جایگزین الکل در عطر

معرفی جایگزین الکل در عطر + عطر بدون الکل چیست؟

شما می توانید عطرهای جامد بسازید، جایی که اسانس ها و مواد مطلق در مخلوطی از موم زنبور عسل و روغن جوجوبا (یک موم مایع) تجزیه می شوند. عطرهای بدون الکل (اتانول) برای پوست های حساس کاملاً مناسب است. برخلاف عطرهای الکلی که می‌توانند پوست را خشک کنند، عطرهای بدون الکل در واقع به نرم شدن پوست کمک می‌کنند. مزیت دیگر این است که ماندگاری بهتری دارند و عموماً روی پوست حدود 10 تا 15 ساعت ماندگاری دارند.

عطرهای بدون الکل سالم‌تر و اغلب مؤثرتر هستند. بنابراین ممکن است فکر کنید که این عطرهای طبیعی گران‌تر از یک عطر سنتی هستند. مطمئن باشید، ما یک خبر خوب داریم: عطرهای بدون الکل در واقع کاملاً مقرون به صرفه هستند، گاهی حتی بیشتر از عطرهای سنتی.

تفاوت عطر بدون الکل با عطر سنتی چیست؟

یک عطر سنتی، صرف نظر از مارک و قیمت، حداقل 80٪ الکل دارد. الکل عنصری است که برای تقطیر کنسانتره عطر و اطمینان از حفظ عالی عطر استفاده می‌شود. اکنون اجازه دهید تفاوت‌های اصلی بین یک عطر سنتی و یک عطر بدون الکل را دقیق‌تر بررسی کنیم.

عطرهای حاوی الکل بسته به حساسیت افراد می‌توانند به دلیل بوی قوی آن‌ها باعث سردرد شوند.همانطور که انتظار داشتید، عطرهای الکلی بسیار قابل اشتعال هستند، در حالی که عطرهای غیر الکلی غیر قابل اشتعال هستند.

در افزایش درجه حرارت، عطرهای الکلی تمایل به تبخیر دارند در حالی که عطرهای غیر الکلی معمولا بیشتر عمر می‌کنند. در واقع گرما تمایل به تقویت روغن‌های معطر دارد.

یک عطر الکلی می‌تواند باعث خشک شدن پوست شود زیرا تمام چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل است که عطرهای بدون الکل برای پوست‌های خشک مناسب‌تر هستند زیرا روغن‌های ضروری به طور طبیعی جذب می‌شوند و پوست را مرطوب نگه می‌دارند.

عطرهای الکلی تمایل به پوشاندن برخی از رایحه‌های ظریف عطر دارند در حالی که عطرهای بدون الکل به اجزای طبیعی خود وفادار می‌مانند.بیشتر اوقات، عطرهای الکلی حاوی مواد شیمیایی مصنوعی مختلف هستند. وقتی از طریق پوست جذب شوند، ممکن است باعث حساسیت شوند.

عوارض جانبی شناخته شده شامل مشکلات تنفسی، بثورات پوستی و سوزش چشم یا بینی است. البته، این خطرات به حساسیت و سلامت کلی هر فرد بستگی دارد، اما اگر می‌خواهید از هر گونه خطری جلوگیری کنید، عطر بدون الکل را انتخاب کنید و از آن محافظت کنید.

عطری بدون الکل در تابستان معجزه می‌کند، مخصوصاً با لباس‌های سبک یا شنا! این ماده ایجاد لکه نمی‌کند و بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست اسپری می‌شود.

جایگزین الکل در عطر
جایگزین الکل در عطر

فواید عطرهای بدون الکل و عطرهای طبیعی

موضوعی که کمی درباره آن در جامعه زیبایی طبیعی صحبت شده است، موضوع مهم عطرهای فاقد الکلی است. اغلب، هنگام ایجاد یک عطر، الکل به منظور رقیق‌سازی و تقویت بوی روغن‌های استفاده شده هنگام ساخت عطر به مخلوط اضافه می‌شود. و اگرچه این روش معمول است، اما تنها راه پیش روی نیست! بسیاری از شرکت‌ها و عطرسازان خصوصی عطرهای بدون الکل را انتخاب می‌کنند.

ادو پرفیوم به طور مستقیم به آب پرفیم ترجمه می‌شود – به طور خاص، آب معطر. این تکنیک تا زمانی که انسان‌ها از عطرها استفاده می‌کردند (حتی مربوط به بابل باستان) استفاده می‌شده است.

عطر مبتنی بر آب برای هزاران سال استاندارد طلایی عطر بوده است. در عصر کنونی ما، بیشتر مردم روش عادی ساخته شده از الکل را برای عطری طبیعی‌تر و بر پایه آب کنار می‌گذارند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم ترجیح می دهند از عطرهای فاقد الکل و از جایگزین های بر پایه آب استفاده کنند، فارغ از این واقعیت که در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. این عطر نه تنها عطر طبیعی‌تری را بر اساس روغن‌های اساسی و گیاهان دارویی ایجاد می‌کند – برخی عوارض جدی در عطرهای آب پایه وجود دارد.

  • بوی عطر بدون الکل به ندرت غالب است و اغلب بوی بهتری دارد. عطر بر پایه آب با افزایش الکل تیره نمی‌شود، به این معنی که بوی نامطبوع آن بوی کمتری می دهد و بیشتر بوی واقعی را که تصمیم دارید آن را بپوشید، احساس می‌کنید. رایحه تمیزتر از رایحه الکل است.
  • رایحه‌هایی را ارائه می دهد که باعث تحریک یا کم آبی پوست و مو نمی‌شود. بعلاوه، کمبود الکل به این معناست که رایحه مورد نظر هر رایحه ای پس از پاشیدن و نشستن روی پوست کاملاً درک می‌شود، نه اینکه به چیزی تبدیل شود که ممکن است در ابتدا احساس نکرده باشید.
  • روی پوست راحت تر است بر خلاف الکل، آب یک ماده شیمیایی بسیار غیر تهاجمی برای بدن انسان است. در صورت استفاده مداوم از الکل می‌تواند آسیب پوستی ایجاد کند – این بدان معناست که کسانی که به طور مرتب از عطرهای حاوی الکل استفاده می‌کنند، دارای پوست خشک و تحریک شده هستند. عطرهای حاوی آب نه تنها روی بینی ظریف‌تر هستند، بلکه عطرهای مناسبی برای پوست‌های حساس می‌سازند.
  • گاهی اوقات، برخی از انواع پوست می توانند واکنش‌های وحشتناکی به محصولات حاوی الکل داشته باشند. این موضوعی است که با استفاده از روغن‌های اساسی و عطرهای مبتنی بر آب به طور کامل اجتناب می‌شود.
  • ادو پرفیوم همه کاره است. برای مثال، از گلاب استفاده کنید. این محصولی است که می تواند به عنوان اسپری اتاق، عطر بدن، عطر مو و به عنوان بخشی از رژیم‌های مختلف مراقبت از پوست استفاده شود. در حالی که بسیاری از عطرهای حاوی الکل فقط برای بدن استفاده می‌شوند (جایی که اغلب خشک می‌شوند و باعث تحریک پوست می‌شوند)، عطرهای حاوی آب می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند.
  • عطرهای حاوی الکل حلال نیستند. اگرچه عطر بر پایه آب تنها واجد شرایط حلال نیست (همچنین باید عاری از عوارض محیط زیستی ، عاری از تست حیوانی، عاری از مواد غذایی ممنوعه شرعی و مجوز رسمی حلال باشد)، اما این دلیل بسیار مهمی است بسیاری از مردم به دنبال عطرهای حاوی الکل نیستند.
  • اغلب، شرکت هایی که عطرهای بدون الکل تولید و عرضه می‌کنند، آگاهانه تلاش می‌کنند تا رایحه‌ای ظریف و خاکی را بر اساس روغن‌های اساسی و گیاهان خلق کنند. این مواد به راحتی قابل دنبال هستند و به طور طبیعی یافت می‌شوند که بشر برای هزاران سال از آن‌ها به عنوان عطر استفاده می‌کرده است.

وقتی مردم از عطرهای مبتنی بر آب استفاده می‌کنند، دقیقاً می‌دانند که در بدنشان چه می‌گذرد و عملکرد هر یک از اجزای آن چگونه است.

عطرهای غیر الکلی برای چه کسانی مناسب است؟

عطرهای بدون الکل جایگزین بسیار خوبی برای کودکان خردسال یا حتی نوزادان بالای 3 ماه است که پوست آن‌ها نسبت به بزرگسالان شکننده‌تر است. عطرهای بدون الکل که برای کودکان در نظر گرفته شده‌اند، نت‌های سبک و دلپذیری را به همراه می‌آورند که به میزان کم روی لباس‌هایشان اسپری می‌شود. عطرهای بدون الکل برای پوست‌های ظریف کودکان خردسال مناسب است و حسی از رفاه را به ارمغان می‌آورد.

عطرهای بدون الکل نیز برای بزرگسالان، چه زنان و چه مردان، که تمایل به داشتن پوست حساس یا حساسیت به الکل دارند، بسیار مناسب است. زنان باردار همچنین باید از جایگزین‌های بدون الکل برای محافظت از خود در برابر برخی از اجزای موجود در عطرهای سنتی مانند ترکیبات پتروشیمی استفاده کنند. این امر به زنان باردار کمک می‌کند تا زیبایی زنانگی را به زندگی روزمره خود اضافه کنند.

به طور کلی، عطرهای بدون الکل برای همه کسانی است که نگران سلامتی خود هستند و می‌خواهند بدانند دقیقاً چه چیزی را روی پوست خود استفاده می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید یا به سادگی مایل به استفاده از مواد شیمیایی تهاجمی یا حتی مضر نیستید، مطمئناً عطر بدون الکل بهترین گزینه است!

نکاتی در مورد نحوه استفاده از عطر بدون الکل

فرمولاسیون عطر بر پایه آب برخلاف استاندارد عمومی، سریع و ملایم روی پوست اعمال می‌شود. در جایی که عطر الکلی زمان انتظار برای جذب و خشک شدن در برابر منافذ را الزامی می‌کند، عطر بر پایه آب بلافاصله با پوست متصل می‌شود و رایحه گیاهی ایجاد می‌کند که ساعت‌ها ماندگار است.

نه تنها این، بلکه الکل به سرعت تبخیر می‌شود – این امر به مقدار بیشتری عطر در طول روز نیاز دارد. این مشکلی در مورد عطرهای مبتنی بر آب نیست.

جايگزين الکل در عطر
جايگزين الکل در عطر

ماندگاری نامحدودی دارد و به راحتی در محیط DIY قابل تنظیم است (روغن‌های اساسی و آب دارای ترکیبات تقریباً نامحدودی هستند).

فرآیند تولید عطر معمولاً بسته‌بندی شده، اسپری شده و مانند هر عطر دیگری پوشیده می‌شود. به سادگی اسپریت را روی مچ دست، قفسه سینه و (اختیاری) ناحیه بین پهلو و زیر بغل خود بمالید.

استفاده از مقدار کمی عطر روی موها روشی شگفت‌انگیز مؤثر برای ماندگاری بیشتر عطر است و باعث می‌شود در طول روز به طریقی غافلگیرکننده و بی پروا منتشر شود. رایحه‌های مبتنی بر آب باعث می‌شوند عطرهای خوبی برای موهای خشک نشوند.

هنگامی که در نقاط نبض، نواحی با حرارت زیاد بدن و معمولاً قسمت‌های مختلف بدن جابجا می‌شود، بوی عطر استفاده شده را بهینه می‌کنید. فقط مطمئن شوید که از آن زیاد استفاده نمی‌کنید!

از آنجا که روغن و آب به طور مشهور از هم جدا می‌شوند، نکته اصلی این است که قبل از اسپری کردن آن را تکان دهید و امولسیون آب کاملاً متعادل عطرها را دوباره ایحاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست