فروش توکوفرول‌

توکوفرول‌ها آنتی‌ اکسیدان هستند و اثربخشی آن‌ها در به تأخیر انداختن ظهور اکسیداتیو در شیر بررسی شده است. توکوفرول‌ها گروهی از ترکیبات محلول در لیپیدها هستند که از یک قطبی مشتق از تیروزین، حلقه کرومانول و یک زنجیره جانبی مشتق از فیتیل آبگریز تشکیل شده است.

ساختار توکوفرول‌:

توکوفرول‌ها، اشکال اصلی ویتامین E، گروهی از ترکیبات فنلی محلول در چربی هستند. هر توکوفرول از حلقه کرومانول و یک زنجیره فیتیل 16 کربنی تشکیل شده است. ویتامین E به هشت شکل مختلف، چهار توکوفرول و چهار توکوترینو وجود دارد. همه آن‌ها دارای یک حلقه کرومان هستند، با یک گروه هیدروکسیل که می‌تواند یک اتم هیدروژن برای کاهش رادیکال‌های آزاد و یک زنجیره جانبی آبگریز اهدا کند که اجازه نفوذ به غشاهای بیولوژیکی را می‌دهد.

توكوفرول ها و توكوترينول‌ها به دو صورت α (آلفا)، β (بتا)، γ (گاما) و δ (دلتا) وجود دارد كه با توجه به تعداد و موقعيت گروه‌هاي متیل روی حلقه كرومانول تعیین می‌شود.

خرید توکوفرول
خرید توکوفرول

به عنوان یک افزودنی غذایی، توکوفرول با این شماره‌های E برچسب گذاری می‌شود: E306 (توکوفرول)، E307 )توکوفرول (α،E308  )توکوفرول (γ وE309  )توکوفرول (δ.

.α-توکوفرول (T) در موقعیت‌های 5، 7 و 8  متیله می‌شود. حلقه کرومانول و β-T در موقعیت 5- و 8 موقعیت دی‌متیله می‌شود، در حالی که γ-T در موقعیت 7- و 8- دی‌متیله می‌شود و δ-T در موقعیت 8- متیله می‌شود. منابع اصلی رژیم غذایی توکوفرول‌ها روغن‌های گیاهی مانند:

  • ذرت
  • سویا
  • کنجد
  • پنبه است.

γ-T فراوان‌ترین شکل توکوفرول در رژیم غذایی ایالات متحده است که سه تا پنج برابر فراوان‌تر از α- و δ-T است در حالی که β-T فقط در مقادیر خیلی کم وجود دارد. مخلوط توکوفرول طبیعی غنی از γ-T ،γ-TmT، به راحتی می‌تواند به عنوان یک محصول جانبی در تقطیر روغن نباتی به‌دست آید و معمولاً حاوی (در هر گرم) 115-130 میلی‌گرم α-T ،12-15 میلی‌گرم β-T ،561-568 میلی‌گرم γ-T و 223-243 میلی‌گرم δ-T.

فواید سلامتی توکوفرول

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می‌کند، رادیکال های آزاد بالقوه مضر را که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند از بین می‌برد. ویتامین E در تقویت سیستم ایمنی بدن شما، جلوگیری از گرفتگی عروق و به طور بالقوه در دفع سرطان، جلوگیری از کاهش بینایی و حتی جلوگیری از آفتاب سوختگی نقش دارد.

آلفا توکوفرول نوعی ویتامین E است که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته و مکمل‌هایی که به عنوان “ویتامین E” تبلیغ می‌شوند به طور معمول حاوی این فرم از ویتامین هستند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که اشکال دیگر توکوفرول‌ها مزایای بیشتری برای سلامتی دارند و مصرف مکمل با توکوفرول‌های مخلوط توصیه می‌شود.

کاربردهای توکوفرول‌:

توکوفرول به عنوان یک ابرقهرمان آنتی اکسیدانی شناخته می‌شود که وقتی در محصولات مراقبت از بدن قرار می‌گیرد از پوست شما محافظت عالی می‌کند. (این نباید خیلی تعجب آور باشد، زیرا توکوفرول‌ها 96٪ از سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی طبیعی پوست شما را تشکیل می‌دهند!)

توکوفرول را در انواع محصولات مراقبت از پوست پیدا خواهید کرد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این ویتامین می‌تواند در جلوگیری از آسیب به پوست ناشی از رادیکال‌های آزاد در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند. ویتامین E همچنین ممکن است اثر ضد التهابی بر روی پوست داشته باشد. به دلیل پایداری زیاد به صورت خوراکی  از آن در مکمل‌های غذایی نیز استفاده می‌شود.

توکوفرول در اکثر مولتی‌ویتامین‌ها موجود است، بنابراین قبل از افزودن مکمل، حتماً در صورت مصرف یک ویتامین مقدار چربی موجود در آن را بررسی کنید.

فواید توکوفرول برای پوست

  • اشعه ماورا بنفش را جذب می‌کند و از آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه ماورا بنفش UV در پوست جلوگیری می‌کند
  • به عنوان یک ماده ضد التهاب در پوست عمل می‌کند.
  • به رطوبت رسانی پوست کمک می‌کند.
  • کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد مرتبط با آلودگی
  • همچنین شواهد اولیه وجود دارد که این ماده به جلوگیری از ایجاد زخم کمک کرده و علائم پیری را نیز کاهش دهد. در حال انجام مطالعات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بسیاری از روشهای توکوفرول و سایر اشکال ویتامین E برای پوست و سلامت کلی آن است.

در حالی که برخی از افراد روغن ویتامین E را مستقیماً بر روی پوست خود قرار می‌دهند، غلظت های 0.1٪ می‌توانند سطح توکوفرول را در پوست افزایش دهند. بنابراین، صرف داشتن آن به عنوان ماده افزودنی در محصولات مراقبت از بدن برای کمک به محافظت روزانه از پوست کافی است.

چرا ما از توکوفرول استفاده می‌کنیم؟

خواص آنتی اکسیدانی توکوفرول نه تنها به محافظت از پوست شما کمک می‌کند بلکه با محافظت از محصولات و جلوگیری از خراب شدن روغن‌های طبیعی مانند نارگیل و جوجوبا به محافظت از محصولات نیز کمک می‌کند.

منابع طبیعی حاوی توکوفرول

علاوه بر مکمل‌های غذایی و محصولات آرایشی می‌توانید توکوفرول را در غذاهای زیر بیابید:

  • سبزیجات برگ سبز مانند کلم بروکلی و اسفناج
  • روغن‌هایی مانند روغن آفتابگردان، روغن جوانه گندم و روغن ذرت
  • دانه‌های آفتابگردان
  • آجیل مانند بادام و بادام زمینی
  • غلات کامل
  • میوه‌هایی مانند کیوی و انبه
  • این ویتامین همچنین به غذاهای غنی‌شده، مانند غلات، آب‌میوه و… اضافه می‌شود.

مکانیسم عمل توکوفرول

توکوفرول‌ها پاک کننده‌های رادیکال هستند و یک اتم H را برای سرکوب رادیکال‌های آزاد تحویل می‌دهند. با سرعت 323 کیلوژول در مول، پیوند O-H در توکوفرول‌ها تقریباً 10٪ ضعیف‌تر از اکثر فنل‌های دیگر است. این پیوند ضعیف به ویتامین اجازه می‌دهد تا یک اتم هیدروژن به رادیکال پراکسیل و سایر رادیکال‌های آزاد اهدا کند و اثر مخرب آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

در نتیجه رادیکال توکوفریل ایجاد شده نسبتاً غیرفعال است، اما با واکنش اکسیداسیون با اهدا کننده هیدروژن مانند ویتامین C به توکوفرول برمی‌گردد. از آنجا که محلول در چربی هستند، توکوفرول‌ها در غشای سلولی گنجانده می‌شوند که از آسیب اکسیداتیو محافظت می‌شوند.

ملاحظات رژیم غذایی توکوفرول

میزان مجاز رژیم غذایی (RDA) توصیه شده توسط ایالات متحده برای بزرگسالان 15 میلی گرم در روز است. RDA بر اساس فرم آلفا توكوفرول بنا شده است زیرا فعال‌ترین فرم در آزمایش اولیه است. مکمل‌های ویتامین E وقتی همراه با وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند، به بهترین وجه جذب می‌شوند. [

انستیتوی پزشکی ایالات متحده میزان مصرف قابل تحمل بالاتری (UL) برای ویتامین E را 1000 میلی گرم (1500 IU) در روز تعیین کرده است. سازمان ایمنی غذایی اروپا میزان UL را در 300 میلی گرم آلفا توکوفرول معادل / روز تعیین می‌کند.

عوارض جانبی احتمالی توکوفرول

شما نباید نگران دریافت بیش از حد توکوفرول‌های مخلوط در غذا باشید. این شکل ویتامین E در غذاهای سالم یافت می‌شود و خوردن کافی از آن غذاها برای دریافت بیش از حد ویتامین E ممکن نیست. با این حال، متخصصان بهداشت هشدار می‌دهند که مصرف بیش از حد ویتامین E (و سایر ویتامین‌های محلول در چربی) به صورت مکمل می‌تواند مضر باشد. از آنجا که توکوفرول‌های مخلوط اشکال ویتامین E هستند، بنابراین این احتیاط در مورد آن‌ها اعمال می‌شود.

به عنوان مثال، دوزهای بسیار بالای ویتامین E ممکن است از توانایی خون شما در ایجاد لخته جلوگیری کند. این می‌تواند منجر به خونریزی و احتمالاً حتی به نوعی سکته مغزی شود. علاوه بر این، مطالعات حاکی از آن است که مردانی که دوزهای بیشتری از ویتامین E را به صورت مکمل مصرف می‌کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات هستند. در حالی که این تحقیق برای نشان دادن این که ویتامین E در واقع باعث افزایش سرطان پروستات می‌شود، طراحی نشده است، نتایج نگران کننده‌ای بود.

اگر از داروهای دیگر استفاده می‌کنید، باید قبل از مصرف مکمل‌های توکوفرول با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. ویتامین E – به صورت توكوفرول مخلوط یا آلفا توكوفرول خالص – می‌تواند باعث خونریزی در افرادی شود كه داروهای رقیق كننده خون مانند كومادین مصرف می‌كنند. تحقیقات نشان داده است که مصرف ویتامین E یا سایر مکمل‌های آنتی اکسیدانی در حالی که تحت درمان سرطان قرار گرفته‌اید می‌تواند اثربخشی این روش‌های درمانی را تغییر دهد.

اگر از داروهای کاهش دهنده چربی مانند استاتین یا نیاسین استفاده می‌کنید، در مورد مصرف ویتامین E به تنهایی یا در ترکیب با آنتی اکسیدان‌های دیگر مانند ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید.

خرید توکوفرول

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست