خواص وازلین برای پوست

15 خاصیت برتر وازلین برای پوست

وازلین یکی از مواد معدنی  استخراج شده از نفت می‌باشد. این ماده در اصل به شکل ژله‌ای می‌باشد از این ماده در قدیم به عنوان ژله‌ نفتی یاد می‌کردند. با وجود پیشرفت روز افزون جهان و تکنولوژی کماکان استفاده از این ماده شیمیایی و نفتی کاهش پیدا نکرده و روز به روز به خواص بی‌شمار این ماده پی می‌برند.

خرید وازلین عمده

آشنایی با وازلین

این ماده نفتی از تصفیه روغن‌های سنگین نفتی به دست آمده از از ماده‌ای به اسم پترولاتیوم یا چربی معدنی بهره می‌برد. اولین‌بار در اواخر دهه 1800 کارگران معادن از این ماده به عنوان ترمیم‌کننده و تسکین‌دهنده سوختگی استفاده می‌کردند. تا به امروز 70 خاصیت از وازلین برای پوست، مو، دندان، محصولات چرمی و… شناخته شده است.

1. وازلین بهترین ماده برای رفع خشکی پوست می‌باشد.

امروزه تعداد بی‌شماری کرم‌های مرطوب‌کننده به بازار عرضه می‌شود ولی وازلین به واسطه طبیعی بودن و سرشار بودن از مواد غنی نفتی بهترین رطوبت‌دهنده و نرم‌کننده پوست می‌باشد.

2. رفع ترک‌های پا

استفاده از لایه ضخیمی وازلین بر روی پاشنه پا و بستن آن (جوراب به پا کردن) در همان روزهای اولین تأثیر چشم‌گیری خواهد داشت.

3. پاک‌کننده آرایشی و نرم‌کنندگی پوست

با توجه به اینکه اکثریت مواد آرایشی از مواد شیمیایی می‌باشد یکی از بهترین تمیزکننده‌ها و نرم‌کننده‌های پوست بعد از استفاده از مواد آرایشی می‌باشد. همچنین برای راحت آرایش کردن و تثبیت لوازم آرایشی می‌توانید از وازلین قبل از آرایش استفاده کنید.

4. ماندگاری بیشتر عطر بر روی بدن

شما می‌توانید برای تثبیت بو و ماندگاری بیشتر عطر یا اسپری قبل از اسپری کردن، قسمتی از بدن را که می‌خواهید اسپری کنید با وازلین پوشش دهید تا ماندگاری عطر را بالاتر ببرد.

5. بهترین راه برای جلوگیری از لکه‌های رنگی بر روی پوست

مشکلی که اکثر خانم‌ها با لاک زدن ناخن‌های خود یا رنگ کردن موهای خود دارند لکه‌های رنگی بر روی پوستشان است. یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از لکه‌های رنگی به روی پوست آن است که قبل از رنگ کردن قسمت‌هایی که احتمال آن وجود دارد تا رنگ به آنها برخورد داشته باشد با وازلین پوشش دهید.

6. رفع سیاهی دور چشم

می توانید با استفاده از وازلین آب‌رسانی به پوست دور چشم را افزایش دهید؛ در هنگام خوابیدن مقداری وازلین را با ضربه‌های آهسته به دور چشم بزنید تا دور چشم شما مرطوب بماند و به مرور زمان با آب‌رسانی به پوست دور چشم آن را ترمیم می‌کند.

7. رفع آفتاب سوختگی

یکی از خواص وازلین برای رفع آفتاب سوختگی می باشد که می‌توانید مقداری وازلین را به سطح آفتاب سوخته بزنید تا به مرور زمان پوست شما ترمیم شود.

8. رفع جراحت و سوختگی

شما می‌توانید در محل سوختگی و زخم مقداری وازلین بمالید تا با ضدعفونی کردن محل سوختگی و زخم از عفونت کردن یا بر جای ماندن محل سوختگی زخم جلوگیری کند.

9. رفع آکنه با استفاده از وازلین

یکی از خواص وازلین برای پوست، لایه برداری از روی پوست می باشد که می‌تواند مقدار قابل توجهی خاک و آلودگی را از روی پوست بردارد.

10. برای جلوگیری از خراشیدگی پوست از وازلین استفاده کنید.

در برخی از کارها و فعالیت‌هایی که امکان آن وجود دارد تا بخشی از پوست بدن مورد خراشیدگی قرار بگیرید توصیه می‌شود از وازلین به دلیل داشتن مواد غنی چربی استفاده شود تا از خراشیده شدن پوست جلوگیری کند.

11. جلوگیری و تسکین اگزما

اگزما یک بیماری پوستی است که با توجه به مزمن شدن آن باعث خارش پوست و زخم شدن می‌شود. مطالعات انجام شده بر روی پوست مشخص می‌کند که می توانید با ماساژ بدن نوزادن توسط وازلین از اگزما بر روی پوست نوزادان جلوگیری کنید.

12. از وازلین برای کرم شب استفاده کنید.

به دلیل داشتن چربی بالا، وازلین می‌تواند با چرب کردن پوست براق‌کنندگی و پاک‌کنندگی چشم‌گیری به پوست بدهد.

13. براق‌کننده لب

شما می‌توانید با ترکیب وازلین و و رژ لب خود درخشندگی به لب‌های خود بدهید و رژلب نیز ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

14. رفع خشکی آرنج و زانو

این یکی از بیماری‌های پوستی رایج در فصل زمستان می‌باشد که با وجود خشک شدن پوست امکان زخم شدن پوست را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از وازلین زانوها و آرنج‌ خود را مرطوب کنید. همچنین می‌توان از خواص بی‌شمار این ماده چربی غنی روی مو و ابرو نام برد. خواص بی‌شمار وازلین بر روی پوست آنقدر زیاد است که در این مطلب نمی‌گنجد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش مقالات سایت پیشگامان شیمی از مطلب مفید این سایت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست