فرآیند تولید عطر

جدول غلظت انواع عطر

  • اوفرش تا 3٪ عطر مخلوط با الکل است
  • ادکلن 2 تا 4 درصد از عطر مخلوط با الکل است (در صورت استفاده برای دئودورانت تحت فشار).
  • ادوتویلت 5 تا 15 درصد عطر مخلوط با الکل است.
  • ادوپرفیوم 15٪ تا 20٪ عطر مخلوط با الکل است.
  • پرفیوم بالای 20 % عطر دارد که برخی سازندگان از رول روی بطری‌هایی که مستقیماً روغن خالص دارند استفاده می‌کنند.
فرآیند تولید عطر
فرآیند تولید عطر

توجه داشته باشید که پرفیوم را حداکثر تا %25 عطر پیشنهاد می‌کنیم. برای جلوگیری از حساسیت مشتریان، و این گزینه خطر را برای مردم محدود می‌کند، زیرا اکثر روغن‌ها در حال حاضر مصنوعی هستند (به دلیل محافظت از محیط زیست). این مهم است که روی ترشح بهتر روغن خود در الکل کار کنید.

پرفیوم، ادکلن، اوفرش و ادوتویلت ریشه‌های تاریخی دارند که برخی از آن‌ها ممکن است به خوبی شناخته شده نباشند. برخی از افراد بسیار معروف در طول زمان از این عطرها لذت برده‌اند.

فرآیند تولید عطر
فرآیند تولید عطر

معرفی انواع عطر

پرفیوم

قدمت عطر به جهان باستان برمی‌گردد، جایی که پماد و مومیایی با اسانس‌هایی که به عنوان ناخالص شناخته می‌شوند مخلوط می‌شوند تا رایحه‌ای برای پیوندهای نخبه جامعه مصر ایجاد کنند. نظافت بسیار ارزشمند بود و مصریان باستان هر روز حمام می‌کردند و خود را با روغن‌های معطر تمیز می‌کردند، که عرق خدای خورشید، Ra در نظر گرفته می‌شد.

در روم باستان، پرفیوم‌ها اغلب به عنوان بخور برای مراسم مذهبی و در مناطق عمومی برای پوشاندن بوی تند زندگی شهر استفاده می‌شد.

ادکلن چیست؟

عطرساز ایتالیایی مقیم شهر کلن آلمان در سال 1709، ادکلن اصلی را ایجاد کرد. او رایحه آن را بر اساس محل تولدش بنا کرد. او به برادرش نوشت: “من عطری پیدا کردم که من را به یاد صبح بهاری ایتالیایی می‌اندازد، اسانس گل نرگس کوهی و شکوفه های پرتقال پس از باران.”

این عطر در بین افراد ثروتمند و سلطنتی جا خوش کرد و به زودی به یک حس جهانی تبدیل شد، که یک فنجان آن معادل حدود نیمی از دستمزد یک سال یک کارمند دولتی هزینه داشت.

خرید اسانس پرتقال
آنالیز اسانس پرتقال

خواص ادکلن

اگرچه فرمول دقیق رایحه اصلی صدها سال مخفی مانده است، اما مشخص است که ادکلن حاوی غلظت الکل تقریباً 2 تا 5 درصد و اسانس لیمو، اسانس پرتقال، اسانس ترنج، اسانس نارنگی و اسانس گریپ فروت است. و مقداری اسطوخودوس، آویشن، رزماری، یاسمن و به دلایلی عجیب، تنباکو را در آن قرار داد.

زیبایی ادکلن در سادگی آن نهفته است. این شامل بهترین عناصر طبیعت است. پوست پرتقال، نارنگی، لیمو، غنای رز، چوب و مشک. این نشان‌دهنده ترکیب خاصی از روغن‌های مرکبات مانند برگ پرتقال است که در اتانول رقیق شده با روغن اسطوخودوس، روغن یاسمن، روغن رزماری و روغن آویشن مخلوط شده است.

ادوتویلت دقیقا چیست؟

ادوتویلت یا آب تویلت همانطور که گاهی اوقات نامیده می‌شود، ادکلنی با رایحه ملایم است که معمولاً پس از استحمام یا اصلاح به طور مستقیم روی پوست استفاده می‌شود. محتوای الکل بالایی دارد و درصد روغن‌های معطر کمتری نسبت به روغن‌های معمولی دارد. همچنین به عنوان آب معطر شناخته می‌شود، بیشتر در ماه های گرم سال استفاده می‌شود.

اوفرش چیست؟

اوفرش یک ماده معطر است که به شکلی شبیه عطرها و پرفیوم‌ها استفاده می‌شود. تفاوت در قیمت پایین آن است که به دلیل درصد اسانس موجود در آن است. بیشترین درصد مربوط به عطر واقعی آن حدود 22 درصد دارد. اوفرش حاوی حدود 1 تا 3 درصد اسانس است که از بین همه رایحه‌های موجود کمترین مقدار را دارد.

مواد لازم برای تهیه عطر

مواد لازم در فرمولاسیون عطر به شرح زیر است:

الف) الکل خالص و مخصوص عطر سازی، به این معنی است که الکل با رایحه خنثی و غیر قابل نوشیدن است.

ب) روغن معطر، باید بدانید که اگر می‌خواهید رایحه ای عالی و ماندگاری بالایی داشته باشید، بهتر است از روغن با کیفیت بسیار بالا با رطوبت خوب استفاده کنید تا اینکه از روغن ارزان قیمت با الکل ضعیف و سپس بدون مرطوب کردن، حتی اگر 50 درصد روغن‌ها را داخل بطری بریزید، اثر طولانی مدتی نخواهند داشت.

دستگاه های مورد استفاده برای تولید عطر

شما برای تهیه یک عطر خوب باید لیست ابزارهای زیر را تهیه کنید:

  • ظرف 10 لیتر یا بیشتر بستگی به مقدار مورد نظر شما برای تهیه و پر کردن دارد. یک پلاستیک سیاه بهتر است و از قرار دادن آن در برابر نور خودداری کنید. از یک درپوش پلاستیکی برای قفل کردن عطر (روغن عطر + الکل) استفاده کنید.
  • قیف
  • پمپ دستی برای انتقال الکل از مخزن خام به شیشه شما.
  • یک لوله آزمایش یا یک سرنگ درجه‌دار برای اندازه‌گیری حجم روغن اضافه شده به الکل.
  • پارچه، برای تمیز کردن در صورت.
  • برچسب و یک قلم.
فرآیند تولید عطر
فرآیند تولید عطر

روش تولید عطر

پس از محاسبات مورد نیاز برای اندازه‌گیری مقدار الکل و روغن مورد نظر و اگر اولین‌بار است که یک فرمول را آزمایش می‌کنید، به شکل زیر عمل کنید:

1) یک شیشه پلاستیکی خالی بردارید، در صورت امکان دارای رنگ مشکی باشد. می‌توانید یک شیشه شفاف بردارید، سپس فقط با یک فیلم سیاه از عبور نور جلوگیری کنید.

برای امنیت: از ماسک و دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید تا از حداکثر تماس با همه مواد جلوگیری کنید.

2) روغن معطر را که می‌خواهید آماده کنید انتخاب کنید، سپس قفل را باز کنید و بطری آلومینیومی را باز کنید. یک درپوش پلاستیکی نرم برای جلوگیری از حذف بیشتر در طول زمان وجود دارد، همیشه این درپوش را بعد از استفاده قرار دهید تا از نشت روغن هنگام جابجایی بطری آلومینیومی بسته جلوگیری شود.

3) مقدار محاسبه شده روغن را در لوله آزمایش بریزید.

4) قیف را روی شیشه بچسبانید و ابتدا روغن را در شیشه بریزید.

نکته مهم: قبل از انتقال روغن، بطری آلومینیوم را بسیار خوب تکان دهید تا همه مواد بسیار خوب با هم مخلوط شوند و یکبار تمام مقدار روغن (در صورت امکان) را مخلوط کنید، قوطی آلومینیومی را 3 بار با الکل بشویید تا همه مواد به خوبی جمع شوند.

مطمئن شوید که هیچ ماده دیگری (بعضاً جامد به شکل کریستال) در داخل بطری آلومینیومی وجود ندارد. این یک توصیه برای بهترین نتایج است. اگر برخی از مواد داخل بطری را فراموش کنید، فرمول کمی تغییر می‌کند و رایحه نیز تغییر می‌کند.

5) با پمپ دستی، تا انتهای شیشه با الکل به صورت کامل پر کنید، از حداکثر هوا جلوگیری کنید.

برای امنیت: از کشیدن سیگار خودداری کنید و این فعالیت را در نزدیکی منبع احتراق انجام ندهید، همچنین بدون تلفن این کار را انجام دهید، الکل جزء خطرناک است و می‌تواند خیلی زود منفجر شود یا بسوزد. عملیات را در خارج یا زیر هود تهویه مناسب صنعت شیمی انجام دهید.

6) برچسب را روی شیشه بچسبانید و تاریخی را که شروع کرده‌اید بر روی آن قرار دهید. اگر شیشه پلاستیکی شما اجازه عبور نور را می‌دهد. پس همیشه آن را در یک اتاق تاریک قرار دهید.

7) هر 3 روز عطر را در شیشه جابجا کنید، به سادگی شیشه را وارونه بگذارید باید کافی باشد.

8) 4 یا 5 هفته صبر کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

9) سپس آن را آزمایش کرده و بطری‌های دارای اسپری را آماده فروش به مشتریان خود پر کنید.

به نظر می‌رسد بسیار آسان است، اما مهم این است که به دستورالعمل‌های زیر اشاره کنید:

  • بدون نور.
  • هوای داخل شیشه را محدود کنید.
  • ظرف را هر 3 روز یکبار جابجا کنید.
  • اجازه دهید تا حداقل 4 هفته عمل کند، صبور باشید، صبر و شکیبایی کیفیت خوبی برای موفقیت در عطرهای ماندگار است.
  • هرگز فراموش نکنید همچنین شما به مواد خوب نیاز دارید، در غیر این صورت نتایج خوبی نخواهید داشت.
  • به امنیت و تهویه مناسب نیز توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست