فروش روغن کانولا دارویی

خرید و فروش روغن کانولا دارویی

دانه‌های کلزا یکی از دانه‌هایی هستند که کشت آن‌ها امروز گسترش یافته است. این دانه‌ها محصول اولیه‌‌ای هستند که برای تولید روغن کانولای دارویی به آن نیاز دارید. روغن کانولا دارای کاربردهای متفاوت می‌باشد. بسیاری تصور می‌کنند بهتر است از روغن کانولا اجتناب کنند. اما در صورتی که ابهامی در زمینه خرید روغن کانولا اصل یا تردید در انتخاب میان روغن کانولا و آفتابگردان دارید؛ می‌توانید با کارشناسان پیشگامان شیمی در ارتباط باشید. این کارشناسان به ارائه مشاوره رایگان و ثبت خریدهای شما مشغول هستند. همچنین می توانید از مقالات با ارزشی که در رابطه با روغن کانولا در سایت پیشگامان شیمی منتشر می‌شود استفاده کنید.

روغن کانولا چیست؟

روغن کانولا یا همان Canola oil روغنی است که از دانه‌های روغنی گیاهی به نام کلزا استخراج می شود. این دانه معمولاً دارای 52 تا 55 درصد روغن است. همچنین 18 تا 24 دصد از آن را پروتئین ها و نزدیک به 12 تا 20 درصد آن را پوست تشکیل می دهد. این روغن را می توان به صورت‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. البته جالب است بدانید بیش از 90 درصد روغن کانولا خوراکی تغییر ژنتیک داده شده است. از این رو بسیاری به دنبال خرید روغن کانولا ارگانیک هستند.

چربی‌ها از واحدهای کوچکتر به نام اسیدهای چرب تشکیل شده‌اند. روغن کانولا دارویی سرشار از دو اسید چرب غیر اشباع است که در رژیم غذایی شما ضروری است. زیرا بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد:

  • آلفا لینولنیک اسید (ALA) یک اسید چرب امگا ۳ ضروری
  • لینولئیک اسید (LA) دیگر اسید چرب امگا ۶ ضروری بدن است.

روغن کانولا همچنین حاوی مقادیر بسیار بالایی اسیدهای چرب اشباع نشده است. این روغن یکی از روغن‌های گیاهی است که در ایران به کار گرفته می‌شود. این روغن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز است. در مقایسه با روغن‌های گیاهی متداول موجود در بازار، روغن کانولا دارای کم‌ترین میزان چربی ناسالم است. چربی‌های اشباع‌شده باعث افزایش کلسترول بد (LDL) در بدن شما می‌شوند و به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط هستند. از جمله روغن‌هایی که دو برابر روغن کانول چربی دارند می‌توان به روغن‌ زیتون و روغن آفتابگردان اشاره کرد. این روغن‌ها کلسترول زیادی نیز دارند. در حالی که روغن کانولا فاقد کلسترول است.

روغن کانولا دارویی
روغن کانولا دارویی

خواص روغن کانولا

مصرف روغن کانولا می‌تواند به کاهش وزن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها کمک کند. در پلاکت‌های خون ترکیباتی به نام فسفولیپید وجود دارد. این ترکیبات تاثیر مهمی در بیماری‌های قلبی عروقی دارند. چرا که این ترکیبات می‌توانند از لخته شدن خون و بسته شدن عروق جلوگیری کنند. از سوی دیگر این روغن می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کند. همچنین روغن کانولا دارای ۷ درصد چربی اشباع است که به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

این روغن سرشار از ویتامین E و ویتامین k است. این ویتامین‌ها باعث کاهش مشکلات پوستی و علائم پیری مانند آکنه، خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌ها می‌شوند. همچنین مصرف یک قاشق غذاخوری از این روغن می تواند 12 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تعمین کند.

اسید لینولئیک یکی از اسیدهای چربی است که در این محصول به وفور یافت می‌شود. این اسید چرب اشباع، می‌تواند موجب بهبود لکه‌های پوستی و چین و چروک‌ها شود. البته شما عزیزان می‌توانید از روغن کانولا در کنار روغن کتان استفاده کنید تا این خواص به شکل بلقوه‌‌ای افزایش یابد. 

رابطه سرطان و روغن کانولا

ویتامین E یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که در پییشگیری از ابتلا به سرطان موثر است. روغن کانولا در کنار ویتامین E از آنتی اکسیدان‌های فراوان، امگا ۳ و ۶ نیز بهره مند است. تمامی این مواد خاصیت ضد التهابی دارند. همین خاصیت ضدالتهابی می‌تواند درمان بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه و پوست باشد. از سوی دیگر این محصول می‌تواند تاثیر رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. از همین روش می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را کنترل و کاهش دهد.

اسید لینولنیک یکی از اسیدهای مهم موجود در روغن کانولا ایرانی می‌باشد. این اسید از ترشح آنزیم سیکلو اکسیژناز و کاهش سنتز اسید آراشیدونیک جلوگیری می‌کند. این دو آنزیم می‌توانند موجب افزایش التهاب روده بزرگ شوند. سرطان روده بزرگ یا همان کلومون با استفاده از این روغن قابل کنترل است.

خواص روغن کانولا برای پوست

دو ویتامین اصلی موجود در این محصول E و K است. این ویتامین‌ها رابطه مستقیمی با کاهش مشکلات پوستی رایج دارند. از جمله این مشکلات پوستی می‌توان به چین و چروک، آکنه، جای جوش و… اشاره کرد. روغن کانولای اصل می‌تواند در محصولات مراقبت روزانه و لوازم آرایشی بهداشتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها نیز از این ماده استفاده می‌کنند. چرا که پوست را نرم و شفاف می‌کند.  

آنتی اکسیدان‌ها برای پوست بسیار مفید هستند. این آنتی اکسیدان‌ها چربی‌هایی قابل حل هستند که در برابر رادیکال‌های آزاد اکسیژن از پوست مراقبت می‌کنند. همین موجب نرم و لطیف شدن پوست می‌شود. از سوی دیگر روغن کانولا یکی از بهترین جایگزین‌ها برای روغن زیتون به شمار می‌رود. چرا که اسیدهای چربی که در این روغن یافت می‌شود به تقویت و تسکین پوست‌های خشک کمک می‌کند. در عین اینکه قیمت کمتری دارد سالم‌تر است!

در صورتی که پس از حمام مقداری روغن اسطوخودوس را با روغن کانولا مخلوط کنید و روی قسمت‌هایی از پوست که عقونت دارند بکشید؛ می‌توانید خواص بسیاری را انتظار داشته باشید. چرا که این روغن برای پوست‌های خشک شادابی، برای پوست‌های چرب سلامتی و برای پوست‌های معمولی درمان عفونت‌های پوستی را به همراه دارد. لوپوس یک بیماری خود ایمنی پوستی است که طی آن پوست و مفاصل توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند. تحقیقات نشان داده است ترکیب روغن ماهی با روغن کانولا می‌تواند برای درمان این بیماری مفید باشد. البته این تحقیقات هنوز در حال برسی  هستند.

روغن کانولا برای موها

آیا موهای خشک، آسیب دیده یا فر دارید که دو شاخه شده اند؟ نگران نباشید روغن کانولا یک درمان ارزان است که برای این موها به شدت مفید است. این روغن سال‌های سال است که به صورت خانگی برای درمان موهای کدر و آسیب دیده به کار گرفته می‌شود.  کانولا روغنی است که یک لایه محافظ روی موهای شما می‌کشد تا از آن‌ها در برابر خورشید و آلودگی هوا محافظت کند.  

اگر به دنبال موهایی نرم و حجیم هستید؛ می‌توانید این روغن را گرم کرده و روی موها ماساژ دهید. سپس موها را در پوشش نایلونی قرار داده ۲۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز موها را با شامپو و آب ولرم بشوید. به طور کلی شامپوهایی که از این روغن بهره می‌برند می‌توانند به مشتریان خود مژده موهایی حجیم و نرم بدهند. این روغن یک ماده تقریباً طبیعی است که می‌تواند رطوبت موها را حفظ و از موهای آسیب دیده شما محافظت کند.  

شامپوهایی که ادعای مبارزه با شوره و ریزش مو دارند از روغن کانولا نیز استفاده می‌کنند. این روغن با توجه به مواد مغذی که دارد ریشه مو را تقویت کرده و می‌تواند با روغن‌های دیگر سازگار باشد. به طوری که می‌توان آن را با روغن زیتون و روغن بادام نیز استفاده کرد. روغن اسطوخودوس نیز گزینه خوبی به شمار می‌رود.

روغن کانولا برای پخت و پز

به طور کلی می‌توان گفت عمده‌ترین کاربرد روغن کانولای ایرانی، پخت و پز است. این روغن دارای نقطه دود بالایی است. نقطه دود، دمایی است که روغن در آن تجزیه و شروع به سوختن می‌کند. در این دما، روغن بوی نامطلوبی داده و از نظر سلامتی بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می‌دهد. روغنی که به نقطه دود خود رسیده باشد تاثیر نامناسبی روی طعم، رنگ و عطر غذا می‌گذارد.  

این روغن دارای بافتی یکنواخت و طعمی مناسب برای خوراکی‌ها است. به طوری که تغییر چندانی روی طعم و عطر خوراکی‌ها مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر نسبت چربی‌های امگا ۳ و ۶ در این روغن ۱ به ۲ است. این یعنی مزایای بسیاری را برای سلامتی شما فراهم می‌کند. اما اگر بپرسید روغن کانولا بهتر است یا روغن آفتابگردان؟ باید گفت روغن کانولا برای سلامتی شما بسیار مفید‌تر است. به طور کلی اگر به دنبال روغنی هستید که رایحه‌‌ای ملایم دارد و برای تفت دادن مناسب است؛ می‌توانید از روغن کلزا یا همان روغن کانولا استفاده کنید. این روغن برای چاشنی گوشت و برشته یا سرخ کردن نیز انتخاب بسیار خوبی است.

روغن کانولا ایرانی

مزارع بسیاری در ایران هستند که به تولید کلزا می‌پردازند. نوع خاصی از کلزا تبدیل به روغن کانولا می‌شود. اما این روند تولید از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین روست که نمی توان به هر توزیع کننده روغن کانولا اطمینان کرد.  یکی از اصلی‌ترین موادی که در تولید روغن کانولا دارویی به کار گرفته می‌شود؛ هگزان است. در واقع بخش بزرگی از نگرانی‌ها در رابطه با روغن کانولا زمانی است که از هگزان در استخراج آن استفاده شود. بسیاری از تولید کنندگان روغن کانولا ایرانی از این ماده استفاده نمی‌کنند.

یکی دیگر از نکاتی که روغن کانولا ایرانی را خاص کرده است فشردن بذر‌ها می‌باشد. در ایران استخراج این روغن در دو مرحله صورت می‌گیرد. مرحله اول با استفاده از اکسپلر صورت می‌گیرد که ۵۰ تا ۶۰ درصد روغن درون دانه‌ها را بیرون می‌کشد. تفاوت بیشتر تولید کنندگان داخلی در مرحله دوم است که روش‌های متنوعی دارد.

فروش روغن کانولا دارویی

روغن کانولا دارویی به صورت گالن‌های ۲۰ کیلویی و بشکه‌های ۱۸۵ کیلویی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. برای اطلاع از قیمت روغن کانولا و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان پیشگامان شیمی در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده ارائه هر گونه مشاوره رایگان به شما عزیزان می‌باشند.

سوالات متداول

روغن کانولا چیست؟

روغن کانولا یکی از روغن‌هایی است که از نوع خاصی از کلزا گرفته می‌شود. این روغن فواید بسیاری برای بدن دارد.

روغن کانولا بهتر است یا آفتابگردان؟

این روغن چربی کمتری نسبت به روغن آفتابگردان دارد. همچنین میزان کلسترول مفید آن بیشتر است. روغن کانولا برای سرخ کردن مفید‌تر از روغن آفتابگردان است.

روغن کانولا بهتر است یا کنجد؟

به طور کلی روغن کانولا برای چاشنی گوشت، تفت دادن، برشته یا سرخ کردن گزینه خوبی است. روغن کنجد نیز تنها برای پختن غذاهای کره ای، چینی و هندی مناسب است چون رایحه تندی دارد.

آیا روغن کانولا تراریخته است؟

متاسفانه امروز بیش از 90 درصد روغن کانولا برای پخت و پز استفاده می شود؛ از دانه های تراریخته و تغییر یافته ژنتیکی تولید می شود. البته هنوز مضر بودن این دانه ها به اثبات نرسیده است.

روغن کانولا چه خواصی دارد؟

این روغن برای پوست و مو خواصی از قبیل نرم کردن، محافظت، درمان بیماری ها و… دارد. همچنین برای پخت و پز و درمان بیماری های قلبی عروقی، کبد چرب و… مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست