مواد غذایی ضد پیری برای حمایت از بدن

مواد غذایی ضد پیری
[کل: 0 میانگین: 0]

مواد غذایی ضد پیری

پوستی زیبا و درخشان از نحوه غذا خوردن ما شروع می‌شود، اما این مواد غذایی ضد پیری نیز می‌توانند به بیش از اینها کمک کنند.

هنگامی که رژیم غذایی خود را با مواد غذایی ضد پیری که شامل غذاهای مغذی و غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم، آب و مواد ضروری آماده می‌کنیم، بدن ما قدردانی خود را از طریق بزرگترین اندام خود نشان می‌دهد: پوست ما.

به هر حال، پوست اغلب اولین قسمت از بدن ما است که مشکلات داخلی را نشان می‌دهد، و موارد زیادی وجود دارد که لوسیون‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها و سرم‌ها می‌توانند انجام دهند قبل از اینکه ما نیاز به بررسی دقیق‌تری داشته باشیم به ما سوخت می‌دهد.

محققان نتیجه گرفته‌اند که خوردن میوه و سبزیجات ایمن‌ترین و سالم‌ترین راه برای مبارزه با رنگ پریدگی و خطوط ریز است. آماده درخشش هستید؟ در اینجا 10 مورد از بهترین مواد غذایی ضد پیری برای تغذیه بدن شما و درخششی که از درون می‌آید آورده شده است.

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

شاهی

فواید گیاه شاهی ناامید کننده نیست! این گیاه سبز برگ علاوه بر رطوبت رسانی، سرشار از مواد مغذی و منبع خوبی برای:

  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منگنز
  • فسفر
  • ویتامین های A، C، K، B-1 و B-2

شاهی به عنوان یک ضدعفونی‌کننده داخلی پوست عمل می‌کند و گردش خون و انتقال مواد معدنی را افزایش می‌دهد منبع مطمئن به تمام سلول‌های بدن، و در نتیجه اکسیژن رسانی پوست افزایش می‌یابد. مملو از ویتامین‌های A و C، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گیاه شاهی ممکن است رادیکال‌های آزاد مضر را خنثی کرده و به شما در از بین بردن خطوط و چروک‌های ریز کمک کند.

  • امروز یک مشت از این مواد غذایی ضد پیری خوش طعم را برای درخشش پوست و بهبود کلی سلامت به سالاد خود اضافه کنید!

فلفل دلمه ای قرمز

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

فلفل دلمه‌ای قرمز مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که منبع مطمئنی دارند که وقتی صحبت از ضد پیری می‌شود، در صدر مواد غذایی ضد پیری قرار می‌گیرند. فلفل دلمه‌ای قرمز علاوه بر اینکه محتوای مقدار زیادی ویتامین C – که برای تولید کلاژن مفید است – حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام کاروتنوئیدها است.

کاروتنوئیدها رنگدانه‌های گیاهی هستند که مسئول رنگ‌های قرمز روشن، زرد و نارنجی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات مشاهده می‌کنید. آن‌ها دارای خواص ضد‌التهابی متنوعی هستند. منبع قابل اعتماد هستند و ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب و منبع آلودگی و سموم محیطی کمک کنند.

  • فلفل دلمه‌ای را ورقه ورقه کنید و آن را به عنوان میان وعده در هوموس فرو ببرید، داخل سالاد خام بیفزایید یا آن را به صورت سرخ شده بپزید.

پاپایا

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

این ابر غذای خوشمزه سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری ایجاد خطوط ریز و چین و چروک کمک کند. و در کل گروه مواد غذایی ضد پیری قرار می‌گیرد. این غذا شامل:

  • ویتامین های A، C، K و E
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • فسفر
  • ویتامین های گروه B

طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌های موجود در پاپایا به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و ممکن است علائم پیری را به تأخیر بیندازد. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که با کار به عنوان یکی از بهترین عوامل ضد التهاب در طبیعت، مزایای اضافی ضد پیری را فراهم می‌کند. همچنین در بسیاری از محصولات لایه بردار یافت می‌شود.

بنابراین خوردن پاپایا (یا استفاده از محصولات حاوی پاپائین) ممکن است به بدن شما کمک کند سلول‌های مرده پوست را ریخته و پوستی درخشان و زنده را برای شما ایجاد کند!

  • به عنوان بخشی از صبحانه خود، از یک بشقاب بزرگ پاپایا استفاده کنید یا برای شب بعد در خانه ماسک پاپایا درست کنید!

بلوبری

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

بلوبری سرشار از ویتامین‌های A و C و همچنین یک آنتی‌اکسیدان ضد پیری به نام آنتوسیانین است. این همان چیزی است که به توت، رنگ آبی عمیق و زیبایی می‌بخشد و آن را در گروه مواد غذایی ضد پیری قرار می‌دهد.

این آنتی‌اکسیدانی ممکن است با تعدیل پاسخ التهابی و جلوگیری از از دست دادن کلاژن، از پوست در برابر آفتاب، استرس و آلودگی محافظت کند.

  • این میوه خوشمزه و کم شکر را درون یک اسموتی یا ظرف میوه صبحگاهی بیندازید و بگذارید یک مشت زیبایی فراهم کند!

کلم بروکلی

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

کلم بروکلی یک نیروگاه ضد التهاب و جزء مواد غذایی ضد پیری است که دارای موارد زیر است:

  • ویتامین C و K
  • انواع آنتی اکسیدان‌ها
  • فیبر
  • فولات
  • لوتئین
  • کلسیم

بدن شما برای تولید کلاژن، پروتئین اصلی پوست که به آن قدرت و قابلیت ارتجاعی می‌دهد، به ویتامین C نیاز دارد.

  • برای یک میان وعده سریع می‌توانید کلم بروکلی را خام بخورید، اما اگر وقت دارید قبل از خوردن غذا، به آرامی به آن بخار دهید. از لقمه‌های سوخاری گرفته تا سس‌های پستو، پختن کلم بروکلی در واقع کمک می‌کند تا مزایای سلامتی بیشتری برای بدن شما فراهم شود.

اسفناج

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

اسفناج فوق العاده آبرسانی و حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به اکسیژن رسانی و تأمین مجدد کل بدن کمک می‌کند. همچنین غنی از:

  • ویتامین های A، C، E و K
  • منیزیم
  • آهن هِم گیاهی
  • لوتئین

این ماده ویتامین C زیاد و دارای برگ‌های متنوع و سبز، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد تا پوست را محکم و صاف نگه دارد. اما این تمام مزایایآن نیست. ویتامین A موجود در آن ممکن است باعث تقویت موهای براق و درخشان شود، در حالی که ویتامین K به عنوان منبع مطمئن برای کاهش التهاب در سلول‌ها نشان داده شده است.

  • یک مشت اسفناج به یک اسموتی، سالاد اضافه کنید یا آن را تفت دهید.

آجیل

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

بسیاری از مغزها (به خصوص بادام) منبع خوبی از ویتامین E هستند، که ممکن است به ترمیم بافت پوست، حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کند. گردو حتی حاوی اسیدهای چرب ضد التهاب امگا 3 است که می‌تواند به شما کمک کند:

  • غشای سلول‌های پوستی را تقویت کنید
  • محافظت در برابر آسیب‌های خورشید
  • با حفظ سد چربی طبیعی، درخشش زیبایی به پوست می‌بخشد
  • بالای سالادهایتان مخلوطی از آجیل بپاشید، یا یک مشت به عنوان میان وعده بخورید. پوست آن‌ها را نیز از بین نبرید، زیرا مطالعات نشان می دهد 50 درصد یا بیشتر منبع معتبر آنتی اکسیدان‌ها در آجیل‌های بدون پوست از بین می‌روند.

آووکادو

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضد التهاب است که باعث صاف شدن پوست و لطافت آن می‌شود. آن‌ها همچنین حاوی انواع مواد مغذی اساسی هستند که ممکن است از اثرات منفی پیری جلوگیری کنند، از جمله:

  • ویتامین های K، C، E و A
  • ویتامین‌های گروه B
  • پتاسیم

مقدار بالای ویتامین A در آووکادو می‌تواند به ما کمک کند سلول‌های مرده پوست را ریخته و پوستی زیبا و درخشان برای ما ایجاد کند. محتوای کاروتنوئید آن‌ها همچنین ممکن است در جلوگیری از سموم و آسیب اشعه‌های خورشید به ما کمک کند و همچنین به محافظت در برابر سرطان‌های پوست کمک کند.

  • مقداری آووکادو را داخل سالاد، اسموتی بریزید یا فقط آن را با قاشق بخورید.

سیب زمینی شیرین

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می‌شود. منبع ویتامین A ممکن است به بازیابی قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند، گردش سلول‌های پوست را تقویت کند و در نهایت به ایجاد پوستی نرم و جوان کمک کند.

این سبزیجات ریشه‌ای خوشمزه همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های C و E است – هر دو ممکن است از پوست ما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت کرده و رنگ پوست را درخشان نگه دارند.

دانه‌های انار

مواد غذایی ضد پیری
مواد غذایی ضد پیری

قرن‌ها از انار به عنوان یک میوه دارویی شفابخش استفاده می‌شده است. انار مملو از ویتامین C و انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است، ممکن است بدن ما را از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و سطح التهاب را در سیستم ما کاهش دهد.

این میوه‌های سالم همچنین حاوی ترکیبی به نام پونیکالاجین هستند که ممکن است به حفظ کلاژن در پوست کمک کرده و علائم پیری را به تأخیر بیاندازد.

  • برای درمان ضد پیری، این جواهرات کوچک شیرین را روی سالاد گردوی اسفناج کودک بپاشید!

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

سایر مقالات:

بهبود دهنده های طبیعی نان
التهاب لثه
اضطراب
آنتي اکسيدان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

Call Now Buttonبرای مشاوره تماس بگیرید