خرید روغن هسته خرما

روغن هسته خرما را می‌توانید از شرکت پیشگامان شیمی در گالن‌های 20 کیلویی محصول کشور اندونزی دریافت کنید. خرما یکی از بهترین محصولاتی است که در مناطق خشک می‌توان آن را تولید کرد. چرا که این محصول خواص بسیاری دارد. از سوی دیگر محصولات بسیاری می‌توان از خود خرما به دست آورد. یکی از این محصولات روغن هسته خرما می‌باشد. روغن و پودر هسته خرما هر دو موادی هستند که خواص بسیاری دارند. به طوری که تولید کنندگان محصولات مختلف آرایشی بهداشتی و حتی غذایی و دارویی از این محصولات استفاده می‌کنند.

روش تهیه پودر هسته خرما بسیار ساده است. کافی است هسته خرماهایی که جمع کرده‌‌اید را خشک کرده و سپس تفت دهید. در نهایت در یکی مخلوط کن آن را پودر کنید. این در حالی است که تهیه روغن آن کاری نیست که بتوانید آن را در خانه تولید کنید. این محصول به روش فشردن سرد که از اصلی‌ترین روش‌های تولید روغن‌های گیاهی به شمار می‌رود تولید می‌شود.شما عزیزان می‌توانید این محصول را از پیشگامان شیمی با بهترین قیمت سفارش دهید. اما برای یک سفارش خوب ابتدا باید به خوبی با محصول آشنا باشید. پیشگامان شیمی برای این هم راه حلی ارائه کرده است.

روغن هسته خرما چیست؟

درخت نخل یکی از درخت‌هایی است که همه ما به آن مدیون هستیم! آن هم به خاطر اینکه جان اجداد بسیاری از ما را حفظ کرده است. این درخت در مکان‌های گرم غذایی تولید می‌کند که حاوی اکثر مواد موردنیاز بدن می‌باشد. خرما یکی از بهترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. تولید آن نیز در ایران رونق و کیفیت بالایی دارد. اما تولید کنندگان خرما به این مورد اکتفا نکرده اند. آن‌ها از نخل محصولات دیگری نیز می‌گیرند که خواص بسیاری دارد.

به طور کلی تمام بخش‌های خرما و نخل برای انسان مفید بوده اند. از برگ‌های آن برای خانه‌سازی در گذشته استفاده می‌شده است. از میوه نخل برای تغذیه و حتی از هسته خرما برای تهیه روغن هسته خرما استفاده می‌شده است. در این روغن موادی هست که لازمه بدن به شمار می‌روند. این مواد را می‌توان در تولیدات مختلف به کار گرفت. شما عزیزان می‌توانید این محصول را به صورت عمده از پیشگامان شیمی سفارش دهید.

خواص و اسیدهای چرب روغن هسته خرما

حاوی مقادیر بسیاری از اسیدهای چرب گوناگون می‌باشد. به طوری که یک گلچین عالی برای یک روز سخت کاری به حساب می‌آید. از جمله این اسیدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسید لوریک
  • اسید میریستیک
  • اسید لینولئیک
  • اسید پالمیتیک

این چهار اسید اصلی مهم‌ترین اسیدهایی هستند که در این محصول می‌توان آن‌ها را یافت. این اسیدها تماماً برای پوست، مو و اندام‌های داخلی مفید هستند. اسید اولئیک یا همان لینولئیک مهم‌ترین اسیدی است که در این محصول است. این اسید به دلیل خواص پایداری که به محصولات می‌دهد، در تولیدات غذایی و آرایشی بهداشتی بسیاری به کار گرفته می‌شود.

این اسید روغن هسته خرما مهم‌ترین اسید اشباع نشده در غذای انسان به شمار می‌رود. چرا که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی گوناگون مشهور شده است. همچنین این اسید می‌تواند موجب پایداری اکسیداتیو پوست شود. دانشمندان معتقدند این روغن توانایی کاهش میزان کلسترول خون و کاهش بیماری‌های مربوط به التهاب را دارد. همچنین می‌تواند به کاهش سکته‌های قلبی کمک کند.

مطالعات نشان داده است که اسید لوریک بر کاهش رشد هیپرپلازی در پروستات نیز مؤثر است. همچنین به صورتی موثر به درمان بیماری‌های پروستات می‌پردازد. روغن هسته خرما میزان اسیدهای چرب ترانس بسیار کمی دارد. از این رو موجب چاقی نمی‌شود. اسیدهایی که در این محصول موجود هستند، خواص ضد میکروبی بسیاری دارند. از سوی دیگر تحقیقات نشان داده است که این ماده می‌تواند یک انتخاب عالی برای محصولاتی باشد که موجب کاهش تولید سم در بدن می‌شوند.

توکوفرول و توکوترینول در روغن هسته خرما

این محصول بیشتر در روغن‌ها و صابون‌های سنتی دیده می‌شود که بسیار سالم هستند. اما امروزه دانشمندان شروع به استفاده از این روغن در تولیدات پاک‌کننده خود کرده‌اند. این مواد برای سلامت انسان ضروری به نظر می‌رسند. چرا که دانشمندان معتقدند این مواد می‌توانند رادیکال‌های آزاد و لیپوپروکسیل‌ها را مهار کنند.

همچنین این مواد زمانی که در کنار ویتامین E قرار گیرند، می‌توانند به غشای بیولوژیکی کمک کنند. به این معنی که دیواره و حفاظت از سلول‌های مختلف بهبود می‌یابد. جالب است بدانید روغن هسته خرما حاوی هر سه این مواد می‌باشد. این مواد می‌توانند عملیات‌های عصبی را نیز بهبود دهند. به طور کلی عملکردهای بیولوژیکی همانند عملیات‌های عصبی، سرطان و التهاب می‌تواند با این دو ماده بهبود یابد.از دیگر خواص این ماده می‌توان به کمک به درمان بیماری‌هایی همچون دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، کبد چرب یا کبد ناسالم، بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی و… اشاره کرد.

ترکیب استرول‌ها در روغن هسته خرما

فیتواسترول‌ها شایع‌ترین مواد در میان روغن‌های طبیعی به شمار می‌روند. هرچه سطح این مواد بالاتر باشد، به این معنی است که روغن گیاهی با کیفیت‌تری در اختیار شما قرار گرفته است. البته این تنها استرولی نیست که می‌توان در این روغن یافت. استرول‌های مختلف موجب شده‌‌اند که این روغن در دسته با کیفیت‌ترین روغن‌های گیاهی قرار گیرد.کلسترول، استیگماسترول و بتا سیتوسترول از جمله دیگر استرول‌هایی است که در روغن هسته خرما به وفور یافت می‌شود. توجه داشته باشید که این ترکیبات در زمان استخراج روغن قابل صعود نیستند.

فنلی‌ها در روغن هسته خرما

درست است که توکوفرول‌ها و استرول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی به شمار می‌روند. با این حال خواصیت آنتی اکسیدانی این روغن منوط به این دو ماده نیست. فنلی‌ها نیز می‌توانند در آنتی اکسیدان بودن این محصول موثر باشند. به طور کلی فنولیک‌های موجود در این روغن بین ۰. ۶۵ تا ۱. ۲۷ متغیر است. آن هم بسته به مکان و شرایط رشد درخت نخل دارد.فنلی‌ها در روغن هسته خرما بسیار بیشتر از روغن زیتون گزارش شده است. به طوری که توصیه شده از این روغن در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. یکی دیگر از خواصی که فنلی‌ها به این محصول داده‌‌اند، ماندگاری بالای این محصول می‌باشد. همچنین فنلی‌ها طعم این روغن را بهتر می‌کنند.

کاربرد روغن دانه خرما

این روغن را می‌توان در صنایع مختلف به کار گرفت. از جمله این صنایع می‌توان به آشپزی، آرایشی، بهداشتی و حتی دارویی اشاره کرد. این محصول را می‌توان به دو صورت موضعی و خوراکی مصرف کرد.

کاربردهای آشپزی

محتویات اسیدهای چربی که در این محصول وجود دارد شگفت انگیز است. همانطور که می‌دانید میزان اسید‌های چرب غیر اشباع در رژیم غذایی روزانه ما به نسبت میانگین جهانی بسیار کم است. با این روغن می‌توان تعادل را برقرار کرد.روغن هسته خرما را می‌توان برای کاربردهای آشپزی، سالاد و حتی سرخ کردنی به کار گرفت. آن هم به دلیل این است که این محصول در برابر فساد اکسیداتیو مقاوم است.

همچنین کاروتنوئیدهایی که در این محصول موجود هستند، بهترین انتخاب برای تولید مارگارین به شمار می‌رود. چرا که رنگ طبیعی این محصول زرد مایل به کره‌‌ای می‌باشد. تولید سس مایونز و تولید انواع رنگ‌های خوراکی مصنوعی از دیگر کاربردهای آشپزی این محصول در ایران به شمار می‌روند.

کاربردهای صنعتی روغن هسته خرما

این روغن دارای اسیدهای چرب مفید می‌باشد. اسیدهای چربی که در تولید سوخت‌های طبیعی به کار برده می‌شوند. یکی از این سوخت‌های طبیعی بیودیزل می‌باشد. الزهیر یکی از دانشمندان حوزه تولید روغن در انگلستان به شمار می‌رود. این دانشمند معتقد است از این روغن می‌توان به عنوان کاتالیزور در برخی واکنش‌های شیمیایی استفاده کرد. از نظر طبیعی هم این محصول شاهکار به شمار می‌رود. چرا که می‌توانند به تجزیه پلاستیک‌های موجود در طبیعت نیز کمک شایانی کند.

فروش روغن هسته خرما

شما عزیزان می‌توانید فروش روغن هسته خرما اصل را با بهترین کیفیت از پیشگامان شیمی سفارش دهید. کافی است با شماره تماس‌های این شرکت تماس حاصل نمایید.

منبع: Date Seed Oil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست