خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید

خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد اولیه دارویی با چندین دهه تجربه، ماده اولیه دارویی تیکلوپیدین هیدروکلراید را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در محصولات دارویی وارد می‌کند.

خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید
خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید

معرفی تیکلوپیدین هیدروکلراید

تیکلوپیدین هیدروکلراید یک مهار کننده تجمع پلاکت است. باعث مهار زمان وابسته به دوز تجمع پلاکت‌ها و آزادسازی فاکتورهای پلاکت و همچنین طولانی شدن زمان خونریزی می‌شود. این دارو هیچ فعالیت قابل توجهی در شرایط آزمایشگاهی ندارد. مکانیسم دقیق عمل به طور کامل مشخص نشده است، اما شامل مهار مسیرهای پروستاسیکلین و ترومبوکسان یا CAMP پلاکت نمی‌باشد.

تیکلوپیدین هیدروکلراید با مهار اتصال پلاکت و فیبرینوژن ناشی از ADP و فعل و انفعالات پلاکت-پلاکت در عملکرد غشای پلاکت اختلال ایجاد می‌کند. اثر تیکلوپیدین هیدروکلراید بر عملکرد پلاکت غیرقابل برگشت است. الگو زمان خونریزی معمولاً با دو تا پنج برابر مقادیر اولیه با دوز درمانی تیکلوپیدین هیدروکلراید طولانی می‌شود. با قطع دوز تیکلوپیدین هیدروکلراید، زمان خونریزی و سایر آزمایشات عملکرد پلاکت در اکثر بیماران طی یک هفته به حالت طبیعی برمی‌گردد.

آزمایشات انجام شده و عملکرد تیکلوپیدین هیدروکلراید در بدن

ارتباط بین سطح پلاسما و فعالیت تیکلوپیدین هیدروکلراید هنوز تحت بررسی است. بیشتر داده‌های زیر مربوط به بیماران مسن‌تر است که در آزمایش‌های بالینی شرکت می‌کنند (میانگین سنی: 63 سال). پس از تجویز خوراکی دوز درمانی تیکلوپیدین هیدروکلراید، جذب سریع اتفاق می‌افتد، با اوج سطح پلاسما تقریباً 2 ساعت پس از دوز، اتفاق می‌افتد.

جذب حداقل 80٪ دوز تجویزی صورت می‌گیرد. تجویز تیکلوپیدین هیدروکلراید بعد از غذا منجر به افزایش (20٪) سطح تیکلوپیدین هیدروکلراید در پلاسما می‌شود. سطح پلاسمایی هیدروکلراید تیکلوپیدین در حالت ثابت پس از حدود 14 روز دوز با پیشنهاد 250 میلی‌گرم به دست می‌آید. نیمه عمر حذف نهایی 5-4 روز است. با این حال، مهار تجمع پلاکت‌ها با سطح داروهای پلاسما ارتباط ندارد.

تیکلوپیدین هیدروکلراید بطور برگشت‌پذیر (98٪) به پروتئین‌های، عمدتاً به آلبومین سرم و لیپوپروتئین‌ها به روشی غیر اشباع پلاسما متصل می‌شود. تیکلوپیدین هیدروکلراید به طور گسترده توسط کبد متابولیزه می‌شود. تیکلوپیدین هیدروکلراید بدون تغییر در ادرار تشخیص داده می‌شود. تیکلوپیدین هیدروکلراید غیر متابولیزه یک جزء کوچک در پلاسما بعد از یک‌بار مصرف است، اما در حالت ثابت، تیکلوپیدین هیدروکلراید جزء اصلی پلاسما است.

اختلال عملکرد کبدی منجر به بالاتر از سطح نرمال هیدروکلرید تیکلوپیدین بدون تغییر در دوز تک یا بعد از چند دوز، در سطح پلاسما می‌شود. مهار تجمع پلاکت در طی 2 روز پس از تجویز با 250 میلی‌گرم BID تشخیص داده می‌شود. حداکثر مهار تجمع پلاکت 8 تا 11 روز پس از دوز با 250 میلی‌گرم BID حاصل می‌شود.

خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید
قیمت تیکلوپیدین هیدروکلراید

موارد مصرف و استفاده بالینی

قرص‌های تیکلوپیدین هیدروکلراید برای کاهش خطر سکته مکرر در بیمارانی که حداقل یکی از موارد زیر را تجربه کرده‌اند، نشان داده شده است: سکته مغزی ترومبوآمبولیک، سکته مغزی جزئی، نقص عصبی ایسکمیک برگشت‌پذیر (RIND) یا حمله ایسکمیک گذرا (TIA) شامل نابینایی منقطی گذرا (TMB).

از آنجا که تیکلوپدین می‌تواند باعث تهدید زندگی پورپورای ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک (TTP) و سایر دیسکرازیاهای خون از جمله نوتروپنی، آگرانولوسیتوز و آنمی آپلاستیک (هشدارها، عوارض هماتولوژیک) شود، تیکلوپیدین باید برای بیمارانی که تحمل درمان یا حساسیت به استیل دارند، در درمان استیل سالیسیلیک اسید (ASA) شکست خورده‌اند اختصاص یابد و کاندیداهای مناسبی برای سایر درمان های ضد پلاکتی نیستند.

ملاحظات در انتخاب روش پیشگیری از سکته مغزی باید شامل وضعیت پزشکی و تاریخچه فعلی بیمار و توانایی آن‌ها در انطباق با دستورالعمل‌های نظارت بر خون مورد نیاز در مورد استفاده از تیکلوپیدین باشد.

موارد منع مصرف

تیکلوپیدین (تیکلوپیدین هیدروکلراید) در موارد زیر منع مصرف دارد:

  1. حساسیت شناخته شده به مواد دارویی یا مواد جانبی آن.
  2. وجود اختلالات خونساز (مانند نوتروپنی و / یا ترومبوسیتوپنی)
  3. وجود اختلال هموستاتیک.
  4. شرایط مرتبط با خونریزی فعال، مانند خونریزی زخم معده یا خونریزی داخل جمجمه.
  1. اختلال عملکرد شدید کبد
خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید
فروش تیکلوپیدین هیدروکلراید

هشدارها

تیکلوپیدین فقط باید برای بیماران در معرض خطر سکته مغزی اختصاص داشته باشد. قبل از شروع درمان، و پس از کنترل در فواصل هفتگی، تا پایان ماه سوم درمان با تیکلوپیدین، باید تعداد گلبول‌های سفید خون با شمارش دیفرانسیل و پلاکت در ابتدا انجام شود. در صورت شواهدی از TTP یا نوتروپنی، باید بلافاصله مصرف تیکلوپیدین را قطع کرد. برای 3 ماه اول درمان، نسخه‌های تیکلوپیدین باید به 14 روز محدود شود .

اثرات جانبی احتمالی تیکلوپیدین هیدروکلراید (TICLID) چیست؟

در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک، از کمک فوری پزشکی استفاده کنید: کهیر، تنفس دشوار تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو برخی از عوارض جانبی تیکلوپیدین می‌تواند در چند روز اول مصرف این دارو یا پس از چندین هفته درمان رخ دهد. در صورت داشتن موارد زیر، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

  • خونریزی متوقف نمی‌شود
  • اسهال شدید یا مداوم
  • ادرار صورتی یا قهوه‌ای

تعداد کم سلول‌های خونی: تب، لرز، علائم شبیه آنفولانزا، تورم لثه، زخم‌های دهان، زخم‌های پوستی، ضربان قلب سریع، رنگ پریدگی پوست، کبودی آسان، خونریزی غیرمعمول، احساس سبکی سر.

مشکلات کبدی – حالت تهوع، درد بالای معده، خارش، احساس خستگی، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، مدفوع به رنگ خاک رس، زردی (زردی پوست یا چشم).

علائم خونریزی معده – مدفوع خونی یا شبیه قیر، سرفه خون یا استفراغی که شبیه قهوه است.

علائم یک مشکل جدی لخته شدن خون – رنگ پریدگی پوست، لکه های بنفش زیر پوست یا دهان، مشکلات گفتاری، ضعف، تشنج (تشنج)، ادرار تیره، زردی.

عوارض جانبی شایع ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تعداد کم سلول‌های خونی
  • اسهال، حالت تهوع، استفراغ؛
  • ناراحتی معده یا راش.

عوارض هماتولوژیک

همه اشکال واکنش‌های جانبی هماتولوژیک به طور بالقوه کشنده هستند. بندرت مواردی از پان سیتوپنی، آنمی آپلاستیک یا ترومبوسیتوپنی گزارش شده است. پورپورای ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک (TTP) با ترومبوسیتوپنی، کم‌خونی همولیتیک میکروآنژیوپاتیک (شیستوسیت‌ها [RBCهای تکه تکه شده] در لام محیطی مشاهده می‌شود)، یافته‌های عصبی، اختلال عملکرد کلیه و تب مشخص می‌شود. علائم و نشانه‌ها به هر ترتیب ممکن است ظاهر شوند. به طور خاص، علائم بالینی ممکن است ساعت‌ها یا روزها قبل از یافته های آزمایشگاهی باشد.

TTP در طی آزمایشات بالینی مشاهده نشده است اما تاکنون تعدادی از موارد (با نتایج کشنده) از طریق گزارش خود به خودی پس از بازاریابی در سراسر جهان گزارش شده است. میزان برآورد TTP در ارتباط با استفاده از تیکلوپیدین برای پیشگیری از سکته مغزی و پیشگیری از ترومبوز پس از قرار دادن استنت کرونر یک مورد در هر 1600 تا 5000 بیمار تحت درمان است (0/06 تا 0/02 درصد)، در حالی که در جمعیت عمومی TTP تخمین زده می‌شود که با فرکانس 3.7 مورد در سال در هر میلیون نفر (0.00037٪) رخ دهد.

خرید تیکلوپیدین هیدروکلراید
وارد کننده تیکلوپیدین هیدروکلراید

زمان متوسط ​​بروز 4-3 هفته از شروع درمان بود، اما چند مورد به محض مصرف در همان روز درمان یا بیش از 12 هفته پس از تجویز دارو رخ داده است. درمان شامل قطع مصرف تیکلوپیدین هیدروکلراید و پلاسمافرز است. از آنجا که تزریق پلاکت ممکن است باعث تسریع در ترومبوز در بیماران مبتلا به TTP روی تیکلوپیدین شود، باید از این موارد خودداری شود.

حدود 2.4٪ بیماران تحت درمان با تیکلوپیدین در آزمایشات بالینی دچار نوتروپنی (به عنوان تعداد نوتروفیل مطلق (ANC) زیر 1.2 x 109 سلول در لیتر) تعریف شده‌اند. بروز نوتروپنی شدید (ANC <0.45 x 109 سلول در لیتر) 0.8٪ بود. نوتروپنی شدید در 3-12 هفته اول درمان رخ می‌دهد و ممکن است طی چند روز به سرعت ایجاد شود. مغز استخوان کاهش پیش سازهای میلوئیدی را نشان می‌دهد. این وضعیت ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. معمولاً برگشت پذیر است و بهبودی طی 1 تا 3 هفته پس از قطع دارو اتفاق می‌افتد اما ممکن است گاهاً بیشتر طول بکشد.

در کارآزمایی‌های بالینی، ترومبوسیتوپنی (به عنوان تعداد پلاکت <8/10 cells 1011 سلول در لیتر تعریف شده) در 0.4٪ بیماران تیکلوپیدین مشاهده شده است. بروز ترومبوسیتوپنی در بیماران ASA یا دارونما به ترتیب 0.3٪ یا 0.4٪ بود. ترومبوسیتوپنی ممکن است به صورت یک یافته جداگانه یا در ترکیب با نوتروپنی ایجاد شود.

عوارض خونریزی دهنده

طولانی شدن زمان خونریزی در افراد تحت درمان با تیکلوپیدین هیدروکلراید اتفاق می‌افتد. پورپورا و چند مورد از وقایع خونریزی دهنده جدی‌تر مانند هماتمزیس، ملنا، هموتوراکس و خونریزی داخل جمجمه گزارش شده است. باید به بیماران دستور داده شود که علائم اختلالات خونریزی را مشاهده کرده و هرگونه ناهنجاری را سریعاً به پزشک خود گزارش دهند. اگر پزشک فوراً برای مشاوره در دسترس نباشد، درمان با تیکلوپیدین هیدروکلراید باید توسط بیمار متوقف شود.

سایر مطالب: تیبولون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست