اسانس شمعدانی

اسانس شمعدانی

اسانس شمعدانی از تقطیر بخار برگ‌های Pelargonium graveolens، گونه گیاهی بومی آفریقای جنوبی به‌دست می‌آید. براساس فرهنگ عامه، از آن برای طیف گسترده‌ای از شرایط بهداشتی استفاده می‌شد. اسانس شمعدانی در بسیاری از مناطق از جمله اروپا و آسیا تولید می‌شود. این گیاه تنوع بالایی دارد و دارای گل‌های مختلف می‌باشد. شمعدانی دارای تنوع رایحه است اما از نظر ترکیب، فواید و کاربردها تقریباً یکسان هستند.

اسانس شـمعدانی به عنوان یک ماده سازنده عطرها و مواد آرایشی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسانس در آروماتراپی برای معالجه تعدادی از شرایط بهداشتی استفاده می‌شود. در آروماتراپی، اسانس‌های پایه با استفاده از دیفیوزر استنشاق می‌شوند، یا با روغن‌های حامل رقیق می‌شوند و برای خواص تسکین‌دهنده روی پوست قرار می‌گیرند. محققان در چندین مطالعه انسان و حیوان مزایای اسانس شمعدانی را مورد بررسی قرار داده‌اند. تصور می‌شود که این ماده دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و قابض است.

فواید اسانس شمعدانی

اسانس شمعدانی برای برخی شرایط به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است، اما بر روی سایر کاربر‌های آن کمتر تحقیق شده است.قبل از استفاده حتماً با پزشک مشورت کنید.

روغن شمعدانی ممکن است برای شرایط زیر مفید باشد:

1. آکنه، درماتیت و شرایط التهابی پوست

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده آن در صورت استفاده موضعی، باعث کاهش آکنه، سوزش پوست و عفونت‌های پوستی می‌شود.

2. ادم

یک منبع مورد آزمایش از حیوانات نشان داد که کیفیت ضد التهابی اسانس شـمعدانی ممکن است باعث تورم پا شود. شواهد حاکی از آن است که افزودن اسانس شمعدانی به آب حمام ممکن است روش مناسبی برای درمان این بیماری باشد. تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیر اسانس شمعدانی بر ورم مورد نیاز است.

3. بیماری عصبی

4. یائسگی و پیراموپوز

5. استرس، اضطراب و افسردگی

6. زونا درد

7. آلرژی

8. مراقبت از زخم

9. دیابت

نحوه استفاده از اسانس شمعدانی

اسانس شمعدانی را می‌توان با روغن حامل مانند روغن کنجد رقیق کرد و به‌صورت موضعی روی پوست استفاده کرد. می‌توانید از آن به عنوان یک درمان لکه‌ای برای آکنه یا پوست خارش‌دار یا به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید. بعضی از روغن‌های حامل هنگام اعمال روی پوست ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند. قبل از استفاده، آزمایش را روی یک ناحیه کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید که این امر واکنشی ایجاد نمی‌کند.

عوارض جانبی اسانس شمعدانی

در صورت استفاده صحیح، روغن شمعدانی برای اکثر افراد بی‌خطر در نظر گرفته شده است. برخی افراد ممکن است هنگام استفاده از آن روی پوست بثورات یا احساس سوزش ایجاد کنند. مقادیر کمی روغن شمعدانی بعضاً به کالاهای پخته‌شده اضافه می‌شود و مصرف زیاد آن نیز خوب است.اثرات مصرف مقدار زیادی روغن شمعدانی مشخص نیست.

سایر محصولات

شما می‌توانید برای تهیه محصولات به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید.

فروش اسانس شمعدانی

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست