خرید بوسپیرون

خرید بوسپیرون

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد اولیه دارویی با چندین دهه تجربه، ماده اولیه دارویی بوسپیرون را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در محصولات دارویی وارد می‌کند.

خرید بوسپیرون

معرفی بوسپیرون

بوسپیرون یک عامل ضد اضطراب جدید با ساختار منحصر به فرد و مشخصات دارویی است. متعلق به کلاس داروی آزاسپیرو دکان دی ان، بوسپیرون یک آگونیست گیرنده 5-HT1A سروتونین است که از نظر شیمیایی یا دارویی با بنزودیازپین‌ها، باربیتورات‌ها و سایر داروهای آرامبخش / ضد اضطراب ارتباط ندارد.برخلاف بسیاری از داروهایی که برای درمان اضطراب استفاده می‌شوند، بوسپیرون دارای خواص ضد تشنج، آرام بخش، خواب‌آور و شل‌کننده عضلات نیست. با توجه به این ویژگی‌ها، بوسپیرون “اضطراب گزینشی” نامیده می‌شود.

ابتدا در سال 1968 سنتز شد و سپس در سال 1975 به ثبت رسید، معمولاً با نام تجاری Buspar® به بازار عرضه می‌شود. بوسپیرون اولین بار در سال 1986 توسط FDA  تأیید شد و برای درمان اختلالات اضطرابی، مانند اختلال اضطراب عمومی (GAD)، و تسکین علائم اضطراب استفاده شده است.

هنگامی که استفاده از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) از نظر بالینی ناکافی یا نامناسب تلقی می‌شود، از آن به عنوان یک روش دوم برای افسردگی تک قطبی استفاده شده است.استفاده بالقوه از این دارو در ترکیب با ملاتونین در افسردگی و اختلال شناختی از طریق ترویج نوروژنز نیز بررسی شده است.

تصور می‌شود که عملکرد درمانی بوسپیرون در اختلالات اضطراب عمومی به طور عمده از تعامل آن با دو زیرگروه اصلی گیرنده 5-HT1A ناشی شود که در مدار اضطراب و ترس مغز نقش دارند تا فعالیت سروتونرژیک را در این مناطق مغزی افزایش دهند.

یک آگونیست کامل در گیرنده های 5-HT1A پیش سیناپسی یا گیرنده‌های گیرنده 5-HT1A، در رف پشتی بیان می‌شود در حالی که به عنوان یک آگونیست جزئی در گیرنده‌های 5-HT1A پس سیناپسی بیان شده در هیپوکامپ و قشر عمل می‌کند.گیرنده های 5-HT1A با بیان در سوما یا دندریت های سلولهای عصبی سروتونرژیک و یا واسطه اقدامات پس سیناپسی 5-HT با بیان زیاد در مدارهای کورتیکولیمبیک به عنوان گیرنده‌های خودکار بازدارنده عمل می‌کنند.

آن‌ها گیرنده‌های همراه با پروتئین G هستند که به پروتئین‌های Gi / Go متصل می‌شوند. هنگامی که فعال می‌شود، گیرنده‌های خودکار 5-HT1A پیش سیناپسی باعث افزایش قطبش نورون می‌شوند و سرعت شلیک نورون سروتونرژیک را کاهش می‌دهند، در نتیجه باعث کاهش سطح 5-HT خارج سلول در مناطق پیش‌بینی نورون می‌شوند.گیرنده‌های 5-HT1A پس سیناپسی فعال باعث افزایش بیش از حد قطبیت برای آزاد شدن 5-HT در نورون‌های هرمی می‌شوند.

عمدتاً تصور می‌شود که فعالیت ضد اضطرابی بوسپیرون از تعامل در گیرنده‌های خودکار 5-HT1A پیش سیناپسی ناشی شود. باسپیرون به عنوان یک آگونیست قوی در این گیرنده‌ها عمل می‌کند در ابتدا باعث فعال شدن این گیرنده های خودکار و مهار انتشار 5-HT می‌شود. پیشنهاد شده است که بوسپیرون حساسیت زدایی گیرنده های خودکار سوماتودندریتیک را با گذشت زمان ایجاد می‌کند، که ممکن است شروع تأخیر اثر دارو را توضیح دهد. حساسیت زدایی گیرنده‌های خودکار در نهایت منجر به افزایش تحریک سلول های عصبی سروتونرژیک و افزایش 5-HT انتشار می‌شود.

بوسپیرون همچنین تمایل ضعیفی به گیرنده‌های سروتونین 5HT2 نشان می‌دهد و به عنوان یک آنتاگونیست ضعیف در گیرنده‌های خودکار دوپامین D2 عمل می‌کند، گرچه شواهد زیادی وجود ندارد عمل در این گیرنده‌ها به اثر ضد اضطرابی بوسپیرون کمک می‌کند. این به عنوان یک آنتاگونیست در گیرنده‌های D3 و D4 دوپامین پیش سیناپسی عمل می‌کند و ممکن است به عنوان آگونیست جزئی به گیرنده‌های آدرنرژیک α-1 متصل شود.

خرید بوسپیرون

فارماکودینامیک

تأثیر بالینی بوسپیرون در کاهش علائم اختلالات اضطراب عمومی به طور معمول 2 تا 4 هفته طول می‌کشد. گیرنده‌های 5 -HT1A، یا بوسپیرون ممکن است باعث ایجاد سازگاری با گیرنده های 5-HT1A شود. نشان داده نشد که بوسپیرون عملکرد روانشناختی یا شناختی را در داوطلبان سالم تغییر می‌دهد و خطر ایجاد آرام بخشی در مقایسه با سایر داروهای ضد اضطراب مانند بنزودیازپین‌ها نسبتاً کم است.

برخلاف بنزودیازپین‌ها و باربیتورات‌ها که در اختلالات اضطرابی استفاده می‌شوند، بوسپیرون با خطر ایجاد وابستگی جسمی یا ترک آن یا تعامل قابل توجهی با داروهای ضد فشار عصبی مرکزی مانند اتانول همراه نیست. این به دلیل کمبود اثرات روی گیرنده‌های GABA است.

بوسپیرون همچنین هیچ خاصیت ضد تشنجی یا شل‌کنندگی عضلات را نشان نمی‌دهد، اما ممکن است به دلیل فعالیت مهاری در فعالیت نورون‌های نورآدرنرژیک لوکوس سرولئوس، در واکنش‌های برانگیختگی تداخل ایجاد کند.بوسپیرون علی‌رغم اثربخشی بالینی در اضطراب عمومی، اثر بالینی محدودی بر اختلالات وحشت، اضطراب شدید، ترس و اختلالات وسواس فکری عملی نشان داد. در آزمایشات کنترل شده اثبات نشده است اما هیچ عوارض جانبی قابل توجهی در بیماران دریافت‌کننده بوسپیرون به مدت یک سال در مطالعه استفاده طولانی مدت مشاهده نشده است.

خرید بوسپیرون

جذب

بوسپیرون به دنبال تجویز خوراکی به سرعت جذب می‌شود. فراهمی زیستی به دلیل متابولیسم گسترده عبور اول، کم و متغیر است (تقریباً 5٪). در حالی که جذب بوسپیرون با مصرف همزمان غذا کاهش می‌یابد، متابولیسم دارو در اولین بار نیز کاهش می‌یابد، در نتیجه فراهمی زیستی افزایش می‌یابد و همچنین Cmax و AUC افزایش می‌یابد. پس از مصرف خوراکی دوزهای خوراکی 20 میلی‌گرم، Cmax از 1 تا 6 نانوگرم در میلی لیتر و Tmax از 40 تا 90 دقیقه متغیر بود.

متابولیسم

بوسپیرون پس از تجویز متابولیزه می‌شود، جایی که در درجه اول تحت اکسیداسیون کبدی با واسطه آنزیم CYP3A4 قرار می‌گیرد. مشتقات هیدروکسیله تولید می‌شود، از جمله یک متابولیت فعال دارویی 1-پیریمیدینیل پیپرازین (1-PP). در مطالعات حیوانی، 1-PP حدود یک چهارم فعالیت دارویی بوسپیرون را در اختیار داشت.

مسمومیت

LD50 خوراکی بوسپیرون 196 میلی‌گرم در کیلوگرم در موش صحرایی، 655 میلی‌گرم در کیلوگرم در موش، 586 میلی‌گرم در کیلوگرم در سگ و 356 میلی‌گرم در کیلوگرم در میمون است. LD50 داخل صفاقی 136 میلی‌گرم در کیلوگرم در موش است.

در آزمایشات بالینی فارماکولوژی، تجویز بوسپیرون با دوز 375 میلی‌گرم در روز منجر به علائم تهوع، استفراغ، سرگیجه، خواب‌آلودگی، میوز و ناراحتی معده شد. موارد کمی از مصرف بیش از حد که گزارش شده است معمولاً منجر به بهبودی کامل می‌شود. در صورت مصرف بیش از حد، استفاده از درمان علامتی و حمایتی عمومی همراه با شستشوی فوری معده و نظارت بر تنفس، نبض و فشار خون توصیه می‌شود.

خرید بوسپیرون
خرید بوسپیرون

اثرات جانبی

سرگیجه، خواب‌آلودگی، سردرد، حالت تهوع، عصبی، سبکی سر، بی‌قراری، تاری دید، خستگی و مشکل خواب ممکن است رخ دهد. در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، بلافاصله به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را تجویز کرده است زیرا او قضاوت کرده است که سود شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

به ندرت، بیمارانی که از بوسپیـرون استفاده می‌کنند ممکن است دچار اختلالات حرکتی مانند لرزش (لرزش)، سفتی عضلات، حالت صورت مانند ماسک، حرکات تند راه رفتن یا وضعیتی شوند که به عنوان دیسکینزی تأخیری شناخته می‌شود. در برخی موارد، این شرایط ممکن است دائمی باشد. در صورت بروز حرکات غیرمعمول و کنترل نشده (بخصوص صورت، دهان، زبان، بازوها یا پاها)، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی نادر اما جدی، به دنبال فوریت پزشکی باشید: خون‌ریزی، کبودی آسان، تنگی نفس، درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع / نامنظم.واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو بعید است، اما در صورت بروز آن سریعاً به دنبال مراقبت پزشکی باشید. علائم یک واکنش آلرژیک جدی ممکن است شامل موارد زیر باشد: بثورات پوستی، خارش، تورم (به خصوص صورت، زبان، گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست