مواد نگهدارنده طبیعی آرایشی

در اینجا لیستی از مواد نگهدارنده طبیعی آرایشی و ارگانیک را ارائه می‌دهیم:

لیست مواد نگهدارنده طبیعی آرایشی:

خرید بنزیل الکل:

این ماده توسط گیاهان تولید می‌شود، عطر دلپذیری دارد و در بعضی از روغن‌های اساسی نیز یافت می‌شود. بنزیل الکل یک ماده مؤثر محسوب می‌شود و به مقابله با باکتری گرم مثبت (استافیلوکوکوس اورئوس)، گرم منفی (مانند E.Coli و Pseudomonas Aeruginosa)، قارچ‌ها و مخمرها کمک می‌کند.

دی‌هیدرو استیک‌اسید:

این ماده نوعی نگهدارنده، مناسب برای استفاده در مواد آرایشی با برچسب سازگار با محیط زیست است. دی هیدرو استیک اسید را می‌توان به تنهایی یا در ارتباط با ماده نگه‌دارنده دیگری، به عنوان مثال بنزیل‌الکل استفاده کرد. محصولاتی وجود دارد که هر دو دی‌هیدرو استیک اسید و بنزیل الکل را شامل می‌شوند، به عنوان مثال Geogard 221. این ماده دارای وابستگی به pH است و با pH زیر 6 بهتر عمل می‌کند. همچنین ضد قارچ‌ بسیار خوبی است.

اسیدهای دیگر مانند:

به عنوان مواد نگه‌دارنده مؤثر هستند. گلیسریل‌کاپریلات با فعالیت در مقابل باکتری‌ها و مخمرها عملکرد خوبی دارد. این ماده در طیف وسیعی از pH (4 تا 8) کار می‌کند.

سوربات‌پتاسیم:

سوربات‌ پتاسیم یک ماده نگه‌دارنده طبیعی برای مواد آرایشی و مواد غذایی است. از این ماده می‌توان در محصولات متنوعی از جمله:

  • لوازم آرایشی
  • محصولات مراقبت از پوست
  • محصولات مراقبت از مو
  • محصولات حمام
  • لاک ناخن
  • عطرها
  • محصولات مراقبت از دهان
  • اسپرم‌کش‌ها و دفع حشرات

 استفاده کرد. این ماده در آب سرد بسیار محلول است و در pH زیر 6 بهتر عمل می‌کند.

کاپریل هیدروکسی گلیسریل کاپریلات:

این یک سیستم کامل برای ادعاهای «محصولات آرایشی فاقد مواد نگه‌دارنده» است. از عوامل چند منظوره‌ای استفاده می‌کند که به عنوان عوامل بیواستاتیک و قارچ‌کش اثر بسیار خوبی دارند.

عملکرد فوق‌العاده‌ای با pH خنثی دارد و با اکثر مواد آرایشی سازگار است. با این حال، می‌تواند با آهن باقی‌مانده موجود در برخی ترکیبات از نوع رس به عنوان مثال:

  • بنتونیت
  • سیلیکات
  • و …

در تعامل باشد. این تعامل با آهن ممکن است یک رنگ نارنجی بسیار ملایم ایجاد کند. ممکن است در دماهای محیطی یا گرم به فاز آب اضافه شود. نباید به صورت طولانی مدت در دمای بالا نگهداری شود. میزان استفاده معمولی 0.7٪ w / w تا 1.2٪ w / w است.

Geogard ECT:

Geogard® ECT یک ماده نگه‌دارنده طبیعی آرایشی محلول در آب، بی‌بو و کم‌رنگ است که محافظت از طیف گسترده‌ای را در انواع محصولات مراقبت شخصی ارائه می‌دهد.

این ماده ترکیبی از بنزیل الکل، اسید سالیسیلیک، گلیسیرین و اسید سوربیک بوده و یک ماده نگه‌دارنده سازگار با محیط زیست (ECOCERT) است.

در بین محصولات طبیعی، بسیار خاص است، به ویژه در اسیدهای اکسید کننده به دلیل وجود اسید سالیسیلیک که دارای تأثیر مضاعف است. (هم به عنوان ماده دفع‌کننده و هم نگه‌دارنده عمل می‌کند.) Geogard ECT محلول در آب است و توصیه می‌شود به میزان 1٪ استفاده شود. ماده نگه‌دارنده ژئوگارد در طیف گسترده‌ای از pH (3 تا 8) فعال است.

Sensicare M4200:

ترکیبی از گلوکونولاکتون و بنزوات‌ سدیم یک ماده نگه‌دارنده طیف گسترده محلول در آب است که باعث بهبود رطوبت نیز می‌شود. این ماده در لوازم آرایش بخصوص پودرهای فشرده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با متداول‌ترین ترکیبات از جمله سورفکتانت‌های کاتیونی، آنیونی و غیر یونی سازگار است.

این ماده در طیف وسیعی از pH از 3 تا 7 و در دماهای بالا پایدار است. می‌توان آن را در دمای اتاق و همچنین در دماهای بالاتر به فاز آب اضافه کرد. میزان استفاده از این ماده در محصولات 1 تا 2 درصد است. همچنین برای برچسب‌های سازگار با محیط زیست نیز مناسب است.

اسید آنیسیک:

این ماده یک ترکیب با فعالیت ضد قارچ است. بنابراین، باید با مواد نگه‌دارنده دیگری که فعالیت ضد باکتریایی دارند، همراه باشد. نام تجاری این مولکول Dermosoft688 بوده و فرم این اسید کمی حل شده در آب است. برای افزایش حلالیت در آب می‌توانید به جای آن از سدیم کلرید استفاده کنید.

گلیسریل کاپریلات و گلیسرول اندسیلینات:

این نگه‌دارنده به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. این ماده در تعداد زیادی از محصولات طبیعی وجود دارد.

این ترکیب همچنین دارای خاصیت نرم‌کننده، هم‌زن‌ساز، چربی‌رسان پوست است. این محصول ممکن است در هر مرحله در روغن یا آب به فرآیند امولسیون اضافه گردد. برای رسیدن به نتایج بهینه اطمینان حاصل کنید که فرمول نهایی دارای pH برابر 5.5 یا پایین‌تر است.

Naticide:

Naticide یک ماده با منشأ گیاهی است و در برابر باکتری گرم مثبت، گرم منفی و مخمرها در دامنه pH بین 4 تا 9 مؤثر است. Naticide دارای گواهینامه COSMOS است.

فروش مواد نگهدارنده طبیعی آرایشی:

این شرکت آماده ارائه مواد نگه‌دارنده جهت رفع نیاز تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • خاکسار

    مواد نگهدارنده کرم دست ساز چیست

    پاسخ
    • دکتر محمد رضا سلیمی

      برای ساخت کرم دست ساز به عنوان یک مرطوب کننده پوست دست، ممکن است از مواد نگهدارنده زیر استفاده شود:

      1- فنیل اتانول (Phenethyl Alcohol): یک الکل طبیعی است که از گیاهان مانند رز و بومادران استخراج می‌شود و به عنوان یک مواد نگهدارنده محافظت کننده از باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل می‌کند.

      2- سوربیتان استر (Sorbitan Esters): این مواد از اتصال سوربیتان با یک استر ساخته می‌شود و به عنوان یک مواد نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مواد به طور گسترده در صنعت غذایی و آرایشی به کار می‌روند.

      3- پنتیلن گلیکول (Pentylene Glycol): این ماده از گلیکل با اتصال پنتیلن به آن ساخته می‌شود و به عنوان یک ماده نگهدارنده و مرطوب کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می‌روند.

      4- فنوکسی اتانول (Phenoxyethanol): این ماده یک نوع الکل سنتزی است که به عنوان یک مواد نگهدارنده در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

      مهم است برای استفاده از هر مواد نگهدارنده در کرم دست ساز، به میزان مصرف صحیح آن‌ها و رعایت شرایط نگهداری مناسب برای حفظ کیفیت محصول توجه شود. همچنین انتخاب مواد نگهدارنده به دقت انجام شود تا احتمال حساسیت و عوارض جانبی کاهش یابد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست