فواید اسید اولئیک برای پوست

امروزه با آلودگی‌های فراوان پوست‌ها در معرض خطر هستند. از همین رو شما نیز باید به فکر محافظت از پوست خود باشید. همچنین برای زیبایی آن تلاش کنید. در این مقاله قصد داریم تا فواید اسید اولئیک برای پوست را بیان کنیم.

به‌طورکلی اسیدها به یک جزء رایج در دنیای مراقبت از پوست شده‌اند. به ‌طور حتم شما هم موادی مانند ویتامین C ،E، آلوئه‌ورا و شرکه‌ی سیب را در محصولات خود به کار گرفته‌­اید. ما در شرکت پیشگامان شیمی قصد داریم تا دانش شما را در مورد محصولات شیمیایی افزایش دهیم. این شرکت ۱۵ سال در عرصه‌ی فروش عمده مواد شیمیایی مختلف حضور داشته است.

در این مقاله نیز قصد داریم به مسائل پیرامون فواید اسید اولئیک برای پوست بپردازیم. تا انتها با ماهمراه باشید زیرا این مطالب قطعا به درد شما نیز خواهد خورد.

فواید اسید اولئیک برای پوست

اسیدها در این روزها به یکی از ابزارهای جادویی تبدیل شده‌اند. این مواد می‌توانند به درمان آکنه، لکه‌های پوستی، خطوط و چین و چروک‌های ظریف، لکه‌های پیری و زخم‌های پوستی کمک کنند.

اسانس ها و کاهش چین و چروک صورت
اسانس ها و کاهش چین و چروک صورت

انواعی از اسیدها وجود دارد که هرکدام مزیت‌های مختلفی برای پوست دارند. از این رو شما تولیدکنندگان عزیز می­توانید از این محصولات در تولیدات خود استفاده کنید. باید دقت کنید، قبل از هرتصمیمی شما باید بیماری و نیاز پوست مشتریان و محصولات خود را بشناسید. همچنین بدانید که چه نوع ماده‌ای نتایج دلخواه شما را خواهد داشت.

شاید برای شما جالب باشد که بدن انسان به‌طور طبیعی اسیدهای چرب ضروری تولید نمی‌کند. بنابراین اگر هرکدام از این اسیدهای چرب ضروری برای پوست بدن نیاز باشند ابتدا باید شناسایی شوند. در نهایت به روشی  وارد بدن شوند. این روش‌ها اکثراً به صورت خوراکی یا موضعی هستند. اسید اولئیک برای پوست شما چنین نقشی دارد.

با این حال، اسیدهای غیرضروری به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می‌شوند. علاوه بر این در محیط اطراف و خوراکی‌ها نیز به ‌وفور یافت می‌شوند. درنتیجه به راحتی می‌توانید از خواص مفید این مواد برای پوست خود استفاده کنید.

معمولا برای احیاء پوست‌های پیر دو ناجی و قهرمان وجود دارد. یکی از آن‌ها اسید لینولئیک و دیگری اسید اولئیک برای پوست هستند. در این مقاله قصد داریم تا فواید اسید اولئیک برای پوست را به شما آموزش دهیم.

خواص اسید اولئیک

خرید اسید اولئیک برای پوست انسان مفید است. این اسید به عنوان اسید چرب امگا-۹ نیز شناخته می‌شود. این اسید در بدن انسان به‌طور طبیعی تولید می‌شود.

کاربرد اسید اولئیک
فواید اسید اولئیک برای پوست

همچنین این اسید در روغن‌های گیاهی، حیوانی و چربی‌های گیاهی یافت می‌شود. روغن‌های گیاهی که این اسید را دارند شامل روغن هسته انگور و روغن زیتون هستند.

از ویژگی­‌های مهم این اسید بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن است. بسیاری اعتقاد دارند که اسید اولئیک برای پوست نقش ترمیم کنندگی و جلوگیری کننده از پیری را ایفا می‌کند. از نظر شیمیایی این اسید، اسید چرب اشباع نشده‌است. تحقیقات نشان داده‌ است مخلوط اسید اولئیک با اسیدهای چرب دیگر، مانند اسید لینولئیک، مزایای شگفت‌انگیزی دارد. این مزایا خود را در حفظ آرامش، تغذیه و مرطوب نگهداشتن پوست نشان می‌دهند.

اسید اولئیک به عنوان پایدارترین شکل اسیدهای چرب در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل نیز برای استفاده در بسیاری از محصولات آرایشی مناسب به نظر می­رسد. روغن زیتون احتمالا محبوب‌ترین روغنی باشد که اسید اولئیک در آن حضور دارد. اما روغن دیگری نیز وجود دارد که حتی بیشتر از روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است. این روغن مارولا است که تا ۷۸٪ اسید اولئیک دارد.

استفاده از اسید اولئیک برای پوست به صورت موضعی یا روغن زیتون می‌تواند مضر باشد. زیرا ممکن است باعث صدمه به پوست شما شود.

منابع سرشار اسید اولئیک برای پوست

همانطور که کمی پیش‌تر اشاره کردیم برخی روغن‌ها منابع خوبی از اولئیک اسید هستند. در ادامه به معرفی برخی از این روغن‌ها می‌پردازیم. شما عزیزان می­توانید عصاره این روغن­ها را در محصولات خود به کار بگیرید. روغن زیتون یکی از روغن‌های محبوب در آشپزی است. از این روغن درصنعت لوازم آرایش مختلف مانند صابون نیز استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم به دلیل حضور اسید اولئیک برای پوست، از این روغن در داروها و محصولات دیگر نیز استفاده شده‌است. ۵۵ تا ۸۰٪ روغن زیتون از اسید اولئیک تشکیل شده‌است. همچنین این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است. علاوه‌ بر این حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع دیگر نیز هست که از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

روغن زیتون

۷۰٪ درصد روغن آووکادو را اسید اولئیک تشکیل داده‌است. همچنین برای مرطوب کردن و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد نیز مفید است. علاوه‌ بر این به افزایش متابولیسم و تولید کلاژن‌ها نیز کمک می‌کند. روغن ماکادامیا سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است. یکی از این اسیدها، اسید چرب امگا-۹ است. این روغن در بازسازی، نرم‌کنندگی و مرطوب نگه‌داشتن پوست نقش مؤثری دارد.

۷۸٪ از این روغن اسید اولئیک برای پوست است. این روغن همچنین سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد. این روغن به پوستی که مستعد آکنه، پیری، چرب شدن و خشکی است کمک می‌کند. همچنین یکی از مواد شناخته شده در بین محصولات مراقبت از پوست می‌باشد. حتی در برخی از محصولات مراقبت از مو نیز به دلیل اثرات نرم و مرطوب کنندگی می‌توان از این محصول استفاده کرد.

اولئیک اسید برای پوست

یک مرطوب کننده عالی

برخی از روغن‌های غنی از اسید اولئیک برای پوست به عنوان یک مرطوب کننده فوق‌ العاده عمل می‌کنند. برای مثال می‌توان به روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن بادام شیرین اشاره کرد. طبیعی است که از مرطوب کننده‌ها برای پوست‌های خشک استفاده می‌شود. درنتیجه استفاده از این روغن‌‌ها برای پوست‌های مرطوب می‌تواند مضر باشد.

این روغن‌ها رطوبتی را باز می‌گردانند که طی افزایش سن از دست‌ رفته‌ است. اگر پوست ما خشک باشد می‌تواند منجر به تیرگی، پوسته پوسته شدن و یا ایجاد آکنه‌ها شود.

اسید اولئیک برای پوست با رادیکال­‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد می‌توانند با آسیب زدن به مولکول‌های DNA پوست روند پیری را تسریع کنند. این آسیب می‌تواند باعث تغییرات رنگ پوست، بافت پوست، شکستگی عروق‌خونی و لکه‌های تیره شود. همچنین باعث شل‌شدگی و افتادگی پوست می‌شود. پوست ما حالت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهد. در نتیجه خطوط و چین و چروک‌های ظریف بر روی پوست شما ظاهر می‌شوند.

اسید اولئیک برای پوست یک ماده‌ی محبوب است، که به درمان خشکی و بلوغ لایه‌های زیرین پوست کمک می‌کند. همچنین اگر برخی از علائم پیری پوست را مشاهده می‌کنید، این اسید می توان به شما کمک کننده باشد. به‌طورکلی با استفاده از اسید اولئیک می‌توانید روند پیری را به تاخیر بیندازید.

اسید اولئیک، خواص درمانی و ضدالتهابی

اسید اولئیک به ترمیم، تعادل و آرامش پوست کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک سد محافظ طبیعی برای پوست به حساب می آید. اسید اولئیک برای پوست نه تنها رطوبت ایجاد می‌کند، بلکه از پوست دربرابر عوامل خارجی نیز حافظت می‌کند. از این عوامل خارجی می‌توان به آب و هوا‌، آلودگی‌ها، قرارگرفتن در معرض نور خورشید، آسیب‌های محیطی و مواردی از این دست اشاره کرد.

فرمولاسیون کرم ضد التهاب
کرم ضد التهاب

این اسید همچنین برای تقویت یکپارچگی غشای سلولی شناخته شده‌است. اسید اولئیک همچنین می‌تواند به آرام کردن شرایط حاد پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و روزاسه کمک کند.

اسید اولئک و خروج چربی از بدن

هنگامی که اسید اولئیک برای پوست به صورت موضعی استفاده شود می‌تواند از سد شدن مسیرهای خروجی چربی جلوگیری کند. این مسیرهای خروجی در صورت مسدود شدن باعث تحریک، حساسیت، خشکی، ترک‌خوردگی، قرمزی و خارش پوست می‌شوند. جالب است بدانید که افرادی که پوست خشک دارند می‌توانند از روغن‌های اسید اولئیک مزایای زیادی دریافت کنند. اما این درحالیست که مزیتی که به افراد دارای پوست چرب می‌رسد خیلی بیشتر خواهد بود.

خواص ضد پیری اسید اولئیک

همانطور که قبلا درمورد آن صحبت کردیم، اسید اولئیک به سرعت به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. با این‌کار رطوبت از دست رفته حفظ می‌شود. بدون مرطوب کننده، پوست ما تمایل به خشک شدن دارد. درنهایت این خشک شدگی پوست را در برابر خطوط ریز، چین و چروک و شل شدگی آسیب‌پذیر می‌کند. اسید اولئیک به پوست کمک می‌کند تا چربی‌های را بدون انسداد منافذ و مسیرها بازگردانی کند.

از سوی دیگر، ترکیبات آنتی‌اکسیدان موجود در اسید اولئیک می‌تواند به محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد کمک کند. در نتیجه جوانی، صافی و استحکام پوست، برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود.

فرمولاسیون ماسک ضد پیری صورت
ماسک ضد پیری صورت

تولید کنندگانی که به دنبال یک ارزش ­افزوده عالی برای محصول خود هستند، از اسید اولئیک برای پوست استفاده می­کنند. این تولیدکنندگان می­‌توانند محصولات موردنیاز خود به ویژه اسید اولئیک را با بهترین کیفیت و قیمت از پیشگامان شیمی تهیه کنند. کافی است با کارشناسان ما تماس برقرار کنند.

منابع:

  • The Uses and Benefits of Oleic Acid for Skin
  • FACIAL OILS: ARE YOU USING THE CORRECT PERCENTAGE OF OLEIC AND LINOLEIC ACIDS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست