مکمل‌های ویتامین برای دختران نوجوان مبتلا به تغییرات هورمونی

مکمل‌های ویتامین تغییرات هورمونی

فهرست مطالب

مکمل‌های ویتامین برای دختران نوجوان مبتلا به تغییرات هورمونی تأثیرات زیادی دارند. بزرگسالی دوره‌ای از رشد و نمو سریع است، به این معنی که مصرف کافی ویتامین در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دختران نوجوان نیز با شروع چرخه قاعدگی، تغییرات هورمونی قابل توجهی را پشت سر می‌گذارند.

اگرچه رژیم غذایی همیشه دلیل عدم تعادل هورمونی نیست، اما دریافت کافی ویتامین و سایر مواد مغذی ممکن است علائم هورمونی را در دختران نوجوان بهبود بخشد.

ویتامین B-12:

اگرچه کمبود آهن معمولاً علت کم‌خونی در دختران نوجوان است، همچنین کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث کم‌خونی شود، که نه تنها باعث خستگی شدید بلکه منجر به تغییرات خلقی، تغییرات شخصیتی و افسردگی مشخص می‌شود. پیروی از رژیم غذایی گیاه‌خواری، خطر کمبود ویتامین B12 را افزایش می‌دهد، زیرا محصولات حیوانی غذاهای اصلی حاوی آن هستند. غلات غنی‌شده و محصولات سویا نیز حاوی ویتامین B12 هستند.

طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت و درمان مکمل‌های غذایی، دختران نوجوان 9 تا 13 ساله به روزانه 1.8 میکروگرم B-12 و برای دختران 14 ساله و بالاتر به 4 میکروگرم نیاز دارند.

ویتامین D:

به گفته شورای ویتامین D، کمبود ویتامین D در برخی از گروه‌های جمعیتی با افسردگی مرتبط است. گذشته از فواید آن برای سلامت روان، ویتامین D به ویژه برای رشد استخوانی که در دوران نوجوانی اتفاق می‌افتد بسیار مهم است، بنابراین دختران نوجوان باید حتماً روزانه حداقل 5 میکروگرم مصرف کنند.

همانطور که در “مجله پزشکی تحصیلات تکمیلی” ذکر شده است، بدن در هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ویتامین D تولید می‌کند، به همین دلیل میزان آن در ماه‌های زمستان پایین‌تر است.

آهن:

اگرچه این ویتامین نیست، اما آهن یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای دختران نوجوانی است که مستعد کم‌خونی ناشی از فقر آهن هستند، به خصوص اگر چرخه قاعدگی خود را شروع کرده باشند.

اگر به نظر می‌رسد دختر نوجوان شما به طور مداوم دچار خستگی، تحریک‌پذیری و بی‌حالی می‌شود، علت آن ممکن است ترکیبی از کم‌خونی و عدم تعادل هورمونی باشد. قبل از استفاده از مکمل‌های آهن با پزشک خود مشورت کنید که در صورت مصرف دوز زیاد می‌تواند عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کند.

به گفته دانشگاه مینه‌سوتا، دختران نوجوان روزانه 8 میلی‌گرم اسید فولیک در سنین 9 تا 13 سال یا 15 میلی‌گرم برای دختران 15 سال و بالاتر نیاز دارند. دختران بزرگسال برای جلوگیری از کمبود آهن باید از غذاهای غنی از آهن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

سایر ملاحظات ویتامین تغییرات هورمونی:

علاوه بر مکمل‌های غذایی، مطمئن باشید که نوجوان شما غذاهای سالم زیادی را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهد. به گفته دکتر ویلیام سیرز، متخصص اطفال، چربی‌ها در دوران بلوغ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، زیرا به تولید هورمون‌های جنسی کمک می‌کند.

برای تقویت تولید هورمون سالم، چربی‌های سالم از آووکادو، لبنیات و روغن‌های سالم را در برنامه غذایی بزرگسالان قرار دهید.

مانند سایر ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی، برای تعیین بهترین مکمل برای نیازهای خاص خود با پزشک فرزند خود مشورت کنید.

سایر محصولات:

شما می‌توانید برای تهیه محصولات به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تأمین مواد اولیه در ایران، آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، مواد اولیه شامل لسیتین، خرید آلژینات سدیم، خرید لاکتات سدیم، الانتوئین، متیل پارابن، خرید اسید اسکوربیک، ایزوله سویا، خرید سوربات پتاسیم، خرید ستیل الکل، خرید ویتامین e، خرید کافور، خرید منتول، صمغ عربی، خاک دیاتومه، زانتان گام، گوارگام، کربومر، سوربیتل  و….  را در تمامی زمینه‌های دارویی و پزشکی، صنعتی، آرایشی بهداشتی، اسانس‌ها، غذایی با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کنید. این محصولات در سریع ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال  می‌شود.

منابع:

سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره تماس بگیرید