لیست مواد غذایی حاوی آهن

لیست مواد غذایی حاوی آهن

مواد غذایی زیادی شامل آهن می‌باشند. در ادامه لیست مواد غذایی حاوی آهن بخصوص مرغ را مورد بررسی قرار می‌دهیم

اهمیت آهن:

بر اساس انتشارات بهداشت و درمان هاروارد، بیشتر از 25 درصد از جمعیت جهان دارای سطوح پایینی از آهن هستند. اگرچه کمبود آهن در آمریکا بسیار نادر است، این یک مشکل به ویژه در بین زنان است و می‌تواند منجر به کم‌خونی ناشی از فقر آهن شود. متأسفانه، طبق شماره سپتامبر 2014 در Nutrients، کمبود آهن اغلب توسط متخصصان پزشکی نادیده گرفته می‌شود.

براساس شماره فوریه 2014 ژورنال  Journal of Research in Medical Sciences، فقر آهن می‌تواند توسط تعداد زیادی از عوامل انتسابی ایجاد شود. این عوامل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مصرف کم آهن و فراهمی زیستی قابل دسترس
  • بیماری‌های عفونی و التهابی
  • از دست‌دادن خون در اثر عفونت
  • کمبودهای غذایی دیگر

کمبود آهن می‌تواند منجر به اختلالات جسمی و شناختی و تأخیر در رشد شود. همچنین آهن برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری بسیار مهم است. به گزارش Harvard Health، بدون داشتن آهن کافی، ممکن است احساس خستگی، ضعف، سرگیجه یا تنگی نفس کنید و از بین رفتن استقامت را تجربه کنید.

انواع آهن:

دو نوع آهن وجود دارد: نوعی که از منابع حیوانی حاصل می‌شود مانند آهن موجود در مرغ به نام آهن هم و نوعی که از گیاهان به‌دست می‌آید به نام آهن غیر هم. صلیب سرخ آمریكا می‌گوید، آهن هم به راحتی برای استفاده بدن شما جذب می‌شود. بنابراین آهن موجود در گوشت گاو نسبت به آهن موجود در اسفناج بهتر جذب می‌شود و آهن موجود در تخم‌مرغ نسبت به آهن موجود در لوبیا بهتر جذب می‌شود.

اگر گیاه‌خوار هستید، آگاهی از منابع آهن خود بسیار مهم است. بررسی دسامبر 2016 در ژورنال American Lifestyle Medicine  نتیجه‌گیری می‌کند که میزان کمبود آهن و کم‌خونی ناشی از فقر آهن در گیاه‌خواران مرد و زن به ویژه زنان گیاه‌خوار قبل از یائسگی بیشتر است. علاوه بر این، مقاله ژوئیه 2014 منتشر شده در American Journal of Clinical Nutrition توصیه می‌کند که مکمل ممکن است برای کودکان وگان و گیاه‌خواران لازم باشد.

آهن موجود در مرغ از جذب بیشتری برخوردار است. نیمی از سینه‌مرغ حاوی 6 درصد از نیاز روزانه شما برای آهن است که براساس رژیم غذایی 2000 کالری ساخته شده ‌است و جزء 10 غذای برتر حاوی آهن است. به گفته USDA، یک قطعه 6 اونسی از سینه‌مرغ پخته بدون چربی حاوی 5 درصد از ارزش غذایی روزانه شما است.

لیست مواد غذایی حاوی از آهن:

لیست زیر غذاهای غنی از آهن، به شما کمک می‌کند تا منابعی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که می‌تواند از کمبود آهن و علائم آن جلوگیری کند. میوه‌ها، سبزیجات و سایر منابع گیاهی، و همچنین منابع حیوانی در دسترس هستند. بخاطر داشته باشید که فقط مقدار آهن موجود در یک ماده غذایی خاص نیست که به آن اهمیت می‌دهد بلکه میزانی از آن است که می‌توانید به عنوان مقدار قابل جذب، جذب کنید.

میوه‌ها و سبزیجات حاوی آهن بسیار زیاد مطابق با گزارش USDA:

  • سبزیجات خشک
  • زردآلو خشک
  • اسفناج
  • نخود‌فرنگی در غلاف
  • مارچوبه
  • قارچ سفید
  • اسکواش بلوط
  • تره‌فرنگی
  • نارگیل خشک
  • لوبیا سبز
  • تمشک

منابع حیوانی آشنا، حاوی آهن بسیار زیاد، مطابق با USDA:

  • جگر
  • صدف
  • رست‌بیف
  • ماهی خال‌خالی
  • کنسرو تن
  • گوشت بره
  • گوشت بوقلمون تیره
  • ماهی قزل‌آلا
  • خار ماهی راه‌راه
  • سینه مرغ
  • گوشت خوک
  • ران مرغ

سایر غذاهای سرشار از آهن شامل مواد غذایی غنی‌شده مانند غلات، و همچنین پودر کاکائو، جلبک‌دریایی، خاویار و جوانه گندم است.

خرید محصولات:

شما می‌توانید برای تهیه محصولات به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تأمین مواد اولیه در ایران، آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، مواد اولیه شامل لسیتین، خرید آلژینات سدیم، خرید لاکتات سدیم، آلانتوئین، متیل پارابن، خرید اسید اسکوربیک، ایزوله سویا، خرید سوربات پتاسیم، خرید ستیل الکل، خرید ویتامین e، خرید کافور، خرید منتول، صمغ عربی، خاک دیاتومه، زانتان گام، گوارگام، کربومر، سوربیتول و…. را در تمامی زمینه‌های دارویی و پزشکی، صنعتی، آرایشی بهداشتی، اسانس‌ها، غذایی با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کنید. این محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

منابع:

آیا مرغ منبع آهن است؟

آیا مرغ منبع آهن است؟

سیدی

سایر مقالات:

رژیم غذایی
ترشی
باتری
غلات صبحانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای مشاوره تماس بگیرید