روغن ماهی

معرفی روغن ماهی

روغن ماهی که رایج‌ترین روغن مکمل در ایران به شمار می‌رود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب مناسب بدن و مواد دیگری است که برای بدن ضروری به شمار می‌روند. این روغن مناسب افرادی است که ترجیح می‌دهند ماهی مصرف نکنند. چرا که تمام خواصی که یک ماهی می‌تواند به بدن شما ارائه کند را سریعتر و با کیفیت بهتر ارائه می‌دهد.پیشگامان شیمی آماده است تا بهترین و با کیفیت‌ترین روغن‌های گیاهی و حیوانی را به شما عرضه کند. جهت خرید روغن ماهی در گالن‌های 20 کیلویی و 200 کیلوگرمی کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید روغن ماهی

روغن یا چربی ماهی موادی است که از بافت‌های چربی خیز ماهی استخراج می‌شود. ماهی‌های مختلفی هستند که این چربی را درون خود دارند. از جمله این ماهی‌ها می‌توان به ماهی تن، آنچوی و خال مخالی اشاره کرد.اما روغن کبد ماهی با روغن ماهی متفاوت است. چرا که روغن کبد ماهی تنها از روغن خیز‌ترین بخش ماهی یعنی جگر آن گرفته می‌شود.

در حالی که روغنی که امروز به آن اشاره می‌کنیم، از بافت‌های دیگر ماهی استخراج می‌گردد. ۳۰ درصد از روغن ماهی از چربی خاصی به نام امگا ۳ تشکیل شده است. این چربی برای بخش‌های مختلف بدن مفید می‌باشد. در حالی که 70 درصد دیگر از انواع پروتئین و ویتامین‌های محلول در چربی تشکیل شده است. همین موارد باعث شده خواص بسیاری در این روغن نهفته باشد.

کاربرد های روغن ماهی

بیماری‌های قلبی و روغن ماهی

تحقیقات نشان داده است بیشتر مرگ‌های سراسر دنیا که در اثر بیماری حادث شده است، به دلیل بیماری‌های قلبی صورت گرفته است. از سوی دیگر مطالعات نشان داده افرادی که ماهی بیشتری در رژیم غذایی خود دارند، کمتر دچار چنین بیماری‌هایی می‌شوند. این محصول همچنین می‌تواند سطح کلسترول خوب خون را افزایش دهد. همچنین سطح HDL خون که همان کلسترول بد خون است را کاهش می‌دهد.

تری‌گلیسیرید‌ها موادی هستند که برای قلب خیلی مفید نیستند. این محصول می‌تواند حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهد. از سوی دیگر تحقیقات اثبات کرده‌‌اند که این روغن می‌تواند روی فشار خون تأثیرگذار باشد. پلاک‌ها مواد هستند که باعث می‌شوند زمانی که زخمی روی بدن شما ایجاد می‌شود، خونریزی آن تا پایان عمر شما ادامه نیابد. مقدار این مواد نیز باید در اندازه مناسبی حفظ شود.

پلاک‌ها همچنین موجب سفت شدن عروق خونی شما می‌شوند. از این رو برای افرادی که خون سفتی دارند، موادی تجویز می‌شود که میزان پلاک‌ها در سطح خون را کاهش دهد. روغن ماهی اصل محصولی است که به تنظیم میزان پلاک‌های خونی می‌پردازد. همچنین موجب پایدار کردن آن‌ها زمانی که زخمی می‌شوید، می‌شود.آرتمی‌ها نیز رویدادهایی هستند که اولین حمله‌های قلبی در افراد را نشان می‌دهند.

کنترل این رویدادها در کاهش حملات قلبی موثر است. در یک تعریف ساده آرتمی‌های کشنده ریتم‌های نامنظم قلبی می‌باشند. افرادی که سطح نزدیکی به حملات قلبی کشنده دارند می‌توانند با مصرف قرص‌های زیر زبانی این آرتمی‌ها را کنترل کنند. همچنین استفاده از این روغن به کنترل آرتمی‌های کشنده کمک می‌کند. درست است که این روغن یک انتخاب عالی برای افرادی است که تمایل دارند قلب خود را از بیماری‌ها پاک کنند، اما این بدان معنی نیست که از سکته جلوگیری می‌کند. بلکه تنها می‌تواند به کاهش این موارد کمک کند.

بهبود عملکرد مغز با روغن ماهی

مغز مهم‌ترین ارگان بدن به شمار می‌رود. این ارگان مهم از چربی زیادی تشکیل شده است. جالب است بدانید با اینکه مغز کمتر از یک درصد از وزن شما را تشکیل می‌دهد، حدود نود درصد از چربی که استفاده می‌کنید را به خود اختصاص می‌دهد! بیشتر این چربی‌ها از نوع امگا ۳ می‌باشند. از این رو می‌توان گفت مصرف امگا ۳ برای عملکرد بهتر مغز ضروری است.

همچنین در کودکان بدون این چربی مغز آن‌ها کوچک مانده و به اصطلاح خنگ می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که برخی از اختلالات روانی با سطح امگا ۳ در بدن رابطه‌‌ای مستقیم دارند. از این رو مصرف محصولات دارای امگا ۳ بالا می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

کاهش شانس اختلالات روان پریشی در افرادی که از روغن ماهی استفاده می‌کنند قابل حدس است. همچنین مصرف این روغن می‌تواند روی علائم اسکیزوفرنی و اختلالات دو قطبی نیز تأثیرگذار باشد. در دوران کرونا مشکلات روانی به خصوص افسردگی بیشتر شده‌اند. چرا که افراد بیشتر در خانه می‌ماند و ارتباطات اجتماعی آن‌ها کاهش یافته است.

به طور کلی روغن‌های سرشار از EPA می‌توانند به بهبود اختلالات افسردگی کمک کنند. همچنین روغن ماهی محصولی است که سرشار از امگا ۳ است که به مغز کمک می‌کند.

لاغر‌تر شوید!

همه دوست دارند با مصرف قرص یا خوردن چیزی لاغر شوند. در صورتی که از این محصول به اندازه استفاده کنید، می‌تواند به روند لاغری شما کمک کند.مکمل روغن ماهی یکی از موادی است که می‌تواند به بهبود ترکیب بدن و افزایش ترکیبات مفید برای کاهش چربی‌های دور شکم کمک کند. همچنین خطر بیماری‌های خاص مرتبط با چاقی همچون دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

این مکمل طی تحقیقات صورت گرفته به کاهش چربی انباشته در دور شکم کمک می‌کند. دور ران‌ها را نیز لاغر می‌کند، اما این میزان به اندازه‌‌ای است که ترکیب اندازم شما به هم نریزد. اما باز هم تحقیقات می‌گویند روند چاقی و لاغری در همه افراد به یک شکل نیست.

درمان بیماری‌های التهابی با روغن ماهی

درمان جراحات و عفونت‌ها تنها با استفاده از مفهومی به نام التهاب ممکن است. در واقع این روش سیستم ایمنی شما برای درمان است. اما التهاب در صورتی که در خون و پوست باقی بماند، می‌تواند عامل بیماری‌های دیگری شود. این روغن دارای خواص ضد التهابی می‌باشد. از این رو در افراد مبتلا به استرس و چاقی، می‌تواند تولید ژن‌های سایتیکین که به ژن‌های التهاب معروف هستند را کاهش دهد.

تنها التهابی که روغن ماهی تاثیر خاصی روی آن ندارد، التهاب روده بزرگ می‌باشد. چرا که در این روده باکتری‌های خاصی وجود دارند. البته تحقیقات در این زمینه هنوز هم ادامه دارد. این روغن می‌تواند به افرادی که در مفاصل التهاب یا درد دارند کمک کند. افراد مبتلا به آرتریت بیشتر با این مشکل دست به گریبان هستند. این روغن می‌تواند به بهبود روند درمانی این افراد منجر شود.

پوست و مو در روغن ماهی

پوست شما نیاز به مقادیر زیادی از ویتامین و چربی‌های مفید دارد. یکی از ضروری‌ترین این چربی‌ها امگا ۳ می‌باشد. این چربی به بزرگ‌ترین اندام شما کمک می‌کند سالم‌تر باشد.درماتیت و پسوریازیس دو مشکل عمده در پوست‌های امروزی هستند که این روغن می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. همچنین استفاده از آن در محصولات مراقبت روزانه از پوست و ضد آفتاب‌ها توصیه شده است.

تنفس بهتر با روغن ماهی

این روغن می‌تواند آسم و آلرژی را در افراد با سن کمتر رفع کند. کودکانی که دچار آسم می‌شوند معمولاً به دلیل تورم ریه‌ها این بیماری را می‌گیرند. از سوی دیگر یکی از دلایل آلرژی تورم در سینوس‌ها می‌باشد. این روغن به کاهش این تورم‌ها کمک می‌کند. البته این تحقیقات تنها روی کودکان صورت گرفته است.

مادران باردار نیز می‌توانند از این روغن در هنگام بارداری استفاده کنند. البته بهتر است درباره دوز مصرفی با پزشک مشورت کنند. استفاده از این محصول هنگام بارداری می‌تواند به رشد ریه‌ها و کاهش آلرژی در جنین کمک کند.

خرید روغن ماهی

فروش روغن ماهی عمده

روغن ماهی محصولی شگفت‌انگیز است که از یک توزیع کننده شگفت‌انگیز به دست شما می‌رسد! شما عزیزان می‌توانید تنها با یک تماس با کارشناسان ما این محصول را سفارش دهید. کافی است تلفن را بردارید تا از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

منابع13 Benefits of Taking Fish Oil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست