افراد شبکه ضعیف‌تری دارند.  از سوی دیگر این ویتامین آن قدر برای بدن مهم است که سلامت اعضای حیاتی همچون قلب و مغز نیز به آن وابسته است. به طور کلی می‌توان گفت روغن سویا برای قلب بسیار مفید است.  

خواص روغن سویا
خواص روغن سویا

تقویت سیستم ایمنی

یکی از کاربردهای روغن سویا دارویی تقویت سیستم ایمنی بدن است که از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. این ماده دارای مقادیر زیادی پروتئین است که می‌تواند سیستم ایمنی سلولی شما را تقویت کند. این ماده پروتئین مورد نیاز بدن ما را تعمین می‌کند. همانطور که می‌دانید پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد برای ترمیم سلول‌های آسیب دیده عضلانی است. از این رو اکثر تولید کنندگان مکمل‌ها از پودر سفیده تخم مرغ و پودر پروتئین آب پنیر که دارای پروتئین بیشتری است استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر لستینی که در این محصول دیده می‌شود می‌تواند ویتامین‌های محلول در چربی را نیز دریافت کند. این مواد باید به سرعت جایگزین شوند. چرا که بدن شما آن‌ها را به سرعت مصرف می‌کند. با استفاده از این روغن می‌توان اطمینان داشت که جایگزین کردن این مواد سرعت می‌گیرد.

نقطه دود بالا

یکی از مهم‌ترین موارد در روغن‌های خوراکی و دارویی، نقطه دود روغن است. نقطه دود زمانی است که روغن در آن شروغ به تجزیه و اکسید شدن می‌کند. چربی‌های موجود در روغن منجر به این فرآیند می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که این فرآیند بسیار برای سلامتی مضر است.تشکیل رادیکال‌های آزاد و عوامل دیگر بیماری زا از جمله نتایج رساندن روغن به نقطه دود است. روغن سویا دارویی دارای نقطه دود ۲۳۰ درجه سانتی گراد است. این میزان به این معنی است که این روغن توان مقاومت خوبی در برابر گرما دارد. پس برای داروهای گرما دیده یا سرخ کردن مناسب است.

چربی‌های غیر اشباع

چربی‌های غیر اشباع به چربی‌هایی گفته می‌شود که برای قلب و دیگر اعضا مفید هستند. تحقیقات نشان داده است عمده چربی که در این روغن دیده می‌شود؛ از نوع چربی‌های غیر اشباع است. صد البته که این چربی‌ها یک سد محافظ در برابر بیماری‌های قلبی عروقی ایجاد می‌کنند. اما نکته دیگر که می‌توانید در تبلیغات از آن استفاده کنید؛ کاهش کلسترول بد خون است.

این روغن یک توان شگفت انگیز دارد آن هم کاهش میزان LDL یا همان چربی اشباع می‌باشد. این چربی اشباع کلسترول نیز نامیده می‌شود. مقادیر بالای امگا ۳ که در این روغن دیده می‌شود؛ منجر به کاهش کلسترول، التهاب و بسیاری از بیماری‌های قلبی می‌شود.روغن سویا دارویی دارای مقادیر زیادی ویتامین K نیز هست. این ویتامین در تنظیم متابولیسم استخوان‌ها نقش مهمی دارد. از سوی دیگر برای سنتز پروتئین‌هایی که در تولید توده‌های استخوانی دخیل هستند نیز ضروری به نظر می‌رسد. استئوکلسین نمونه‌‌ای کوچک از این توده‌های استخوانی می‌باشد.

روغن سویا تراریخته چیست؟

محصولات تراریخته محصولاتی هستند که از لحاظ ژنتیکی تغییر یافته‌‌اند تا میزبان ژن جدیدی باشند که از سایر ارگانیسم‌ها گرفته شده است. این محصولات برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی کشت شدند. اما امروزه بیش از نیمی از روغن‌هایی که در دنیا تولید می‌شوند تراریخته هستند.  

۹۵. ۵ میلیون هکتار از محصولات بیوتک جهان زیر کشت سویا هستند. این یعنی بیش از نیمی از این زمین‌ها تحت کشت سویا برای تولید روغن هستند.   این بدان معنی است که بیش از ۷۸ درصد از روغن سویا تولید شده در دنیا روغن سویا تغییر ژن یافته است. اما هنوز هیچ مرجعی نتوانسته است ثابت کند محصولات تراریخته مضر هستند. از این رو با اعتماد کامل می‌توانید روغن سویا تراریتخته را از پیشگامان شیمی سفارش دهید.

روغن سویا دارویی
روغن سویا دارویی

فروش روغن سویا دارویی

روغن سویا یکی از محصولاتی است که نه تنها برای انسان بلکه برای تمام موجودات مفید است. تحقیقات نشان داده است حتی دامداران نیز می توانند روغن سویا دامی تهیه و استفاده کنند. روغن سویا دارویی به صورت بشکه‌های ۱۸۵ کیلویی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های شما، روغن سویا دارویی را به بهترین قیمت و کیفیت به شما ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست