خرید دی متیل سولفید (DMS)

خرید دی متیل سولفید (DMS)

دی متیل سولفید یا متیل تیومتان یک ترکیب ارگانوسولفور با فرمول CH3)2S) است. دی متیل سولفید یک ترکیب گوگردی با وزن مولکولی کم و بوی مشخصی شبیه سیر است. این ماده دارای سطح سمی کم است و به عنوان یک جزء طعم دهنده در ایالات متحده و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

جهت استعلام

قیمت دی متیل سولفید

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

خواص دی‌ متیل سولفید (DMS)

این یک مایع قابل اشتعال است که در دمای 37 درجه سانتی‌گراد (99 درجه فارنهایت) جوش می‌آید و از بوی نامطبوع بارزی برخوردار است.

خواص DMS
فرمول مولکولی C₂H₆S
وزن مولکولی 78.13 g/mol
CAS شماره. [78-18-3]
نقطه ذوب -98.3°C (-145°F)
نقطه جوش 37°C (98.6°F)
انحلال پذیری در آب Max 2% w/v (25°C)
نقطه اشتعال 48°C (-54°F)-
خرید دی متیل سولفید
خرید دی متیل سولفید

جزئی از بوی حاصل از پختن سبزیجات خاص به ویژه ذرت، کلم و چغندر و غذاهای دریایی مربوط به این ترکیب است. همچنین وجود این ترکیب نشانه آلودگی باکتریایی در تولید مالت می­‌باشد. این محصول با تجزیه دی متیل سولفونیوپروپیونات (DMSP) و همچنین توسط متابولیسم باکتریایی متان تیول تولید می‌شود. دی متیل سولفیت صنعتی در درجه اول از DMSP سرچشمه می‌گیرد که یک متابولیت ثانویه عمده در برخی از جلبک‌های دریایی می‌­باشد.

دی‌ متیل سولفید فراوان‌ترین ترکیب بیولوژیکی گوگرد است که از جو ساطع می‌شود. انتشار این ماده توسط فیتوپلانکتون بر روی اقیانوس‌ها رخ می‌دهد. دی‌ متیل سولفید همچنین به صورت طبیعی به وسیله باکتری‌­ها با تغییر دی متیل سولفوکسید (DMSO) که در فاضلاب‌ها دفع می‌شود، تولید می‌شود و در آنجا منجر به ایجاد مشکلات بوی بد محیطی می­‌گردد.

دی‌ متیل سولفید در جو دریایی به ترکیبات مختلف حاوی گوگرد مانند:

  • دی‌اکسید گوگرد
  • دی متیل سولفوکسید (DMSO)
  • دی متیل سولفون
  • اسید متان سولفونیک و اسید سولفوریک اکسیده می‌شود.

در بین این ترکیبات، اسید سولفوریک پتانسیل ایجاد آئروسل‌های جدید را دارد که به عنوان هسته‌های تراکم ابر عمل می‌کنند. از طریق این تعامل با تشکیل ابر، تولید انبوه DMS روی اتمسفر اقیانوس‌ها ممکن است تأثیر بسزایی در آب و هوای زمین داشته باشد.

فرضیه CLAW:

این فرضیه به‌طور خاص پیشنهاد می‌کند که فیتوپلانکتون‌های خاصی که دی‌متیل سولفید تولید می‌کنند به فشار تغییرات آب و هوا پاسخ می‌­دهند و این پاسخ‌ها در مسیر فرآیند تثبیت دمای جو  زمین عمل می‌کنند. این نشان می‌دهد كه از این طریق دی‌ متیل سولفید می‌تواند در هموستاز سیاره‌ای نقش داشته باشد.

تولید دی‌ متیل سولفید (DMS):

در صنعت دی‌ متیل سولفید از پردازش سولفید هیدروژن با متانول اضافی بر روی یک کاتالیزور (اکسید آلومینیوم) تولید می‌شود.

کاربردهای کلیدی برای دی متیل سولفید در صنعت و آزمایشگاه

به عنوان یک عامل پیش گیر موثر.

از DMS به عنوان منبع گوگرد برای کاتالیزورهای صنعتی استفاده می‌شود که در گوگردزدایی, نیتروژن زدایی و ترک خوردگی کاتالیزوری استفاده می شود. این کاتالیزورها به شکل اکسید خود تهیه می شوند و قبل از استفاده باید با گوگرد اصلاح شوند.

به عنوان یک عامل انفعال در کوره.

طول عمر لوله‌های کوره پیرولیز که برای تولید اتیلن استفاده می شود, در صورت استفاده با سطح پایین DMS تمدید می‌شود. لوله های کوره ای که برای کاهش سنگ آهن استفاده می شوند به روشی مشابه محافظت می‌شوند.

خرید دی متیل سولفید
خرید دی متیل سولفید

به عنوان یک بوی مشخص در محصولات گازی.

DMS به عنوان یک اقدام محافظتی با بوهای رایج گاز مخلوط می‌شود. هنگامی که بوهایی مانند متیل مرکاپتان اکسید می شوند, بوی آنها کاهش می یابد. DMS به این اندازه حساس نیست و دچار مشکل نمی‌شود.

سنتز شیمیایی

DMS برای تولید هالیدهای تری متیل سولفونیوم که واکنش دهنده های اپوکسیداسیون مفیدی هستند, آلکیله می شود. DMS-BH3 در اکسیداسیون هیدروبوراسیون و واکنش های مربوطه استفاده می شود.

کاربردهای صنعتی دی‌ متیل سولفید:

  • از دی متیل سولفید در پالایش نفت به عنوان کاتالیزورهای هیدرودسولفوریزاسیون استفاده شده است، اگرچه سایر دی سولفیدها یا پلی‌سولفیدها به علت کنترل راحت‌­تر آن‌ها ترجیح داده می‌شوند.
  • از این ماده به عنوان ماده پیش‌گیری‌کننده برای کنترل شکل‌گیری کک و مونوکسید کربن در تولید اتیلن استفاده می‌شود.
  • DMS همچنین در طیف وسیعی از سنتزهای آلی، از جمله به عنوان یک عامل کاهش‌دهنده در واکنش‌های اوزونولیز استفاده می‌شود.
  • این ماده به عنوان یک عنصر طعم دهنده مواد غذایی استفاده می‌کنند.
  • همچنین می‌توان آن را به دی متیل سولفوکسید (DMSO)، اکسید کرد که یک حلال شیمیایی مهم صنعتی است.

ایمنی دی‌ متیل سولفید:

دی متیل سولفید بسیار قابل اشتعال و تحریک کننده چشم و پوست است. اگر بلعیده شود مضر است و حتی در غلظت‌های بسیار کمی نیز بو دارد. دمای احتراق آن 205 درجه سانتی‌گراد است.

دی متیل سولفید در کجا یافت می شود؟

منبع اصلی دی متیل سولفید از DMSP است. DMSP یک متابولیت زوئتریونیک است که در جلبک های دریایی و فیتوپلانکتون ها یافت می شود. دی متیل سولفید متداول ترین و فراوان ترین ارگانو سولفید است که از پلانکتون های موجود در اقیانوس ها به جو منتقل می شود. در صورت اکسید شدن، دی‌ متیل سولفید به دی اکسید گوگرد، دی متیل سولفوکسید، دی متیل سولفون، متان سولفونیک اسید و اسید سولفوریک تبدیل می شود. برخی از این ترکیبات پتانسیل ایجاد آئروسل جدید و کمک به تشکیل ابرها را دارند.

به دلیل نقش آن در تشکیل ابرها ، دی متیل سولفید در تنظیم آب و هوای زمین بسیار نقش مهمی دارد و حتی ممکن است در تعادل کلی زندگی در این سیاره نقش داشته باشد. یکی دیگر از منابع قابل توجه دی متیل سولفید بویی است که بوسیله گوشت ها و سبزیجات خاص هنگام پخت تولید می شود.

میگو، کلم، کلم بروکسل، چغندر و ذرت، همگی هنگام پخت بوی شدیدی ایجاد می کنند. دی متیل سولفید یکی از ترکیباتی است که عامل این بوهای کمتر مطبوع است. کاربردهای صنعتی که دی متیل سولفید تولید می‌کنند شامل خمیر کرافت است. همچنین به عنوان خمیر سولفید شناخته می شود، این فرایندی است که چوب را به خمیر چوب تبدیل می‌کند.

خمیر چوب تقریباً 100٪ از الیاف سلولزی تشکیل شده است که جزء اصلی کاغذ هستند. این فرآیند در اکثر سازمان‌های نظارتی بوی شدیدی ایجاد می کند که باید از بین برود. همچنین لازم به ذکر است که دی متیل سولفید با غلظت بسیار کمی در بدن انسان سالم یافت می شود. عمدتا در خون ، ادرار و هوای بازدم وجود دارد. دی متیل سولفید با غلظت زیاد می تواند خطرناک و باعث ایجاد بیماری می شود. این وضعیت با بوی شدید یا هالیتوز مشخص می شود.

چرا دی متیل سولفید نگران کننده است؟

خطر اصلی دی متیل سولفید این است که یک ترکیب قابل اشتعال است و به دلیل قابل اشتعال بودن باید با احتیاط زیادی با آن کار شود. دی متیل سولفید می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد زیرا برای غشاها بسیار تحریک کننده است و موجب تحریک تنفسی می‌شود.

استنشاق طولانی مدت، حتی در غلظت های کم می تواند باعث التهاب و سرفه مزمن شود.در غلظت های بالا، دی‌ متیل سولفید می تواند به شدت خطرناک باشد و باعث هیپوکسمی و از دست دادن هوشیاری و مشکلات احتمالی طولانی مدت التهاب شود.

دی‌ متیل سولفید همچنین یک ماده تحریک کننده چشم در نظر گرفته می شود و هر زمان که دی متیل سولفید کار می‌شود باید ایستگاه های شستشوی چشم را در محل خود نگهداری کرد. بیشترین نگرانی مرتبط با دی متیل سولفید بو است. اگرچه این لزوما خطری برای سلامتی نیست، اما چیزی است که از طریق سازمان‌ها و ارگان‌های حاکم تنظیم می‌شود.

رعایت نکردن مقررات می تواند جریمه‌های نظارتی زیادی را به همراه داشته باشد و حتی تعطیلی کارخانه را نیز در پی داشته باشد. بوی دی‌ متیل سولفید حتی در غلظت‌های بسیار پایین بسیار باورنکردنی است. 

خرید دی متیل سولفید
خرید دی متیل سولفید صنعتی

فروش دی متیل سولفید (DMS)

فروش دی متیل سولفید صنعتی (DMS) توسط شرکت پیشگامان شیمی با بهترین کیفیت و قیمت انجام می‌شود. دی متیل سولفید صنعتی (DMS) به عنوان متیل تیومتان نیز شناخته می شود که یک ترکیب گوگرد است. این ماده یک متیل سولفید است که در آن اتم گوگرد توسط دو گروه متیل، با فرمول شیمیایی (CH3) 2S جایگزین می شود و مایعی کاملاً قابل اشتعال به رنگ نی است. دارای نقطه جوش 37 درجه سانتیگراد یا 99 درجه فارنهایت است و به راحتی با بوی بد آن شناخته می شود که اغلب به عنوان “کلم مانند” توصیف می شود.

برخلاف بسیاری از ترکیبات دیگر ارگانیسم گوگرد، این بوی نامطبوع حتی در غلظت های کم DMS نیز وجود دارد. دی متیل سولفید محصول تجزیه دی متیل سولفونیوپروپیونات (DMSP) و همچنین نتیجه متابولیسم باکتریایی متانتیول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست