امولسیون آرایشی چیست؟

امولسیون آرایشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شاید اگر ده سال پیش به کسی می‌گفتید آب و روغن می‌توانند با سازگاری با یکدیگر در کنار هم مفید باشند، شما را نادان خطاب می‌کردند. اما امروزه در امولسیون آرایشی چیست؟ قرار است به شما تابت کنیم مممکن ومفید است. در دنیای لوازم آرایشی بهداشتی که قدم می‌زنید نام امولسیون و امولسیفایر را زیاد می‌شنوید. این دو ماده با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی امولسیون به محصولاتی گفته می‌شود که به طور معمول هیچ سازگاری با یکدیگر ندارند اما در کنار هم ترکیب شده اند! پیشگامان شیمی یکی از شرکت‌های بازرگانی واردکننده و فعال در فروش مواد اولیه محصولات آرایشی بهداشتی در ایران است. این محصولات می‌تواند مزایای متفاوتی برای پوست و موی شما داشته باشند.

کاربرد امولسیون

برای اطلاع از مزایا و معایب این محصولات می‌توانید به سایت پیشگامان شیمی مراجعه کرده و مقالات آن‌ها را مطالعه کنید. همچنین کارشناسان مجرب این شرکت آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند.

امولسیون آرایشی چیست؟ انواع آن کدام‌اند؟

سری به آشپزخانه یک خانه معمولی که میزنید می‌توانید مواد متفاوتی را پیدا کنید. بخش بزرگی از این مواد برای پوست مفید و حتی ضد پیری هستند. سعی کنید دو ماده کاملاً! متفاوت را با یکدیگر مخلوط کنید. برای مثال مقداری روغن جوجوبا را با آب مخلوط کنید. نمی‌شود؟ امولسیون‌ها موادی هستند که ترکیبات این چنینی دارند. اما به دلیل تغییر شیمیایی که در آن‌ها رخ داده است این اتفاق ممکن می‌شود.

امولسیون آرایشی چیست؟ سوالی است که اکثر افرادی که بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی را مطالعه می‌کنند از حود می‌پرسند. در واقع اکثر مواد آرایشی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید نوعی امولسیون آرایشی هستند. در واقع اکثر کرم‌ها و موادی که برای بهبود پوست استفاده می‌شوند امولسیون هستند. حتی امولسیون‌ها دارای انواع دیگری نیز هستند که کاربردهای گسترده‌‌ای دارند.

امولسیون ماده‌‌ای تک صنعتی نیست. چرا که انواع متفاوتی از مواد اولیه را می‌توان با یکدیگر این چنین ترکیب کرد. از جمله صنایع دیگر که از این محصولات استفاده می‌کنند می‌توان به امولسیون‌های غذایی اشاره کرد.

حالا که دانستید امولسیون آرایشی چیست؟ بسیار ساده‌تر می‌توانید امولسیون‌های غذایی را نیز شناسایی کنید. حتی سس مایونز معمولی نیز نوعی امولسیون غذایی شمرده می‌شود.

طرز تهیه امولسیون آرایشی چیست؟

دو ماده‌‌ای که تمایل دارید از آن‌ها امولسیون تهیه کنید را بردارید و در یک ظرف در بسته بریزید. سپس کمی آن‌ها با سرعت بالا هم بزنید. سپس ظرف را بردارید و به خوبی تکان دهید. سرعت تکان دادن شما در این مرحله بسیار مهم است. سپس پیش از اینکه دو ماده از یکدیگر جدا شوند آن‌ها را در ظرفی بریزید که بتوانید در فریزر بگذارید. چند دقیقه این مواد با یکدیگر ترکیب شده اند.اما پس از چند دقیقه دیگر می‌توانید به خوبی ببینید که این دو ماده از یکدیگر جدا می‌شوند. اینجاست که تولید کنندگان صنایع آرایشی بهداشتی نیاز به یک ماده برقرار کننده صلح نیاز دارند.

امولسیفایر چیست؟

همانطور که در ابتدای امولسیون آرایشی چیست؟ اشاره کردیم، امولسیون و امولسیفایر با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع ما در ترکیب اصلی نیاز داریم از هر دو این مواد در کنار هم بهره ببریم. برای ترکیب کردن مواد امولسیون آرایشی نیاز به ماده‌‌ای داریم که نقش سوم صلح برقرار کننده را ایفا کند. این ماده همان امولسیفایری است که به آن نیاز داریم.

امولسیفایرها می‌توانند عملکردهای متفاوتی در یک محلول آرایشی داشته باشند. اما مهم‌ترین کاری که از آن‌ها بر می‌آید، برقراری صلح و آرامش میان تمام قبایل مواد اولیه آرایشی شماست! امولسیفایرها محلول‌های پایداری ایجاد می‌کنند. افرادی که مقاله امولسیون آرایشی چیست؟ را مطالعه کرده باشند می‌دانند ما دو نوع مولکول داریم. یکی مولکول‌های آب گریز و دیگری مولکول‌های آب دوست.

به عبارت ساده تر، هر ترکیبی از فازهای متفاوت که در کنار هم قرار می گیرند را می توان نوعی امولسیون در نظر گرفت. امولسیون ها بر اساس:

فاز پیوسته (خارجی)
فاز ناپیوسته (داخلی)

استفاده از هموژنایزرها و سایر تجهیزات برای به حداقل رساندن اندازه قطرات، پایداری امولسیون را بهبود می بخشد.

هنگام نامگذاری نوع امولسیون، حرف اول فاز ناپیوسته است.

O/W مخفف روغن در آب است و به عنوان امولسیون طبقه بندی می شود.
W/O مخفف آب در روغن است و به عنوان امولسیون معکوس طبقه بندی می شود.

فرمول لوسیون پاک کننده صورت

بسیاری از مواد اولیه که در صنایع آرایشی بهداشتی به کار گرفته می‌شوند در این مورد با یکدیگر تفاوت دارند. یعنی برخی از آن‌ها جذب آب می‌شوند و برخی دیگر جذب روغن می‌شوند. کار اصلی یک امولسیفایر این است که در امولسیون شما، دو سر آب دوست و آب گریز را به یکدیگر متصل کند. در واقع می‌توان گفت کار امولسیفایر همانند کار یک مبدل اتصال است.

از سوی دیگر یک امولسیفایر می‌تواند تمام دست‌های مولکول‌های روغنی را بگیرد. چرا که مولکول‌های روغنی می‌توانند به دیگر هم نوعان خود نیز دست بدهند. از این طریق یک لایه چربی روی پوست شکل می‌گیرد که باز هم پایداری محصول را از بین می‌برد. البته به یاد داشته باشید که نوع امولسیفایر و میزان استفاده از آن نیز بسیار مهم است. امولسیفایرها نیز محصولات شیمیایی هستند که می‌توانند پیوند داده و جدا شوند.

در صورتی که میزان امولسیفایر کم یا زیاد باشد، ممکن است پیوند خود را با یکی از طرف‌ها از دست بدهد. از این رو باز هم دو مایع جدا از یکدیگر داریم.

امولسیفایر بر اساس شیمی مواد

امولسیفایرهای آنیونی

امولسیفایرهای آنیونی، از برخی جهات، پسرعموهای قدیمی هستند، وقتی صحبت از فناوری امولسیفایر می شود. امولسیفایرهای مبتنی بر صابون می توانند در فرمولاسیون های پاک کننده بسیار مفید باشند، اما می توانند بخشی از یک فرمولاسیون با کیفیت ضد پیری را تشکیل دهند، البته تا زمانی که انتخاب مواد فعال شما با دقت انتخاب شود.

امولسیفایرهای آنیونی دارای بار منفی خالص در محلول هستند و به همین دلیل مانند کاتیونیک ها به الکترولیت ها حساس هستند. آنیونیک ها از حضور کمی نمک یا اسید تک ظرفیتی تا حدی سود می برند (زیرا افزایش شوری/ اسیدیته غلظت و فعالیت فاز آب را افزایش می دهد).

بالاتر از آن، فرمول می‌تواند به شکلی مشابه مانند ترکیبات سورفکتانت‌های بیش از حد نمکی شده شکست بخورد. محتوای نمک می تواند در یک فرمول فعال حاوی موادی مانند:

  • آلوئه ورا
  • PCA سدیم
  • عصاره جلبک دریایی
  • هیالورونات سدیم و حتی برخی از فعال‌های گیاهی می‌توانند محدودیت‌ها را افزایش دهند

هم چنین از رایجترین امولسیون کننده های آرایشی سدیم لوریل سولفات است که در محصولات آرایشی استفاده می شود.

امولسیفایرهای آرایشی کاتیونی

فناوری کاتیونی برای مراقبت از پوست از صنعت پشم نشأت گرفت و سپس به مراقبت از مو منتقل شد. از آنجایی که مو و پوست هر دو از کراتین مشتق شده اند، طولی نکشید که از مزایای کاتیونیک ها در فناوری مرطوب کننده استفاده شد.

کاتیونیک ها در فرمولاسیون هایی که می خواهند برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند مانند کرم های ضدآفتاب، آرایشی های طولانی مدت و کرم های مانع عملکرد بسیار خوبی دارند. این به این دلیل است که آنها مثبت هستند، بار کاتیونی این محصولات را به شدت به سطح پوست می چسباند و در برابر شستشو و سایش مقاومت می کند.

یک مثال عملی از جایی که امولسیفایرهای کاتیونی بسیار مفید بوده اند، جلوگیری از چسبیدن شن و ماسه به بدنه ای است که از نور خورشید تازه محافظت شده است. به لطف ظرفیت ضد الکتریسیته ساکن.

مانند آنیونیک ها، کاتیونیک ها نیز به آنچه در فاز آب می گذرد حساس هستند و به جای فازی که مملو از مواد افزودنی است، به بهترین وجه با فاز خارجی نسبتاً آرام کنار می آیند. امولسیفایرهای کاتیونی به دلیل ظرفیت طبیعی خود برای چسبندگی پوست، بیشتر از سایر خانواده های شیمیایی می توانند باعث تحریک شوند، اما گفته می شود، در بسیاری از موارد فرمولاتور می تواند در این زمینه کار کند – فرمولاسیون با pH اسیدی توصیه می شود.

نسل جدید امولسیفایرهای کاتیونی تمایل به دنباله(های) آبگریز بلند دارند، زیرا این امولسیفایرها باعث کاهش چگالی بار گروه سر و در نتیجه به حداقل رساندن پتانسیل تحریک می شوند. این، البته، باید با ظرفیت مواد تشکیل دهنده برای تشکیل و نگهداری امولسیون متعادل شود.

مانند امولسیفایرهای آنیونی، کاتیونی ها از کمی نمک تک ظرفیتی سود می برند، زیرا این می تواند CMC و در نتیجه ویسکوزیته را افزایش دهد، اما فراتر از یک نقطه خاص، نمک برای پایداری مضر می شود.

توجه به این نکته مهم است که در استفاده از سیستم امولسیفایر کاتیونی، فرمول‌ساز استفاده از تقریباً تمام گریدهای کربومر و حتی عوامل غلیظ کننده آنیونی مانند زانتان، گوار اصلاح نشده و کتیرا را رد می‌کند.

امولسیفایرهای کاتیونی آنهایی هستند که بیشتر در محصولات مراقبت از مو استفاده می شوند. اینها معمولاً ترکیبات آمونیوم کواترنیم یا “کوات” نامیده می شوند. یک مثال دی استئاریل دیمونیم کلرید است.

آنها علاوه بر داشتن قابلیت امولسیون سازی عالی، به دلیل داشتن بار الکتریکی طبیعی در ارتباط با مو، به عنوان حالت دهنده مو عمل می کنند.
آنها همچنین دارای فعالیت نگهدارنده بسیار خوبی مانند Quaternium-15 (هگزامتیلن تترامین کلروآلیل کلراید یا Dowicil™ 200) هستند. این مواد بسیار اساسی و کاملا کاربردی هستند.

یکی از نکات منفی امولسیفایرهای کاتیونی این است که می توانند در سطوح بالا تا حدودی تحریک کننده باشند، بیشتر از امولسیفایرهای آنیونی با سطوح بالاتر اتوکسیلاسیون.

امولسیفایرهای کاتیونی با استفاده از یک یون هالوژن، مانند کلرید یا برمید، بار روی مولکول را نشان می دهند. در زیر نمونه ای از کواترنیوم-70 (Stearamidopropyl Dimethyl Myristyl Acetate Ammonium Chloride)، ماده دیگری است که می تواند به عنوان یک امولسیفایر کاتیونی و عامل حالت دهنده ضد الکتریسیته ساکن در مراقبت از مو عمل کند. انتخاب امولسیفایر با فعالیت ضد الکتریسیته ساکن »

امولسیون آرایشی چیست؟ و استاندارهای آن

یکی از مهم‌ترین استانداردهایی که باید تولید کنندگان به آن توجه داشته باشند، میزان HLB است. این عدد مشخص کننده میزان آب دوستی یا آب گریزی امولسیفایر به کار رفته در امولسیون است. این عدد می‌تواند از صفر تا بیست متغیر باشد. کمتر از ده به معنی آب دوست بودن و از ده تا بیست به معنی چربی دوستی است. خود عدد ده نیز به عنوان نقطه تعادل در نظر گرفته شده است.

میکروامولسیفایرها یکی دیگر از محصولاتی هستند که امولسیون آرایشی بهتری به شما ارائه می‌کنند. این مواد همانطور که از نام آن‌ها پیداست، همان امولسیفایرها هستند در حالی که اندازه آن‌ها بسیار کوچک شده است.

امولسیون آرایشی چیست

تولید کنندگان امولسیون آرایشی چیست؟ تمایل بیشتری به استفاده از امولسیون‌هایی دارند که امولسیفایر آن‌ها از نوع میکرو باشد. چرا که این نوع می‌تواند ثبات بیشتری برای محصولات شما فراهم کند. نکته دیگری که امولسیفایرهای میکرو را خاص می‌کند، رنگ آن‌ها است. امولسیفایرهای معمولی رنگ دهی محصول شما را افزایش می‌دهند. این در حالی است که میکرو امولسیفایرها بی‌رنگ و شفاف هستند.

امولسیون آرایشی چیست؟ و تاثیر آن روی پوست شما

نکته‌‌ای که این مقاله را خاص و تولیدی شما را نجات می‌دهد، دانستن این است که امولسیون‌های آرایشی در پوست نیز خواصیت‌های خود را تغییر نمی‌دهند. در واقع این امولسیفایر آن‌ها است که مانع از تغییر در این محصولات می‌شود. چرا که این محصولات می‌توانند در ساختار چربی‌های تک شاخی پوست تغییر ایجاد کنند.

از سوی دیگر اکثر امولسیفایرهایی که در این محصولات به کار گرفته می‌شوند نوعی فعال سطحی هستند. به این معنی که این مواد قادر به کاهش کشش سطحی آب هستند. امولسیون آرایشی زمانی که برای محصولات پاک سازی کننده استفاده می‌شوند، نیاز دارند یک سورفکتانت در کنار خود داشته باشند. هم زیستی این دو محصول در کنار هم یون‌های با بار مثبت و منفی در پوست ایجاد می‌کند که می‌توانند کمک کننده باشند.

امولسیون آرایشی چیست؟ به شما می‌گوید که این محصولات می‌توانند جذب پوست را افزایش دهند. به خصوص در اولین لایه که به عنوان سد محافظ اول از آن یاد می‌شود، این مواد می‌توانند مفید واقع شوند. اولین لایه پوست است که می‌تواند آب از دست داده و پوستی خشک با مشکلات زیاد به شما تحویل دهد. استفاده از یک امولسیون آرایشی خوب می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

خرید امولسیون آرایشی

خرید این محصولات زمانی می‌تواند برای تولید کننده مفید باشد که علاوه بر کیفیت قیمت مناسب را نیز ارائه کند. از سوی دیگر زمان عامل موثری است که بسیاری از توزیع‌کنندگان از آن مطلع نیستند.

جهت استعلام قیمت انواع امولسیون کننده های آرایشی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

امولسیون آرایشی چیست

پیشگامان شیمی یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده امولسیون آرایشی است. این شرکت انواع امولسیفایر را نیز به شرکت‌ها ارائه می‌کند. دو عامل مهم رساندن به موقع مواد اولیه و قیمت مناسب است که این شرکت را برتر کرده است.از سوی دیگر پیشگامان شیمی با ارائه مقالاتی همچون امولسیون آرایشی چیست؟، اطلاعات شما را افزایش می‌دهد. در صورتی که نکته‌‌ای برای شما از قلم افتاده است، برای ما بنویسید. همچنین می‌توانید با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس گرفته و این محصولات را سفارش دهید. ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست