فروش اتیل پارابن

خرید اتیل پارابن

اتیل پارابن از مواد نگهدارنده‌ ای می‌ باشد که در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌ شود. پارابن‌ ها مواد نگهدارنده‌ ای هستند که در طیف گسترده‌ ای از محصولات و غذا های مراقبت شخصی برای جلوگیری از رشد میکروب‌ ها استفاده می‌ شوند. این مواد شیمیایی مختل‌ کننده غدد درون‌ ریز می‌ توانند از طریق پوست، خون و دستگاه گوارش جذب شوند.

موارد استفاده: شامپو ها، نرم‌ کننده‌ ها، لوسیون‌ ها، مواد شوینده صورت و دوش و اسکراب. چه چیزی را باید در مورد برچسب محصولات جستجو کرد: اتیل پارابن، بوتیل پرابن، متیل پارابن، پروپیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن، ایزوپروپیل پارابن، سایر ترکیباتی که به پارابن ختم می‌ شوند.

برای استعلام قیمت اتیل پارابن

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

پارابن چیست

پارابن‌ ها در واقع چندین ماده شیمیایی مشخص با ساختار مولکولی مشابه هستند. چندین مورد در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت‌ های شخصی و آرایه وسیعی رایج است: اتیل پارابن، بوتیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن، ایزوپروپیل پارابن، متیل پارابن و پروپیل پارابن.

همه این‌ ها در یک زمان پر مصرف‌ ترین گروه مواد نگهدارنده بودند که در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. پارابن‌ ها به دلیل مشخصات ملایم، غیر حساس و بسیار مؤثر در مقایسه با مواد نگهدارنده دیگر بسیار محبوب بودند، اما همچنین به این دلیل که به طور طبیعی از گیاهان گرفته شده‌ اند، این یک پدیده نادر برای یک ماده نگهدارنده است.

پارابن‌ ها به صورت پارا هیدروکسی بنزوئیک اسید (PHBA) در گیاهان یافت می‌ شوند، ماده شیمیایی که تجزیه می‌ شود و برای محافظت از خود گیاهان به پارابن تبدیل می‌ شود. پارابن‌ ها بیشتر در محصولات مراقبت شخصی وجود دارند که حاوی مقدار قابل توجهی آب هستند، مانند شامپو ها، نرم‌کننده‌ ها، لوسیون‌ ها و پاک‌ کننده‌ ها و اسکراب‌ های صورت و دوش، زیرا مانع از رشد میکروب‌ ها می‌ شوند.

در حالی که بررسی مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی محدودیت غلظت برای تک (حداکثر 0.4) و کل غلظت پارابن (تا 0.8) در یک محصول واحد را توصیه می‌ کند، این توصیه‌ ها قرار گرفتن در معرض پارابن‌ های حاصل از چندین محصول توسط یک فرد واحد نیست.

خرید اتیل پارابن
خرید اتیل پارابن

اتیل پارابن چیست

اتیل پارابن یک اتیل استر است که از غلظت رسمی گروه کربوکسی 4-هیدروکسی بنزوئیک اسید با اتانول به دست می‌ آید. این ماده به عنوان:

  • نگه‌ دارنده غذای ضد میکروبی
  • عامل ضد قارچی
  • متابولیت گیاهی و فیتواستروژن نقش دارد.

اتیل پارابن (اتیل پارا هیدروکسی بنزوات) اتیل استر پتاسیم هیدروکسی بنزوئیک است. فرمول آن HO-C6H4-CO-O-CH2CH3 است. این عضو از کلاس ترکیبات معروف به پارابن‌ ها است. این ماده به عنوان نگه‌ دارنده ضد قارچ استفاده می‌ شود. به عنوان یک افزودنی غذایی، E شماره E214 دارد.

سدیم اتیل پارا هیدروکسی بنزوات، نمک سدیم اتیل پارابن، همان استفاده می‌ شود و E شماره E215 داده می‌ شود. این ماده در نوشیدنی‌ های الکلی یافت می‌ شود و عامل ضد ميكروبي و نگه‌ دارنده است. همچنین در شراب قرمز، شراب سفید و قهوه‌ای موجود است.

اتیل پارابن برای افزایش عمر مفید محصول با جلوگیری از آلودگی میکروبی استفاده می شود. آلودگی میکروبی می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض باکتری ها و کپک های موجود در هوا و استفاده عمومی از محصول از دستان شما ایجاد شود. نگهدارنده هایی مانند پارابن ها برای کاهش احتمال رشد باکتری ها و کپک ها در محصول شما طراحی شده اند. این برای اطمینان از ایمنی محصول مهم است.

زمانی پارابن ها پرمصرف ترین گروه نگهدارنده در محصولات آرایشی بودند. دلیل محبوبیت پارابن ها به دلیل مشخصات ملایم، غیر حساس و بسیار موثر آنها در مقایسه با سایر نگهدارنده ها است. با این حال، اخیراً آنها موضوع بحث بر سر ادعا هایی هستند که می توانند هورمون های شما را مختل کنند. در حالی که این ادعا توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود، شهرت پارابن ها را زخمی کرده است.

خواص شیمیایی اتیل پارابن

  • اتیل پارابن به عنوان یک پودر کریستال سفید و بدون بو دیده می‌ شود.
  • یک ضد میکروبی
  • برونکودیلاتور، توکولیتیک
  • نگه‌ دارنده برای داروسازی

روش‌ های تولید اتیل پارابن

اتیل پاراپن با مخلوط کردن هیدروکسی بنزوئیک اسید با اتانول (95٪) تهیه می‌ شود.

خرید اتیل پارابن
خرید اتیل پارابن

کاربرد های اتیل پارابن

اتیل پارابن به عنوان یک ماده نگه‌ دارنده ضد میکروبی در مواد آرایشی، محصولات غذایی و فرمولاسیون دارو ها به طور گسترده‌ ای مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این می‌ تواند به تنهایی یا در ترکیب با سایر استر های پارابن یا سایر عوامل ضد میکروبی استفاده شود. در لوازم آرایشی آن یکی از مواد نگه‌ دارنده است که اغلب استفاده می‌ شود.

پارابن‌ ها در سطح وسیعی از PH تأثیر می‌ گذارند و طیف وسیعی از فعالیت‌ های ضد میکروبی دارند، اگر چه آن‌ ها در برابر مخمر ها و قالب‌ ها موثر هستند. به دلیل حلالیت نامطلوب پارابن‌ ها، نمک‌ های پارابن، به ویژه سدیم، اغلب استفاده می‌ شوند. با این حال، این ممکن است pH فرمولاسيون ضعیف بافر را به قليايی تبديل کند.

این ماده یکی از خانواده‌ های پارابن است. پارابن استرها تشکیل شده توسط p-hydroxybenzoic اسید و الکل است. آن‌ ها عمدتاً به عنوان مواد زیستی در لوازم آرایشی و بهداشتی، داروها و یا مواد غذایی استفاده می‌ شود. آن‌ ها دارای قدرت هم‌ افزایی با دیگر مواد زیستی هستند. Parabens می‌ تواند باعث درماتیت تماس آلرژیک، به ویژه درماتیت مزمن و پوست زخمی‌ شود.

اتیل پاراپن و سایر پارابن‌ ها به طور گسترده‌ ای به عنوان نگه‌ دارنده‌ های ضد میکروبی در لوازم آرایشی، محصولات غذایی، و دارو های خوراکی و موضعی استفاده می‌ شود.

اتیل پارابن

خوب: اتیل پارابن به تثبیت محصول شما، حفظ آن و کاهش احتمال رشد میکروبی کمک می کند.

نه چندان خوب: پارابن می تواند برای برخی از انواع پوست تحریک کننده باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ همه انواع پوست به جز آنهایی که حساسیت مشخصی به آن دارند.

ترکیبات هم افزایی: با اکثر مواد به خوبی کار می کند.

مراقب باشید: توجه داشته باشید که تحقیقات ارائه شده در حمایت از ادعاهایی مبنی بر اینکه پارابن ها می توانند برای سلامتی شما مضر باشند را با یک چشم انتقادی نگاه کنید.

چرا مواد نگهدارنده مورد نیاز است

  • نگهدارنده

در اکثر فرمولاسیون ها، پارابن ها در سطوح بسیار پایین از 0.01 تا 0.3٪ استفاده می شوند. استفاده از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از آلودگی میکروبی و همچنین جلوگیری از تخریب توسط عوامل محیطی مانند گرما، نور و هوا ضروری است.

  • آلودگی

لوازم آرایشی پتانسیل بالایی برای آلودگی میکروبی و رشد دارند. حساس ترین محصولات کرم ها و لوسیون هایی هستند که در شیشه ها بسته بندی می شوند، مکرر باز می شوند و با انگشتان دست روی پوست مالیده می شوند.

همچنین ممکن است پس از استفاده از برس های آرایشی در اطراف چشم یا سایر قسمت های صورت که به طور مکرر پوست و مواد آرایشی را لمس می کنند، آلودگی ناخواسته ایجاد شود. هر بار استفاده احتمال آلودگی را افزایش می دهد. علاوه بر این، اگر مصرف کننده ظرف محصول را برای مدت طولانی باز بگذارد، ممکن است آلودگی رخ دهد.

  • شرایط نگهداری

یکی دیگر از دلایل اصلی آلودگی محصول، شرایط نگهداری است. از آنجایی که اکثر محصولات در دمای اتاق نگهداری می شوند، دمای گرم می تواند رشد میکروارگانیسم ها را تحریک کند. به علاوه، موادی که در فرمولاسیون های آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند، مانند آب، روغن ها، پپتیدها و کربوهیدرات ها، محیط مناسبی را برای رشد میکروارگانیسم ها ایجاد می کنند.

آلودگی میکروبی می تواند منجر به مشکلات سلامتی قابل توجهی از تحریک پوست گرفته تا عفونت شود. برای جلوگیری از این مشکلات، یک نگهدارنده قوی و در عین حال غیر تحریک کننده باید به فرمولاسیون اضافه شود.

نگرانی‌ ها در مورد اتیل پارابن

طی 10 سال گذشته پارابن‌ ها به دلیل ادعای ارتباط با نگرانی‌ های بهداشتی در زنان و مردان مورد انتقاد و محکومیت در استفاده از لوازم آرایشی قرار گرفته‌ اند. تحقیقات در مورد پارابن‌ ها متناقض و قطبی است. برخی تحقیقات نشان می‌ دهد که آن‌ ها از نظر مواد آرایشی بی‌ خطر هستند و برای پایدار نگه داشتن فرمول بر سایر مواد نگهدارنده ترجیح می‌ دهند.

این مطالعات همچنین نشان داد که پارابن‌ ها هیچ تأثیری در مقایسه با هورمون‌ های طبیعی بدن ندارند. با این حال، تحقیقات دیگر نتیجه گرفته‌ اند که آن‌ ها واقعاً مشکل ساز هستند: برخی مطالعات تعیین کردند که غلظت 100٪ پارابن باعث تجزیه نمونه‌ های پوست (به معنای سالم نبودن پوست فرد) می‌ شود.

با این حال، این مطالعات در مورد مقدار کمی (1٪ یا کمتر) پارابن‌ هایی که معمولاً در لوازم آرایشی استفاده می‌ شود، صدق نمی‌ کند. در مقادیر کم، پارابن‌ ها به پوست آسیب نمی‌ رسانند. در واقع، آن‌ ها به دلیل توانایی در جلوگیری از رشد کپک، قارچ‌ ها و عوامل بیماری زای مضر، مزایایی را ارائه می‌ دهند.

مطالعات دیگر در مورد قرار گرفتن پارابن‌ ها در یک دید منفی مبتنی بر تغذیه اجباری موش‌ ها بود، عملی که نه تنها بی‌ رحمانه است بلکه با آنچه که پارابن‌ ها روی پوست رخ می‌ دهد ارتباطی ندارد.

مطالعاتی وجود دارد که نشان دهنده جذب پارابن از طریق پوست در ارتباط با استفاده از محصولات مراقبت از پوست است، اما این مطالعات در نظر نگرفت که پارابن‌ ها هنوز هم به عنوان مواد نگهدارنده درجه غذایی استفاده می‌ شوند یا به طور طبیعی در گیاهان یافت می‌ شوند و این می‌ تواند منبع مواد آرایشی باشد.

ما همچنین مطالعاتی را نشان دادیم که تأثیرات مشکوک دیگری را نشان می‌ دهد، اما این موارد به صورت in vitro در ظرف آزمایشگاهی یا مطالعات دوباره حیوانی در گونه‌ هایی انجام می‌ شود که ترکیب بیولوژیکی آنها ارتباط نزدیکی با انسان ندارد.

خرید اتیل پارابن
خرید اتیل پارابن

مشکلات سلامتی پارابن‌ ها

  • اختلال غدد درون ریز

پارابن‌ ها به دلیل توانایی تقلید از استروژن، مخل بالقوه غدد درون‌ ریز هستند.  در مطالعات سلولی، مشخص شده است که پارابن‌ ها به گیرنده‌ های استروژن متصل می‌ شوند. مطالعات نشان می‌ دهد که در غلظت‌ های کافی، پارابن‌ ها می‌ توانند تکثیر سلولی سلول‌ های MCF-7 سرطان پستان در انسان را افزایش دهند، سلول‌ هایی که اغلب به عنوان اندازه گیری حساس فعالیت استروژنی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

در سلول‌ های MCF-7، پارابن‌ های ایزوپروپیل و ایزوبوتیل بیشترین قدرت تکثیر را دارند، اما حدود 170،000 برابر کمتر از استرادیول هستند. پارابن‌ های به اصطلاح “زنجیره بلند” (بوتیل پرابن و شکل جایگزین آن، ایزوبوتیل پارابن و ایزوپروپیل پارابن و پروپیل پارابن) دارای قوی‌ ترین فعالیت استروژنی در میان کسانی هستند که به طور گسترده‌ ای از محصولات مراقبت شخصی حاوی این ترکیبات استفاده می‌ کنند.

  • سرطان پوست

استفاده از محصول مراقبت شخصی حاوی پارابن – به ویژه متیل پارابن – می‌ تواند منجر به آسیب سلول‌ های پوستی ناشی از اشعه ماورا UV بنفش و اختلال در تکثیر سلولی شود (سرعت رشد سلول).

به طور خاص، استفاده روزانه می‌ تواند منجر به افزایش غلظت متیل پارابن شود، زیرا به طور کامل متابولیزه نمی‌ شود. پارابن‌ ها با سایر مواد شیمیایی استروژنی ممکن است به طور بالقوه در ایجاد ملانوم بدخیم، یکی از انواع سرطان پوست، از طریق فعالیت‌ های استروژنی و ژنوتوکسیک تأثیر بگذارند.

  • سمیت در رشد و تولید مثل

به نظر می‌ رسد پارابن‌ های پروپیل و بوتیل تولید اسپرم را کاهش می‌ دهند  و منجر به کاهش سطح تستوسترون می‌ شود، در حالی که متیل و اتیل پارابن‌ ها تاثیری در تولید اسپرم ندارند. به نظر می‌ رسد این تأثیرات وابسته به دوز است. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که قرار گرفتن مادر در معرض بوتیل پارابن در دوران بارداری و شیردهی رشد اندام‌ های تولید مثل و تولید اسپرم را تغییر می‌ دهد.

به طور کلی، پروپیل و بوتیل پارابن‌ ها به طور خاص، سیستم تولید مثل مردان را مختل می‌ کنند و بر اندام‌ های تولید مثل تأثیر می‌ گذارند. این با فعالیت استروژنی آن‌ ها که در بالا ذکر شد سازگار است. شواهد آزمایشگاهی نشان می‌ دهد که قرار گرفتن مادر در معرض ایزوبوتیل پارابن در دوران بارداری می‌ تواند منجر به اضطراب و تغییرات رفتاری در فرزندان شود.

راه‌ های اجتناب از پارابن‌ ها

به دنبال محصولاتی با عنوان “بدون پارابن” بگردید و لیست مواد تشکیل دهنده را روی برچسب‌ ها بخوانید تا از مصرف محصولات دارای پارابن جلوگیری کنید. بسیاری از تولید کنندگان مواد آرایشی طبیعی و ارگانیک گزینه‌ های موثری برای پارابن‌ ها برای جلوگیری از رشد میکروبی در محصولات مراقبت شخصی پیدا کرده‌ اند. برخی از شرکت‌ ها محصولات بدون مواد نگهدارنده تولید کرده‌ اند که ماندگاری آن‌ ها نسبت به محصولات معمولی کمتر است (شش ماه تا یک سال).

خطرات احتمالی اتیل پارابن

اتیل پارابن یک پارابن و نگهدارنده است که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، از کرم پوست گرفته تا لوسیون بدن و دئودورانت یافت می شود. می توان آن را در اسانس های مورد استفاده برای درمان پوست خشک و در روغن پامچال که به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند، یافت.

اگرچه پارابن ها به طور کلی در صورت استفاده در درصد پایین (0.04٪ – 0.08٪) ایمن در نظر گرفته می شوند، یک مطالعه ادعا کرد که بین پارابن و سرطان سینه ارتباط پیدا کرده است. با توجه به پنل تخصصی بررسی مواد آرایشی (CIR)، با این حال، “تست های سمیت حاد، مزمن و مزمن موجود، با استفاده از طیف وسیعی از مسیرهای قرار گرفتن در معرض، میزان سمیت پایین پارابن ها را در غلظت هایی که در لوازم آرایشی استفاده می شود نشان می دهد.”

در نهایت، صنعت آرایشی و بهداشتی سطوح پایین پارابن در لوازم آرایشی را بی خطر و ارتباط بین پارابن و سرطان سینه را ضعیف تشخیص داده است. FDA دریافته است که اگرچه پارابن‌ ها می‌ توانند استروژن را تقلید کنند، اما اثرات واقعی این سطح پایین فعالیت روی بدن باعث بروز سرطان بیشتر از استروژن طبیعی نمی‌ شود. با این وجود، بسیاری از محصولات بدون پارابن برای جلوگیری از خطرات احتمالی اتیل پارابن و سایر نگهدارنده های مبتنی بر پارابن ساخته می شوند.

اقدامات ایمنی/عوارض جانبی

با این حال. در مطالعه‌ ای در سال 2004 که توسط مجله سم‌ شناسی کاربردی منتشر شد، 18 تومور از 20 تومور بدخیم پستان غلظت بالایی از پارابن‌ها را نشان دادند که به تقلید از استروژن در بدن و تأثیر بر رشد بافت سینه معروف است. دکتر داربر، یکی از دانشمندان ارشد در این مطالعه، اذعان کرد که “می توان انتظار داشت که تومورها به طور مساوی رخ دهند، با 20 درصد در هر یک از پنج ناحیه پستان…

اما این نتایج به توضیح اینکه چرا تا 60 مورد کمک می کند، توضیح دهد. درصد تمام تومورهای سینه فقط در یک پنجم پستان – ربع فوقانی بیرونی، نزدیکترین زیر بغل – یافت می شود. همه دئودورانت ها حاوی پارابن نیستند. با این حال، بسیاری از محصولات زیبایی علاوه بر دئودورانت حاوی پارابن هستند، از جمله کرم صورت، لوسیون بدن، پاک کننده ها و شامپوها.

اتیل پارابن به طور طبیعی تولید می شود و در چندین میوه و حشرات یافت می شود، جایی که به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند. اتیل پارابن عمدتا به عنوان ضد عفونی کننده در لوازم آرایشی، غذا و دارو استفاده می شود (E شماره E214). همچنین می توان از آن به عنوان نگهدارنده خوراک و ضد عفونی کننده باکتری ها استفاده کرد. اتیل پارابن به راحتی از دستگاه گوارش یا از طریق پوست جذب می شود.

به اسید p-هیدروکسی بنزوئیک هیدرولیز می شود و بدون انباشته شدن در بدن به سرعت از طریق ادرار دفع می شود. طبق قانون فدرال غذا، دارو و آرایشی و بهداشتی (قانون FD&C)، محصولات آرایشی و مواد تشکیل دهنده، به غیر از افزودنی های رنگی، قبل از عرضه به بازار نیازی به تایید FDA ندارند.

محدوده غلظت گسترده گزارش شده در هر دسته محصول در سال 1981 < 0.1٪ و > 0.1٪ تا 1٪ بود. مطالعات استروژنی در داخل بدن MP و EP را در سطوح قرار گرفتن در معرض انسان نشان می‌ دهند و نشان می‌ دهند که جمعیت‌ هایی که در معرض مقادیر زیادی MP و EP هستند ممکن است بار بالایی از بیماری‌های مرتبط با استروژن را داشته باشند.

خرید اتیل پارابن
خرید اتیل پارابن

فروش اتیل پارابن

اتیل پارابن به صورت درام‌ های 25 کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌ باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ های مشتریان عزیز، محصول اتیل پارابن مورد نیاز را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ و نقل مطمئن به شهر های مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست