خرید تولترودین تارتارات

خرید تولترودین تارتارات (TLT)

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد اولیه دارویی با چندین دهه تجربه، ماده اولیه دارویی تولترودین تارتارات (TLT) را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در محصولات دارویی وارد می‌کند. تولترودین تارتارات یک آنتاگونیست گیرنده موسکارینی است.

معرفی تولترودین تارتارات (TLT)

تولترودین تارتارات (TLT) یک ترکیب بنزیدریل و یک آنتاگونیست گیرنده موسکارینی است که دارای هر دو ویژگی ضد موسکارینی و ضد اسپاسم است که برای درمان بی‌اختیاری ادرار استفاده می‌شود. انتخاب خوبی برای گیرنده های عضلانی موسکار برای مثانه بیش فعال است.

تولترودین تارتارات ترجیحاً به افراد سالمند کمک می‌کند تا میزان ادرار، فوریت و بی‌اختیاری را کنترل کنند. تولترودین تارتارات با افزایش ادرار باقی‌مانده و کاهش فشار چربی بر روی دستگاه ادراری تحتانی کار می‌کند. تولترودین در سال 1998 برای مصارف پزشکی تأیید شد. این دارو به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. در سال 2017، این دارو با بیش از دو میلیون نسخه، 229مین داروی رایج در ایالات متحده بود.

ویژگی‌های تولترودین تارتارات (TLT)

تولترودین با نام تجاری دیترول در میان سایر ترکیبات دارویی فروخته می‌شود، دارویی است که برای درمان تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار یا فوریت ادرار استفاده می‌شود. اثرات در عرض یک ساعت مشاهده می‌شود. این دارو به صورت خوراکی مصرف می‌شود. تولترودین تارتارات (TLT) داری فرمول تجربی C26H37NO7 می‌باشد که ساختار آن در زیر نشان داده شده است.

خرید تولترودین تارتارات
خرید تولترودین تارتارات

کاربردرهای تولترودین تارتارات (TLT)

تولترودین تارتارات متعلق به گروهی از داروها به نام ضد اسپاسم است. با کاهش اسپاسم و شل شدن عضله صاف دیواره مثانه، به کنترل ترشح ادرار کمک می‌کند. همچنین حجم ذخیره سازی مثانه را افزایش می‌دهد و می‌تواند بر روی مغز تأثیر بگذارد تا میل به ادرار را به تعویق بیندازد.

در مطالعات بالینی استفاده از تولترودین تارتارات، میانگین کاهش در موارد بی اختیاری ادرار 50٪ و میانگین کاهش در تکرر ادرار 17٪ بوده است.

متابولیسم تولترودین تارتارات

پس از تجویز خوراکی، تولترودین تارتارات در کبد متابولیزه می‌شود و مشتقات 5 هیدروکسی متیل را تشکیل می‌دهد. تولترودین و متابولیت فعال آن، 5-هیدروکسی متیل تولترودین، به طور رقابتی گیرنده‌های موسکارینی را مسدود می‌کند، در نتیجه مانع اتصال گیرنده استیل کولین می‌شود. این عمل متضاد منجر به افزایش ادرار باقیمانده می‌شود که منعکس کننده تخلیه ناقص مثانه است و کاهش دترسور فشار که نشان دهنده یک عمل ضد موسکارینی در دستگاه ادراری تحتانی است.

به نظر می‌رسد متابولیت 5-هیدروکسی متیل به طور قابل توجهی به اثرات درمانی کمک می‌کند. این متابولیت فعال و تولترودین که دارای فعالیت ضد موسکارینی مشابه هستند، از ویژگی‌های بالایی برای گیرنده‌های موسکارینی استفاده می‌کنند، زیرا آن‌ها از نظر بالینی اثرات ناچیزی بر روی سایر گیرنده‌های انتقال دهنده عصبی و سایر اهداف دارویی مانند کانال‌های کلسیم نشان می‌دهند.

خرید تولترودین تارتارات
خرید تولترودین تارتارات

داروشناسی

تولترودین روی زیرگروه‌های M2 و M3 گیرنده‌های موسکارینی اثر می‌گذارد در حالی که درمان‌های ضد موسکارینی قدیمی برای مثانه پرکار به طور خاص در گیرنده‌های M3 عمل می‌کنند.

تولترودین اگرچه روی انواع گیرنده‌ها اثر می‌گذارد اما عوارض جانبی کمتری نسبت به اکسی بوتینین (M3 و M1 انتخابی دارد اما بیشتر در پاروتید است تا مثانه) زیرا تولترودین بیش از سایر نواحی بدن مثانه را هدف قرار می‌دهد. این بدان معناست که روزانه نیاز به داروی کمتری است (به دلیل هدف گیری موثر مثانه) و بنابراین عوارض جانبی کمتری برای آن وجود دارد.

اطلاعات مربوط به دوز مصرفی تولترودین

این دارو را می توان با غذا یا بدون آن مصرف کرد. 

موارد استفاده: برای درمان مثانه بیش فعال (OAB) با علائم بی اختیاری ادرار، فوریت و تکرر ادرار

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورات پزشک یا دستورالعمل‌های روی برچسب را دنبال کنید. اطلاعات زیر فقط دوزهای متوسط این دارو را شامل می‌شود. اگر دوز مصرفی شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید، مگر اینکه پزشک به شما گفته باشد.

مقدار دارویی که مصرف می‌کنید به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین، تعداد دوزهایی که هر روز می‌گیرید، مدت زمان مجاز بین دوزها و مدت زمان مصرف دارو به مشکل پزشکی بستگی دارد که برای آن دارو استفاده می‌کنید.

خرید تولترودین تارتارات
خرید تولترودین تارتارات

دوز معمول بزرگسالان برای بی اختیاری ادرار:

قرص های فوری:

-دوز اولیه: 2 میلی گرم خوراکی 2 بار در روز

-دوز نگهداری: 1 تا 2 میلی گرم خوراکی 2 بار در روز، بسته به پاسخ بیمار و تحمل آن

کپسول‌های توسعه یافته:

دوز اولیه: 4 میلی گرم خوراکی یک بار در روز

-دوز نگهداری: 2 تا 4 میلی گرم خوراکی یک بار در روز، به پاسخ و تحمل بیمار بستگی دارد.

دوز معمول بزرگسالان برای تکرر ادرار:

قرص های فوری:

-دوز اولیه: 2 میلی گرم خوراکی 2 بار در روز

-دوز نگهداری: 1 تا 2 میلی گرم خوراکی 2 بار در روز، بسته به پاسخ بیمار و تحمل آن

کپسول های توسعه یافته:

-دوز اولیه: 4 میلی گرم خوراکی یک بار در روز

-دوز نگهداری: 2 تا 4 میلی گرم خوراکی یک بار در روز، بسته به پاسخ و تحمل بیمار بستگی دارد

تاثیر سایر مشکلات پزشکی بر مصرف تولترودین تارتارات

ممکن است وجود سایر مشکلات پزشکی زیر در استفاده از این دارو تأثیر بگذارد. 

  • مشکلات ریتم قلب (به عنوان مثال، طولانی شدن QT)
  • مشکلات روده یا معده (به عنوان مثال انسداد، آتونی روده، تنگی پیلور) 
  • میاستنی گراویس (ضعف شدید عضلانی) 
  • گلوکوم با زاویه باریک، کنترل شده 
  • مشکلات ادراری (به عنوان مثال انسداد) با احتیاط استفاده کنید. ممکن است این شرایط را بدتر کند.
  • بیماری کلیه
  • بیماری کبد (از جمله سیروز). اثرات ممکن است به دلیل کند کردن دارو از بدن افزایش یابد.
  • بیماری کبدی شدید. مصرف آن برای بیمارانی که از کپسول های آزادشده تولترودین استفاده می کنند توصیه نمی شود.
  • گلوکوم با زاویه باریک، کنترل نشده
  • مشکلات معده (به عنوان مثال، احتباس معده) 
  • احتباس ادرار (سخت دفع ادرار) 

عوارض جانبی استفاده از تولترودین تارتارات

عوارض جانبی TLT کمتر از سایر داروهای ضد موسکارینی مانند اکسی بوتینین است، زیرا مثانه را به طور موثر هدف قرار می‌دهد و بهتر تحمل می‌شود. بنابراین، بیماران به داروی کمتری نیاز دارند و عوارض جانبی کمتری مانند سرگیجه، شکم درد و سردرد پیدا می‌کنند.

اثرات دیده شده

اگر هنگام مصرف داروی تولترودین تارتارات احساس خوبی ندارید، در اسرع وقت به پزشک یا داروساز خود بگویید. این دارو به بیشتر افراد مبتلا به پرکاری مثانه کمک می‌کند، اما ممکن است در چند نفر عوارض جانبی ناخواسته‌ای داشته باشد. همه داروها می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. بعضی اوقات جدی هستند، بیشتر اوقات اینگونه نیست. در صورت بروز برخی از عوارض جانبی ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشید.

اگر یکی از موارد زیر را مشاهده کردید و شما را نگران کرد، به پزشک یا داروساز خود بگویید:

  • دهان خشک
  • سوزش سردل
  • سردرد
  • یبوست، معده درد یا اسهال
  • خشکی چشم
  • حالت تهوع
  • خستگی
  • قوزک پا متورم است

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید:

  • تورم صورت، لب ها، دهان، زبان یا گلو که ممکن است باعث مشکل در بلع یا تنفس شود
  • سرگیجه یا گیجی
  • تشنج
  • ضربان قلب سریع یا تپش قلب
  • تنگی نفس و تورم پا یا پاها
  • تاری دید
  • مشکل در ادرار (دفع آب)
  • توهم (دیدن، شنیدن یا احساس چیزهایی که واقعاً آنجا نیستند)

از نظر ایمنی استفاده از این در دارو در بارداری و شیردهی نامشخص است. در صورت مشاهده مواردی که باعث ناراحتی شما می‌شود، به پزشک یا داروساز خود بگویید.

خرید تولترودین تارتارات
خرید تولترودین تارتارات

اقدامات احتیاطی

  • بسیار مهم است که پزشک در ویزیت‌های منظم پیشرفت شما را بررسی کند. این به شما این امکان را می‌دهد که پزشک شما ببیند که دارو به درستی کار می‌کند یا خیر و تصمیم می‌گیرد که آیا شما همچنان به مصرف آن ادامه می‌دهید.
  • تولترودین ممکن است باعث انواع جدی واکنش‌های آلرژیک، از جمله آنافیلاکسی و آنژیوادم شود. آنافیلاکسی و آنژیوادم می‌تواند زندگی را تهدید کند و به فوریت پزشکی نیاز دارد.
  • استفاده از این دارو را متوقف کنید و در صورت بروز بثورات بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. خارش؛ گرفتگی صدا سرگیجه، سرگیجه یا غش کردن ؛ مشکل تنفس بلع مشکل یا هرگونه تورم دست، صورت، دهان یا گلو پس از استفاده از این دارو.
  • این دارو ممکن است باعث سرگیجه، خواب آلودگی یا تاری دید در بعضی از افراد شود. قبل از رانندگی، استفاده از ماشین آلات یا هر کار دیگری که اگر سرگیجه، هوشیاری یا خوب دیدن نداشته باشید، می‌تواند خطرناک باشد مطمئن شوید که چگونه به این دارو واکنش نشان می‌دهید.
  • این دارو ممکن است باعث خشکی دهان، بینی و گلو شود. برای رفع موقت خشکی دهان، از آب نبات یا آدامس بدون قند استفاده کنید، تکه های یخ را در دهان خود ذوب کنید یا از جایگزین بزاق استفاده کنید. با این حال، اگر دهان شما بیش از 2 هفته همچنان احساس خشکی می‌کند، با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید. ادامه خشکی دهان ممکن است احتمال بیماری دندان، از جمله پوسیدگی دندان، بیماری لثه و عفونت‌های قارچی را افزایش دهد.
  • سایر داروها را مصرف نکنید، مگر اینکه با پزشک در مورد آن‌ها مشورت شده باشد. این شامل داروهای تجویز شده یا بدون نسخه (بدون نسخه (OTC)) و مکمل‌های گیاهی یا ویتامین است.

سایر مطالب: تامسولوسین هیدروکلراید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست