اسانس محلول در آب

همانطور که می‌دانیم اسانس جوهر یک گیاه است که از طریق تقصیر با بخار یا فشرده‌سازی سرد و… به دست می‌آید. با این حال اسانس محلول در آب به اسانس‌هایی گفته می‌شود که رویکرد آبگریزی ندارند.جالب است بدانید که انسان‌ها توانستند روغن‌هایی که از گیاهان به دست می‌آید را طوری تغییر داده که خواص شیمیایی و فیزیکی آن‌ها بهبود یابد.

این اسانس‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. پیشگامان شیمی یکی از بهترین شرکت‌های وارد کننده و تأمین‌کننده انواع اسانس محلول در آب، محلول در روغن و محلول در الکل در کشور می‌باشد. همچنین این شرکت آماده ارائه انواع اما امولسیفایرها و دیگر موادی که در صنایع آرایشی بهداشتی کاربردهای گسترده دارند به شما عزیزان می‌باشد.

کافیست با کارشناسان این شرکت تماس حاصل کرده و اطلاعات کافی را از آنان طلب کنید. البته پیشگامان شیمی در جهت فروش مواد شیمیایی به کارشناسان اکتفا نکرده و برای افزایش اطلاعات در این حوزه اقدام به تأسیس سایت خود کرده است. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اسانس محلول در آب چیست؟

همانطور که می‌دانیم انواع اسانس‌هایی که از گیاهان به دست می‌آیند خواصیت آب‌گریزی دارند. به این معنی که نمی‌توان آن‌ها را در آب حل کرد. توجه داشته باشید که برای تولید بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی آب حامل اصلی می‌باشد. با این وجود زمانی که در بازار فروش مواد اولیه آرایشی بهداشتی قدم میزنیم تعداد زیادی از اسانس‌ها خود را مبتنی بر آب معرفی می‌کنند. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که اسانس‌های مبتنی بر آب چیستند و چگونه ساخته می‌شوند.

برای حل شدن اسانس‌ها در آب لازم است برخی از مواد شیمیایی آن‌ها اضافه شود. این کار برای تغییر در خواص اصلی آن‌ها لازم است. این افزودنی‌ها می‌توانند بخش بزرگ است خاص از جمله حالت ویسکوزیته و غیره را تغییر دهند. از مهم‌ترین خاصی که باید در اسانس‌های محلول در آب تغییر کند ویسکوزیته و کشش سطحی آن‌ها می‌باشد. به طوری که این اسانس‌ها نسبت به اسانس‌های محلول در روغن، ویسکوزیته و کشش سطحی کمتری دارند.

اما جالب است بدانید از مقداری الکل در ترکیب این اسانس‌ها استفاده شده است. با این حال تمام این مواد در دسته مواد طبیعی جای نمی‌گیرند. بنابراین اسانس محلول در آب تماماً طبیعی نیست. تمام اسانس‌هایی که در آب محلول هستند از الکل استفاده نمی‌کنند. تنها برخی از آن‌ها الکل را به عنوان یک بهبود دهنده در حلالیت برگزیده‌اند.

در حالی که برخی دیگر از امولسیفایرهای سنتز شده استفاده می‌کنند. امولسیفایرها دسته‌ای از مواد مصنوعی هستند که در اکثر محصولات آرایشی بهداشتی به خودی خود به آن‌ها نیاز داریم.

کند و کاو درون اسانس محلول در آب

این اسانس‌ها ترکیبات خاصی درون خود دارند که موجب شده بیشتر در محصولات آرایشی و عطرها از آن‌ها استفاده شود. با این حال تعدادی خواص دارویی نیز دارند.سسکویترپن‌ها، آلل، فنول‌های ایزوالیل، کومارین، آنتراکینون از جمله موادی هستند که به وفور در اسانس‌های محلول در آب یافت می‌شوند. البته تعدادی از این مواد زمانی که عملیات تقطیر برای استخراج اسانس‌ها صورت می‌گیرد، از بین می‌روند.

بخش گسترده‌‌ای از این مواد را می‌توان در تمام اسانس‌ها یافت. با این حال اسانس مبتنی بر هر گیاه خواص آن گیاه را نیز به طور نسبی با خود به همراه دارد. برای مثال از اسانس گیاهانی مثل پونه کوهی می‌توان در صنایع کشاورزی نیز استفاده کرد.

ترکیباتی مانند کتون‌ها و آلئیدها می‌توانند گیاهان را از انواع بندپایان محافظت کنند. به همین دلیل در مناطقی از کشور از این اسانس‌ها در تولید کودها و محصولات موردنیاز در کشاورزی استفاده می‌شود.

کاربردهای اسانس محلول در آب

این اسانس‌ها در صنایع گسترده‌‌ای کاربرد دارند. با این حال تولید کنندگان ما تنها با استفاده از این مواد در صنایع آرایشی بهداشتی و غذایی آشنایی دارند. در ادامه به طور مفصل درباره کاربردهای این اسانس‌ها در هر صنعت سخت می‌گوییم.

اسانس محلول در آب در صنایع غذایی

از هر اسانسی وابسته به خواصی که دارد در صنایع غذایی استفاده می‌شود. برای مثال برخی اسانس‌ها تنها می‌توانند طعم خود را به یک محصول اضافه کنند. از این اسانس‌ها در تولید طعم دهنده‌ها استفاده می‌شود. این در حالی است که برخی اسانس‌ها تنها به منظور بهبود عطر غذا افزوده می‌شوند. اسانس‌هایی که در صنایع غذایی استفاده می‌شوند را می‌توان به صورت‌های گوناگون یافت. برای مثال نوع پودری بیشتر مناسب محصولاتی است که خشک هستند.

بسیاری از این اسانس‌ها نیز خواص نگهدارنده دارند. بخش بزرگی از اسانس محلول در آب که می‌توان امروزه در فروشگاه‌ها یافت، به منظور بهبود عمر مواد غذایی استفاده می‌شوند. این مواد می‌توانند خواص شیمیایی محصولات غذایی را نیز تغییر دهند. برای مثال برخی اسانس‌ها می‌توانند در بهبود دهنده‌ها به کار گرفته شوند. البته این موارد نیز به طور کامل نیاز به برسی و تعیین توسط یک کارشناس دارند.

اسانس محلول در آب در محصولات دارویی

شاید باور نکنید اما از بیش از ۴۰۰ نوع گیاه می‌توان اسانس استخراج کرد. این به معنی یک منبع بزرگ برای افرادی است که در رشته‌هایی همچون داروسازی تحصیل می‌کنند. هر کدام از این مواد خواص خاص خود را دارند. بنابراین هر کدام می‌توانند گزینه‌های خوبی برای درمان بیماری‌های خاص باشند. البته تنها در صورتی که به درستی انتخاب و استفاده شوند.

اولین بار چین باستان بود که از انواع اسانس‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از این اسانس در محصولات دارویی و محصولات آرایشی بهداشتی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. از این رو بهتر است این دو را در کنار هم برایتان بیان کنیم.

اسانس محلول در آب معمولاً دارای خواص ضد باکتری هستند. از این رو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولید محصولات کرم و روشن کننده هستند. همچنین به دلیل همین خواص می‌توانند در داروهای بسیاری مورد استفاده قرار گیرند. این اسانس‌ها همچنین در بسیاری از موارد دارای خواص ضد قارچی می‌باشند. از این رو برای تولید کرم‌هایی که به درمان قارچ بین انگشتی می‌پردازند از این ماده استفاده می‌شود.

پاکسازی و کنترل زخم‌ها از دیگر خواصی است که بسیاری از این اسانس‌های محلول در آب با خود دارند. راهبه‌های دوران تاریکی با اطلاع از خواص بسیاری از این اسانس‌ها، از آن‌ها برای درمان سربازان جنگ‌ها استفاده می‌کردند. حتی در زمان بقراط از برخی از این اسانس‌ها برای درمان جزام استفاده می‌شد. البته امروز برای درمان چنین بیماری هیایی باید حتماً از داروهای به روز‌تر و با تأثیر بیشتر استفاده شود.

اسانس محلول در آب در صنایع کشاورزی

مهم‌ترین ویژگی که هر اسانس دارد، بر پایه طبیعت بودن آن است. بنابراین با استفاده از خواص این محصولات می‌توان طیف گسترده‌‌ای از محصولاتی که در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود را تولید کرد. امروزه آزمایشاتی انجام شده است که نشان می‌دهد چندین اسانس تأثیر خوبی در آفت‌کشی دارند. به طوری که بسیاری از شرکت‌های تولید آفت کش‌ها امروزه از اسانس این گیاهان استفاده می‌کنند.

این اسانس‌ها به دلیل اینکه از طبیعت ناشی می‌شوند می‌توانند به خوبی وارد خاک شوند. اما تأثیرات مخربی که آفت‌کش‌های شیمیایی دارند، در این محصولات بسیار کمتر است.اسانس محلول در آب به دسته‌‌ای گسترده از اسانس‌های طبیعی اتلاق می‌شود که در پیشگامان شیمی به فروش می‌رسد. شما عزیزان می‌توانید اسانس ها را با کمترین قیمت از ما تهیه کنید. کافی است با کارشناسان پیشگامان شیمی در ارتباط باشید.

منابع: Essential Oils

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست